Fotos af jeres Record Player / Pladespiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    Mye lekkert her inne, artig å se så stort omfang blant medlemmene...Har trimma en direktedrevet Technics SL-1200G. Brorparten av standard løse komponenter er oppgradert samt gått for kostbar pick-up Riia/EQ løsning fra DS Audio. Alle mods er reversibelt i henhold til original spec. Den som kan tweakes videre er evt. skifte av tonearm(orginal er bygde i magnesium og holder allerede et høyt nivå) samt koble på ekstern strømforsyning, men da mister man det originale preget og kostnadene begynner å bli høy så blir heller ny platespiller etter hvert. Uansett, oppsettet som nå spiller utrolig bra, praktisk i bruk, no fuss med musikk i fokus! :cool:

    Følgende 7 oppgraderinger pr d.d.

    • DS Audio HS-001 / Tonearm hus - CNC frest i massive ultra duralumin(aluminium, kopper, magnesium, titan legering).
    • DS Audio 002 / Pick-Up - Optisk - Shibata sliping.
    • DS Audio EQ(Riia) - Transistor konstruksjon med hele ti stk 33000μF caps. Håndlaget kretskort /fullskjermet RF strømforsyning.
    • Varia Instruments / Clamp TTW10H - 808 gram i massive rustfritt stål/messing.
    • Platematte: Achromat 5 mm by Funk
    • Phonokabel: Oyaide PA-2075RR / kapasitans 110.0pF/m (1kHz) impedans 44Ω
    • Custom Vegghylle på 20 kg: 30 mm rustfritt stålramme sandfylt. 30 mm topplate i baltisk kryssfiner med vibrasjonsknotter i gummi.


    Vis vedlegget 705779
    Vis vedlegget 705773
    Vis vedlegget 705774 Vis vedlegget 705794 Vis vedlegget 705787
    Vis vedlegget 705775 Vis vedlegget 705776
    Vis vedlegget 705788
    Bombesikker8n8
    Mye lekkert her inne, artig å se så stort omfang blant medlemmene...Har trimma en direktedrevet Technics SL-1200G. Brorparten av standard løse komponenter er oppgradert samt gått for kostbar pick-up Riia/EQ løsning fra DS Audio. Alle mods er reversibelt i henhold til original spec. Den som kan tweakes videre er evt. skifte av tonearm(orginal er bygde i magnesium og holder allerede et høyt nivå) samt koble på ekstern strømforsyning, men da mister man det originale preget og kostnadene begynner å bli høy så blir heller ny platespiller etter hvert. Uansett, oppsettet som nå spiller utrolig bra, praktisk i bruk, no fuss med musikk i fokus! :cool:

    Følgende 7 oppgraderinger pr d.d.

    • DS Audio HS-001 / Tonearm hus - CNC frest i massive ultra duralumin(aluminium, kopper, magnesium, titan legering).
    • DS Audio 002 / Pick-Up - Optisk - Shibata sliping.
    • DS Audio EQ(Riia) - Transistor konstruksjon med hele ti stk 33000μF caps. Håndlaget kretskort /fullskjermet RF strømforsyning.
    • Varia Instruments / Clamp TTW10H - 808 gram i massive rustfritt stål/messing.
    • Platematte: Achromat 5 mm by Funk
    • Phonokabel: Oyaide PA-2075RR / kapasitans 110.0pF/m (1kHz) impedans 44Ω
    • Custom Vegghylle på 20 kg: 30 mm rustfritt stålramme sandfylt. 30 mm topplate i baltisk kryssfiner med vibrasjonsknotter i gummi.


    Vis vedlegget 705779
    Vis vedlegget 705773
    Vis vedlegget 705774 Vis vedlegget 705794 Vis vedlegget 705787
    Vis vedlegget 705775 Vis vedlegget 705776
    Vis vedlegget 705788
    F
    Bombesikker spiller! Forstår dj'ene😁
    16158976904008801540529084066870.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    18 kg super DD teknologi, bygd som Ironman...kvalitets driververk med top notch data: :geek:
    • Rumble / 78dB (IEC 98A Weighted)
    • Wow and flutter / 0.025% W.R.M.S. (JIS C5521)

    er du plutselig specsslave... :ROFLMAO:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe bare kødder litt med dere, gutta.
    meget gode tall, det der, og specsslave er en hedersbetegnelse (i alle fall i det store og det hele).
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er en hjemmemekka Lenco L75 med Jelco 750L og spesiallaget støvlokk. Kaller den for Rumblebee, siden det tross alt er et mellomhjul inne i bildet, selv om det er en tyst variant.
    Takk for info. Meget fin.👍
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan opplever du SME V i forhold til FR 64S? Jeg har en SME V oppkoblet og en FR64S på innbytterbenken.
    SME V har jeg hatt i rundt 30 år, og den blir med meg videre. En veldig allsidig arm, og jeg har til gode at noe høres dårlig ut. Jeg liker dempingsprinsippet også.

    Når det er sagt, synes jeg at MCer med lav compliance synger bedre i FR 64 S. På FR 64 S kan du også tilpasse totalvekten med forskjellige headshell. Jeg har liggende headshell i forskjellige vektklasser, som gjør tilpasningen lettere.

    Er det noe jeg ikke liker, er det at det er en virkelig pain in the ass å stille VTA på FR 64. To bittesmå Umbrakoskruer.....😝.....Løsner du den ene, detter hele armen ned ......

    mvh
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    2.371
    Torget vurderinger
    2
    SME V har jeg hatt i rundt 30 år, og den blir med meg videre. En veldig allsidig arm, og jeg har til gode at noe høres dårlig ut. Jeg liker dempingsprinsippet også.

    Når det er sagt, synes jeg at MCer med lav compliance synger bedre i FR 64 S. På FR 64 S kan du også tilpasse totalvekten med forskjellige headshell. Jeg har liggende headshell i forskjellige vektklasser, som gjør tilpasningen lettere.

    Er det noe jeg ikke liker, er det at det er en virkelig pain in the ass å stille VTA på FR 64. To bittesmå Umbrakoskruer.....😝.....Løsner du den ene, detter hele armen ned ......

    mvh
    Hehe, skjønner. Kan man bruke kortstokktrikset for å stille VTA på FR64S? Det funker bra på SME3012-R.
     

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    18 kg super DD teknologi, bygd som Ironman...kvalitets driververk med top notch data: :geek:
    • Rumble / 78dB (IEC 98A Weighted)
    • Wow and flutter / 0.025% W.R.M.S. (JIS C5521)
    I den rasjonelle verden, å tweake en tecnics sl 1200 g, er det noe å vinne? Har dyttet inn en ortofon cadenza black i spilleren, og resultatet er fremragende. Bytte arm? Tja, det blir dog aldrig perfekt .
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    I den rasjonelle verden, å tweake en tecnics sl 1200 g, er det noe å vinne? Har dyttet inn en ortofon cadenza black i spilleren, og resultatet er fremragende. Bytte arm? Tja, det blir dog aldrig perfekt .
    Absolutt...tonearmen er nok det siste som bør byttes siden original er en veldig god akustisk og påkostet konstruksjon i magnesium. Logikken ligger i driv-verket som er ekstremt bra på rumble og wow & flutter. Feks oppgradere det originale pickup huset som er laget i plast, er greit å begynne med...:)
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    SME V har jeg hatt i rundt 30 år, og den blir med meg videre. En veldig allsidig arm, og jeg har til gode at noe høres dårlig ut. Jeg liker dempingsprinsippet også.

    Når det er sagt, synes jeg at MCer med lav compliance synger bedre i FR 64 S. På FR 64 S kan du også tilpasse totalvekten med forskjellige headshell. Jeg har liggende headshell i forskjellige vektklasser, som gjør tilpasningen lettere.

    Er det noe jeg ikke liker, er det at det er en virkelig pain in the ass å stille VTA på FR 64. To bittesmå Umbrakoskruer.....😝.....Løsner du den ene, detter hele armen ned ......

    mvh
    Det du trenger er FR B60 ; VTA "on the fly".

    Mvh.
    Rolf
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, skjønner. Kan man bruke kortstokktrikset for å stille VTA på FR64S? Det funker bra på SME3012-R.
    Aldri prøvd det, men jeg tror jeg skjønner prinsippet. Det jeg gjør er å ta en sprittusj og lage en liten strek på armtårnet der det treffer sokkelen. Da har jeg et synlig utgangspunkt som jeg bruker når jeg flytter armen opp eller ned.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det du trenger er FR B60 ; VTA "on the fly".

    Mvh.
    Rolf
    I så fall trenger jeg to. Det står både en FR 64 S og en FR 64 Fx på spilleren. :)

    Jeg kikket rundt etter en FR B 60, men de originale var skitdyre. Det fantes noen kopier der ute, men det ble frarådd å prøve dem. De holdt visst ikke samme kvalitet. Til slutt ga jeg blaffen og kjøpte en sprittusj.

    mvh
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    2.371
    Torget vurderinger
    2
    I så fall trenger jeg to. Det står både en FR 64 S og en FR 64 Fx på spilleren. :)

    Jeg kikket rundt etter en FR B 60, men de originale var skitdyre. Det fantes noen kopier der ute, men det ble frarådd å prøve dem. De holdt visst ikke samme kvalitet. Til slutt ga jeg blaffen og kjøpte en sprittusj.

    mvh
    Det finnes også nye "originaler" nå også fra Ikeda, men de er enda dyrere :ROFLMAO:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    I den rasjonelle verden, å tweake en tecnics sl 1200 g, er det noe å vinne? Har dyttet inn en ortofon cadenza black i spilleren, og resultatet er fremragende. Bytte arm? Tja, det blir dog aldrig perfekt .
    Du skal i hvert fald ikke gøre det, hvis det er kvaliteten på armen, du vil opgradere.
    Lejefriktion i Technics-armene er på et endda meget høyt niveau.
    Det eneste skulle være, hvis armens egenvegt var et decidert mismatch :)
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har både en FR 64 Fx og en FR 64 S. Liker begge to. :)

    Mvh
    Jeg kan se du både har en decca og en IO jeg har haft begge 2 selv har også haft io ltd som udgangspunkt passer 64s ikke med så mange pickupper men FX er et bedre match for de fleste pickupper spiller selv på en IKeda 407 som for mig er den bedste arm der findes jeg har ikke prøvet alt men meget rigtig meget ellers er der Micro Seiki MAX også en fantastisk arm eller pioneer EA10 som er helt fantastisk langt bedre end alt det der bliver lavet i dag hygge
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan se du både har en decca og en IO jeg har haft begge 2 selv har også haft io ltd som udgangspunkt passer 64s ikke med så mange pickupper men FX er et bedre match for de fleste pickupper spiller selv på en IKeda 407 som for mig er den bedste arm der findes jeg har ikke prøvet alt men meget rigtig meget ellers er der Micro Seiki MAX også en fantastisk arm eller pioneer EA10 som er helt fantastisk langt bedre end alt det der bliver lavet i dag hygge
    Hei, jada.
    Du kan si at i mitt oppsett er FR 64 Fx min go-to-arm. De aller fleste pickupene "synger" i den armen..... :)

    Mvh
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Eller en slik?


    I så fall trenger jeg to. Det står både en FR 64 S og en FR 64 Fx på spilleren. :)

    Jeg kikket rundt etter en FR B 60, men de originale var skitdyre. Det fantes noen kopier der ute, men det ble frarådd å prøve dem. De holdt visst ikke samme kvalitet. Til slutt ga jeg blaffen og kjøpte en sprittusj.

    mvh
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    443
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Hej.. Fin tråd.
    Jeg er her med en hjemmebygget vinylfræser.
    Vejer 28Kg. Motor er en stor DC servo motor, med tilhørende strømforsyning i separat kabinet.
    Tallerken er i acryl med en platter-matter.
    Leje er fra en gammel Lenco.
    Scorpio-arm. P.T. med Ortofon blue...
    Byggede den tilbage i 1987
    1617344929487-1944135164.jpg
    1617345006435-249061788.jpg
    1617345046822-156680912.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn