Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• N

Nifelheim

Gjest
    Likte siv jensen sin kommentar når hun ble intervjuet.

"Dette er Olsen slik vi kjenner han"

Uetisk slasker som benytter enhver sjanse til å berike seg selv får skryt i FrP.

-----

(Hun sa først at han hadde trekt seg fra sine verv slik som reglene i frp sier når noen er under politietterforskning.)
    Menne... å ha i vedtektene at folk under politietterforskning skal trekke seg. Forventer mye svin på skogen av sine folk i den gården, skjønner jeg.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Nifelheim skrev:

Uetisk slasker som benytter enhver sjanse til å berike seg selv får skryt i FrP.

-----

(Hun sa først at han hadde trekt seg fra sine verv slik som reglene i frp sier når noen er under politietterforskning.)
    Menne... å ha i vedtektene at folk under politietterforskning skal trekke seg. Forventer mye svin på skogen av sine folk i den gården, skjønner jeg.
    Har du sjekket om andre partier, lag og foreninger har lignende rettningslinjer, eller er du bare generelt sur på Frp? ;D

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    oddgeir skrev:
    Nifelheim skrev:

-----

Har du sjekket om andre partier, lag og foreninger har lignende rettningslinjer, eller er du bare generelt sur på Frp? ;D
    Jeg er såvisst ingen stor tilhenger av FRP men denne vedtekten synes jeg er meget ryddig og bra både for partiet og den som er under etterforskning. Det er forøvrig snakk om en suspensjon under etterforskningen, ikke at man skal trekke seg permanent fra verv i partiet. Jeg tror ikke andre partier har en liknende vedtekt men det burde de ha. Det er langt vanskeligere å forsvare seg når man i tillegg skal representere et politisk parti. Også for partiet er det enklere hvis man ikke har medlemmer som bekler sentrale verv samtidig som de er under etterforskning av politiet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Frp mer enn noen behøver en avansert mengde med paragrafer for å kunne ekskludere folk. Historisk sett har de tiltrukket seg mye fargerikt rask, men de har også vært flinke med å sparke dem ut hvis de blir for frittalende eller for kriminelt belastede. Mye av de verste bunnfallet har koagulert til Demokratene nå. Frp prøver så godt de kan å fremstå som seriøse, i alle fall på overflaten.

S

Supertramp

Gjest
    I dag tok Carl Ivar "kaka".

På intervju (P4 eller radio Norge eller NRK) tidlig i dag, hevdet han at Oslo by ikke er til å kjenne igjen.
    "Alt for mange innvandrere", "alt for mange butikker med rare navn" - osv osv

Intervjueren spurte ham, litt lakonisk: "men er ikke du ordførerkandidat og skal ikke en ordfører være inkluderene - for alle?"

"Jo", svare CIH, "men jeg er bare kandidat. Hvis, eller helst når jeg blir valgt, så vil jeg være ordfører for alle....."

Javel, Carl Ivar - du avslørte vel deg selv ganske greit i dette korte intervjuet....

Kan du ikke gjøre deg selv og oss andre en tjeneste: reis tilbake til Spania!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Supertramp skrev:

På intervju (P4 eller radio Norge eller NRK) tidlig i dag, hevdet han at Oslo by ikke er til å kjenne igjen.
    Det har han helt rett i. Det må være lov å si ting som de er.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    oddgeir skrev:
    Supertramp skrev:

Den bygda jeg bor i, er heller ikke til å kjenne igjen. Alt for mange nye hus, veier med rare navn og, ikke minst, mange unger som bråker veldig mye. Det var veldig annerledes da jeg var gutt. Da kunne vi spenne på oss skia i hagen og gå mange mil uten å møte en eneste vei. På 70-tallet var snøen artig gulfarget fra svovelen i Ruhr-området, men nå er den hvit og kjedelig. Folk burde slutte å få unger hele tiden, slik at ting kunne få være som de var da jeg var gutt. Egentlig skulle ALLE være som de var den gangen. Og ingen burde kjøpe ny bil og bygge på huset sitt. Det blir så vanskelig å orientere seg med nye ting over alt hele tiden.
    Egentlig var alt mye bedre under krigen, da fikk en nordmann gå i fred.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    oddgeir skrev:
    Supertramp skrev:

Den bygda jeg bor i, er heller ikke til å kjenne igjen.
    Nei, det er nok best å ikke mene noe. Eller i det minste ikke si noe. Tryggest å smile megetsigende til hverandre og riste lett på hodet om noen skulle være så uheldig å beskrive situasjonen i sitt nærmiljø.

Som for eksempel denne Robert Wright. Tidligere skoleråd i Oslo Hvem tror han at han er?
    Har han ikke fått med seg hva man har lov å si og mene?

http://www.aftenposten.no/nyheter/article3710775.ece

S

Supertramp

Gjest
    oddgeir skrev:
    Supertramp skrev:

Ja, selvfølgelig. Men ikke det som kom etterpå - at han har én holdning nå som kandidat, men når (hvis) han vinner, så betyr det ikke noe lengre for da skal han være "for alle".

Har han ikke baller nok til å stå for det han sier, så får han sette seg i en strandstol ved Torrevieja med en flaske spansk rødvin og dagens La Verdad de Murcia. Ikke kommer her og "leke" ordførerkandidat fordi han kjeder seg blant FrP-trygdekolleager i Spania.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Synes han er søt jeg, gamle gode gubben :-*. Morsomt at han skylder på innvandrerne når han ikke kjenner seg igjen i byen. Mange eldre blir jo gjerne sinte og frustrerte. Tror det er sunt å ha noen å skylde på. Bra for psyken det. Holder en skjerpa!
    De er jo så artige når først får føttene i tøfflene og rullatoren i "G"(gå). Viktig at de kommer seg ut og har noe å finne på. Tenk at han har skrevet bok og. "klar tale - ullne tanker" var det ikke det den het? Han prater i vei vet du om klima og straffepleie og alt mulig. Et godt dagsenter mellom to permer det der

Mvh

Sniff

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    Supertramp skrev:
    oddgeir skrev:
    Supertramp skrev:

Ja, selvfølgelig. Men ikke det som kom etterpå - at han har én holdning nå som kandidat, men når (hvis) han vinner, så betyr det ikke noe lengre for da skal han være "for alle".

Har han ikke baller nok til å stå for det han sier, så får han sette seg i en strandstol ved Torrevieja med en flaske spansk rødvin og dagens La Verdad de Murcia. Ikke kommer her og "leke" ordførerkandidat fordi han kjeder seg blant FrP-trygdekolleager i Spania.
    Dersom han var en halvveis egalitær xenophob ville han vel holdt seg hjemme. Spanjolene må jo kunne ønske seg en hverdag uten brautete skandinaver som raver sørpe fulle i gatene ikledd matchende joggedress. Men dersom han er lenge nok i Spania blir kanskje hans eget parti å stoppe ham ved grensen når de kommer til makten. "Ska itj ha nån spanjola inj i landjet."

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    FatmanFlump skrev:
    Supertramp skrev:
    oddgeir skrev:
    Supertramp skrev:

Dersom han var en halvveis egalitær xenophob ville han vel holdt seg hjemme. Spanjolene må jo kunne ønske seg en hverdag uten brautete skandinaver som raver sørpe fulle i gatene ikledd matchende joggedress. Men dersom han er lenge nok i Spania blir kanskje hans eget parti å stoppe ham ved grensen når de kommer til makten. "Ska itj ha nån spanjola inj i landjet."
    Egalitær xenophob!! Jøss, har du vært på kurs? ;D

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Supertramp skrev:
    oddgeir skrev:
    Supertramp skrev:

Han har forskjellig fokus avhengig av hva han jobber med, bør ikke være så vanskelig og forstå og heller ikke noe unik situasjon.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    FatmanFlump skrev:
    Supertramp skrev:
    oddgeir skrev:
    Supertramp skrev:

Jeg tror Spanjolene er glade for alle som legger igjen penger i landet sitt, og det er vel ganske uvesentlig om noen har matchende joggedress ::)

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Sniff skrev:
    Synes han er søt jeg, gamle gode gubben :-*. Morsomt at han skylder på innvandrerne når han ikke kjenner seg igjen i byen. Mange eldre blir jo gjerne sinte og frustrerte. Tror det er sunt å ha noen å skylde på. Bra for psyken det. Holder en skjerpa!
    De er jo så artige når først får føttene i tøfflene og rullatoren i "G"(gå). Viktig at de kommer seg ut og har noe å finne på. Tenk at han har skrevet bok og. "klar tale - ullne tanker" var det ikke det den het? Han prater i vei vet du om klima og straffepleie og alt mulig. Et godt dagsenter mellom to permer det der

Mvh

Sniff
    Den gamle gode gubben er nok mer oppdatert enn de fleste ungdommene her vil jeg tro og han må vel nødvendigvis skylde på innvandrerne når det han klagde på var utenlandske navn på butikker etc.
    Er forøvrig fullstendig enig at det er tåpelig med utenlandske butikknavn i Norge så sant det ikke er internationale kjeder! F.eks soundgarden :p hvilke engelsktalende land skal de etablere seg i?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker ikke lenger å skrive i denne tråden, for det blir litt mye drøvtygging av halvklarerte saker. Den garasje/leilighetssaken er enda ikke etterforsket skikkelig enda, så den kan vi godt la ligge. Saken er i grenseland, som alle de sakene rundt de rødgrønne. Men med litt større økonomiske rammer, og en annen innfallsvinkel. Før nærmere ettersøkelse bør den ligge død her, ellers gjesp...

Men Hagens nye utspill er for godt til å være sant. Det er direkte herlig, for han har jo alt på sitt tørre. Han kommer nemlig ikke med lumre antydninger til voldtekt og annen styggedom. Han stempler dem ikke som kriminelle bander. I alle fall ikke i de korte intervjuene jeg har sett med ham om boken.

Faktisk er Hagen ganske redelig. Han tar opp den problemstillingen som egentlig plager mange av innvandringsstemmerne, nemlig de andres blotte eksistens. For det er tilsynelatende ikke noe problem i retning av at frisør Chukwu og slakter Ali er kriminelle eller slemme mennesker. Problemet er at de får bydeler i Oslo til å se ut som om de bor der, og til og med preger gatebildet med å ha den store frekkhet å selge produkter de selv liker å bruke.

Så dette er faktisk ganske prisverdig av Hagen. Han har skjønt at det finnes effekter av dårlig integrering som kan bekjempes, og det har han gjort i alle år. Men heldigvis har han til slutt tatt tak i roten, innvandrernes blotte eksistens. Det at de ikke bare finnes, men også er synlige. Det er helt klart at det estetiske er veldig viktig for Hagen, og at bybildets preg av norsk arbeiderklasse er byttet ut med noe merkelig pluralistisk i noen bydeler. Variasjon skal selvfølgelig ikke eksistere i et parti som er søsterparti til AKP når det gjelder indre liv. Dette bare viser hvordan FrP filosofisk kan minne om et kommunistparti som er tilhenger av økonomisk variasjon, ikke menneskelig.

For støgge er disse fremmedelementene. Barna deres får ikke fregner når det er sol. De er rare på håret, har merkelige navn som ikke er nevnt i de norske kongesagaene, og de omgir seg med kraftige farger. Butikkene lukter av andre krydder enn Old El Pasos sortiment. Verst av alt er kanskje det faktum at de beviser at det finnes flyvemaskiner og hesteløse vogner som kan frakte fremmedelementer inn i vårt uskyldsrene land. De er ikke slemme, de er bare annerledes. Det kan de jo være hvor de vil, så hvorfor her? Eli har da aldri hatt lyst til å kjøpe grønnsaker hun aldri har hørt om til middag.

Svartinger som lukter løk, vandrer åpenlyst selv i byens beste strøk. Og bare vent, en dag selges telefonkort og kasava til fru Monsen på Frogner også. Og da er ikke byen å kjenne igjen lenger. Nærbutikken på hjørnet skal helst være stengt, for det har jo Rema bestemt. Det er den naturlige orden, så vi trenger ingen nærbutikker lenger.

Jeg synes vi skal hilse dette utspillet velkommen, og gi kreditt for stor ærlighet. Endelig har han våget å sette fingeren på der hvor skoen trykker, det estetiske. I gamle dager slentret arbeidere hjem fra jobb med sixpence på snei på Oslo Øst. Mohammed med kjortelen har sannelig ikke mye lua på snei, og gir ingen assosiasjoner til Oskar Bråten i det hele tatt. Vi må ta tilbake romantikken i de tradisjonelle bydelene for sosiale problemer. Vi må forsøke å gjenskape et Norge som eksisterte for 40+ år siden, et homogent og litt slitent Oslo Øst.

Gi oss tilbake det vi hadde, det er det egentlige poenget i hans utspill. Alt var mye bedre da et eksotisk navn kom fra Finnmark eller Romsdal. Det var lettere for øynene da menn kun ikledde seg diskrete jordfarger i de bydelene.

Nå må jeg slutte å skrive. Plages av et magevirus jeg pådro meg på Karmøy, så jeg er på vei til kontoret for en kort session om kort tid. Slikt stress blir det jo bare surr, og altfor lange innlegg av. Ha en finfin dag på jobb, dere som nyter en frisk tilværelse i dag.

S

Supertramp

Gjest
    val skrev:
    Han har forskjellig fokus avhengig av hva han jobber med, bør ikke være så vanskelig og forstå og heller ikke noe unik situasjon.
    Javel - nå var vel både professorer og samfunnsvitere mer enig med meg enn deg om dette på nyheten i går....

S

Supertramp

Gjest
    Paradokset til Hagen er at han synes det er flott at nærbutikken i Torrevieja heter "Oles Fiskebollebutikk" og er prydet med norske flagg og norske fortausreklamer; at hele samfunnet i Torrevieja er fornorsket og ikke til å kjenne igjen for en spanjol.

Mens Oslo altså ikke er til å kjenne igjen med rare navn på Alis daglivare på Grønland og med ditto kundemasse - og det ønsker han å gjøre et billig politisk poeng av.

Patetisk av Hagen, verken mer eller mindre.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Jeg klapper i hendene baluba. Utrolig bra innlegg!

Mvh
    Sniff

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Så det er det Carl Ivar vil? Har han sett gamle Olsen-bandenfilmer på VHS mon tro?

S

Smorte24

Gjest
    Supertramp skrev:
    Paradokset til Hagen er at han synes det er flott at nærbutikken i Torrevieja heter "Oles Fiskebollebutikk" og er prydet med norske flagg og norske fortausreklamer; at hele samfunnet i Torrevieja er fornorsket og ikke til å kjenne igjen for en spanjol.

Mens Oslo altså ikke er til å kjenne igjen med rare navn på Alis daglivare på Grønland og med ditto kundemasse - og det ønsker han å gjøre et billig politisk poeng av.

Forskjellen er vel at det er Norge som betaler for nordmenn som bor i Spania, dette gir inntekt for Spania, det er vel også Norge som betaler for asylsøkere som kommer til Norge.

Du ser vel forskjellen nå ikke sant?

I dag er ca 40% av Oslo sin befolkning av utenlandsk opprinelse, hvor mange skal vi ta inn egentlig?

Og hva er feil med at frivellig organisasjoner begynner å betale for det de selv jobber for, i dag er det alt for mange organisasjoner som jobber for innvandring og får pengestøtte fra staten.

Hvorfor er innvandrerregnskapet hemmeligholdt?

I Danmark kostet det ca 50-70 milliarder i året, koster vel minst like mye i Norge, la nå alle fakta komme på bordet så kan dere begynne å kritisere Hagen etter det, men når dere holder igjen de mest vesentlige fakta burde dere egentlig holde kjeft.

S

Supertramp

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Forskjellen er vel at det er Norge som betaler for nordmenn som bor i Spania, dette gir inntekt for Spania, det er vel også Norge som betaler for asylsøkere som kommer til Norge.
    Det er vel du som burde "holde kjeft" hvis du lever i den villfarelsen at alle innvandrere i Norge er asylanter og lever på statens bekostning.
    Den store befolkningsgruppen av 1.2.3. (4?) generasjons innvandrere lever helt "normale" liv i Norge som arbeidstakere og skattebetalere, som deg og meg.

S

Smorte24

Gjest
    Supertramp skrev:
    Smorte24 skrev:
    Det er vel du som burde "holde kjeft" hvis du lever i den villfarelsen at alle innvandrere i Norge er asylanter og lever på statens bekostning.
    Den store befolkningsgruppen av 1.2.3. (4?) generasjons innvandrere lever helt "normale" liv i Norge som arbeidstakere og skattebetalere, som deg og meg.
    Ikke et ord har jeg nevnt at alle innvandrere lever på statens bekostning, men derimot har jeg sagt at innvandringen koster staten Norge mye penger.

Siden Hagen i 80 årene drev valgkamp mot innvandring har han blitt ledd av og kalt løgner, samtidig har de som har kritisert han hemmeligholdt alt det negative med innvandringen.

Det er på tide å sette fokus på de som ikke kommer med den hele sannheten.

S

Slubbert

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Er ikke det bra? Hvis innvandring er en nettoutgift får staten mindre penger til å innføre og håndheve skogen av fantasifulle forbud og reguleringer, og mindre penger til å opprettholde omnibyråkratiet og den kvelende detaljstyringen av folks liv. Spør du meg er noe av det mest positive med "sosial innvandring" nettopp det faktum at det kan fremtvinge sårt tiltrengte liberale reformer og effektivisering av offentlig byråkrati.

I dag er ca 40% av Oslo sin befolkning av utenlandsk opprinelse, hvor mange skal vi ta inn egentlig?
    Tyskland er omtrent like stort som Norge i areal og har 80 millioner innbyggere, det er fortsatt god plass i den forblåste steinrøysa vi lever i.

Og hva er feil med at frivellig organisasjoner begynner å betale for det de selv jobber for, i dag er det alt for mange organisasjoner som jobber for innvandring og får pengestøtte fra staten.
    At så mange norske NGOer (eller såkalte NGOer) lever på pengestøtte fra staten er et problem helt uavhengig av innvandring. Det er nesten umulig å gjøre noe i Norge uten at staten kontrollerer det økonomisk, hvilket sterkt underminerer politisk uavhengighet.

Fordi det ikke er lagd?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Latterliggjøringen av Hagen, som enkelte her gjør seg til eksponenter for stammer tilbake fra 80-tallet, da han først begynte å rette fokus på den ukontrollerte innvandringen. Det skulle ikke de rettenkende ha noe av. Man hadde da moral. I alle fall når det gjalt denne svake gruppen. At man svermet for massemordere andre steder på kloden var ikke så viktig.

De fleste av forslagene fra den gang er i dag etablert Ap-politikk, men fortsatt er det viktig for de som søker tilhørighet i det korrekte konsensus, å hetse mannen. Da tror man at man sitter på riktig side av gjerdet, og kan høste anerkjennede nikk fra personer man ser opp til. Vel, fortsatt finner man nok likesinnede blant sjornalistene, og blant pampene i LO og SV. Ja, også Venstre da, dette nullsumpartiet som aldri har tenkt en ansvarlig tanke i hele sin historie. Men liberale er de, det skal de ha.

I mellomtiden er Frp blitt et av landets største og viktigste partier, mens meningsfellene i SV og Venstre ligger trygt plassert under sperregrensen.

Og det er folket som har sørget for det. Kanske man skulle erstatte folket? Andre har jo forsøkt nettopp det.

S

Supertramp

Gjest
    oddgeir skrev:
    Latterliggjøringen av Hagen, som enkelte her gjør seg til eksponenter for stammer tilbake fra 80-tallet, da han først begynte å rette fokus på den ukontrollerte innvandringen.

......Og det er folket som har sørget for det. Kanske man skulle erstatte folket? Andre har jo forsøkt nettopp det.
    a) jeg latterliggjør ikke Hagen, det klarer han utmerket selv
    b) ja, la oss endelig få FrP inn i regjering slik at alle milliardene de lover i hytt og pine kan bli trykket opp av den nye sentralbanksjefen og inflasjon igjen blir et dagligdags begrep

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    Smorte24 skrev:
    Supertramp skrev:

I Danmark kostet det ca 50-70 milliarder i året, koster vel minst like mye i Norge, la nå alle fakta komme på bordet så kan dere begynne å kritisere Hagen etter det, men når dere holder igjen de mest vesentlige fakta burde dere egentlig holde kjeft.
    Forsøk å lese Hagens uttalelser og Balubas innlegg igjen. Det dreier seg ikke om hva innvandring koster men om man vil ha annet enn nordmann her i landet. Det er ellers morsomt at du spør "hvor mange skal vi ta inn egentlig", begynner du å få dårlig plass?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    oddgeir skrev:
    Kanske man skulle erstatte folket? Andre har jo forsøkt nettopp det.
    Er det ikke nettopp det den gamle narren tar til orde for?

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    En liten sang om alt det innvandrere gjør

Hva driver alle innvandrere med?
    De kan da ikke drive butikk alle sammen?
    Tror de driver med tøys og lureri,
    på Tøyen, i Hamar, på Lillestrøm og i Drammen.

Hva driver alle bruninger med?
    De kan da ikke kjøre t-bane alle sammen?
    De voldtar nok svigermor og dattera di,
    på Finnsnes, i Vang, på Snåsa og i Drammen.

Hva driver alle jallafolk med?
    De kan jo ikke pleie eldre alle sammen?
    De stapper deg med forgifta kebab og dop,
    I Sarp og Sandnes, i Bergen og i Drammen.

Hva driver alle musjlinger med?
    De kan jo ikke stå i apotek alle sammen?
    De er ute etter byen og sjela di,
    i Ski og Elv`rum, Trysil og i Drammen.

La oss gode nordmenn være i fred,
    la oss kjøre litt for fort alle sammen,
    betale svart og smugle sprit
    til Tøyen og Hamar, til Lillestrøm og Drammen

Det er vi som er Hagens utvalgte folk,
    den gamle vismann skal føre oss til Zion,
    et sted vi kan være feite og hvite i fred.
    Jeg lover, Carl Ivar driver ikke fiksjon.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Mange liker ikke tanken på å bli en minoritet i eget land, og det er kanskje ikke noe merkelig med det. At Hagen ønsker at disse skal stemme på partiet hans er knapt noen ovarraskelse. Spesielt skandaløst vil jeg heller ikke si at det er.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Supertramp skrev:

Her bommer du på to sentrale punkt i akkurat denne debatten.

1: Den handler ikke om innvandringsregnskap. Det lar Hagen klokelig ligge etter sist gang FrP insisterte på noe slik. Regnskapet var nemlig ikke hemmelig. Vi husker vel alle at tallene ikke viste det de ønsket, og kommunen (Os) som først gjennomførte regnskapet, gikk med stort overskudd. Etter det så ble Søviknes mindre interessert i innvandring som et problem, og er vel ikke regnet som en del av den fløyen i partiet. Men uansett hva som var og er tallenes tale, så er det ikke i nærheten av det Hagen ønsker å debattere her. Ikke legg ord i munnen på den stakkars mannen, regnskapet er ikke hans ord i dag.

2: 40 prosent. Av hva da? Røde håndklær i Tøyenbadet? Trafikklys som ikke fungerer? Andelen kjøtt i en gjennomsnitts hot dog? I alle fall ikke andelen innvandrere i Oslo. Dette bare viser hvor dårlig opplyst du er, i forhold til hvor ekstremt du har for vane å uttale deg. Fire av ti innbyggere i Oslo vil være utlendinger i 2025, hvis skrekkscenarioene slår til.

2025, Smorte. Jeg vet du er en gammel mann, men så kort tid anser du vel ikke 15 år å være? Dessuten så innbefatter de tallene alle vestlige innvandrere også. I dag bor det drøyt 152.000 utlendinger i Oslo. Også det tallet inkluderer vestlig innvandring. Det er greit å være futurist, men kan vi ikke forholde oss til dagens fakta når vi diskuterer dagens situasjon? Når det gjelder de skremmende muslimene, så er ca. 1,7 prosent av Oslos befolkning tilknyttet en muslimsk menighet pt. Andelen personer som kommer fra den muslimske del av verden er noe høyere, men også de har personer som er ateister, agnostikere og vanlige sekulære med liten religiøs tilknytning.

Årsaken til at du ser brunt på gaten i Oslo, Smorte, er at deres kultur innbefatter et liv der de er mer synlige i gatebildet. De liker seg ute på gaten, og er dermed mer synlige på fortauer enn det jeg er. Du hadde blitt skremt hvis du så hvor mange balubaer som faktisk bor i Oslo, men vi er sky når vi ikke sitter trygt bak tastaturet. Men ser du godt etter, så er det mange av oss. Sikkert flere enn det er muslimske grønnsaksselgere.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    Smorte24 skrev:
    Supertramp skrev:

Her bommer du på to sentrale punkt i akkurat denne debatten.

1: Den handler ikke om innvandringsregnskap. Det lar Hagen klokelig ligge etter sist gang FrP insisterte på noe slik. Regnskapet var nemlig ikke hemmelig. Vi husker vel alle at tallene ikke viste det de ønsket, og kommunen (Os) som først gjennomførte regnskapet, gikk med stort overskudd. Etter det så ble Søviknes mindre interessert i innvandring som et problem, og er vel ikke regnet som en del av den fløyen i partiet. Men uansett hva som var og er tallenes tale, så er det ikke i nærheten av det Hagen ønsker å debattere her. Ikke legg ord i munnen på den stakkars mannen, regnskapet er ikke hans ord i dag.

2: 40 prosent. Av hva da? Røde håndklær i Tøyenbadet? Trafikklys som ikke fungerer? Andelen kjøtt i en gjennomsnitts hot dog? I alle fall ikke andelen innvandrere i Oslo. Dette bare viser hvor dårlig opplyst du er, i forhold til hvor ekstremt du har for vane å uttale deg. Fire av ti innbyggere i Oslo vil være utlendinger i 2025, hvis skrekkscenarioene slår til.

2025, Smorte. Jeg vet du er en gammel mann, men så kort tid anser du vel ikke 15 år å være? Dessuten så innbefatter de tallene alle vestlige innvandrere også. I dag bor det drøyt 152.000 utlendinger i Oslo. Også det tallet inkluderer vestlig innvandring. Det er greit å være futurist, men kan vi ikke forholde oss til dagens fakta når vi diskuterer dagens situasjon? Når det gjelder de skremmende muslimene, så er ca. 1,7 prosent av Oslos befolkning tilknyttet en muslimsk menighet pt. Andelen personer som kommer fra den muslimske del av verden er noe høyere, men også de har personer som er ateister, agnostikere og vanlige sekulære med liten religiøs tilknytning.

Årsaken til at du ser brunt på gaten i Oslo, Smorte, er at deres kultur innbefatter et liv der de er mer synlige i gatebildet. De liker seg ute på gaten, og er dermed mer synlige på fortauer enn det jeg er. Du hadde blitt skremt hvis du så hvor mange balubaer som faktisk bor i Oslo, men vi er sky når vi ikke sitter trygt bak tastaturet. Men ser du godt etter, så er det mange av oss. Sikkert flere enn det er muslimske grønnsaksselgere.
    Jeg tror du må sjekke kildene dine litt bedre. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Statistisk sentralbyrå anslo for noen få år siden at fire av ti Oslo-borgere vil være utlendinger i 2025. Det er ikke realitet enda. Og de offisielle tallene for antall utlendinger i Oslo for et år siden var i overkant av 152.000. Du må gjerne komme med oppdaterte tall, men de stemmer ikke overrens med Smortes, det er jeg sikker på.

Eller mener du seriøst at du finner belegg for at fire av ti i Oslo er fra et annet land?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn