Pussig nok er dette noe som alltid ser ut til å være bestemt lang tid i forveien. Krise? Hvilken krise? Ingen dramatikk - dette har vært planlagt lenge.... Høres nesten ut som om næringslivet har lært av fotballen - eller er det kan hende omvendt?
|
Vidar P skrev:JD; Spania ryker med god margin i morgen. Og ikke et øyeblikk for sent; de var knapt gode nok til å vinne kvarten, det var mer flaks enn evner. Tyskland er stratosfærer bedre. Om du har lyst å svi av noen ståler, så er jeg gladelig med på et veddemål![]()
Flaks? Det er jo i mine øyne lite smart å legge seg ultralavt og forsøke å mure seg inne mot noen av verden mest intelligente spillere, les Xavi og Iniesta ( og Fabregas når han er innpå), som kontinuerlig leter etter åpning til to av verdens giftigste spisser, selv om Torres ikke akkurat er der. For all del, Tyskland har tidvis imponert, men England er nok ikke noen særlig målestokk, og forsvaret til Argentina er vel ikke det kvasseste. Tror det blir jevnt i morgen, men flaks har som regel lite eller ingenting med saken å gjøre. Skyter du i stanga, har du ikke skutt godt nok..Vidar P skrev:JD; Spania ryker med god margin i morgen. Og ikke et øyeblikk for sent; de var knapt gode nok til å vinne kvarten, det var mer flaks enn evner. Tyskland er stratosfærer bedre. Om du har lyst å svi av noen ståler, så er jeg gladelig med på et veddemål![]()
Vel, nå har jo Snåsamannen fortalt oss at det er Tyskland som blir verdensmestere så da kan neppe Spania vinne semifinalen.JD skrev:Dessuten har blekkspruten Paul som har spådd rett hittil, spådd at Spania går videre..
Tubesnake skrev:Vel, nå har jo Snåsamannen fortalt oss at det er Tyskland som blir verdensmestere så da kan neppe Spania vinne semifinalen.JD skrev:Dessuten har blekkspruten Paul som har spådd rett hittil, spådd at Spania går videre..
Har mye mer tro på denne fyren her:Tubesnake skrev:Vel, nå har jo Snåsamannen fortalt oss at det er Tyskland som blir verdensmestere så da kan neppe Spania vinne semifinalen.JD skrev:Dessuten har blekkspruten Paul som har spådd rett hittil, spådd at Spania går videre..
6 av 8 her. Og 3 av 4 i semi. Nå mangler bare at NED vinner finalen så vinner jeg hele skiten (ca 50 stk med). Har truffet bra på resten av resultatene. Har tippet med hjertet og ikke hodet i år, og det var visst ikke så dumt. (Sier kanskje mest om hodet mitt ;D) Har mistet mest poeng på manglende afrikansk suksess. Overvurderte hjemmefordelen til nigeria og elfenbenskysten (afrika er ett land disse ukene).BT skrev:En fyr på VM-tippinga på jobben presterte å tippe 7 av 8 kvartfinalister riktig. Han manglet bare Ghana. I tillegg hadde han alle 4 semifinalistene riktig, og han har tippet Nederland i finalen. Ganske imponerende...
Likevel holder det ikke til å vinne konkurransen dersom Spania blir mester.
Imponerende regneferdigheter dette BTBT skrev:Staqtistisk sett ligger Nederland best an.
Det er 50 % sannsynlighet for at at Nederland vinner, mens Spania og Tyskland bare har 25 % hver... :![]()
Andre velger en litt mer sofistikert tilnærming.torem skrev:Imponerende regneferdigheter dette BTBT skrev:Staqtistisk sett ligger Nederland best an.
Det er 50 % sannsynlighet for at at Nederland vinner, mens Spania og Tyskland bare har 25 % hver... :![]()
![]()
Er ikkje 100% overbevist om at han var offside faktisk. 1-0 målet var det klasse over ja, men skuddet til Forlan hadde jo keeperen til Løv Ham tatt. Det var grisedårlig keeperspill, sjøl om den muligens stusset innom en hollender og endret marginalt retning.Supertramp skrev:Uansett hvem som vinner i kveld av TYS-SPA, så er finalen helt åpen - 2 sterke europeiske lag.
Det NED viste i går var til dels svært bra. De møtte et av turneringens beste lag rent defensivt.
URU var også bra i går, i perioder. 1-0 og 1-1 målene var nydelige.
2-1 målet var offside - vanPersie stod i offside da skuddet gikk og han var så absolutt delaktig i spillet med sin posisjon.
3-1 målet var fint, men URU forsvareren skulle normalt ha vunnet den duellen.
Litt pussig at ikke URU startet sluttspurten tidligere, men harde pasninger inn mot midten. De var nære på og hadde med 5-6 minutter til fått scoringen.
Forlan fremstår som en ypperlig spiller; klager aldri på dommeren, en gentlemanspiller.
Døm selv:Townes skrev:Er ikkje 100% overbevist om at han var offside faktisk. 1-0 målet var det klasse over ja, men skuddet til Forlan hadde jo keeperen til Løv Ham tatt. Det var grisedårlig keeperspill, sjøl om den muligens stusset innom en hollender og endret marginalt retning.
Uansett, synd å si det, men pr nå fortjener Tyskland å vinne. De har jo stort sett spilt sykt bra.
Denne tyske (hm, ikke helt nøytral kanskje?) linken viser hvorfor Tyskland vinner ut fra symetrisk kaosteori (eller noe i den dur) 8):vredensgnag skrev:Andre velger en litt mer sofistikert tilnærming.torem skrev:Imponerende regneferdigheter dette BTBT skrev:Staqtistisk sett ligger Nederland best an.
![]()
http://www.oddschecker.com/football/internationals/world-cup/winner
Siste jeg så var H73/50, S9/4, T23/10
Gago skrev:Vidar P skrev:JD; Spania ryker med god margin i morgen. Og ikke et øyeblikk for sent; de var knapt gode nok til å vinne kvarten, det var mer flaks enn evner. Tyskland er stratosfærer bedre. Om du har lyst å svi av noen ståler, så er jeg gladelig med på et veddemål![]()
heyh! jeg liker veddemål!
jeg skal gi deg fordelen av å holde med det laget som er i best form.
altså, du tyskland jeg spania.
avansement til finalen som gjelder, uansett om det blir uavgjort ved fulltid, straffekonk, dommertabber, slagsmål, kneskader eller whatever.
hva med en liten sum, som ikke påvirker økonomien for noen av oss?
holde ting på et vennskapelig nivå?
1.000 kr, f.eks?
bekreft veddemålet enten her i tråden eller på pm før kampstart, og vi er good to go. 8)