Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Kroatia-Mexico er vel den eneste som er interessant i dag så jeg prøver denne, bedre startidspunkt også nå... de andre er bortkastet tid.

D

Desillusjonert

Gjest
    En del mindre gode dommer avgjørelser til nå. På tide å tenke litt nytt i fotballens verden?
    Hva med å se litt til andre idretter som handball, hockey og amerikansk fotball?

Man burde legge inn at hvert lag kan bestride en dommeravgjørelse 2 ganger per kamp. Det vil si at 4. dommer må avgjøre enkelte hendelser på video. Det burde utelukke at store kamper blir avgjort av dommerfeil og dårlige avgjørelser.

Man burde har flere muligheter enn gult og rødt kort. Utvisninger for kortere perioder burde innføres også.

N

nb

Gjest
    Det er fascinerende å se på 10 voksne menn stå i harnisk rundt dommeren etter en avgjørelse. Hva er det de forventer? At han skal ombestemme seg?

Sist redigert:

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.688
    Torget vurderinger
    3
    De forventer at han skal kompensasjonsdømme ved neste tvilstilfelle.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Kroatia-Mexico er vel den eneste som er interessant i dag så jeg prøver denne, bedre startidspunkt også nå... de andre er bortkastet tid.
    Må sjekke formen til Brasil da.
    Og De Oranje​.
    Gruppekampene går sammtidig i dag og da velger man ut èn..eller zepper..Er ikke helt sikker ennå jeg om Brz har godt nok lag men hjemme er de jo, så..

Spørs om ikke De orange stiller litt B aktig i dag..Hvis ikke gruppeseier er veldig viktig, har ikke sjekket hvem som er alternativet i 8 dels

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Må sjekke formen til Brasil da.
    Og De Oranje​.
    Gruppekampene går sammtidig i dag og da velger man ut èn..eller zepper..Er ikke helt sikker ennå jeg om Brz har godt nok lag men hjemme er de jo, så..

Spørs om ikke De orange stiller litt B aktig i dag..Hvis ikke gruppeseier er veldig viktig, har ikke sjekket hvem som er alternativet i 8 dels
    Hvis Nederland blir nr. 2 i sin gruppe, og Brasil vinner sin gruppe, blir det Nederland mot Brasil i den første 1/8-finalen. Tviler på om slike utsikter frister til B-lag i dag.

PS: og hvis de i så tilfelle skulle komme seg videre etter å ha slått Brasil i 1/8-finalen, venter mest sannsynlig enten Frankrike eller Tyskland på veien til finalen. Og kan hende Italia også - hvis Italia skulle bli nr. 2 i sin gruppe.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ja da vil de nok vinne, og det vil sikkert Chile også...og når det er avgjort så er det bare for Brasil å vinne gruppa senere i kveld..

PS Re; èn ting om gangen nå:)...dessuten skal man bli mester så skal man kunne slå alle på veien dit..

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    :)...dessuten skal man bil mester så skal man kunne slå alle på veien dit..
    Sant nok - men så var det dette med hvor mange tøffe kamper som sitter i bena når man står der på turneringens siste dag. Hvor mange skader og gule kort man har pådratt seg og slikt. Det kan være noe så banalt som hvilket lag som har flest hviledager mellom semifinale og finale som er med og avgjør det hele.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Sant nok - men så var det dette med hvor mange tøffe kamper som sitter i bena når man står der på turneringens siste dag. Hvor mange skader og gule kort man har pådratt seg og slikt. Det kan være noe så banalt som hvilket lag som har flest hviledager mellom semifinale og finale som er med og avgjør det hele.
    Hviledager ja; de antatt beste lagene får lengre hvile enn de andre. ref. Klinsmann i går..Har ikke sjekket dager...Gule kort; blir ikke kortene fra gruppespillet strøket når vi kommer til sluttspillet? Kanskje jeg husker feil nå..Jeg tenker hele sluttspillet etter gruppespillet når jeg skriver dette..

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hviledager ja; de antatt beste lagene får lengre hvile enn de andre. ref. Klinsmann i går..Har ikke sjekket dager...Gule kort; blir ikke kortene fra gruppespillet strøket når vi kommer til sluttspillet? Kanskje jeg husker feil nå..Jeg tenker hele sluttspillet etter gruppespillet når jeg skriver dette..
    Jeg har oppfattet slik at man starter på null m.h.t. gule kort når sluttspillet drar i gang.

Men m.h.t. hviledager er det ikke helt rettferdig:

Antar vi at Brasil skulle komme til finalen, vil de ha 6 + 4 + 5 hviledager mellom 1/8-delsfinale og finale, men tilsvarende tall for f.eks. Argentina - hvis de skulle komme til finalen -er 4 + 4 + 4 hviledager.

Ikke fullt så ille som i skisprint - hvor en sen semifinale er helt ødeleggende - men det kan være avgjørende nok hvis marginene er små, og man i tillegg kanskje har hatt et par kamper med ekstraomganger innimellom.

N

nb

Gjest
    Med mindre man er skadet så burde vel ikke restritusjon ta mer enn 4 dager, har virkelig en dag eller to ekstra så mye å si? Det er jo rimelig topptrente folk dette her.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Med mindre man er skadet så burde vel ikke restritusjon ta mer enn 4 dager, har virkelig en dag eller to ekstra så mye å si? Det er jo rimelig topptrente folk dette her.
    Vel - hvis 10 utespillere (regner ikke med keeperen her) bare rekker å restituere seg 99% og ikke 100%, kan det være merkbart for laginnsatsen i en hektisk sluttspurt, eller i hektiske ekstraomganger. Man kan miste en spiller i en kontring som kunne ha vært avgjørende, eller miste en spiller i et tett kollektivt press. Sånn at en spiller som Mesi greier å smette i gjennom der han ellers ikke ville ha hatt en sjanse. Vi snakker om små marginer på dette nivået - når hele laget etterhvert presses til å prestere på maksnivå hele tiden.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det skyet over så det ble Ch-Ne. Robben kan løpe han men han er en ufattelig dårlig "ramler". Han hadde ikke fått jobb i Hotel Cæsar engang..

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.814
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En rask kikk på listene idag viser noen herlige overraskelser blant de som har 6 poeng etter to kamper, som Chile, Costa Rica, Colombia og Belgia. Virkelig spennende, og så langt kanskje det beste VM jeg kan huske.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Da blir det sjau...

Gleder meg litt til Ita-Uru i morgen, det blir oppgjør det...

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Ok, da blir det samba i natt også. De må heve seg til Chile kampen.
    Kroatia hadde ikke nubbsjangs, det ante meg.
    Erna har ennå ikke skjønt de offside greiene.
    Siv holder på Mexico, for hun elsker taco.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Brasil var nokså dårlige, Neymar et hederlig unntak.
    Utrolig mye surr bakover, tøffere motstand hadde straffet dette mye strengere.

Denne Hulken egner seg bedre til å bekjempe skurker enn på en foppbal-bane tror eg. Sjeldent eg har sett så klomsete brasser.

Nei, Brasil ække det de engang var. De tar nok Chile tipper eg, men så er det sikkert bom stopp i kvarten. Måte på ka én mann skal kunne klare aleine.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Tror de kommer til å slite mot Chile, det blir ikke problemer med motivasjonen i den Chilenske troppen tenker jeg. Tror nerva tar brazzene i den kampen..det er nå presset virkelig begynner.

Ellers så skal Italia eller Uruguay ut i dag, vet ikke helt hvem jeg vil ha med videre men det bryr de seg sikkert ikke om der nede heller....men disse italienerene er skumle når de får press på seg..Italia klarer seg med uavgjort.

Spennende med Elfb og Hellas også, vil ha med afrika videre her jeg..

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    621
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Før har It gått frem og hentet mål når de trengte ett. Deretter gått å stengt sitt eget som en sardinboks uten rullepinne. Tror ikke It er så gode for tiden, men de kan ha flaks..... Synes Ur spiller friskt, de kan være artige å ha med videre, selv om jeg holder på It.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Men først en tur til en nut på 1609 m oh, gulroten er nyinnkjøpt fra Fjellbryggeriet og Ita-Uru, fine dager, litt sånn pose og sekk..

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Italia sleiper seg alltid videre med sine "triks".
    Håper elfenbensgutta har litt flyt i dag.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    For meg kan de reise hjem begge to, ingen som er særlig intr. i å spille fotball her..

N

nb

Gjest
    To håpløse lag og en håpløs dommer.

...og en stjernespiss som biter. Hva blir det neste?

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Suarez har koblet inn tenna igjen så nå blir det gang..send dritten hjem..

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Klart Suarez må bite litt. Har dere sett de tenna eller? Han har jo en kjempefordel der :D

Biter tvers gjennom stål det der...

Ellers, bare fint at Italia røk. Liker de bare ikkje. Jæla jålebukker, sjøl om Pirlo av og til er brukbar da.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.814
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Costa Rica og Uruguay videre, England og Italia ute. Steike moro :cool:

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    621
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som husker Haikjeft fra James Bond? Hadde S hatt regulering så.......

Klart Suarez må bite litt. Har dere sett de tenna eller? Han har jo en kjempefordel der :D

Biter tvers gjennom stål det der...

Ellers, bare fint at Italia røk. Liker de bare ikkje. Jæla jålebukker, sjøl om Pirlo av og til er brukbar da.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Blir spennende å se hva FIFA kan/vil gjøre. Etter å ha sett diverse bilder fra forskjellige kameraer så skal jo fyren på hue og tenna ut av VM, noe annet er en skandale.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn