Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    Fy faen for et drittmål. Selvmål fordi de krasjer i hverandre. Ikke noe moro at noe sånt skjer. Håper de retter det opp igjen snart.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Kjenner at jeg heier på Nederland i denne kampen. Mange har for lenge siden innkassert mesterskapet for Brasil, og da blir det litt "kjedelig" hvis det går den veien også.

V

vredensgnag

Gjest
    Brasil har ikke fått til "sambatakten" ennå i VM, og Hollands andre mål er vel et godt bevis på det. Tror de ble for sikre etter de to målkontaktene de hadde tidlig i første omgang (første mål ble annulert pga offside.)
    Og nå har Holland fått klatre inn i kampen igjen.

Brasil blir nødt til å kline til mot et Holland som kommer til å bygge vegger rundt mål.

V

vredensgnag

Gjest
    Felipe Melo, som ble utvist, vil sannsynligvis komme til å flytte fra Brasil. De er utrolig overtroiske der, og ulykkesfugler (headet ballen i eget mål og ble senere utvist) unngås som om de er bærere av ebola. Fortsatt lang tid igjen, i fotballminutter, men det lukter panikk rett gjennom plasmaskjermen.

S

Supertramp

Gjest
    Brasil har vel egentlig ikke fått "sambafotballen" i gang hittil i VM i det hele tatt....

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Jeg kan se på kampen på jobb og få betalt for det 8). Enda ingen fotooppdrag.
    Jeg får også betalt for å ha det som lydtapet og visuell støy i øyekroken.
    Dessverre ikke noe ubekvemstillegg utover det vanlige kveldstillegget for en fredag.

Heldigvis kald tonic og isbiter hjemme...

Heia Nederland!!

føler det er på plass med grommusikk fra Den Haag. :D

S

Supertramp

Gjest
    Da unner vi oss denne uforglemmelige

[video]-mwxE7Ky5hs[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Birdman skrev:
    Kunstnerisk diplomatisk ;).
    en smule ;D
    En av de beste musikkscenene i Europa på 60-tallet faktisk. ::)

(og så har jeg vært mye i Nederland (Rotterdam), og har en god del venner der.)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

Hup klompen!

Bra låt, Eros. Fine bilder av Norma Jean også.

V

vredensgnag

Gjest
    Holland spilte godt -- Brasil la seg bakpå etter knallåpningen, og fikk svi for det. Merkelig, i dag tok jeg på meg oransje polo-trøye, og fikk kommentarer om at jeg støttet Holland. Må ha vært det underbevisste som tok klesvalget. ;D

Sorry, Orso.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Trist at Brasil ryker ut på tøys, når de igjennom hele mesterskapet har vært bunnsolide og svært godt organiserte både bakover og fremover.

Van Bommel burde blitt utvist i løpet av kampen også, tragisk at han får lov til å gjøre så mye dritt uten å bli straffet.

S

Supertramp

Gjest
    cash 63 skrev:
    Va Gött! Jag vill se en -74 final igen ;D eller går ikke det?
    fullt mulig. Nederland møter vinneren av dagens andre kamp, URU-GHA, i semifinalen.

Så NED-ARG i finalen er veldig mulig.

U

utgatt60135

Gjest
    Trist trist trist ................. :'( :'( :'( :'

Men Brasil mistet hodet desverre. Så ut som de ble frustrete og taklet ikke motgangen mens Nederland fikk blod på tann. Ingen god kamp, men dramatisk.

S

Supertramp

Gjest
    Et "pussig" poeng.

Om URU vinner i kveld, er det kun spansk- og tysktalende land igjen.

("Dutch is a West Germanic language")

V

vredensgnag

Gjest
    Veldig trist at Brasil er ute - men jeg kan ikke huske å ha sett overbevisende touch-pasninger, laget var ute av stand til å hente ned ballen effektivt, og det var rene unntakstilfeller å se at ballen gikk mellom mer enn tre brasilenere før den ble feilsendt ... ikke det Brasil man ellers pleier å få se.

Skulle nok tatt på denne i dag.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Ingen pen drakt, men skjønner at den kan ha verdi for noen ;).

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Veldig forståelig at europere heier på europeiske lag. Man vil da vel ikke være autorasistisk heller. Skulle ikke forbause meg om afrikanere heier på afrikanske lag f.eks. Jeg er iallefall blant de europere som fryder meg over europeisk seier i kveld.

EDIT: ..likedan som jeg kommer til å fryde meg over europeisk (ie tysk) seier i morgen :)

S

Supertramp

Gjest
    Vidar P skrev:
    Veldig forståelig at europere heier på europeiske lag. Man vil da vel ikke være autorasistisk heller. Skulle ikke forbause meg om afrikanere heier på afrikanske lag f.eks. Jeg er iallefall blant de europere som fryder meg over europeisk seier i kveld.
    +1 (målforskjellen 2-1) :)

V

vredensgnag

Gjest
    Holland spilte best. Merkelig hvordan Brasil la seg bakpå etter åpningen. Og det Felipe Melo gjorde er komplett uforståelig. Han tryglet om å bli utvist ...

S

Supertramp

Gjest
    Nja, det er vel kanskje ikke helt "bevisst"...

Joda, han gjør en feil.

Robben: er ikke han verdens beste skuespiller også? Ble ikke han hetset av alle andre enn Chelsea fansen da han spilte i PL?

V

vredensgnag

Gjest
    "Robbem" er en fantastisk skuespiller - men når du ligger under 2-1 skal du ikke kjøre knottene i en spiller som ligger nede rett foran dommeren, såfremt du ikke ønsker å komme først i garderoben.

U

utgatt60135

Gjest
    Nei, da får jeg finne meg et nytt lag å heie på. Vanligvis jeg motstander av Tyskland, men aner en forandring nå faktisk. Men heier på Argentina fra nå av alikevel.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.792
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ikke noe å si på at holland gikk videre.
    brasil var overlegent i første omgang, men mistet både spill og hode etter fjasemålet til holland.
    da har man bevist at man ikke er et mesterlag.

trist men sant. :'( :'( :'(

av de lagene som er igjen, har tyskland imponert mest totalt sett.
    holland er jeg fremdeles litt usikker på, mens argentina er omtrent som brasil: solid forsvar, giftig angrep, men en midtbane som strengt tatt ikke holder mål (det så vi bl.a. mot mexico, hvor argentina ble utspilt nesten hele kampen gjennom).

selv om jeg håper på spania og the beautiful game of passing football, så erkjenner jeg at tyskland vil være verdige mestere dersom de fortsetter det gode spillet og trøkket.

U

utgatt60135

Gjest
    Gago skrev:
    brasil var overlegent i første omgang, men mistet både spill og hode etter fjasemålet til holland.
    Ja, slik andreomgangen utviklet seg så må jeg bare erkjenne det. Men det hadde vært spennende å visst hvordan kampen hadde blitt om ikke forsvareren og keeperen hadde ødelagt for hverandre. Én dum avgjørelse kan være nok. Sånn er idretten.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.094
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:

trist men sant. :'( :'( :'(

av de lagene som er igjen, har tyskland imponert mest totalt sett.
    holland er jeg fremdeles litt usikker på, mens argentina er omtrent som brasil: solid forsvar, giftig angrep, men en midtbane som strengt tatt ikke holder mål (det så vi bl.a. mot mexico, hvor argentina ble utspilt nesten hele kampen gjennom).

selv om jeg håper på spania og the beautiful game of passing football, så erkjenner jeg at tyskland vil være verdige mestere dersom de fortsetter det gode spillet og trøkket.
    Veldigt enig med dej Gago. Som sagt tidl så hoppas jag på en repris från -74

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.792
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Lyngen skrev:
    Én dum avgjørelse kan være nok. Sånn er idretten.

jepp, sånn er fotballen. og livet.
    glede, triumf, spenning, håp, fortvilelse, dumskap, skuffelser, flaks, uflaks - alt kan snu seg på sekunder.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    cash 63 skrev:
    Hva er galt med en reprise av 1978?

Vi tar det for gitt at Nederland går til finalen - men jeg ser for meg at kanskje Ghana (hvis de vinner senere i kveld, da) - på en god dag - kan tukte Nederland - på en dårlig dag.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    Holland spilte godt -- Brasil la seg bakpå etter knallåpningen, og fikk svi for det. Merkelig, i dag tok jeg på meg oransje polo-trøye, og fikk kommentarer om at jeg støttet Holland. Må ha vært det underbevisste som tok klesvalget. ;D

Sorry, Orso.
    Tapte noen småkroner der. Men jeg har faktisk satt et litt større beløp på at Nederland skal vinne VM og det håpet lever fortsatt. Virker jo vel litt rart at jeg satte litt penger på Brasil da, men begynte å tvile etter og sett 16 dels finalene.

Er ikke forresten Holland i dag egentlig en del av Nederland?

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    1.219
    Torget vurderinger
    6
    Birdman skrev:
    Er prinsipielt like irritert som deg Finn M. Skammelig at de spekulerer så kynisk i å selge abonnementer. Det beste hadde vært om NRK hadde fått sende VM, men de ble tvunget til å sende MGP i stedet. Fryktelig!

Heldigvis blir jeg berget av svensk TV. Der har de dessuten kommentatorer som ikke er komplette idioter.
    Er så enig, så enig!
    Siden jeg bor på Vestlandet er svensk tv uaktuelt......

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    cash 63 skrev:
    Hva er galt med en reprise av 1978?..
    Ingenting galt. Jeg husker faktisk til denne dag at jeg satt på landstedet vårt og så kampen (og heiet på Nederland) og det var en fantastisk spennende kamp.

Eneste malurt i akkurat det begeret er jo at Tyskland kommer til å sende Argentina ut av VM i morgen. Dessverre for Argentina-fansen. Siden jeg er så nysgjerrig; hva annet argentinsk er det disse europeiske Argentina-fansene er tilhengere av? Annet enn fotballaget mener jeg?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn