Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Pussig nok er dette noe som alltid ser ut til å være bestemt lang tid i forveien. Krise? Hvilken krise? Ingen dramatikk - dette har vært planlagt lenge.... Høres nesten ut som om næringslivet har lært av fotballen - eller er det kan hende omvendt?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    morsom kamp.
    ikke så mange sjanser, men høy intensitet og nerve.

og utrolig nok ser det ut som lille uruguay har en fair sjanse til å nå finalen. :eek:
    (jada, jeg vet de har vunnet to ganger før, men da var det få deltagere og vm var noe helt annet enn i moderne tid).

de var i alle fall helt på høyde med holland i førsteomgang.

V

villov

Gjest
    Jeg var også en av de mange som trodde at dette var lett match for nederlenderne. Så feil kan man ta. Fremdeles 1-1.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nederlandsk surr bør vel ikke egentlig være uventet strengt tatt; men jeg hadde glemt hvor surrete de kan være. Da blir det nok andre boller i morgen; Spania ryker ut med et stjernesmell.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tydeligvis en "offsidealarm" som har kommet inn på sendingen.
    Ja, ja, bra at de tester ut mulighetene

GO Holland!!!

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hurra, hurra!
    Endelig er Nederland i finalen igjen. ENDELIG!

Da spiller det ingen rolle om det blir Tyskland eller Spania i morgen, det er Nederland som gjelder!
    Urugay jobbet godt, imponerte hele turneringen, men taper for et finere lag.
    Gratulerer.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Bra av Nederlland, da er jeg halvveis til å ha rett finale.. Spania tar Tyskland som må spille uten Muller i morgen, selv om Spania ikke har overbevist, har de bare sluppet inn et ping-pong mål mot Sveits, og stanget mot ultradefensive lag, men allikevel gjort nok til å gå videre. Joda, det blir spansk i år.. ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Da var det ut å kjøpe seg 2 stk kneip brød og feire "team Antonsen" style!!!
    Ja o neij!!! ;D

mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JD; Spania ryker med god margin i morgen. Og ikke et øyeblikk for sent; de var knapt gode nok til å vinne kvarten, det var mer flaks enn evner. Tyskland er stratosfærer bedre. Om du har lyst å svi av noen ståler, så er jeg gladelig med på et veddemål :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Flott kamp i kveld, med fantastiske mål.

En reprise av "min" første VM-finale, dvs. fra 1974 er ikke å forakte. Men jeg tviler på at Spania har tenkt å stå med lua i hånda i morgen. Åpen kamp.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vidar P skrev:
    JD; Spania ryker med god margin i morgen. Og ikke et øyeblikk for sent; de var knapt gode nok til å vinne kvarten, det var mer flaks enn evner. Tyskland er stratosfærer bedre. Om du har lyst å svi av noen ståler, så er jeg gladelig med på et veddemål :)

heyh! jeg liker veddemål! :D
    jeg skal gi deg fordelen av å holde med det laget som er i best form.
    altså, du tyskland jeg spania.
    avansement til finalen som gjelder, uansett om det blir uavgjort ved fulltid, straffekonk, dommertabber, slagsmål, kneskader eller whatever.

hva med en liten sum, som ikke påvirker økonomien for noen av oss?
    holde ting på et vennskapelig nivå?
    1.000 kr, f.eks?

bekreft veddemålet enten her i tråden eller på pm før kampstart, og vi er good to go. 8)

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Spania vinner 8-1 over Yyskeleand.
    :)

Det tror jeg!

eh... høhøhø! Me lyt sjå...

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    seriøst, jeg tror det blir slakt (seier med 2 mål eller mer) den ene eller den andre veien.
    tyskland er i best form og er naturlige favoritter, mens spania har det største potensialet på papiret.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det virker som David Villa er i brukbar form, i motsetning til Torres.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Sånn rent statistisk blir Tyskland mestere.

Det er jo bare Tyskland, Brasil, Argentina og Italie som vinner VM uten å være på hjemmebane, og av disse er bare Tyskland igjen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tyskland har en glorious vm-historie.
    spania nada.

og tatt i betraktning formen de har vist i sør afrika, så får spania finne seg i å være underdog.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Flaks? Det er jo i mine øyne lite smart å legge seg ultralavt og forsøke å mure seg inne mot noen av verden mest intelligente spillere, les Xavi og Iniesta ( og Fabregas når han er innpå), som kontinuerlig leter etter åpning til to av verdens giftigste spisser, selv om Torres ikke akkurat er der. For all del, Tyskland har tidvis imponert, men England er nok ikke noen særlig målestokk, og forsvaret til Argentina er vel ikke det kvasseste. Tror det blir jevnt i morgen, men flaks har som regel lite eller ingenting med saken å gjøre. Skyter du i stanga, har du ikke skutt godt nok..

Dessuten har blekkspruten Paul som har spådd rett hittil, spådd at Spania går videre..

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    JD skrev:
    Dessuten har blekkspruten Paul som har spådd rett hittil, spådd at Spania går videre..
    Vel, nå har jo Snåsamannen fortalt oss at det er Tyskland som blir verdensmestere så da kan neppe Spania vinne semifinalen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Staqtistisk sett ligger Nederland best an.
    Det er 50 % sannsynlighet for at at Nederland vinner, mens Spania og Tyskland bare har 25 % hver... ::)

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    En fyr på VM-tippinga på jobben presterte å tippe 7 av 8 kvartfinalister riktig. Han manglet bare Ghana. I tillegg hadde han alle 4 semifinalistene riktig, og han har tippet Nederland i finalen. Ganske imponerende...

Likevel holder det ikke til å vinne konkurransen dersom Spania blir mester.

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    BT skrev:
    En fyr på VM-tippinga på jobben presterte å tippe 7 av 8 kvartfinalister riktig. Han manglet bare Ghana. I tillegg hadde han alle 4 semifinalistene riktig, og han har tippet Nederland i finalen. Ganske imponerende...

Likevel holder det ikke til å vinne konkurransen dersom Spania blir mester.
    6 av 8 her. Og 3 av 4 i semi. Nå mangler bare at NED vinner finalen så vinner jeg hele skiten (ca 50 stk med). Har truffet bra på resten av resultatene. Har tippet med hjertet og ikke hodet i år, og det var visst ikke så dumt. (Sier kanskje mest om hodet mitt ;D) Har mistet mest poeng på manglende afrikansk suksess. Overvurderte hjemmefordelen til nigeria og elfenbenskysten (afrika er ett land disse ukene).

Lurer på hvor mange arbeidsplasser som har tippekonkurranse. Vi har hatt utrolig mye moro med daglig poengoppdatering på mail, med jevn kniving og økende prestisje, sarkasmer, utpsyking, hovering, selvransakelse osv. Setter en ekstra spiss på fotballhøytiden.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    863
    BT skrev:
    Det er 50 % sannsynlighet for at at Nederland vinner, mens Spania og Tyskland bare har 25 % hver... ::)
    Imponerende regneferdigheter dette BT :)

S

Supertramp

Gjest
    Uansett hvem som vinner i kveld av TYS-SPA, så er finalen helt åpen - 2 sterke europeiske lag.

Det NED viste i går var til dels svært bra. De møtte et av turneringens beste lag rent defensivt.
    URU var også bra i går, i perioder. 1-0 og 1-1 målene var nydelige.
    2-1 målet var offside - vanPersie stod i offside da skuddet gikk og han var så absolutt delaktig i spillet med sin posisjon.
    3-1 målet var fint, men URU forsvareren skulle normalt ha vunnet den duellen.

Litt pussig at ikke URU startet sluttspurten tidligere, men harde pasninger inn mot midten. De var nære på og hadde med 5-6 minutter til fått scoringen.

Forlan fremstår som en ypperlig spiller; klager aldri på dommeren, en gentlemanspiller.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Supertramp skrev:
    Uansett hvem som vinner i kveld av TYS-SPA, så er finalen helt åpen - 2 sterke europeiske lag.

Det NED viste i går var til dels svært bra. De møtte et av turneringens beste lag rent defensivt.
    URU var også bra i går, i perioder. 1-0 og 1-1 målene var nydelige.
    2-1 målet var offside - vanPersie stod i offside da skuddet gikk og han var så absolutt delaktig i spillet med sin posisjon.
    3-1 målet var fint, men URU forsvareren skulle normalt ha vunnet den duellen.

Litt pussig at ikke URU startet sluttspurten tidligere, men harde pasninger inn mot midten. De var nære på og hadde med 5-6 minutter til fått scoringen.

Forlan fremstår som en ypperlig spiller; klager aldri på dommeren, en gentlemanspiller.
    Er ikkje 100% overbevist om at han var offside faktisk. 1-0 målet var det klasse over ja, men skuddet til Forlan hadde jo keeperen til Løv Ham tatt. Det var grisedårlig keeperspill, sjøl om den muligens stusset innom en hollender og endret marginalt retning.

Uansett, synd å si det, men pr nå fortjener Tyskland å vinne. De har jo stort sett spilt sykt bra.

S

Supertramp

Gjest
    Townes skrev:
    Er ikkje 100% overbevist om at han var offside faktisk. 1-0 målet var det klasse over ja, men skuddet til Forlan hadde jo keeperen til Løv Ham tatt. Det var grisedårlig keeperspill, sjøl om den muligens stusset innom en hollender og endret marginalt retning.

Uansett, synd å si det, men pr nå fortjener Tyskland å vinne. De har jo stort sett spilt sykt bra.
    Døm selv:

http://www.caughtoffside.com/2010/0...s-2010-world-cup-semi-final-highlights-video/

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Jeg synes v.Persie er offside i den grad at han må hoppe vekk for å ikke være borti ballen, samtidig som han dekker for skuddets utgang - da blir han "delaktig" i spillet, og med tanke på hans offsideposisjon bør det da dømmes nettopp offside.

Men sånn er det jo med meninger og synsing, det er bare dommeren som har rett til slutt ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvis van persie var i offside i skuddøyeblikket, så burde målet ha vært annullert siden han i høyeste grad påvirket situasjonen.
    men sånne borderline-tilfeller er grisevanskelig å se for dommerne, så det er lite vits i å henge seg opp i dette.
    det kunne ha vippet begge veier, litt sånn stang ut/stang inn.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    863
    vredensgnag skrev:
    torem skrev:
    BT skrev:
    Imponerende regneferdigheter dette BT :)
    Andre velger en litt mer sofistikert tilnærming.
    http://www.oddschecker.com/football/internationals/world-cup/winner

Siste jeg så var H73/50, S9/4, T23/10
    Denne tyske (hm, ikke helt nøytral kanskje?) linken viser hvorfor Tyskland vinner ut fra symetrisk kaosteori (eller noe i den dur) 8):

http://www.theusrus.de/blog/why-germany-wins-the-2010-world-cup/

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gago skrev:
    Vidar P skrev:

heyh! jeg liker veddemål! :D
    jeg skal gi deg fordelen av å holde med det laget som er i best form.
    altså, du tyskland jeg spania.
    avansement til finalen som gjelder, uansett om det blir uavgjort ved fulltid, straffekonk, dommertabber, slagsmål, kneskader eller whatever.

hva med en liten sum, som ikke påvirker økonomien for noen av oss?
    holde ting på et vennskapelig nivå?
    1.000 kr, f.eks?

bekreft veddemålet enten her i tråden eller på pm før kampstart, og vi er good to go. 8)

nå, vidar p, har vi et veddemål?
    dette er opplagt gode odds for din del.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, pengevedding på åpent forum er kanskje ikke det lureste, det er jo ikke lov engang. Så jeg trekker nok tilbudet, men det er ikke fordi jeg er redd Spania vil vinne og at jeg dermed taper en tusing.

Får håpe det blir en fair kamp uten spill og juks.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    håper og tror det blir en velspilt og spennende kamp.

jeg skal se den i 3D på ringen kino, med ølservering og det hele.
    blir stas.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn