Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.825
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fortjent seier. Spennende og underholdende finale, som lett kunne hatt motsatt utfall.
    Argentina var nær, og kunne stått med 2-0 etter ordinær tid. Eller omvendt.

Og vi har en ny superstjerne. Kaller ham Super-Mario, eller Mario Guts :)

T

TT.

Gjest
    Det å komme med teite verdenskrigfloskler er bare dumt.Det er nesten 70 år siden og knapt nok ingen av oss her inne som aner hva 2 verdenskrig innebar.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.660
    Torget vurderinger
    0
    Huff TT, glemte et øyeblikk at foppall er alt for alvorlig til at det kan spøkes med!!

Skal prøve å huske det til neste VM om 4 år!! :(

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.958
    Torget vurderinger
    4
    En parentes i det hele, men hvordan kunne Messi bli kåret til mesterskapets beste spiller ?
    Vi så ikke mye Messi-magi i kveld, og ikke stort i semifinalen heller. Han har scoret 4 (?) mål, men for det meste vært en skygge av seg selv.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.200
    Ærlig kamp dette vel. Begge gikk på med det beste de hadde, fint lite filming og fanteri. Bare to lag som begge ga alt og vel så det for å vinne. Han tyskeren som måtte støttes av banen mens han så dobbelt etter hjernerystelse syns jeg var fin. Så ikke ut som han hadde nevneverdig lyst til å forlate arenaen.😄

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.752
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @Trane: Fordi hverken James Rodríguez, Robben eller Neymar spilte finalen, fordi tyskerne er et lag, fordi Müller spilte dårligere i finalen enn Messi, fordi Messi har et navn. Pick one.

Så enig med du.

N

nb

Gjest
    Artig artikkel om Klose i DN på lørdag - da han var 19 år spillte han i tysk femtedivisjon.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.958
    Torget vurderinger
    4
    Det ryktes at Mario Gotze er forelsket om dagen.

BsdGsGICUAENJlZ.jpg

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    382
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    At Messi vant for beste spiller er sportspolitikk. 2 Tyskere kunne jo ikke vinne. Neuer vant jo golden glove.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    At det var Argentina mot Tsykland i finalen, er ren propaganda.

I følge en - muligens noe useriøs YouTube oppsummering av mesterskapet - er finalen ikke spilt ennå. Men den skal åpenbart spilles mellom Nord-Korea og Portugal:

Flere store internasjonale medier falt for en video på Youtube som viser en nyhetsoppleser fra Nord-Korea som forteller at landet har nådd finalen i verdensmesterskapet i fotball.
    The U.K. Metro, Mirror og Toronto Sun var blant mediene som falt for tullevideoen. Noen av avisene har oppdatert sakene sine etter at de fant ut at det hele var en spøk.
    Ifølge videoen slo Nord-Korea henholdsvis Japan 7-0, USA 4–0 og Kina 2–0 på vei mot finalen, der de skal møte Cristiano Ronaldos Portugal.
    Bildene viser også «høydepunkter» fra kampene, selv om disse ser mistenkelig gamle ut.
    Det kan være verdt å nevne at Nord-Korea ikke kvalifiserte seg til årets VM. Finalen, som spilles søndag klokken 21, er mellom Tyskland og Argentina.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.473
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    http://www.iol.co.za/sport/soccer/neymar-s-brain-on-auto-pilot-neurologists-1.1726059
    Brazilian superstar Neymar's brain activity while dancing past opponents is less than 10 percent the level of amateur players, suggesting he plays as if on auto-pilot, according to Japanese neurologists.Results of brain scans conducted on Neymar in February this year indicated minimal cerebral function when he rotated his ankle and point to the Barcelona striker's wizardry being uncannily natural.

“From MRI images we discovered Neymar's brain activity to be less than 10 percent of an amateur player,” researcher Eiichi Naito told AFP on Friday.http://www.iol.co.za/sport/soccer/neymar-s-brain-on-auto-pilot-neurologists-1.1726059

http://www.iol.co.za/sport/soccer/neymar-s-brain-on-auto-pilot-neurologists-1.1726059

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Skal vi slutte å se på idrett fordi verden er korrupt?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kanskje vi burde opprettet en internasjonal fotballorganisasjon for lavkorrupte land.

D

Desillusjonert

Gjest
    Kanskje det? Eller bry oss litt mere? Ta litt mere ansvar? Slutte å støtte de korrupte og de som jukser? Det er mange måter å kvitte seg med korrupsjon og den slags, det er ikke bare "de andres" ansvar. Men det betyr selvsagt at man må slipp på noe... Det er ikke alltid så lett.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Så lenge flertallet av verdens nasjoner er høykorrupt vil ledelsen i internasjonale organisajoner med høy omsetning normalt også være korrupt. Det er umulig for velmenende svensker å vinne fram i noen maktkamp, uten å smøre folk.

D

Desillusjonert

Gjest
    Mulig du har rett, men med den holdningen så vil det ihvertfall ikke skje noe positivt og/eller en forandring. Igjen, det blir verre når det rammer en selv.
    Rart det der, noen mener at ALLE muslimer skal ta ansvar for det NOEN FÅ gjør. Men det gjelder liksom ikke oss...?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Boikotter du alle OL og VM av en viss størrelse?

D

Desillusjonert

Gjest
    Jeg er ikke så interessert i sport, så det er null problem. Men det er interessant, istedet for å ta ansvar for egne handlinger, så angripes det.
    Jeg ser ikke sykkel, det er doping befengt og full av kameraderi (les korrupsjon).
    Jeg ser ikke friidrett av samme grunn.
    Jeg leser også nå at det samme skjer i svømming.
    Når det gjelder fotball, korrupsjonen har nådd nye høyder med tildelingen av fotball VM til Qatar og sansynneligvis også Russland. Kanskje på tide å si i fra?

PS: Når tusenvis av mennesker dør fordi jeg og du skal ha et topp fotball VM, så er tiden inne for noen nye tanker...

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Men hvis vi snur litt på problemstillingen. Mange dør på grunn av grov utnyttelse. Fotballinteressen gjør at dette får mye oppmerksomhet. Kanskje det kan medføre en endring?

D

Desillusjonert

Gjest
    Nuja, det var en veldig overforenklet måte å se det på. Jeg tviler på at indiske barn i kles industrien kommer til å nyte godt av at pampene i FIFA blir tatt for korrupsjon og Qatar fratatt mesterskapet, og jeg tviler på at mennesker med en annen legning vil få det bedre i Russland om de får mesterskapet. Det må nok sterkere midler til. Indiske barn vil få en bedre hverdag om blandt annet rosa-bloggerene og forbrukere faktisk betaler "full pris" for sine klær... Men hvem vil det da? Jeg er fullstendig klar over at dette kan dras inn i alle sammenhenger, men når skal NOEN (vi) begynne å ta det ansvaret mange går å roper på? Etterpå? Imorgen? Kanskje neste uke? Snart...? Eller er det alltid noen andre som skal ta det?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    I slutten av mai skal FIFA igjen velge president. Samtlige kandidater blir nå bedt om å fortelle hvordan de vil presse myndighetene i Qatar til å radikalt endre landets arbeidsmarked.

Aksjonen kan fungere. Sepp Blatter som seinest i vinter hevdet at FIFA ikke kunne gjøre noe mer, dro nylig til Qatars statsoverhode Sheik Tamim bin-Hamad Al-Thani for å understreke at de internasjonale fotballmyndighetene heretter mener alvor med kravet om bedre arbeidsforhold for gjestearbeiderne.

D

Desillusjonert

Gjest
    Sepp er lost case! Vi får håpe det kommer inn en med litt mere ryggrad og moral.
    Problemet er alle de "fattige" små øyene og landene, for jeg tror ikke de som er i FIFA er så fattige. Mye skal ha mere. Jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å lage regler og systemer som gjør at "små" penge og andre gaver blir lett oppdaget. Tror det har mest å si med at topp ledelsen ikke vil ha det selv...
    Jeg krysser fingrene og jeg håper fotball igjen blir en så "ren" sport som den kan bli.
    Det er på tide de rike landene "blør" litt for at alle skal få det bittelitt likere og ting blir litt mere rettferdig. En utopi selvsagt, men man må begynne et sted.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Money Talks og ørkenrottene i Q har mer å bruke enn de alle fleste. Case closed.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    796
    Torget vurderinger
    5
    Når man drar frem Sepps gode arbeid som et positivt argument for egen mening har man tapt diskusjonen allerede.

Jeg er ikke bedre enn at jeg har sett på og kommer til å se på, men det er trist med de gjennomsyrede korrupte og råtne ledelsene i FIFA, UEFA og IOC.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Når man drar frem Sepps gode arbeid som et positivt argument for egen mening har man tapt diskusjonen allerede.

Jeg er ikke bedre enn at jeg har sett på og kommer til å se på, men det er trist med de gjennomsyrede korrupte og råtne ledelsene i FIFA, UEFA og IOC.
    Hvis det var det jeg la ut du sikter til så var det klippet ut fra linken til nrk som startet denne diskusjonen. Det viser uansett at VM fører til fokus rundt problemstillingen.

D

Desillusjonert

Gjest
    "SIST helg ble BBCs Midt Østen-korrespondent Mark Lobel og hans TV-team fengslet i Qatar. Han var invitert av et av PR-selskapene til VM-arrangørene 2022 for å pynte litt på bildet av lille, bortskjemte Qatar som en versting på det globale arbeidsmarkedet, men valgte i tillegg å sjekke forholdene for noen av landets nær 2 millioner fremmedarbeidere bak fasaden. Der er det; som vi tilskuerne begynner å forstå, ganske så motbydelig.

Slaveri er alltid det, men vil noen av verdens sterkeste merkenavn som Visa, McDonald's, Coca Cola og Adidas stå som sponsorer av et mesterskap der kampene spilles på baner bygget på usminket utbytting?"

Skvis en sponsor i dag! - sport - Dagbladet.no

PS; http://kvatningen.blogg.no/1432065895_jeg_skal_boikotte_fot.html

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn