- Ble medlem
- 03.07.2004
- Antall liker
- 94
Det er da masse plass for utlendinger på Finnmarksvidda! Der kan de til og med kjøre snøskuter og selge reinsdyrkebab!
|
Hvor har du dette fra, og kan du bevise dette?Supertramp skrev:Det er vel du som burde "holde kjeft" hvis du lever i den villfarelsen at alle innvandrere i Norge er asylanter og lever på statens bekostning.Smorte24 skrev:Forskjellen er vel at det er Norge som betaler for nordmenn som bor i Spania, dette gir inntekt for Spania, det er vel også Norge som betaler for asylsøkere som kommer til Norge.
Den store befolkningsgruppen av 1.2.3. (4?) generasjons innvandrere lever helt "normale" liv i Norge som arbeidstakere og skattebetalere, som deg og meg.
Kansje du bør lese bedre hva som blir skrevet!?Supertramp skrev:Det er vel du som burde "holde kjeft" hvis du lever i den villfarelsen at alle innvandrere i Norge er asylanter og lever på statens bekostning.Smorte24 skrev:Forskjellen er vel at det er Norge som betaler for nordmenn som bor i Spania, dette gir inntekt for Spania, det er vel også Norge som betaler for asylsøkere som kommer til Norge.
Den store befolkningsgruppen av 1.2.3. (4?) generasjons innvandrere lever helt "normale" liv i Norge som arbeidstakere og skattebetalere, som deg og meg.
Du må være litt mer spesifikk når du gir kritikk på et så langt innlegg. Jeg fant tilslutt feilen du påpekte, og den kunne du pekt ut direkte for meg i utgangspunktet. Prosentandelen muslimer gjelder selvsagt ikke Oslo, men hele Norge. I Norge, ikke Oslo, er ca. 1,7 prosent registrert i en muslimsk menighet. I Oslo er tallet selvsagt mye høyere.oddgeir skrev:Jeg tror du må sjekke kildene dine litt bedre.![]()
HC skrev:Jeg synes det er besynderlig at det finnes mennesker som bekymrer seg over at det er for mange utlendinger i gatene, at vi blir i mindretall i år ditt og datt, at butikkene ikke heter det samme som på 50-tallet osv. Vel, 'The times they are a changing' og det er ikke en dritt Carl I eller noen andre kan gjøre med det. Om noen hundre år er vi alle lyse brune, 'put that in your pipe and smoke it', Carl.
Fint at du tenker slikt, men det er da på tide at du og dere som vil ha det slikt tar regningen på hva dette koster, jeg ser på deg og dine som våre nye Quislinger.HC skrev:Jeg synes det er besynderlig at det finnes mennesker som bekymrer seg over at det er for mange utlendinger i gatene, at vi blir i mindretall i år ditt og datt, at butikkene ikke heter det samme som på 50-tallet osv. Vel, 'The times they are a changing' og det er ikke en dritt Carl I eller noen andre kan gjøre med det. Om noen hundre år er vi alle lyse brune, 'put that in your pipe and smoke it', Carl.
han prøver nok bare å være trendy / politisk korrekt ;DSmorte24 skrev:Fint at du tenker slikt, men det er da på tide at du og dere som vil ha det slikt tar regningen på hva dette koster, jeg ser på deg og dine som våre nye Quislinger.HC skrev:Jeg synes det er besynderlig at det finnes mennesker som bekymrer seg over at det er for mange utlendinger i gatene, at vi blir i mindretall i år ditt og datt, at butikkene ikke heter det samme som på 50-tallet osv. Vel, 'The times they are a changing' og det er ikke en dritt Carl I eller noen andre kan gjøre med det. Om noen hundre år er vi alle lyse brune, 'put that in your pipe and smoke it', Carl.
Jeg stoler vel egentlig ikke på SSB eller statistikk generelt, i denne artikkelen fra Aftenposten i 2008 sier Oslo sin egen ordfører at 4 av 10 er ikke etniske norske i Oslo.baluba skrev:Her bommer du på to sentrale punkt i akkurat denne debatten.Smorte24 skrev:Forskjellen er vel at det er Norge som betaler for nordmenn som bor i Spania, dette gir inntekt for Spania, det er vel også Norge som betaler for asylsøkere som kommer til Norge.Supertramp skrev:Paradokset til Hagen er at han synes det er flott at nærbutikken i Torrevieja heter "Oles Fiskebollebutikk" og er prydet med norske flagg og norske fortausreklamer; at hele samfunnet i Torrevieja er fornorsket og ikke til å kjenne igjen for en spanjol.
Mens Oslo altså ikke er til å kjenne igjen med rare navn på Alis daglivare på Grønland og med ditto kundemasse - og det ønsker han å gjøre et billig politisk poeng av.
Patetisk av Hagen, verken mer eller mindre.
Du ser vel forskjellen nå ikke sant?
I dag er ca 40% av Oslo sin befolkning av utenlandsk opprinelse, hvor mange skal vi ta inn egentlig?
Og hva er feil med at frivellig organisasjoner begynner å betale for det de selv jobber for, i dag er det alt for mange organisasjoner som jobber for innvandring og får pengestøtte fra staten.
Hvorfor er innvandrerregnskapet hemmeligholdt?
I Danmark kostet det ca 50-70 milliarder i året, koster vel minst like mye i Norge, la nå alle fakta komme på bordet så kan dere begynne å kritisere Hagen etter det, men når dere holder igjen de mest vesentlige fakta burde dere egentlig holde kjeft.
1: Den handler ikke om innvandringsregnskap. Det lar Hagen klokelig ligge etter sist gang FrP insisterte på noe slik. Regnskapet var nemlig ikke hemmelig. Vi husker vel alle at tallene ikke viste det de ønsket, og kommunen (Os) som først gjennomførte regnskapet, gikk med stort overskudd. Etter det så ble Søviknes mindre interessert i innvandring som et problem, og er vel ikke regnet som en del av den fløyen i partiet. Men uansett hva som var og er tallenes tale, så er det ikke i nærheten av det Hagen ønsker å debattere her. Ikke legg ord i munnen på den stakkars mannen, regnskapet er ikke hans ord i dag.
2: 40 prosent. Av hva da? Røde håndklær i Tøyenbadet? Trafikklys som ikke fungerer? Andelen kjøtt i en gjennomsnitts hot dog? I alle fall ikke andelen innvandrere i Oslo. Dette bare viser hvor dårlig opplyst du er, i forhold til hvor ekstremt du har for vane å uttale deg. Fire av ti innbyggere i Oslo vil være utlendinger i 2025, hvis skrekkscenarioene slår til.
2025, Smorte. Jeg vet du er en gammel mann, men så kort tid anser du vel ikke 15 år å være? Dessuten så innbefatter de tallene alle vestlige innvandrere også. I dag bor det drøyt 152.000 utlendinger i Oslo. Også det tallet inkluderer vestlig innvandring. Det er greit å være futurist, men kan vi ikke forholde oss til dagens fakta når vi diskuterer dagens situasjon? Når det gjelder de skremmende muslimene, så er ca. 1,7 prosent av Oslos befolkning tilknyttet en muslimsk menighet pt. Andelen personer som kommer fra den muslimske del av verden er noe høyere, men også de har personer som er ateister, agnostikere og vanlige sekulære med liten religiøs tilknytning.
Årsaken til at du ser brunt på gaten i Oslo, Smorte, er at deres kultur innbefatter et liv der de er mer synlige i gatebildet. De liker seg ute på gaten, og er dermed mer synlige på fortauer enn det jeg er. Du hadde blitt skremt hvis du så hvor mange balubaer som faktisk bor i Oslo, men vi er sky når vi ikke sitter trygt bak tastaturet. Men ser du godt etter, så er det mange av oss. Sikkert flere enn det er muslimske grønnsaksselgere.
Dårlig plass ble det for mange år siden! Ikke bare i Norge, men i hele verden. Skulle vært restriksjoner på antall barn pr innbygger for å få ned folketallet som er det største miljøproblem verden står overfor.HC skrev:Forsøk å lese Hagens uttalelser og Balubas innlegg igjen. Det dreier seg ikke om hva innvandring koster men om man vil ha annet enn nordmann her i landet. Det er ellers morsomt at du spør "hvor mange skal vi ta inn egentlig", begynner du å få dårlig plass?Smorte24 skrev:Forskjellen er vel at det er Norge som betaler for nordmenn som bor i Spania, dette gir inntekt for Spania, det er vel også Norge som betaler for asylsøkere som kommer til Norge.Supertramp skrev:Paradokset til Hagen er at han synes det er flott at nærbutikken i Torrevieja heter "Oles Fiskebollebutikk" og er prydet med norske flagg og norske fortausreklamer; at hele samfunnet i Torrevieja er fornorsket og ikke til å kjenne igjen for en spanjol.
Mens Oslo altså ikke er til å kjenne igjen med rare navn på Alis daglivare på Grønland og med ditto kundemasse - og det ønsker han å gjøre et billig politisk poeng av.
Patetisk av Hagen, verken mer eller mindre.
Du ser vel forskjellen nå ikke sant?
I dag er ca 40% av Oslo sin befolkning av utenlandsk opprinelse, hvor mange skal vi ta inn egentlig?
Og hva er feil med at frivellig organisasjoner begynner å betale for det de selv jobber for, i dag er det alt for mange organisasjoner som jobber for innvandring og får pengestøtte fra staten.
Hvorfor er innvandrerregnskapet hemmeligholdt?
I Danmark kostet det ca 50-70 milliarder i året, koster vel minst like mye i Norge, la nå alle fakta komme på bordet så kan dere begynne å kritisere Hagen etter det, men når dere holder igjen de mest vesentlige fakta burde dere egentlig holde kjeft.
f.eks her: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3223939.ecef skrev:Hvor har du dette fra, og kan du bevise dette?Supertramp skrev:Det er vel du som burde "holde kjeft" hvis du lever i den villfarelsen at alle innvandrere i Norge er asylanter og lever på statens bekostning.
Dette låter jo bra, så da må jo innvandrer regnskapet være en bra ting.Supertramp skrev:f.eks her: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3223939.ecef skrev:Hvor har du dette fra, og kan du bevise dette?Supertramp skrev:Det er vel du som burde "holde kjeft" hvis du lever i den villfarelsen at alle innvandrere i Norge er asylanter og lever på statens bekostning.
og her: http://www.ssb.no/vis/magasinet/slik_lever_vi/art-2008-09-02-01.html
Smorte24 skrev:Dette låter jo bra, så da må jo innvandrer regnskapet være en bra ting.
Regnskap er jo enda mer komplisert å forstå enn statistikk. Hvordan tenker du deg å gjøre nytte av noe slikt da?Jeg stoler vel egentlig ikke på SSB eller statistikk generelt
Den eferpistiske kommunen OS i Hordaland gjorde jo nettopp det, og kom frem til at de gikk godt i pluss. Siden har det vært stille om slikt, for da var jo den xenofobiske ammunisjonen søkk våt plutselig.Dette vil vel gå i pluss da, eller?
Greit. Du får stole på Oslos ordfører, så kan jeg stole på tallene. Vi kan enes om det.Smorte24 skrev:Jeg stoler vel egentlig ikke på SSB eller statistikk generelt, i denne artikkelen fra Aftenposten i 2008 sier Oslo sin egen ordfører at 4 av 10 er ikke etniske norske i Oslo.
http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2526653.ece
Jeg vil ha et innvandringsregnskap, dette foreslå FRP i 95/96 men ble nedstemt av de andre partiene på stortinget, vi leser jo ofte i avisene hva gamle og syke koster oss, hvorfor kan vi ikke få frem dette regnskapet for innvandrere også.
Dere holder på med en debatt og holder igjen de viktigste fakta, vi på den andre siden kan ikke vinne denne diskusjonen så lenge alle fakta ikke blir lagt på bordet.
Og når enkelte klarer å lire ut av seg at i Tyskland har de 80 millioner mennesker så det er god plass i Norge enda, da skjønner jeg at de ikke vet sitt eller landet sitt beste, burde egentlig blitt tatt fra stemmeretten sin.
Jeg synes ikke man skal kritisere fremmedfrykt som sådan. Det ligger i menneskets natur å være 'redd' (skeptisk) til alt nytt. Situasjonen krever god og riktig informasjon for å endre holdninger.Gjestemedlem skrev:Eller har du egentlig bare behov for å tallfeste din egen fremmedfrykt?
Dette er jeg ikke sikker på, men jeg mener å ha lest at de gikk i pluss pga statlig tilskudd til kommunen, så gikk Norge egentlig i pluss.Gjestemedlem skrev:Smorte24 skrev:Dette låter jo bra, så da må jo innvandrer regnskapet være en bra ting.Regnskap er jo enda mer komplisert å forstå enn statistikk. Hvordan tenker du deg å gjøre nytte av noe slikt da?Jeg stoler vel egentlig ikke på SSB eller statistikk generelt
Eller har du egentlig bare behov for å tallfeste din egen fremmedfrykt?
Den eferpistiske kommunen OS i Hordaland gjorde jo nettopp det, og kom frem til at de gikk godt i pluss. Siden har det vært stille om slikt, for da var jo den xenofobiske ammunisjonen søkk våt plutselig.Dette vil vel gå i pluss da, eller?
Den gruppen i Norge hvor størst andel tar høyere utdannelse er visstnok 2. generasjon innvandrerjenter.f skrev:Hvor har du dette fra, og kan du bevise dette?
Her er et annet regnskap : http://www.innvandrerregnskap.no/baluba skrev:Greit. Du får stole på Oslos ordfører, så kan jeg stole på tallene. Vi kan enes om det.Smorte24 skrev:Jeg stoler vel egentlig ikke på SSB eller statistikk generelt, i denne artikkelen fra Aftenposten i 2008 sier Oslo sin egen ordfører at 4 av 10 er ikke etniske norske i Oslo.
http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2526653.ece
Jeg vil ha et innvandringsregnskap, dette foreslå FRP i 95/96 men ble nedstemt av de andre partiene på stortinget, vi leser jo ofte i avisene hva gamle og syke koster oss, hvorfor kan vi ikke få frem dette regnskapet for innvandrere også.
Dere holder på med en debatt og holder igjen de viktigste fakta, vi på den andre siden kan ikke vinne denne diskusjonen så lenge alle fakta ikke blir lagt på bordet.
Og når enkelte klarer å lire ut av seg at i Tyskland har de 80 millioner mennesker så det er god plass i Norge enda, da skjønner jeg at de ikke vet sitt eller landet sitt beste, burde egentlig blitt tatt fra stemmeretten sin.
Når det gjelder innvandringsregnskap så ble det gjennomført av FrP i Os Kommune, når de ikke fikk det gjennom nasjonalt. Og der endte det med at regnskapet aldri ble nevnt igjen av en fra FrP, på tross av at det var deres initiativ.
Og det finnes flere eksempler:
http://www.minerva.as/2009/11/06/det-glemte-innvandringsregnskapet/
Jag vil helst ikke ha frpere her heller, de bidrar kun til negativ stemning i Norge, de gjør meg trist... Hvor skal vi sende den regningen da? Og hvor skal vi deportere dem til?Smorte24 skrev:Her er et annet regnskap : http://www.innvandrerregnskap.no/
30 milliarder i underskudd og det var forsiktig antatt.
På tide å sende regningen over på de som vil ha de her.
I Grorud, en av de (om ikke den med mest) innvandrere, regner man med at de vil bikke 50% om fem år. Så selvsagt er ikke 4 av 10 i Oslo fra utlandet totalt. En veldig stor andel utlendinger i Oslo er også svensker som jeg antar at ingen bryr seg nevneverdig om.baluba skrev:Eller mener du seriøst at du finner belegg for at fire av ti i Oslo er fra et annet land?
50% innvandrere er da ganske ekstremt! Blir et internatsjonalt samfunn. Kan jo spare penger på utenlandsreiser da, er bare å dra til Grorud ;Dnb skrev:I Grorud, en av de (om ikke den med mest) innvandrere, regner man med at de vil bikke 50% om fem år. Så selvsagt er ikke 4 av 10 i Oslo fra utlandet totalt. En veldig stor andel utlendinger i Oslo er også svensker som jeg antar at ingen bryr seg nevneverdig om.baluba skrev:Eller mener du seriøst at du finner belegg for at fire av ti i Oslo er fra et annet land?
Du får ta det opp med CI Hagen når du ser ham for dette står å lese i deres prinsipprogram:val skrev:Tror mye kunne vært løst dersom all relegion totalforbys! Relegion er roten til alt ondt rundt i verden!
Nå er det frpere som at det er flertall av nordmenn i Norge, det er vel dere am.... som ikke vil det, hvorfor kan dere ikke flytte til Saudia Arabia, der er det jo fritt frem for dere.Gjestemedlem skrev:Jag vil helst ikke ha frpere her heller, de bidrar kun til negativ stemning i Norge, de gjør meg trist... Hvor skal vi sende den regningen da? Og hvor skal vi deportere dem til?Smorte24 skrev:Her er et annet regnskap : http://www.innvandrerregnskap.no/
30 milliarder i underskudd og det var forsiktig antatt.
På tide å sende regningen over på de som vil ha de her.
Oveføringene har vel hentet direkte fra statsbudsjettet, omtrent alle journalister stemmer rød/grønt, likevel tar folk hensyn til det de skriver.Supertramp skrev:Så du stoler mer på Oddbjørn Jonstad* enn SSB ?
"NORSK INNVANDRERREGNSKAP
--------------------------------------------------------------------------------
Kontaktinformasjon:
Ansvarlig for denne hjemmesiden er Oddbjørn Jonstad"
* http://no.wikipedia.org/wiki/Oddbjørn_Jonstad
"Oddbjørn Jonstad (født 22. januar 1944) fra Naustdal er en norsk politiker og markant innvandringsmotstander som var medlem av Frp på 1980- og 1990-tallet. Etter examen artium på Firda Gymnas på Sandane og militærtjeneste i Vardø i Nord-Norge, utdannet han seg til sivilingeniør (elektro) på NTH (nå NTNU).
Jonstad kom til Oppegård i 1979 og ble i 1987 valgt inn i kommunestyret for Fremskrittspartiet, noen år senere også inn i formannskapet. Han var formann for lokalpartiet i mange år. Jonstad ble landskjent i 1999 da han ble ekskludert av Fremskrittspartiet fordi han ønsket at flyktninger og asylsøkere skulle bo i leire til de trygt kunne reise hjem igjen. Han bemerket seg også ved å foreslå for kommunestyret å erklære Oppegård som sosialistfri sone. Etter eksklusjonen i 1999 dannet han Norsk Folkeparti. Partiet stilte til valg med Jonstad på topp i alle fylker i 2001, og fikk 0,06 prosent av stemmene på landsbasis. I 2002 ble partiet splitta. Jonstad ble kastet som leder, og partiet skiftet navn til Nasjonalalliansen. Jonstad leder i dag (2010) restene av det opprinnelige Norsk Folkeparti.[1]
Høsten 1999 gikk han ut og kritiserte NRKs programledere med innvandrerbakgrunn. Jonstad ønsket ikke programledere som han mente opptrådte «unorske på skjermen».[2] I 2007 kom han med lignende utspill i forbindelse med 17. mai feiringen.[3]"
Slike folk gir meg frysninger på ryggen - og det er ikke av de gode frysningene.......
På morgenen:BT skrev:Hva sa Hagen egentlig?
Måten han gjør det på sier vel sitt. Og når vi kjenner historien hans, så er det vel ikke tvil om hvor han vil.....baluba skrev:Med andre ord alt og ingenting. Ingenting om negative eller positive effekter av innvandring, kun at ting ser annerledes ut. Med andre ord snakket han om fremmedelementenes blotte eksistens, ikke effekten av eksistensen.
Jeg prøver ikke å være noe som helst, jeg konstaterer bare en utvikling man ikke kan stoppe. Smorte og andre må gjerne fekte med de små armene sine mot vindmøllene så mye de lyster men verden er ikke som før og globaliseringen vil fortsette. Hvorvidt brunosten og hardingfela vil overleve kommer jo helt an på om folk vil ha det. Noe av den tradisjonelle norske kulturen vil bestå og noe vil ende opp på museer, slik er utviklingen og kunstig åndedrett har aldri bevart kultur i annen form enn som tablå på museum.val skrev:han prøver nok bare å være trendy / politisk korrekt ;DSmorte24 skrev:Fint at du tenker slikt, men det er da på tide at du og dere som vil ha det slikt tar regningen på hva dette koster, jeg ser på deg og dine som våre nye Quislinger.HC skrev:Jeg synes det er besynderlig at det finnes mennesker som bekymrer seg over at det er for mange utlendinger i gatene, at vi blir i mindretall i år ditt og datt, at butikkene ikke heter det samme som på 50-tallet osv. Vel, 'The times they are a changing' og det er ikke en dritt Carl I eller noen andre kan gjøre med det. Om noen hundre år er vi alle lyse brune, 'put that in your pipe and smoke it', Carl.
Forstår du ikke norsk? Jeg snakker om en utvikling som kommer uansett hva jeg eller du vil.Smorte24 skrev:Fint at du tenker slikt, men det er da på tide at du og dere som vil ha det slikt tar regningen på hva dette koster, jeg ser på deg og dine som våre nye Quislinger.HC skrev:Jeg synes det er besynderlig at det finnes mennesker som bekymrer seg over at det er for mange utlendinger i gatene, at vi blir i mindretall i år ditt og datt, at butikkene ikke heter det samme som på 50-tallet osv. Vel, 'The times they are a changing' og det er ikke en dritt Carl I eller noen andre kan gjøre med det. Om noen hundre år er vi alle lyse brune, 'put that in your pipe and smoke it', Carl.
Ingen kognitiv dissonans her? Du stoler ikke på statistikk, men vil ha et statistisk fundert regnskap? Forøvrig fremstår det som ekstremt sosialistisk å skulle gruppere folk etter hva de koster for staten ("fellesskapet").Smorte24 skrev:Jeg stoler vel egentlig ikke på SSB eller statistikk generelt (...) Jeg vil ha et innvandringsregnskap.
Og så? Hvis du ikke er rasist, og jeg formoder at du ikke er rasist, hvorfor har etnisitet overhodet noe å si? Et individ er vel den han eller hun er, uavhengig av etnisk bakgrunn?i denne artikkelen fra Aftenposten i 2008 sier Oslo sin egen ordfører at 4 av 10 er ikke etniske norske i Oslo.
Tyskland gjør det da ganske bra, atskillig bedre vil jeg si enn da de drev og fratok folk stemmeretten.Og når enkelte klarer å lire ut av seg at i Tyskland har de 80 millioner mennesker så det er god plass i Norge enda, da skjønner jeg at de ikke vet sitt eller landet sitt beste, burde egentlig blitt tatt fra stemmeretten sin.
Dette handler jo om synligheten av innvandringen. Det går kanskje mer på omfanget enn den blotte tilstedeværelsen.baluba skrev:Med andre ord alt og ingenting. Ingenting om negative eller positive effekter av innvandring, kun at ting ser annerledes ut. Med andre ord snakket han om fremmedelementenes blotte eksistens, ikke effekten av eksistensen.
HC skrev:Jeg prøver ikke å være noe som helst, jeg konstaterer bare en utvikling man ikke kan stoppe. Smorte og andre må gjerne fekte med de små armene sine mot vindmøllene så mye de lyster men verden er ikke som før og globaliseringen vil fortsette. Hvorvidt brunosten og hardingfela vil overleve kommer jo helt an på om folk vil ha det. Noe av den tradisjonelle norske kulturen vil bestå og noe vil ende opp på museer, slik er utviklingen og kunstig åndedrett har aldri bevart kultur i annen form enn som tablå på museum.val skrev:han prøver nok bare å være trendy / politisk korrekt ;DSmorte24 skrev:Fint at du tenker slikt, men det er da på tide at du og dere som vil ha det slikt tar regningen på hva dette koster, jeg ser på deg og dine som våre nye Quislinger.HC skrev:Jeg synes det er besynderlig at det finnes mennesker som bekymrer seg over at det er for mange utlendinger i gatene, at vi blir i mindretall i år ditt og datt, at butikkene ikke heter det samme som på 50-tallet osv. Vel, 'The times they are a changing' og det er ikke en dritt Carl I eller noen andre kan gjøre med det. Om noen hundre år er vi alle lyse brune, 'put that in your pipe and smoke it', Carl.
Statistikk er noen rare greier. Denne gjennomgangen kan være grei.nb skrev:Den gruppen i Norge hvor størst andel tar høyere utdannelse er visstnok 2. generasjon innvandrerjenter.f skrev:Hvor har du dette fra, og kan du bevise dette?
Dette er bare bubbel, selvsagt ønsker Hagen å tegne situasjonen som negativ. Det han kommuniserer er klart som dagen. Dette er typisk Carl I. Det er ingen som er i tvil om at han så utviklingen som negativ tidligere på dagen og det var det som var poenget. Det han sier senere på dagen er bare for å roe ned gemyttene på dem som har reagert negativt, dem som reagerte positivt bruker det til å rasjonalisere sin egen umoralske posisjon.Supertramp skrev:På morgenen:BT skrev:Hva sa Hagen egentlig?
"Oslo er ikke til å kjenne igjen"
"Det var ikke slik på Grønland da jeg var ung....."
"Jeg vil ikke ha det slik...."
"....men når jeg blir ordfører, så vil jeg selvfølgelig være ordfører for alle...."
Senere på dagen kom han med denne bemerkningen i Dagsnytt 18 (tror det var der):
"....jeg har ikke sagt at det er galt at det er blitt slik...."