- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Et godt tips vil være å lese det jeg skriver, og ikke det du tror jeg skriverrunenilsen skrev:Nå ble jeg litt forvirret....
|
Et godt tips vil være å lese det jeg skriver, og ikke det du tror jeg skriverrunenilsen skrev:Nå ble jeg litt forvirret....
Alternativt kan du lese hva Hagen sier og ha en formening om baklandet, før du flåser om solidaritrt.oddgeir skrev:Et godt tips vil være å lese det jeg skriver, og ikke det du tror jeg skriverrunenilsen skrev:Nå ble jeg litt forvirret....![]()
Jeg tror vi alle ville bli beroliget hvis vi så en veiarbeider, uansett nasjonalitet.baluba skrev:Kan vi ikke like godt la kinesiske og indiske tekstilprodusenter starte sweatshops i Norge? De kan kjøpe et bygg der arbeiderne jobber og bor, og mottar betaling i mat og tak over hodet. Kanskje noen slanter de kan få bruk for når de kommer hjem etter noen års plikttjeneste? Da kan vi få billige klær direkte i butikkene som drives av slektningene til de som eier fabrikkene. Alt i solidaritet med arbeiderne, som kanskje har slitt lenge for å få en jobb.
Kanskje Hagen ville følt seg mer hjemme i bystyresalen hvis han kunne høre noen spanske veiarbeidere på vei til jobben.
Aner jeg en smule indignasjon?vredensgnag skrev:Vi kan bruke slavearbeiderne som sitter i kz-leirer i Dubai og er fratatt sine pass. Vi kan sikkert kjøpe dem fri derfra og sette dem i leir her. Disse jobber 16 timersdag seks dager i uken og finner seg i å ikke ha noe igjen når kost og losji er trukket fra. De har ikke noe valg, selvsagt.
Fordi han er elendig til å delegere, fordele oppgaver og peke ut gode etterfølgere. Han tar på seg altfor mange oppgaver og sliter med energiunderskudd.oddgeir skrev:Tilleggsspørsmål. Hvorfor møtte ikke Hagen i bystyresalen?
Så han satt på Stortinget med andre ord.vredensgnag skrev:Fordi han er elendig til å delegere, fordele oppgaver og peke ut gode etterfølgere. Han tar på seg altfor mange oppgaver og sliter med energiunderskudd.oddgeir skrev:Tilleggsspørsmål. Hvorfor møtte ikke Hagen i bystyresalen?
Det kan du sikkert lese om andre steder. Hvorfor spør du meg om det?oddgeir skrev:Jeg tror vi alle ville bli beroliget hvis vi så en veiarbeider, uansett nasjonalitet.baluba skrev:Kan vi ikke like godt la kinesiske og indiske tekstilprodusenter starte sweatshops i Norge? De kan kjøpe et bygg der arbeiderne jobber og bor, og mottar betaling i mat og tak over hodet. Kanskje noen slanter de kan få bruk for når de kommer hjem etter noen års plikttjeneste? Da kan vi få billige klær direkte i butikkene som drives av slektningene til de som eier fabrikkene. Alt i solidaritet med arbeiderne, som kanskje har slitt lenge for å få en jobb.
Kanskje Hagen ville følt seg mer hjemme i bystyresalen hvis han kunne høre noen spanske veiarbeidere på vei til jobben.
Tilleggsspørsmål. Hvorfor møtte ikke Hagen i bystyresalen?
baluba skrev:Det kan du sikkert lese om andre steder. Hvorfor spør du meg om det?oddgeir skrev:Tilleggsspørsmål. Hvorfor møtte ikke Hagen i bystyresalen?
Notert.vredensgnag skrev:Må være slitsomt å hele tiden skulle bortforklare ens idolers frafall.
Heretter kan du la meg tale for meg selv. Jeg trenger ikke at du bruker meg for å markere en slags ytterlighet i debatten. Jeg står på fjellstøtt grunn på mine holdninger!baluba skrev:Jada jada jada. Du skal få lov til nesten hva du vil, men det har lite med din påstand som jeg motsa å gjøre. Det er ikke slik at folk ser rasister i hver busk selv om de skriver at noen er rasister. Igjen overdriver du, akkurat som du gjør når du har omgang med fakta og tall. Du fremstilte det som om det var en mobb som plukker enhver innvandringskritisk uttalelse som rasistisk, og det stemmer ikke. La gå at LE er kjapt ute med rasistkortet, men det er ikke den gjennomgående tonen. Vi har hatt innvandringskritiske debatter hele tiden, uten at alle de som i de siste har ropt ut om rasisme har lett etter rasister med lys og lykter.Roald skrev:baluba skrev:Jeg kan i farten ikke komme på noen som har påstått at det ligger en rasist bak hver busk i våre debatter. Da blir det en øredøvende stillhet, for hvem skal svare deg? Når du stiller et så latterlig tendensiøst spørsmål som ikke har rot i virkeligheten kan du vel ikke forvente noen svar?Roald skrev:Takk for svar, men svar ønsket jeg av de som ser en rasist bak hver busk og bruker det aktivt for å prøve å stilne debatten. Tausheten forteller vel det meste ..
Det er litt typisk deg å overdrive slik. Enten overdriver du farene med innvandring, eller så overdriver du dine meddebattanters uttalelser og tanker. Det er enten eller. Enten er du skeptiker til innvandring, og da er det vanskelig å skrive noe som helst utenom det som er negativt - eller så er du en mørkerød marxist som ønsker å kvele all form for debatt om innvandring.
Jeg vil minne på at før 22/8 var det mange av de du sikkert oppfatter som en som ser rasister i hver busk som uttalte seg kritisk til innvandrings og integreringspolitikken, men nå synes de ikke den delen av debatten er den viktigste. I perioder vil noen temaer og fasetter være viktigere enn andre. Det finnes også de som er kritiske, men som finner de poengene som har kommet fram de siste ukene usmakelige. Det betyr heller ikke å se en rasist i hver busk når innvandring diskuteres.
Så hva forteller tausheten deg nå? At du stiller dumme spørsmål, får jeg håpe.
Nå er det vist noen vise som påstår at det ikke finnes dumme spørsmål bare dumme svar ..
Nei da, fremmedfiendtlig, xenofob, fremmedhat, rasist og brunt grums er ord som aldri har fremkommet av noe tastatur her på sentralen, her er det bare saklige motargumenter :
At du forventer nøkternhet tilsvarende en vitenskapelig utredning er ikke mitt problem, dette er OT på et forum for musikk og lyd og at noen SKRIVER MED STORE BOKSTAVER MÅ DU BARE FINNE DEG I! Unngår man usannheter og personkarakteristikker skulle det meste passere uten alt for ømme tær.
Hva en crazy person utførte burde ikke påvirke innvandringsdebatten.
Eller at man som flere ganger før, vegrer seg for å innrømme at det kan finnes argumenter mot innvandring og heller satser på fordumming av mot debattanten fremfor å svare på et enkelt spørsmål
Du sliter med logikken her. All motstand mot innvandringskritiske uttalelser blir sett på som heksejakt, og selv om ordet rasisme kun brukes i et fåtall av innleggene så skriver du indirekte at det gjennomsyrer debatten. At vi som er kritiske til f.eks. SIANs uttalelser ønsker å kneble dem. Ingen har for skrevet at de ønsker å kneble SIAN, men det har med rette blitt hevdet at de står for rasistiske og fremmedfientlige holdninger. FrP er vi delt i synet om. Jeg og de aller fleste mener at det ikke er gjennomsyret av rasisme og fremmedfrykt, men at elementer i partiet går for langt og fortjener det stemplet. Mener du at vi skal frikjenne hele partiet for slike tendenser i en slags respekt for de som ikke er det?
Det kan virke som om all kritikk av innvandringskritiske røster er et ønske om knebling, og et uttrykk for navnekalling. Vel, da får du finne eksempler på at Pink, Deph, Honkey, Spirre og meg +++ bruker ordet rasist om f.eks. Siv Jensen. Hvis det stemmer at vi ser rasister i alle busker så bør du klare å finne konkrete eksempler på at sjefen for fløyen får ordet rasist heftet ved seg. Jeg kan ikke huske det helt, men det kan hende at en litt i overkant brisen LE har lirt av seg et av de ordene om henne, men sannsynligvis ingen andre. Han kan være litt tøff i omgangen med ord når FrP diskuteres. Det er på grunn av hans indignasjon over at en person han selv har negative personlige erfaringer med får fortsette i sin fremskutte stilling. Kanskje jeg også hadde vært mer indignert hvis jeg hadde opplevd at en slik topp umotivert bruker grov vold mot en "svarting"? Siden jeg ikke har opplevd det klarer jeg ikke å mobiliserer slik harme, og lar LEs reaksjon på opplevelser svare for ham selv, og ikke meg.
Poenget mitt var at det ikke stemmer at sentralens mer innvandringsvennlige debattanter ser rasister og xenofober i alle busker. Min reaksjon på ditt innlegg var at du overdriver, noe som passer godt med hele martyr-taktikken. Med en viss fare for å legge skyld på en annens skuldre så er det vel bare LE som bruker en retorikk som minner om en omvendt FrP-retorikk. De andre av oss er nok adskillig mer borgerlige og moderate i vår uttrykksform. Men ærlig talt så trenger vi kanskje en som skriver med versaler på den kritikk-kritiske siden også, slik at vi ikke fremstår som for striglet i forhold til den andre siden.
Men du har rett i en ting, og det er at enkelte deler av retorikken tolererer vi ikke lenger. Den delen har blitt skikkelig definert. Vi aksepterer ikke at den samme retorikken som Fjordbrann og PsykoABB og denslags pakk bruker. Og ja, jeg kaller folk som nører opp om hat for pakk, uten å få noen vond smak i munnen av det. Og jeg har vel oppfattet det slik at du er enig i det, så det er neppe de meningene du vil til livs. Nei, jeg tror nok bare at du overdriver bildet basert på at en eller to uttaler seg like sterkt som din side har vane for, og at du dermed overfører den eller deres meninger og formuleringer til hele resten av forumet som ikke tilhører din fold.
Btw: Spania er flinke til å bygge veier, det er fullt mulig. Men det er ingen grunn til å erstatte norsk arbeidskraft med underbetalt utenlandsk arbeidskraft, som i en periode er villige til å jobbe uten vanlige rettigheter som arbeidstidsbestemmelser på grunn av stor arbeidsledighet i hjemlandet. Ah, det er herlig å være fri for slike hemninger som interesse for arbeideres rettigheter når løsninger skal velges. Heldigvis er det ikke en aktuell løsning, og jeg kan ikke helt se hvordan det skal være en god stemmesanker heller. De som har sett det som sin misjon i livet å forsvare absolutt alt Hagen og FrP mener på diverse fora er jo programforpliktet til å forsvare dette også, uten et eneste kritisk spørsmål. Den tause majoriteten derimot møter nok helst denne saken med glemsomhet, slik at de ikke plages av å være uenige med deres politiske ledestjerne mer enn den tiden det tar å lese artikkelen.
baluba skrev:Jada jada jada. Du skal få lov til nesten hva du vil, men det har lite med din påstand som jeg motsa å gjøre. Det er ikke slik at folk ser rasister i hver busk selv om de skriver at noen er rasister. Igjen overdriver du, akkurat som du gjør når du har omgang med fakta og tall. Du fremstilte det som om det var en mobb som plukker enhver innvandringskritisk uttalelse som rasistisk, og det stemmer ikke. La gå at LE er kjapt ute med rasistkortet, men det er ikke den gjennomgående tonen. Vi har hatt innvandringskritiske debatter hele tiden, uten at alle de som i de siste har ropt ut om rasisme har lett etter rasister med lys og lykter.Roald skrev:baluba skrev:Jeg kan i farten ikke komme på noen som har påstått at det ligger en rasist bak hver busk i våre debatter. Da blir det en øredøvende stillhet, for hvem skal svare deg? Når du stiller et så latterlig tendensiøst spørsmål som ikke har rot i virkeligheten kan du vel ikke forvente noen svar?Roald skrev:Takk for svar, men svar ønsket jeg av de som ser en rasist bak hver busk og bruker det aktivt for å prøve å stilne debatten. Tausheten forteller vel det meste ..
Det er litt typisk deg å overdrive slik. Enten overdriver du farene med innvandring, eller så overdriver du dine meddebattanters uttalelser og tanker. Det er enten eller. Enten er du skeptiker til innvandring, og da er det vanskelig å skrive noe som helst utenom det som er negativt - eller så er du en mørkerød marxist som ønsker å kvele all form for debatt om innvandring.
Jeg vil minne på at før 22/8 var det mange av de du sikkert oppfatter som en som ser rasister i hver busk som uttalte seg kritisk til innvandrings og integreringspolitikken, men nå synes de ikke den delen av debatten er den viktigste. I perioder vil noen temaer og fasetter være viktigere enn andre. Det finnes også de som er kritiske, men som finner de poengene som har kommet fram de siste ukene usmakelige. Det betyr heller ikke å se en rasist i hver busk når innvandring diskuteres.
Så hva forteller tausheten deg nå? At du stiller dumme spørsmål, får jeg håpe.
Nå er det vist noen vise som påstår at det ikke finnes dumme spørsmål bare dumme svar ..
Nei da, fremmedfiendtlig, xenofob, fremmedhat, rasist og brunt grums er ord som aldri har fremkommet av noe tastatur her på sentralen, her er det bare saklige motargumenter :
At du forventer nøkternhet tilsvarende en vitenskapelig utredning er ikke mitt problem, dette er OT på et forum for musikk og lyd og at noen SKRIVER MED STORE BOKSTAVER MÅ DU BARE FINNE DEG I! Unngår man usannheter og personkarakteristikker skulle det meste passere uten alt for ømme tær.
Hva en crazy person utførte burde ikke påvirke innvandringsdebatten.
Eller at man som flere ganger før, vegrer seg for å innrømme at det kan finnes argumenter mot innvandring og heller satser på fordumming av mot debattanten fremfor å svare på et enkelt spørsmål
Du sliter med logikken her. All motstand mot innvandringskritiske uttalelser blir sett på som heksejakt, og selv om ordet rasisme kun brukes i et fåtall av innleggene så skriver du indirekte at det gjennomsyrer debatten. At vi som er kritiske til f.eks. SIANs uttalelser ønsker å kneble dem. Ingen har for skrevet at de ønsker å kneble SIAN, men det har med rette blitt hevdet at de står for rasistiske og fremmedfientlige holdninger. FrP er vi delt i synet om. Jeg og de aller fleste mener at det ikke er gjennomsyret av rasisme og fremmedfrykt, men at elementer i partiet går for langt og fortjener det stemplet. Mener du at vi skal frikjenne hele partiet for slike tendenser i en slags respekt for de som ikke er det?
Det kan virke som om all kritikk av innvandringskritiske røster er et ønske om knebling, og et uttrykk for navnekalling. Vel, da får du finne eksempler på at Pink, Deph, Honkey, Spirre og meg +++ bruker ordet rasist om f.eks. Siv Jensen. Hvis det stemmer at vi ser rasister i alle busker så bør du klare å finne konkrete eksempler på at sjefen for fløyen får ordet rasist heftet ved seg. Jeg kan ikke huske det helt, men det kan hende at en litt i overkant brisen LE har lirt av seg et av de ordene om henne, men sannsynligvis ingen andre. Han kan være litt tøff i omgangen med ord når FrP diskuteres. Det er på grunn av hans indignasjon over at en person han selv har negative personlige erfaringer med får fortsette i sin fremskutte stilling. Kanskje jeg også hadde vært mer indignert hvis jeg hadde opplevd at en slik topp umotivert bruker grov vold mot en "svarting"? Siden jeg ikke har opplevd det klarer jeg ikke å mobiliserer slik harme, og lar LEs reaksjon på opplevelser svare for ham selv, og ikke meg.
Poenget mitt var at det ikke stemmer at sentralens mer innvandringsvennlige debattanter ser rasister og xenofober i alle busker. Min reaksjon på ditt innlegg var at du overdriver, noe som passer godt med hele martyr-taktikken. Med en viss fare for å legge skyld på en annens skuldre så er det vel bare LE som bruker en retorikk som minner om en omvendt FrP-retorikk. De andre av oss er nok adskillig mer borgerlige og moderate i vår uttrykksform. Men ærlig talt så trenger vi kanskje en som skriver med versaler på den kritikk-kritiske siden også, slik at vi ikke fremstår som for striglet i forhold til den andre siden.
Men du har rett i en ting, og det er at enkelte deler av retorikken tolererer vi ikke lenger. Den delen har blitt skikkelig definert. Vi aksepterer ikke at den samme retorikken som Fjordbrann og PsykoABB og denslags pakk bruker. Og ja, jeg kaller folk som nører opp om hat for pakk, uten å få noen vond smak i munnen av det. Og jeg har vel oppfattet det slik at du er enig i det, så det er neppe de meningene du vil til livs. Nei, jeg tror nok bare at du overdriver bildet basert på at en eller to uttaler seg like sterkt som din side har vane for, og at du dermed overfører den eller deres meninger og formuleringer til hele resten av forumet som ikke tilhører din fold.
Btw: Spania er flinke til å bygge veier, det er fullt mulig. Men det er ingen grunn til å erstatte norsk arbeidskraft med underbetalt utenlandsk arbeidskraft, som i en periode er villige til å jobbe uten vanlige rettigheter som arbeidstidsbestemmelser på grunn av stor arbeidsledighet i hjemlandet. Ah, det er herlig å være fri for slike hemninger som interesse for arbeideres rettigheter når løsninger skal velges. Heldigvis er det ikke en aktuell løsning, og jeg kan ikke helt se hvordan det skal være en god stemmesanker heller. De som har sett det som sin misjon i livet å forsvare absolutt alt Hagen og FrP mener på diverse fora er jo programforpliktet til å forsvare dette også, uten et eneste kritisk spørsmål. Den tause majoriteten derimot møter nok helst denne saken med glemsomhet, slik at de ikke plages av å være uenige med deres politiske ledestjerne mer enn den tiden det tar å lese artikkelen.
Hvor har du fått det fra at Sverige ligger høyt på drapsstatistikken?Roald skrev:Mistenkte drap i 2010 337stk.
Anmeldte seksualforbrytelser 17200stk. blant disse 2620 voldtekter av barn 0-17år.
Hva som er årsak til denne ekstreme forskjellen mellom Sverige og Norge/Danmark er verd å bruke noe tid på.
Og mer gjødsel til gærninger.vredensgnag skrev:Hvorfor ta kvalitetssjekk, når argumentet er så bra. Det å kunne holde opp spøkelset fungerer godt. "Se, så galt er det i Sverige, og det er bare en svenskehandel unna. Snart blir det slik her."
Enda en velger i boks. Med jug.
Et godt eksempel på at det er på tide å ta opp kampen mot all denne løgnen og halvsannheter som spres som ild i tørt gress.Pink_Panther skrev:Og mer gjødsel til gærninger.vredensgnag skrev:Hvorfor ta kvalitetssjekk, når argumentet er så bra. Det å kunne holde opp spøkelset fungerer godt. "Se, så galt er det i Sverige, og det er bare en svenskehandel unna. Snart blir det slik her."
Men det er jo en kjempeide!!vredensgnag skrev:Frp vil jo at staten skal bruke leiesoldater.
Ja, men hvordan? Sålenge man sitter bak et nick så er man trygg mot å bli ansvarliggjort for hva man indirekte oppfordrer til. FrP må avlive imaget om at de er så innvandringsrestriktive i forhold til andre partier "jeg stemmer FrP på grunn av innvandringspolitikken" Kiss my ass, de som uttaler seg slik har overhode ikke satt seg inn i hva andre partier har på sitt program. De har kun hørt Siv og Karl gauling om "snikislamisering" "la de små barn komme til ..."lars_erik skrev:Et godt eksempel på at det er på tide å ta opp kampen mot all denne løgnen og halvsannheter som spres som ild i tørt gress.Pink_Panther skrev:Og mer gjødsel til gærninger.vredensgnag skrev:Hvorfor ta kvalitetssjekk, når argumentet er så bra. Det å kunne holde opp spøkelset fungerer godt. "Se, så galt er det i Sverige, og det er bare en svenskehandel unna. Snart blir det slik her."
Et konkret eksempel er hva Julian Assange ble utsatt for i fjor. Sleip type, men det er neppe noe annet land som ville registrert de hendelsene som "voldtekter" og satt i gang samme sirkus som svenskene gjorde der. En liten påminnelse om hva den saken gikk ut på:vredensgnag skrev:Du kan, for eksempel, sette deg inn i hvordan svensker definerer övergrepsbrott i forhold til andre nasjoner. Om du er ute etter å skåre billige poeng fordi du ikke vet bedre, er du nærmere ditt mål. Men om du setter deg inn i dette, vil du finne ut at svensker har en usedvanlig vid definisjon av hva som utgjør en voldtekt, og at de selv av den grunn mener at deres statistikk ikke er sammenlignbar med den i andre land.
http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=12&id=42
Les nøye, så tar vi det derfra:
För det första har vi i Sverige en påtagligt vid juridisk definition av vad som är våldtäkt. Det gör att fler gärningar i Sverige bedöms och registreras som våldtäkt än i flertalet andra länder. För det andra lägger vi i Sverige på ett mycket tidigt stadium i processen ner ovanligt mycket arbete på att registrera alla fall som kan misstänkas vara våldtäkt, vilket gör att vi även räknar med fall som senare visade sig vara något annat sexualbrott, inget brott alls osv. Vi registrerar också alla enskilda gärningar, inte bara det senaste tillfället eller huvudbrottet. I många andra länder väntar man och sorterar bort många fall från statistiken, för att de inte har valt lika ambitiösa system för att registrera brott och skapa statistik som vi.
Och det är inte bara på våldtäktsområdet som de här skillnaderna märks. På framför allt hela området brott mot person utmärker sig Sverige genom att registreringen av brott är mer extensiv än i flertalet andra länder i Europa. Det är sådant som ligger bakom att det exempelvis registreras tio gånger så många fall av misshandel i Sverige som i Grekland. De svenska siffrorna i statistiken över anmälda brott ser värre ut än i andra länder och får rättsväsendets prestationer att se sämre ut eftersom det i princip med automatik innebär att lägre andelar brott klaras upp, leder till dom osv.
Roald ba om eksempler, så klarte han pinadø å gi det eksemplet selv i samme åndedrag. Glimrende.vredensgnag skrev:Du kan, for eksempel, sette deg inn i hvordan svensker definerer övergrepsbrott i forhold til andre nasjoner. Om du er ute etter å skåre billige poeng fordi du ikke vet bedre, er du nærmere ditt mål. Men om du setter deg inn i dette, vil du finne ut at svensker har en usedvanlig vid definisjon av hva som utgjør en voldtekt, og at de selv av den grunn mener at deres statistikk ikke er sammenlignbar med den i andre land.
http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=12&id=42
Les nøye, så tar vi det derfra:
För det första har vi i Sverige en påtagligt vid juridisk definition av vad som är våldtäkt. Det gör att fler gärningar i Sverige bedöms och registreras som våldtäkt än i flertalet andra länder. För det andra lägger vi i Sverige på ett mycket tidigt stadium i processen ner ovanligt mycket arbete på att registrera alla fall som kan misstänkas vara våldtäkt, vilket gör att vi även räknar med fall som senare visade sig vara något annat sexualbrott, inget brott alls osv. Vi registrerar också alla enskilda gärningar, inte bara det senaste tillfället eller huvudbrottet. I många andra länder väntar man och sorterar bort många fall från statistiken, för att de inte har valt lika ambitiösa system för att registrera brott och skapa statistik som vi.
Och det är inte bara på våldtäktsområdet som de här skillnaderna märks. På framför allt hela området brott mot person utmärker sig Sverige genom att registreringen av brott är mer extensiv än i flertalet andra länder i Europa. Det är sådant som ligger bakom att det exempelvis registreras tio gånger så många fall av misshandel i Sverige som i Grekland. De svenska siffrorna i statistiken över anmälda brott ser värre ut än i andra länder och får rättsväsendets prestationer att se sämre ut eftersom det i princip med automatik innebär att lägre andelar brott klaras upp, leder till dom osv.
Du fusker med tall i dette innlegget. Og ettersom du mener det er verdt å bruke noe tid på sprørsmålet, har jeg, i motsetning til deg, gjort nettopp det.Roald skrev:Du må gjerne fremvise noen eksempler på at jeg har fusket med tall ..
At det vil være et stort gap mellom din og min tolkning av hvilke utfordringer som kommer i fremtiden som følge av innvandringen er det nok ingen tvil om.
Konsekvensene begynner å bli ganske tydelig i land som ligger noen år forut oss, Svenskene er blitt noen voldelig djevler og statistisk har vi virkelig skilt lag siden midten av 70 tallet.
Mistenkte drap i 2010 337stk.
Anmeldte seksualforbrytelser 17200stk. blant disse 2620 voldtekter av barn 0-17år.
Hva som er årsak til denne ekstreme forskjellen mellom Sverige og Norge/Danmark er verd å bruke noe tid på.
Så for å konkludere: Din lett kvalmende og ukyndige insinuasjon er.... BUSTEDDet faktiska antalet fall av dödligt våld i Sverige har sedan 1990 legat på en relativt konstant nivå runt 100 fall per år - detta trots befolkningsökningen under samma period. Men 2010 inrapporterades 333 brott som avsåg fullbordade mord, dråp eller misshandel med dödlig utgång, vilket är en ökning med 98 brott jämfört med föregående år. Den kraftiga ökningen visade sig bero på en enskild anmälan med ett stort antal misstänkta fall där det nu har klarlagts att det inte rörde sig om mord eller annat dödligt våld.
Dette er bra vreden.vredensgnag skrev:Enda verre er det faktum at Hagens forslag om å bruke det norske oljefondet på utenlandske selskap som skal arbeide i Norge er skreddersydd for at virksomhetene bak disse tenketankene skal få suge fondet tomt, uten at pengene går til Norge. De fikk ikke gjøre som de ville i Nordsjøen, men om de likevel får kloa i kapitalen kan det være det samme.
Hva er dette for jug?Roald skrev:Her linkes det stadig til ytterste høyre i USA når man vil plassere Frp, saken er vel den at de ligger til venstre for Obama og Demokratene og Obama er jo en gogutt
Siden du tar det opp så må det være lov å komme med noen oppfølgingsspørsmål også.Roald skrev:Man må da leve opp til deres påstand om at man fusker med tall ,og at iqen knapt rekker til å kunne gå og snakke samtidig.
En opplagt liten provokasjon og ulvene kastet seg på Det er ikke noe feil med tallene jeg presenterte, at disse tallene endrer seg dramatisk når det kommer til domfellelse grunnet svenskenes noe spesielle tilnærming er riktig. At jeg unnlot å ta dette med var selvsagt helt bevist og er tilsvarende det dere bedriver for å fordumme/demonisere personer med et annet politisk ståsted.
(...)
Nå kommer selvsagt flere poster med hvordan jeg ror uten årer, noe dere selvsagt må få lov til, men av og til er det bare moro og provosere slike selverklærte tolerante som har hevd på moral, empati osv.