Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Etter en drøy halvtime i 1. omgang: Japan 2, Danmark 0. Det ser ikke bra ut for våre danske venner.

F

fjellvåk

Gjest
    Ser dårlig ut ja, de er ikke gode nok Danmark, rett og slett.

N

nb

Gjest
    Japanerene overrasker positivt. Greit nok at det er to mål på dødball og en av de keepertabbe, men de er kvikke og offensive. Kan aldri tenke meg Danmark tar hjem dette her, har mer troen på 3-0 enn 2-1.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Ser mørkt ut for Danskene dette her - skjønner meg ikke på trenere som bare er nødt til å bruke spillere som var kjempegode for 10 år siden ::)
    Japan er vel ett hakk eller to bedre enn de fleste hadde trodd.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Akk ja, da ryker det ene etter det andre europeiske laget ut. Er det bare Tyskland, England og Holland som så langt er sikre i åttendedelen? Tror det.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Akk ja, da ryker det ene etter det andre europeiske laget ut. Er det bare Tyskland, England og Holland som så langt er sikre i åttendedelen? Tror det.
    Portugal bør vel klare seg med den målforskjellen. Spania, Sveits eller begge to går vel også videre, så det blir da noen europeiske også.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.269
    Sted
    Trondheim
    Jeg må si at jeg fryder meg litt over at Danmark røyk ut, etter den ovenfra-og-ned holdningen de har til Norge og norsk fotball.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JD skrev:
    Vidar P skrev:
    .. Spania, Sveits eller begge to går vel også videre, så det blir da noen europeiske også.
    Det er sant; en eller begge av Spania eller Sveits må gå videre i sin gruppe.

Det er faktisk en reell sjanse for at Spania ryker; dersom jeg ikke har regnet feil så er faktisk eneste som skal til at de gjør uavgjort eller dårligere mot Chile (ingen utenkelighet), og at Sveits slår Honduras (heller ingen utenkelighet).

Hvis Chile slår Spania så vil faktisk Sveits gå videre selv med uavgjort mot Honduras.

Slår Spania Chile så er de sikre, selv om begge har 6 poeng så vil Spania gå videre.

Otare; hva var det danskene kalte oss før en landskamp en gang, noe med fjellfolk, var det ikke?

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Bendtner utløste nok ikke "verdens-beste-spiss"-potensialet sitt. For en bombe DET var da ;D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    JD skrev:
    Vidar P skrev:
    Portugal bør vel klare seg med den målforskjellen. Spania, Sveits eller begge to går vel også videre, så det blir da noen europeiske også.
    Portugal ryker ut på målforskjell hvis de taper i morgen og Elfenbenskysten vinner. Portugal må spille uavgjort mot Brasil for å være sikre. Brasil er sikre uansett, men liker nok dårlig tanken på å tape mot Portugal, og det bør skape spenning og gnist i kampen.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Japan imponerer med flott fotball og driv :)
    Holland tror jeg kommer til å fremstå sterkere og sterkere ;)

gismo

N

nb

Gjest
    Jøgga skrev:
    Portugal ryker ut på målforskjell hvis de taper i morgen og Elfenbenskysten vinner.
    Que? Portugal har 7-0 i målforskjell, Elfenbenskysten har 1-3. dvs at Portugal må tape / Elfenbenskysten må vinne med særdeles mange mål for at Portugal ikke skal gå videre. Taper Portugal 0-1 og Elfenbenskysten vinner 8-0 går Elfenbenskysten videre på flere scorede mål da begge vil ha +6 i målforskjell.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Når danskene, som er et hode høyere enn Japanerne taper 9 av 10 hodedueller inne i feltet, hvorfor fa.. prøver de ikke på noe nytt?

Husker Norge - Finland på Ullevål, der Norge tapte 10 av 10 hodedueller i Finnenenes straffefelt, men Drillo ville at ballen forsatt skulles måkes inn i feltet for det. Det ble 0 - 0, og Flo pasningen "tapte", for en møkka kamp :'(

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kampoppsettet i finalerunden tilsier at hvis Ghana og Nederland møter hverandre, blir det i en av semifinalene.

U

utgatt60135

Gjest
    Flott Japan! Jeg heiet til slutt på dem 8). Gøy med et asiatisk lag som gjør det bra. Og dritfett at sleipe italienere ryker rett ut :D.

I morgen er da mitt lag i aksjon og håper da at Brasil kommer til å møte Chile. Gruppe H er jo veldig åpen bortsett fra Honduras. Jeg vil tro Spania slår Chile og da vil sikkert ikke hverken Portugal eller Brasil møte Spania. Spania kan ikke gamble hvis Sveits - Honduras kampen blir åpen lenge, mens Chile er videre uansett. Spennede blir det i de to siste kampene.

Om Brasil ikke møter for tøff motstand i neste runde, så kan det fort bli kamp mot Nederland i kvartfinalen.

På den andre siden møtes Argentina og Tyskland. Videre møter Argentina Spania i den ene seminalen og Brasil Uruguay i den andre.

Finale: Brasil - Argentina

Vinner: Brasiiiiiiiilllll :D .....

???

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    .. I morgen er da mitt lag i aksjon og håper da at Brasil kommer til å møte Chile. Gruppe H er jo veldig åpen bortsett fra Honduras. Jeg vil tro Spania slår Chile og da vil sikkert ikke hverken Portugal eller Brasil møte Spania. Spania kan ikke gamble hvis Sveits - Honduras kampen blir åpen lenge, mens Chile er videre uansett...
    Er Chile videre uansett? Jeg tror ikke det. Hvis Spania slår Chile og Sveits slår Honduras, så har alle tre 6 poeng. Og med tap så spøker det for Chiles målforskjell, og de ryker lett ut. De må ha uavgjort for å være helt trygge.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja - og hvis Chile og Spania spiller uavgjort, og Sveits vinner over Honduras, er Spania ute. Spennende gruppe!

V

vredensgnag

Gjest
    Lyngen skrev:
    Finale: Brasil - Argentina

Vinner: Brasiiiiiiiilllll :D .....
    Her ser du mitt dilemma, Lyngen. Jeg har Brasiltrøye med Pelés signatur på (her drapert over ht), og er halvt argentinsk ...

Det ville blitt en helsikes finale, med mye vrede og gnag.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Basert på det jeg har sett av Brasil(ikke en eneste kamp,) og Argentina(1 kamp,) så langt i mesterskapet, er jeg hellig overbevist om at Argentina vinner en eventuell finale mot Brasil.
    Alle mødrene i teigen har fått klare instruksjoner om å begi seg ut på en search and rescue mission på kjeller og loft for finne klistremerkeboken fra '86 VM, slik at vi stiller med det riktige tilbehøret på finaledagen.

Er det forresten andre enn meg som er mildt sagt forbløffet og gledelig overrasket over at godeste Maradona har overlevd såvidt lenge som trener for Argentina ? Jeg så for meg at det hele kom til å gå i oppløsning omtrent før det startet.

V

vredensgnag

Gjest
    Det påstås at Maradonas "anarkistiske livsgledestil" frigjør spillerdynamikk som er avlukket, innestengt og nedgravd i andre treneres systemtenking. Who knows?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - jeg tror i så tilfelle at det anarkistiske bare er noe overfladisk som er der for om mulig å lure motstanderne. Jeg er ganske overbevist om at det argentiske fotballforbundet, Maradona selv, og ikke minst spillerne, vet at det må hardt og godt lagarbeid til hvis de skal ha sjanse til å vinne VM. Det siste laget som prøvde å leke seg til en VM-tittel, var trolig Brasil i 1982 - og vi vet jo alle hvordan det forsøket gikk.

V

vredensgnag

Gjest
    Ulf-B skrev:
    Hehe - jeg tror i så tilfelle at det anarkistiske bare er noe overfladisk som er der for om mulig å lure motstanderne. Jeg er ganske overbevist om at det argentiske fotballforbundet, Maradona selv, og ikke minst spillerne, vet at det må hardt og godt lagarbeid til hvis de skal ha sjanse til å vinne VM. Det siste laget som prøvde å leke seg til en VM-tittel, var trolig Brasil i 1982 - og vi vet jo alle hvordan det forsøket gikk.
    ;D

Selvsagt - men legg merke til hvordan spillerne bruker større deler av banen enn hva man ser i andre lags oppsett - skal bli spennende å se hvor fleksibelt det systemet er etterhvert som motstanden hardner.
    Maradona prøvde over 160 forskjellige spillere i kamper før VM, i ulike sammenhenger - må ha forvirret folk mildt inn i helsike. (Men sier også litt om spillergrunnlaget de kan hente fra.)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ;D artig teori om ikke annet, vreden. Men jeg tror vel som Ulf-B at de er pinlig klar over at det er hardt arbeid som gjelder. Men det kan jo godt hende at Maradonas lederstil gjør hardt arbeid til en lek.
    Uansett er det herlig å se at han endelig får til noe, etter å ha levd i gjørma i en årrekke(ja, det skrives faktisk slik.)

V

vredensgnag

Gjest
    Roberten skrev:
    ;D artig teori om ikke annet, vreden. Men jeg tror vel som Ulf-B at de er pinlig klar over at det er hardt arbeid som gjelder. Men det kan jo godt hende at Maradonas lederstil gjør hardt arbeid til en lek.
    Uansett er det herlig å se at han endelig får til noe, etter å ha levd i gjørma i en årrekke(ja, det skrives faktisk slik.)
    Jeg håper da virkelig det skrives "årrekke" - selv om man ser mye rart. Argentinere er nevrotiske så det holder når det gjelder landslagsfotballen, og hvert trekk fra oppkjøringen er blitt diskutert så kommentartrådene har surret i azadoglød.

Men The Guardian tok et snikopptak fra treningen:

U

utgatt60135

Gjest
    Lyngen skrev:
    Gruppe H er jo veldig åpen bortsett fra Honduras.

...mens Chile er videre uansett.
    Jeg motsa meg selv - beklager på det sterkeste :(.

Men resten stemte ;D ..

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.336
    Torget vurderinger
    18
    Ulf-B skrev:
    Det siste laget som prøvde å leke seg til en VM-tittel, var trolig Brasil i 1982 - og vi vet jo alle hvordan det forsøket gikk.
    Men det var det vakreste forsøket i historien. Alle husker det fantastiske laget fra 82 og de verdsettes langt høyere enn Italia som slo de og vant VM.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    Ja - og hvis Chile og Spania spiller uavgjort, og Sveits vinner over Honduras, er Spania ute. Spennende gruppe!
    Slik regner jeg også, tror det blir rett. Hvis vi forutsetter at Sveits slår Honduras;

- Vinneren av Chile - Spania går videre på bekostning av den andre.
    - Ved uavgjort går Chile videre og Spania ryker.

Så tror jeg det er slik at Sveits er videre dersom de vinner med minst 1 mål mer enn Spania.

Så dette blir kanskje kveldens thriller :)

F

fjellvåk

Gjest
    Sitter og (halv)ser på Brasil og Portugal og det er akkurat slik jeg trodde det ville bli, gørr kjedelig. Tror ikke noen av dem egentlig har lyst til å vinne gruppa, for da venter (sannsynligvis) Spania.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    Sitter og (halv)ser på Brasil og Portugal og det er akkurat slik jeg trodde det ville bli, gørr kjedelig. Tror ikke noen av dem egentlig har lyst til å vinne gruppa, for da venter (sannsynligvis) Spania.
    Ikke helt enig der, i mine øyne er det mest sannsynlig at Spania vinner gruppa, og møter Portugal. Dog ikke sikker på at det er enklere enn Brasil..

F

fjellvåk

Gjest
    gismo skrev:
    Viva Spania ;D

gismo
    Yepp! Håper enda de kommer opp på det nivået de hadde i EM for 2 år siden, noe av den beste fotballen jeg har sett.
    Tror de spiller seg gradvis opp i VM, spennende i kveld for de MÅ! Spiller de seg i form tror jeg både Brasil og Portugal vil slite, og akkurat det tror jeg de vet. ;) Begynner nå :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    fjellvåk skrev:
    gismo skrev:
    Viva Spania ;D

gismo
    Yepp! Håper enda de kommer opp på det nivået de hadde i EM for 2 år siden, noe av den beste fotballen jeg har sett.
    Tror de spiller seg gradvis opp i VM, spennende i kveld for de MÅ! Spiller de seg i form tror jeg både Brasil og Portugal vil slite, og akkurat det tror jeg de vet. ;) Begynner nå :)

Nå inntas god stolen ja ;D

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn