Hva med en ball som forsvinner etter 1 minutt?
Tygg på den Donaldo.
Tygg på den Donaldo.
Må sjekke formen til Brasil da.Kroatia-Mexico er vel den eneste som er interessant i dag så jeg prøver denne, bedre startidspunkt også nå... de andre er bortkastet tid.
Joda, jeg skjønner jo det. Det burde være som i Rugby at kun lagkaptein har lov til å snakke med dommeren.De forventer at han skal kompensasjonsdømme ved neste tvilstilfelle.
Gruppekampene går sammtidig i dag og da velger man ut èn..eller zepper..Er ikke helt sikker ennå jeg om Brz har godt nok lag men hjemme er de jo, så..Må sjekke formen til Brasil da.Kroatia-Mexico er vel den eneste som er interessant i dag så jeg prøver denne, bedre startidspunkt også nå... de andre er bortkastet tid.
Og De Oranje.
Hvis Nederland blir nr. 2 i sin gruppe, og Brasil vinner sin gruppe, blir det Nederland mot Brasil i den første 1/8-finalen. Tviler på om slike utsikter frister til B-lag i dag.Gruppekampene går sammtidig i dag og da velger man ut èn..eller zepper..Er ikke helt sikker ennå jeg om Brz har godt nok lag men hjemme er de jo, så..Må sjekke formen til Brasil da.Kroatia-Mexico er vel den eneste som er interessant i dag så jeg prøver denne, bedre startidspunkt også nå... de andre er bortkastet tid.
Og De Oranje.
Spørs om ikke De orange stiller litt B aktig i dag..Hvis ikke gruppeseier er veldig viktig, har ikke sjekket hvem som er alternativet i 8 dels
Sant nok - men så var det dette med hvor mange tøffe kamper som sitter i bena når man står der på turneringens siste dag. Hvor mange skader og gule kort man har pådratt seg og slikt. Det kan være noe så banalt som hvilket lag som har flest hviledager mellom semifinale og finale som er med og avgjør det hele....dessuten skal man bil mester så skal man kunne slå alle på veien dit..
Hviledager ja; de antatt beste lagene får lengre hvile enn de andre. ref. Klinsmann i går..Har ikke sjekket dager...Gule kort; blir ikke kortene fra gruppespillet strøket når vi kommer til sluttspillet? Kanskje jeg husker feil nå..Jeg tenker hele sluttspillet etter gruppespillet når jeg skriver dette..Sant nok - men så var det dette med hvor mange tøffe kamper som sitter i bena når man står der på turneringens siste dag. Hvor mange skader og gule kort man har pådratt seg og slikt. Det kan være noe så banalt som hvilket lag som har flest hviledager mellom semifinale og finale som er med og avgjør det hele....dessuten skal man bil mester så skal man kunne slå alle på veien dit..
Jeg har oppfattet slik at man starter på null m.h.t. gule kort når sluttspillet drar i gang.Hviledager ja; de antatt beste lagene får lengre hvile enn de andre. ref. Klinsmann i går..Har ikke sjekket dager...Gule kort; blir ikke kortene fra gruppespillet strøket når vi kommer til sluttspillet? Kanskje jeg husker feil nå..Jeg tenker hele sluttspillet etter gruppespillet når jeg skriver dette..Sant nok - men så var det dette med hvor mange tøffe kamper som sitter i bena når man står der på turneringens siste dag. Hvor mange skader og gule kort man har pådratt seg og slikt. Det kan være noe så banalt som hvilket lag som har flest hviledager mellom semifinale og finale som er med og avgjør det hele....dessuten skal man bil mester så skal man kunne slå alle på veien dit..
Vel - hvis 10 utespillere (regner ikke med keeperen her) bare rekker å restituere seg 99% og ikke 100%, kan det være merkbart for laginnsatsen i en hektisk sluttspurt, eller i hektiske ekstraomganger. Man kan miste en spiller i en kontring som kunne ha vært avgjørende, eller miste en spiller i et tett kollektivt press. Sånn at en spiller som Mesi greier å smette i gjennom der han ellers ikke ville ha hatt en sjanse. Vi snakker om små marginer på dette nivået - når hele laget etterhvert presses til å prestere på maksnivå hele tiden.Med mindre man er skadet så burde vel ikke restritusjon ta mer enn 4 dager, har virkelig en dag eller to ekstra så mye å si? Det er jo rimelig topptrente folk dette her.
Taper brasil siste kamp og den andre kampen ender uavgjort er brasil uteNå mangler det bare at Brassill blir no 2 i gruppa si..
Klart Suarez må bite litt. Har dere sett de tenna eller? Han har jo en kjempefordel der
![]()
Biter tvers gjennom stål det der...
Ellers, bare fint at Italia røk. Liker de bare ikkje. Jæla jålebukker, sjøl om Pirlo av og til er brukbar da.