Fotobok

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Jeg vurderer å samle en del av feriens bilder i en fotobok.

Noen som har erfaring med kvaliteten på produktene som tilbys, og hvordan programmene til å lage dem er i bruk?
(Bruker PC, ikke Mac.)

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Kjøpte en slik bok fra Japan Foto/CEWE Fotobok nylig.

Litt over 60 sider, stort format og innbundet. Kom på vel 750 kr. Grei innholdsmessig med layout, bakgrunn, innbinding og slikt. Men selve bildedkvaliteten ble egentlig veldig laber.

Greit å bla igjennom som dokumentasjon, men ikke som en samling med fotografier. En 300-kroners fargeskriver fra Nille med standard kopipapir ville vel klart noe like bra.

Så jeg kommer neppe til å bestille annet enn enke hefter derfra igjen.

N

nb

Gjest
Samboeren min fikk laget en slik fra Galapagos-ferien vår hos FotoKnudsen. Eksepsjonelt dårlig kvalitet. Styr langt unna om du er opptatt av billedkvalitet. Jeg har en hunch om at de blir produsert på samme sted uansett hvor du bestiller, mener det var et sted i Nederland, men ta det med en klype salt.

Etter at jeg kjøpte meg proff fotoprinter (Epson 3800) ser for øvrig det som kommer fra fotobutikkene også ganske jalla ut, men det blir en annen diskusjon...

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.093
Hadde tenkt å forsøke å skrive ut de siste feriebildene via iPhoto og Eplebutikken, noen med erfaringer derfra?

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
To på jobben har bestilt fotobok frå Apple via iPhoto. Kvaliteten er super! Beste fotobøkene eg har sett, både når det gjelder layout, bildekvalitet og omslag. Absolutt verdt prisen ift. billigere bøker som ikkje gir samme muligheter eller kvalitet.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.093
Brasse skrev:
To på jobben har bestilt fotobok frå Apple via iPhoto. Kvaliteten er super! Beste fotobøkene eg har sett, både når det gjelder layout, bildekvalitet og omslag. Absolutt verdt prisen ift. billigere bøker som ikkje gir samme muligheter eller kvalitet.
Flott, det gikk i alle fall som en lek å få satt sammen en lekker fotobok med iPhoto. Dessuten har iPhoto (og sikkert andre programmer også) en hendig funksjon for konvertering av fotoboken til PDF slik at jeg kan sende den ferdige filed med e-post rundt om forbi (og dermed kan venner/familie selv velge om de vil skrive ut fotoboken eller ei).

S

Slubbert

Gjest
Jeg har en iPhotobok, synes kvaliteten på den er meget bra og har akkurat satt sammen / bestilt en ny. Hardcoverbøkene fra Eurofoto og Nfoto er omtrent like dyre, men hvordan de er i forhold rent kvalitativt vet jeg ikke.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.916
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Kjøpte en slik bok fra Japan Foto/CEWE Fotobok nylig.

Litt over 60 sider, stort format og innbundet. Kom på vel 750 kr. Grei innholdsmessig med layout, bakgrunn, innbinding og slikt. Men selve bildedkvaliteten ble egentlig veldig laber.

Greit å bla igjennom som dokumentasjon, men ikke som en samling med fotografier. En 300-kroners fargeskriver fra Nille med standard kopipapir ville vel klart noe like bra.

Så jeg kommer neppe til å bestille annet enn enke hefter derfra igjen.
Sitter med noen verdikuponger på CeWe og vurderer å få laget fotobok.

Ser at du har veldig dårlig erfaring med bildekvaliteten, og det er jo stikk i strid med hvordan EISA har vurdert produktet.

Kan du ikke poste bilde av både råmaterialet og resultatet i denne tråden? så vi kan se hvor elendig dette topprangerte produktet egentlig er?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.327
Torget vurderinger
4
Finnes det ikke noen enkle programmer for å lage digitale fotobøker, altså lignende en powerpointpresentasjon, hvor man kan legge på tekst etc. ?

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
De fleste tilbyderene av fotobøker har slike programmer på nettsidene sine, som du bruker i nettleseren.
Om du er på Mac så kan du bruke iPhoto.

N

nb

Gjest
Jeg ville i alle fall bestillt en liten prøve for å se kvaliteten på produktet før jeg la mye arbeide i å opprette fotoboken med tekst, bilder etc. Den vi fikk var som sagt skikkelig dårlig og ikke i nærheten av å være verdt pengene. Tviler på at programmene til de ulike leverandørene er interkompatible, så greit å sjekke at kvaliteten er tilfredsstillende først.

G

Gjestemedlem

Gjest
Flageborg skrev:
Sitter med noen verdikuponger på CeWe og vurderer å få laget fotobok.

Ser at du har veldig dårlig erfaring med bildekvaliteten, og det er jo stikk i strid med hvordan EISA har vurdert produktet.

Kan du ikke poste bilde av både råmaterialet og resultatet i denne tråden? så vi kan se hvor elendig dette topprangerte produktet egentlig er?
Jeg har den ikke hjemme for den var en present. Men jeg skal se om jeg husker å knipse et bile av et par av sidene en gang og så sammenligne med originalene.

Man ser forøvrig allerede på overføringen og tiden det tar at bildene komprimeres beinhardt før de sendes.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Jeg har sett ei Ibook fra Apple; den var bra nok for meg, ikke var den spesielt dyr heller.

Men jeg har altså PC, og i denne anledning ser det ut til å være feil valg :mad:.

Ja ja, jeg får vel tygge litt til på saken.. Alle tilbydere påstår at kvaliteten er upåklagelig, og jeg er like klok. Eller lite klok. (Stryk det som ikke passer ;D).

Mvh

Topp Bunn