Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    decibelius skrev:
    Ugh! Tyskera var sjuke i dag da - lurer på om det er noen som fixer dette...
    Beste jeg har sett av dem siden -74 da.
    Tyskland vinner VM!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter at Ghana mistet sjansen på den kjipe måten har jeg mistet litt munn og mæle, og må si at jeg nesten i opportunisme (pluss nostalgi) heier på Nederland resten av veien. Ja ja, må i butikken - samme hvor god Marquee Moon er. :(

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tyskland seiler opp som stor favoritt her nå, fantastisk fotball.
    Med tanke på hvor bra dette laget er nå, hvor gode vil disse ungutta være i em om to år, eller vm om fire år....

S

Supertramp

Gjest
    Messi må gjerne ha spilt bra i innledende kamper, men man blir ikke VM helt eller husket for spesielt god VM innsats, når man sendes hjem etter en litt flau og middelmådig kvartfinale.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Man kan kritisere Suarez og Uruguay for usportslighet, men det er vel uansett regelverket som burde vært forandret...
    Reglene er jo klare på dette området og akkurat disse reglene har jo vært uforandret i mange år.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Messi er nok et offer for alt for stort press, problemet til kanon angrepet til Argentina har nok vært at de er for store individualister og at det har vært mangelfult spill som lag.
    Tyskland derimot har spilt og spilt for hverandre og gjort hverandre gode og fremstår som et kollektiv og et lag...

S

Supertramp

Gjest
    Paraguay skulle ledet 1-0 til pause. Valdez var verken offside eller andre ulovligheter.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Supertramp skrev:
    Paraguay skulle ledet 1-0 til pause. Valdez var verken offside eller andre ulovligheter.
    Stemmer, på bbc har vi sett det fra flere vinkler og dette er nok en dommertabbe.
    Kommentatorene påpekte dette og i studio i pausen med programleder Gary Lineker og panelet Alan Hansen,
    Alan Shearer og Lee Dixon var de enige. Paraguay robbet for 1-0 ledelse.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.792
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tøys.
    han andre var i offside, og han gikk opp i lufta og prøvde å nå ballen.
    ergo er han involvert i spillet, og offside er helt korrekt.

forøvrig en drittkamp av spania.
    skaper ikke en dritt.
    de blir mat for tyskland om de skulle klare å skrape seg forbi paraguay.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig, synes som om begge lag blir barnemat for Deutschland, som leverte til de grader idag.

S

Supertramp

Gjest
    hmmm - spanske keeperen gikk ut fra streken før straffet ble tatt, men ikke nytt.

Istedet straffe Spania.......

livet ER rettferdig :) Alonsons straffe måtte taes på nytt - hehe

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.033
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser glatt for meg et nabo oppgjør i finalen den 11.juli :)

V

vredensgnag

Gjest
    Ronaldo med klar melding til Felipe Melo: Ikke kom tilbake til Brasil.

http://www.goal.com/en-us/news/67/w...0-legendary-striker-ronaldo-tells-felipe-melo

Noe Melo nok allerede har gjort sine funderinger omkring. Brasilienere er ekstremt overtroiske, og man unngår bevisst ulykkesfugler siden man mener deres ulykke smitter over på andre.

Spania klarte å komme seg til semi, for første gang. Synd med Paraguay - lurer på hva de har i vannet der, eller i jungelen. Spillerne var ekstremt spenstige og kjappe. Synd at nummer 18 ble skadet, han var en solid playmaker.

Uruguay - Holland
    Spania - Tyskland

De spanske spillerne var avmålte da de gikk av banen, de vet de skal møte Tyskland.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    ..
    Uruguay - Holland
    Spania - Tyskland

De spanske spillerne var avmålte da de gikk av banen, de vet de skal møte Tyskland.
    Det er vel dessverre rimelig lave odds på min gjetting om finalelag. Spania er iallefall ikke med etter å ha møtt Tyskland, det synes rimelig sannsynlig i øyeblikket. Det er vel mer eller mindre ren flaks at de har havnet i semi'en også muligens. De imponerte ingen andre enn diehard fans i kveld.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.792
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jaja, det viktigste var å skrape seg videre etter en møkkakamp.

tror ingen diehard spania-fans ble overbevist idag.
    spania-fans har mer peil på fotball enn england-fans, de vet når laget har vært dårlig.
    og de svitsjer heller ikke over til å begynne å heie på tyskland selv om favorittlaget deres skulle bli utsått..

da er det duket for "reprise" av em-finalen for to år siden.
    den gang ble tyskland rundspilt, men nå har styrkeforholdet snudd seg.
    tyskland er blitt betraktlig bedre siden 2008, mens spania ser svekket ut.
    så tyskland er soleklar favoritt på onsdag.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vel - vi får se. Argentina gjorde det usedvanlig lett for Tyskland i dag. Høyresiden i forsvarsfireren hang jo ikke med i det hele tatt - gang på gang, som under hele turneringen. Åpen låvedør der - sånn kan man ikke spille mot Tyskland. Heller ikke Heinze hadde dagen i sin venstreposisjon - og med én ensom defensiv midtbanespiller til å hjelpe til, ble det lett match for presise tyskere. En usedvanlig lite gjennomtenkt defensiv organisering som fikk sin straff i dag. Jeg tror ikke Spania gjør den samme feilen - uten at de nødvendigvis vinner av den grunn.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg tror TV2 skyter seg i foten med disse lukkede sendingene. Møkkakanal.

Semiene får jeg se i Spania, så ingen problemer der - og jeg har svensk tv, så det går også greit. Men TV2 har umulig vurdert følgene av å skulle kommersialisere dette mesterskapet på det møkkaviset de har brukt. Jeg gjentar meg selv - møkkakanal.

Vedlegg

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Jeg tror TV2 skyter seg i foten med disse lukkede sendingene. Møkkakanal.

Semiene får jeg se i Spania, så ingen problemer der - og jeg har svensk tv, så det går også greit. Men TV2 har umulig vurdert følgene av å skulle kommersialisere dette mesterskapet på det møkkaviset de har brukt. Jeg gjentar meg selv - møkkakanal.
    De sender da finalen?

http://www.aktivioslo.no/fotball-vm/tv-program.php

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    skjønner ikke helt hva dere mener med lukkede sendinger. Jeg kan ihvertfall bli plaget med hver bidige kamp hjemme som på jobb, og vi har ihvertfall ikke betalt noe ekstra.

Betale ekstra for å slippe kanskje, men nå er det snart ferdig okke som.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    ErosLoveking skrev:
    Kanskje betale ekstra for å slippe 14 min. med reklame i pausen? De eneste kommentarene jeg har hørt før/etter kampene på TV er på SVT1, fordi TV2/Viasat har jeg nesten alltid lyden av for å slippe å "høre" reklamen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Blir nesten litt mentalt vakuum disse dagene som det ikke er kamper… er jo så vant til å se både to og tre kamper daglig nå.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.689
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Godt at Touren har startet. "Hunden er tatt hånd om av veterinæren og eierne av Politiet".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    ErosLoveking skrev:
    skjønner ikke helt hva dere mener med lukkede sendinger. Jeg kan ihvertfall bli plaget med hver bidige kamp hjemme som på jobb, og vi har ihvertfall ikke betalt noe ekstra.

Hvis du betaler meg klekkelig kan jeg foeklare deg hvordan du unngår VM.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vel - bare vent til søndag etter finalen. Da blir det abstinenser, da. Fire år til neste gang - EM blir ikke det samme.

N

nb

Gjest
    Hvor ble det forresten av alle journalistene som snakket om hegemoniskifte, Sør-Amerikansk dominans osv. Tre av fire lag i semiene er europeiske. Jeg blir svært overrasket om ikke Tyskland vinner VM.

Det var ellers vakkert å se tyskere, polakker og tyrker(e) rundspille etterkommere etter utvandrede italienere, spanjoler, franskmenn, tyskere, irer og sikkert litt annet ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er finanskrisen i Europa som gjør at det er bare tre europeiske lag i semifinalene... :p

S

Supertramp

Gjest
    Dagens semifinale:

Uruguay - Nederland

tipper 2-1 seier til URU, men håper inderlig på seier til NED ene og alene på grunn av usportsligheten til Suarez i Ghana kampen.....

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja - slikt er det alltid tryggest å snakke om på forhånd. Vi får nå se.....

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    nb skrev:
    Hvor ble det forresten av alle journalistene som snakket om hegemoniskifte, Sør-Amerikansk dominans osv. Tre av fire lag i semiene er europeiske. Jeg blir svært overrasket om ikke Tyskland vinner VM.
    Har vel en liten følelse av at Sør-Amerikanske land/lag kjører ganske høy sigarføring i medgang, men roer seg fort ned når de blir slått ut. Mentaliet antar jeg, de har vel ikke nisseluer der nede :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har inntrykk av at det er slik i de aller fleste landene. Høy sigarføring er en naturlig ingrediens mens man ennå har håp om å vinne. Når man er slått ut av turneringen, er man slått ut. Da kan man pakke bort sigarene og begynne jakten på ny trener.

N

nb

Gjest
    torem skrev:
    Har vel en liten følelse av at Sør-Amerikanske land/lag kjører ganske høy sigarføring i medgang, men roer seg fort ned når de blir slått ut. Mentaliet antar jeg, de har vel ikke nisseluer der nede :)
    Jeg tenkte mest på kommentarene i avisene her hjemme, var jo snakk om at sør-amerika hadde tatt over dominansen siden de hadde så mange lag med i sluttspillet. Men det hjelper lite når de ryker ut.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Sannsynligheten for å få sparken som trener for en VM-naskjon i kjølvannet av VM = 31/32...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn