Rese-, konsertbrev från midsommar
I lördags var stunden kommen för Tons of Rock i Halden. En happening med Geir Kristiansen, Solstafir
och In Flames

Jag och delar av familjen firade midsommar hos mamma i Stenungsund och Halden är
ju bara ett 'långt' stenkast därifrån
Lämnade Stenungsund mitt i krabbfisket, varmt och soligt men allt har sitt pris!
I höjd med Uddevallabron såg det inte muntert ut... Fan, YR lovade ju strålande sol i Halden
Några mil senare var ordningen återställd
Efter lite snurrande i Halden efter en fungerande 'Minibank'(behövde lite NOK till parkeringen på Tons of Rock) svängde
jag in på gräsplanen. Det första vakten sa var "-Det går bra med svenska pengar"!!!!
Efter en stunds promenad och inlösen av cashcard kunde jag slutligen möta upp Geir och vänta in Solstafir
Precis som Geir skrev i Hardrock/Metal-tråden så är Solstafir magiska live. Att deras atmosfäriska stil fungerar på
platta är en sak men att de gör den ännu bättre live är helt makalöst...Jösses, jävlar så bra det är
Uppskattar ni Solstafir men inte sett dem live...då är det en order att göra detta!
Efter Solstafir blev det matpaus i väntan på In Flames, en 'billig' norsk Taco Loff...helt ok till 100 riksdaler
Har sett dem ett antal gånger och vet att 'Nu jävlar blir det åka av'...och så blev det
Egentligen levererar de inga överraskningar, de öser på i vanlig ordning, och det är så det ska vara.
De gör det jävligt bra och rockefoten kan fan inte hålla sig still
Ska jag säga något negativt så är det att jag är för gammal för circle-pits och crowd-surfing.
Lite märkligt att de alltid skall uppmana publiken till detta...slutar alltid i kaos när ett stort antal
är drittfulla.... men som sagt, jag kanske är för gammal
Mega circle pit med drittfulla halvfigurer
Pyroteknisk avslutning a'la In Flames
Konklusion
1. Att träffa personer från HFS är värt otroligt mycket och ger livet en extra kick!
2. Musik skall upplevas live!!! Så är det bara!!
En lördagsbiljett till Tons of Rock kostade 830 NOK och spöar skiten ur varje kabel eller annan mackapär till samma pris!
Om kabeln eller mackapären kostar 830 NOK per centimeter...är den lika utspöad...skiten blir bara längre!
//Janne