Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.789
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe.
    jeg setter min lit til blekkspruten.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dette står nok mellom Spania og Tyskland - Paul og Asgeir er dessverre statister i denne sammenhengen. Jeg tror ikke at det blir walk over for Tyskland - for å si det sånn.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Hehe, pengevedding på åpent forum er kanskje ikke det lureste, det er jo ikke lov engang. Så jeg trekker nok tilbudet, men det er ikke fordi jeg er redd Spania vil vinne og at jeg dermed taper en tusing.

Får håpe det blir en fair kamp uten spill og juks.
    Hvorfor penger? Hva med "pink slip" på hifi?

Rettferdigheten seiret for meg i går, men Uru skal takkes stort for å gjøre det til en opplevelse foran skjermen. :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Spania åpner sedvanlig skarpt og aggressivt, men nettet snører seg nok til etterhvert :)

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke Tyskland evner å stå i mot helt ut, Spania virker hakket kvassere. Spennende, begge fortjener en finaleplass, i mine øyne.

P

Parelius

Gjest
    Spanjolene evner vel knapt nok å terminere ubevæpnet storfe på hjemmebane.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dessuten, som vanlig er de vel sikkert "opp som en hjort, og ned som en lort". Tyskerne ser ut som om de bare ligger og cooler'n og venter på at spanjolene skal nå sitt sedvanlige frustrasjonspunkt. Antakelig smart i så fall. Man husker jo førsteomgangen i tyskernes forrige kamp (mot Argentina), det var mye likt hele veien, kampen vippet ut i 2. og så snørte nettet seg sammen etterhvert. Loew er en luring.

plasma

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Antall liker
    1.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pedro, Iniesta og Xavi. De skulle Drillo likt å hatt på landslaget sitt...
    Tror nok tyskerne vil vinne denne. Virker mer robuste og tålmodige. Spania surner i andre.
    Mvh

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Parelius skrev:
    Spanjolene evner vel knapt nok å terminere ubevæpnet storfe på hjemmebane.
    Men de går sikkert på med fornyet mot etter å ha vunnet over Tyskland i kveld. Slikt kan sikkert sette fart i det meste.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg følger med på en kamp i et parallelt univers der Spania spiller best.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    vredensgnag skrev:
    Jeg følger med på en kamp i et parallelt univers der Spania spiller best.
    Snedig. Jeg har også tunet meg inn på den kanalen ;D Langt hyggeligere enn den kampen som vises på Viasat4.

P

Parelius

Gjest
    Vi har nå beveget oss inn i et parallelt univers. Men Vreden har det uansett bakvendt: Det er ikke slik at de som er best vinner; de som vinner er best! Jeg forberederer meg likevel på å spise i meg tastaturet.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Det er nok kvinnfolk i finalen etter Nederland gikk videre. Nå må Tyskland pelle seg frem og score et mål eller to!

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg er i Spania. Landet gjør seg klar til å eksplodere i lykkerus.

N

nb

Gjest
    Spania har vært klart best og helt fortjent om de vinner. De har heller ikke drevet med tull som å late som de faller o.l. Tror aldri jeg har sett en kamp med så få frispark. Tyskland ble snytt for ett i gullposisjon, men det er slikt som skjer. Ingen ting å si på om Spania går til finalen.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Du har selvfølgelig helt rett, nb. I kveld har Spania hatt overtaket på Tyskland. Men ser man hele VM under ett er Tyskland det laget som har prestert best frem til i dag! :)

Nå blir det uansett en "ny" vinner av VM, ettersom hverken Nederland eller Spania har vunnet før. Det blir nok en grei kamp, har lært meg å holde forventningene nede når to store lag møtes, for det ender som regel opp med at de står på midtbanen og måler kjepp :p

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Spania har vært klart best og helt fortjent om de vinner. De har heller ikke drevet med tull som å late som de faller o.l. Tror aldri jeg har sett en kamp med så få frispark. Tyskland ble snytt for ett i gullposisjon, men det er slikt som skjer. Ingen ting å si på om Spania går til finalen.
    Enig, de spilte til overmål fair og bra.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fullt fortjent! Gøy å se fotball på et slikt høyt nivå. Nederland skal få slite de også, Spania har et komplett lag, med en komplett benk. Tyskland ble nesten like rundspilt som i EM-finalen for to år siden.

VIVA ESPANA!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.656
    Torget vurderinger
    96
    Vidar P skrev:
    Spania åpner sedvanlig skarpt og aggressivt, men nettet snører seg nok til etterhvert :)
    Fornøyelig å se at Spania rundjulte Tyskland og vant fullt fortjent. Spania var klasser bedre. Litt bråkjekt med alle
    Tyskland innleggene kanskje...? ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var fortjent, samme hva hvem som helst måtte mene. Og jeg har mer tro på at Nederland slår Spania til slutt enn Tyskland, og i så måte føler jeg at dette er riktig. Dette blir en spennende finale, for her er det to lag som er sultnere enn løshunder i Sao Paolo i år. En flett ny verdensmester, slikt liker vi vel?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Polkagris skrev:
    Vidar P skrev:
    Fornøyelig å se at Spania rundjulte Tyskland og vant fullt fortjent. Spania var klasser bedre. Litt bråkjekt med alle
    Tyskland innleggene kanskje...?  ;D
    Du burde kanskje satset på en karriere som spåmann dersom du ser frem i tid? :)

Vi andre prøver bare å skape stemning i tråden, og Tysklands spill frem til idag gav jo all grunn til å forvente stor sjanse for seier idag. Slik gikk det ikke, og fotballen er fortsatt heldigvis rund :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Bunnsolid kamp av Spania og fullt fortjent finaleplass.

De to beste og mest offensive lagene i VM har tatt seg til finalen. Hva mer kan man ønske seg?

... og blekkspruten Paul slo snåsakallen...

N

nb

Gjest
    .Marcus skrev:
    Du har selvfølgelig helt rett, nb. I kveld har Spania hatt overtaket på Tyskland. Men ser man hele VM under ett er Tyskland det laget som har prestert best frem til i dag! :)
    Jeg hadde troen på Tyskland før kampen, men de møtte et mye bedre lag, så enkelt var det egentlig. Tyskerne kom knapt til en ordentlig målsjanse og hadde i lange perioder problemer med å få tak i ballen. Spania skapte mye og var nærmere 4-0 enn Tyskland var et mål.

Tyskland brilijerte stort mot Argentina og England. Argentina var dårlige defensivt og England som alltid en vits. Det holdt ikke når de møtte et så bunnsolid lag som Spania.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Slik som Tyskland ble rundspilt er jeg egentlig litt imponert av at ingen gule kort ble delt ut. Jeg hadde blitt meget frustrert i tyske fotballsko i kveld ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg tror vi kan slå fast at Tyskland spiller absolutt best når de får tak i ballen. ;D
    (Det gjorde de nesten ikke i kveld...)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    BT skrev:
    Jeg tror vi kan slå fast at Tyskland spiller absolutt best når de får tak i ballen.  ;D
    :)  Spanjolene var for ivrige ja. Jeg lurer på å kjøpe meg en blekksprut nedarvet fra Paul, til å gjøre de viktige valgene i livet mener jeg. Nå da jeg ikke har veddet så har jeg jo en tusing til overs å kjøpe blekksprut for :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Vidar P skrev:
    BT skrev:
    Jeg tror vi kan slå fast at Tyskland spiller absolutt best når de får tak i ballen. ;D
    :) Spanjolene var for ivrige ja. Jeg lurer på å kjøpe meg en blekksprut nedarvet fra Paul, til å gjøre de viktige valgene i livet mener jeg.
    Er ihvertfall ikke vits i å satse alt på nordtrøndern.

Calamares Fritos smaker forresten langt bedre enn en seig trønder.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Nederland mot Spania...

Hvem vinner av dem da? Jeg tror Nederland!!!

mvh

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.656
    Torget vurderinger
    96
    Vidar P skrev:
    Polkagris skrev:
    Vidar P skrev:
    Tyskland innleggene kanskje...? ;D
    Du burde kanskje satset på en karriere som spåmann dersom du ser frem i tid? :)

Vi andre prøver bare å skape stemning i tråden, og Tysklands spill frem til idag gav jo all grunn til å forvente stor sjanse for seier idag. Slik gikk det ikke, og fotballen er fortsatt heldigvis rund :)
    Ening i at Tyskland har spilt godt, men det har sannelig også Spania. Fantastisk teknikk og sikkert pasningspill har imponert meg. Jeg trodde at
    kveldens kamp skulle blitt jevnere da, litt overraskende med et såpass passivt Tyskland.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Synd Pedro mistet hodet, og ikke lot Torres få et mål. Ikke bare ville det punktert kampen, men også gitt Torres selvtillit, og Spania en ny dimensjon i finalen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Imperial skrev:
    Nederland mot Spania...

Hvem vinner av dem da? Jeg tror Nederland!!!

mvh
    Rart om et lag som tapte mot Sveits skal bli verdensmester, men de har tatt seg litt opp, kan man si. Men nå møter spanjolene et annet ballsikkert lag. Jeg håper på en god finale med mange mål. Vi har jo hittil blitt rimelig forskånet for drepende kjedelige 0-0 kamper og straffekonk, a la finalen i 1994, da både Brasil og Italia knapt gikk i angrep med mer enn 1 mann om gangen.

V

vredensgnag

Gjest
    Vi ser frem til La Reconquista.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eighty_Years'_War

"De andre landene der borte" gjorde opprør mot Spania og det innledet 80-års krigen som førte til selvstendighet for de syv provinsene som skulle bli Nederlandene. Opera-relevant: Philip II var konge da opprøret begynte. Faren til Don Carlos, som Verdi skrevom.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Spania knekket koden. Tyskland, som fikk lett spill både mot engelsk og argentinsk forvarsdvale, fant ikke ut av Spanias solide organisering og ballkontroll.

Det som er artig nå, er at vi får en ny verdensmesternasjon i fotball. På tide. Måtte det beste laget vinne....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn