G
Gjestemedlem
Gjest
Dårlig vin, god biff, fascisme og tango.Vidar P skrev:hva annet argentinsk er det disse europeiske Argentina-fansene er tilhengere av? Annet enn fotballaget mener jeg?
Dårlig vin, god biff, fascisme og tango.Vidar P skrev:hva annet argentinsk er det disse europeiske Argentina-fansene er tilhengere av? Annet enn fotballaget mener jeg?
Var det ikke en kjent toneskribent fra Bayreuth som først sa det?Valentino skrev:2-2 altså, det samme som resultatet etter 120 minutter i morgen. Deretter vinner Tyskland straffekonkurransen, slik Gary Lineker har sagt.
Å dæven, Mountreux.vredensgnag skrev:Jeg har drømt finale med Ghana - så vi finner ut av om jeg er sanndrømt nå. 8)
Men - som ekte HFSer går jeg nå hit for å lytte til Paco de Lucia spille under nattehimmelen!
Trodde det var snåsamannen som sa jeg....!?Valentino skrev:2-2 altså, det samme som resultatet etter 120 minutter i morgen. Deretter vinner Tyskland straffekonkurransen, slik Gary Lineker har sagt.
Så ned-bra på svt i dag. Herlig med avveksling fra hjernedøde TV2 og viasatan. Blir kun svt herifra og ut!cash 63 skrev:Se på SVT, ingen reklam, og bra mellansnack i pausen.
a) se tidligere i denne tråden, der vil du se at jeg opplyser om at Argentina vinner dette verdensmesterskapet, ergo kan de ikke tape mot Tyskland.Vidar P skrev:Eneste malurt i akkurat det begeret er jo at Tyskland kommer til å sende Argentina ut av VM i morgen. Dessverre for Argentina-fansen. Siden jeg er så nysgjerrig; hva annet argentinsk er det disse europeiske Argentina-fansene er tilhengere av? Annet enn fotballaget mener jeg?
Igjen så vinner/avanserer et sør-amerikansk lag ved hjelp av "Guds hånd" .villov skrev:Uruguay vant egentlig kampen fordi en av spillerne deres reddet en sikker scoring med armen. Urettferdig kanskje...
Vi har en på jobben. Joa. 8)Roberten skrev:har du sett pikene ?
Denne gangen ble det helt korrekt dømt straffe og rødt kort, og Suarez visste at det ville skje. Han ga Uruguay muligheten mot at han selv ville måtte stå over en eventuell semi. Maradonas hands ble oversett i '86. Jeg synes det er en viktig forskjell. Jeg tror Portugiseren får dømme finalen, forresten.Supertramp skrev:Igjen så vinner/avanserer et sør-amerikansk lag ved hjelp av "Guds hånd" .villov skrev:Uruguay vant egentlig kampen fordi en av spillerne deres reddet en sikker scoring med armen. Urettferdig kanskje...
Kunne ikke de europeiske misjonærene holdt seg hjemme den gang så hadde vi sluppet alle disse usportslige inngrepene fra han i toppetasjen.....
Sett fra denn vinkelen er ikke dette akkurat reflekshandling, men helt bevisst keeperarbeid - og ikke av keeperen men av 2 -to- utespillere
![]()
Da tror du helt feil. Det er og blir en usportslig opptreden, likeså som Suàrez elleville jubel på vei ned i garderoben i det han ser at Ghanas spiller bommer på straffen. Forkastelig! Når en utespiller handser så bevisst syns jeg det i tillegg til det røde kortet bør dømmes mål.Lyngen skrev:Jeg tror alle ville handset i et slikt tilfelle så synes ikke det er noe å si på det.
Argentina og fascisme er et sammensatt bilde. Yrigoyens administrasjon tok opp kampen mot de konservative og gjennomførte en rekke opplyste reformer som ble imitert i andre land. Bl.a. innføring av fri streikerett i 1921 ble sett på som dypt revolusjonært.Gjestemedlem skrev:Dårlig vin, god biff, fascisme og tango.Vidar P skrev:hva annet argentinsk er det disse europeiske Argentina-fansene er tilhengere av? Annet enn fotballaget mener jeg?
Når det handler om vinn eller forsvinn på i et VM så kan jeg iallefall forstå det. Men ok, usportslig kan vi jo kalle det. Synd at det ble bom på straffen.audiomur skrev:Da tror du helt feil. Det er og blir en usportslig opptreden, likeså som Suàrez elleville jubel på vei ned i garderoben i det han ser at Ghanas spiller bommer på straffen. Forkastelig! Når en utespiller handser så bevisst syns jeg det i tillegg til det røde kortet bør dømmes mål.Lyngen skrev:Jeg tror alle ville handset i et slikt tilfelle så synes ikke det er noe å si på det.
Vi har nå fått løsningen på hvordan man skal opptre helt på tampen av kampen. Hvis en lignende situasjon oppstår igjen, så er det bare å stille hele laget på linje mellom stengene. Hvem kan få en ball forbi 11 målvakter? En mann henser for å redde mål, blir utvist..so what? Enten ender oppgjøret uavgjort, eller det blir straffekonkuranse. Straffekonkuranse med 10 eller 11 på laget er vel temmelig likegyldig. Hvis man allikevel skal spekulere i rettferdighet her, så burde ALLE utespillerne ta en straffe. Hvis et lag tilfeldigvis har 10 mann istedenfor 11, ja da har man et problem...Supertramp skrev:Igjen så vinner/avanserer et sør-amerikansk lag ved hjelp av "Guds hånd" .villov skrev:Uruguay vant egentlig kampen fordi en av spillerne deres reddet en sikker scoring med armen. Urettferdig kanskje...
Kunne ikke de europeiske misjonærene holdt seg hjemme den gang så hadde vi sluppet alle disse usportslige inngrepene fra han i toppetasjen.....
Sett fra denn vinkelen er ikke dette akkurat reflekshandling, men helt bevisst keeperarbeid - og ikke av keeperen men av 2 -to- utespillere
![]()
Tror ikke de går gjennom en kamp uten å score, de har så mye individuelle ferdigheter som før eller siden åpner opp forsvaret, akkurat som Spania. Men Tyskland er imponerende, det skal de ha..Vidar P skrev:Med fare for at det blir feil i hindsight om en times tid; men jeg er redd dette ikke går for Argentina.
Helt enig!audiomur skrev:Da tror du helt feil. Det er og blir en usportslig opptreden, likeså som Suàrez elleville jubel på vei ned i garderoben i det han ser at Ghanas spiller bommer på straffen. Forkastelig! Når en utespiller handser så bevisst syns jeg det i tillegg til det røde kortet bør dømmes mål.Lyngen skrev:Jeg tror alle ville handset i et slikt tilfelle så synes ikke det er noe å si på det.
a) jeg er redd det har sneket seg inn en faktafeil i dine opplysninger. Tyskland vil gruse Argentina.Roberten skrev:a) se tidligere i denne tråden, der vil du se at jeg opplyser om at Argentina vinner dette verdensmesterskapet, ergo kan de ikke tape mot Tyskland.Vidar P skrev:Eneste malurt i akkurat det begeret er jo at Tyskland kommer til å sende Argentina ut av VM i morgen. Dessverre for Argentina-fansen. Siden jeg er så nysgjerrig; hva annet argentinsk er det disse europeiske Argentina-fansene er tilhengere av? Annet enn fotballaget mener jeg?
b) har du sett pikene ?
Ikke helt enig med deg, Messi har vel gjort alt utenom å score. Ronaldo derimot, er sur, oppblåst blære som ikke er litt i ærheten av å takle motgang.Supertramp skrev:Vi kan nå trygt konkludere med at to av de mest hypete stjernene på forhånd, Messi og Ronaldo (POR), ikke har innfridd. Istedet har typer som Schweinsteiger nå fremstått som trollmann.
Ja, så sannelig. Her har det tydeligvis vært trykkfeil i fasiten minVidar P skrev:a) jeg er redd det har sneket seg inn en faktafeil i dine opplysninger. Tyskland vil gruse Argentina.Roberten skrev:a) se tidligere i denne tråden, der vil du se at jeg opplyser om at Argentina vinner dette verdensmesterskapet, ergo kan de ikke tape mot Tyskland.Vidar P skrev:Eneste malurt i akkurat det begeret er jo at Tyskland kommer til å sende Argentina ut av VM i morgen. Dessverre for Argentina-fansen. Siden jeg er så nysgjerrig; hva annet argentinsk er det disse europeiske Argentina-fansene er tilhengere av? Annet enn fotballaget mener jeg?
b) har du sett pikene ?
b) joda
Forøvrig; hurra! Über alles!