Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Her må man tenke fremover. Hvis Italia skulle vinne sin gruppe, og Nederland vinner sin, ligger det an til Nederland mot Italia i den ene kvartfinalen. Med utsikter til en slik godbit, kan jeg godt be noen indre demoner holde seg i ro i kveld. På den annen side: hvis Italia skulle bli nr. 2 i sin gruppe, kan det fort bli Italia mot Brasil i en av kvartfinalene - også en godbit som bidrar til å forvirre de indre demonene.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Når det er sagt, så spiller ikke England bra som lag og det er hoved grunnen til at de trolig nå ryker ut til tross for et sterkt lag på papiret....
    Sterkt lag på papiret? Hvilket papir da? Og sammenlignet mot hva/hvem? England består, og har stor sett med ytterst få unntak, bestått av grå mus som ikke vet hvilken vei de skal løpe. At de foran hvert eneste mesterskap er favoritter, da kun i England og blant de mest ihuga tippekampseerne her til lands gjør det ikke mindre dumt at de hver eneste gang reiser hjem før det hele har begynt.

Vi satser på uavgjort mellom Italia og CR så slipper vi diskusjonen om at England kan klare det likevel.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Har Wales sin landslagsdrakt fra den tida der, Admiral å greier...vil den virke når Italia og CR spiller tror du? Er nok også vannvittig trang men man kan jo prøve..

Nydlig på terassen nå så det blir litt inn og ut...sjekker hvordan det ligger an når jeg henter en ny øl..

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Har Wales sin landslagsdrakt fra den tida der, Admiral å greier...vil den virke når Italia og CR spiller tror du? Er nok også vannvittig trang men man kan jo prøve..

Nydlig på terassen nå så det blir litt inn og ut...sjekker hvordan det ligger an når jeg henter en ny øl..
    Admiral min også, men den er str.12 år og jeg har heldigvis vokst litt. Den hadde nok ikke hjulpet uansett, men artig å ha i skuffen.
    Under VM i Russland vil det være kun kvinnelige programledere og kommentatorer. Det blir litt artig da.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.145
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Klar for match nå, iført Derby County drakta fra-73/74 (litt trang, men det går) - NOT
    Jævlar decibelius! Har jeg noen gang vært support av Engelsk fotboll så er det av Derby!!! blev det vid noen Tips Extra match på samme tidspunkt som din drakt:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg hørte at Spania var ute her om dagen. Pleier det ikke å være ferdig da?

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jo, de pleier alltid å reise hjem sist.

Må se Frankrike, ihvertfall begynnelsen, verdens fineste nasjonalsang.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Jeg tror Italia har drukket sirup istedet for tran i dag. Det var treige greier. Skjerpings, eller så blir det sild og poteter til kvelds.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.145
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Hadde aldri trodd att Italia skulle være så rævva.
    Taper Frankrike, lover jeg å spise en vinylskive (180g).

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Godt France vant da, så ikke alt blir snudd helt på hodet i fotballverden og Drillo får søvnproblemer.
    Heia Ecuaduras! (melder walk-over på den siden jeg må opp i otta i mårra).

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    96
    Jeg synes det er trist å se at fotball ikke lengre er fotball, men har blitt nærmest en blanding av fribryting, fotball og rugby. Man har jo sett utviklingen over noen år nå, men nå er det verre enn noen gang. Det holdes, rives, dyttes på hvert eneste hjørnespark, eller frispark inn mot 16 meter. Og i nesten hver mann mot mann situasjon. FIFA har resignert, eller bryr seg mest om penger og egne posisjoner, og dommerne tør ikke ta tak. Lag fra Sør-Amerika er de aller verste i denne turneringen, men det er mye det samme over hele fjøla. To gode eksempler i dag, da det var soleklare straffer i kampene Italia-Costa Rica og Equador-Honduras. Det er forsåvidt en trøst at alle spiller sånn. Blir likt for alle. Gjør man ikke det, er man sjanseløs. Men forferdelig trist å se på synes jeg, og det er ikke lengre fotball for min del. Elegansen blir borte i spillet, man kan like gjerne se på hockey i stedet (verdens kjedeligste sport). Svært mye av det som skjer på banen i dag, hadde man blitt sjokkert over for noen år siden. Men nå godtas det, enda regelverket er det samme. Aktiv holding i fotball er ikke tillatt, så hvorfor godtas det? Jeg kjøper ikke argumentet om at spillet blir for oppstykket hvis det skal blåses på alt. Fotballspillere er vel ikke så dumme at de ikke lærer etter noen kamper. Det skulle ikke mange straffesparkene til før spillerne hadde skjønt at dette lønner det seg ikke å fortsette med.

En annen uting er alt skuespillet. Dette er omtrent like ille som all holdingen, og setter ellers gode idrettsmenn i et dårlig lys.
    Er også verre enn noen gang, og man ser det mange ganger i hver kamp. I hver takling nesten.
    At ikke FIFA her heller evner å ta tak, er merkelig. Det burde være mulig å få bukt med dette.
    Evaluere videobilder, bøter, utestengelse, karantener osv. Dommere burde strammes opp skikkelig, og konsekvent slå ned på tjuvtriksene.

Sist redigert:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Det er nesten så jeg gruer meg til og se maskineriet (Tyskland) tilintetgjøre Ghana i dag.
    Håper Argentina kan få stokket føttene litt bedre også.

N

nb

Gjest
    Faen, hadde likt at Iran hadde fått med seg er velfortjent poeng eller tre her. De var jo mye bedre enn Argentina i andre omgang.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nå er det nok tull tenkte Messi, det så ihvertfall slikt ut...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Argentina burde kidnappet Jostein Flo, men jeg er relativt fornøyd i dag. Jobbtippekupongen har ikke lidd unødvendig.

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.015
    Torget vurderinger
    2
    Faen, hadde likt at Iran hadde fått med seg er velfortjent poeng eller tre her. De var jo mye bedre enn Argentina i andre omgang.
    Fikk kjeft av fruen når jeg pluteslig holdt med Iran,....hun liker ikke deres syn på kvinner,
    MEN,dette er fotball,ikke religion og politikk

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fikk kjeft av fruen når jeg pluteslig holdt med Iran,....hun liker ikke deres syn på kvinner,
    Iran var en gledelig overraskelse. Personlig hadde jeg gjerne sett at de vant. De spilte med hjertet utenpå skjorta, noe man ikke kan si om Argentina. La meg også si; Maradona var selvsagt mye bedre enn Messi noen gang vil være i nærheten av å bli. Basta!

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.015
    Torget vurderinger
    2
    Iran var en gledelig overraskelse. Personlig hadde jeg gjerne sett at de vant. De spilte med hjertet utenpå skjorta, noe man ikke kan si om Argentina. La meg også si; Maradona var selvsagt mye bedre enn Messi noen gang vil være i nærheten av å bli. Basta!
    Men Garrincha er størst av alle :rolleyes:

N

nb

Gjest
    Iranske spillere klarte å ta i mot ballen, spille seg ut av eget forsvar, holde på ballen, treffe medspiller med pasning, skape ordentlige målsjanser og driblet av opptil flere motspillere og flere ting eksempelvis norske landslagsspillere har store problemer med.

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.015
    Torget vurderinger
    2
    Det var en gang

Sorgen var stor da Pele ikke ble med,men hvem av dere husker denne karen?

Fremdeles en av mine favoritter,ved siden av Alberto,Jairzinho og Rivelino i 74

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Beste matchen så langt. Håper vi får se begge lag i kvarten. Takk til alle, minus Tom "prompepute" Nordlie.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.604
    Torget vurderinger
    24
    Hockey er IKKE kjedelig, Polkagris. Du er herved invitert ti "bingen" dvs. VIP billett på Amfien til en VIF kamp så snart serien starter! Så skal vi nok få snudd deg...:cool:

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    VIF meg her og VIF meg der....Forza Oilers!

F...at ikke Ghana vant. Kjempekamp!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.954
    Torget vurderinger
    4
    Det er nesten så jeg gruer meg til og se maskineriet (Tyskland) tilintetgjøre Ghana i dag.
    Ikkno å grue seg til ;D;D.

Mektig imponert av ghaneserne som kjørte på for seier til siste slutt uten snev av respekt for det tyske maskineriet.

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.015
    Torget vurderinger
    2
    Sliter med Tyskland.
    På vei hjem satt det en enslig soldat i "nazi uniform" (lærer) i et skoleprosjekt,jeg følte et sterkt ubehag

De tapte to verdenskriger,og nå styrer de hele Europa som den sterkeste i EU.
    Å du å du for en selvmotsigelse :(

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn