Fosse & VidarP's vintråd.

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Lyra Kleos

Tja, eg har førebels lagt inn ei bestilling på Delos.

Spent på kva den kan gjere i ein SME309....

mvh
Jan Ove

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyra Kleos

Tja, har allerede to Lyra i porteføljen. Tror jeg kjøper flere skiver for de 18995.- ;)

edit: det sagt, vurderer å ta turen innom OHFC mandag 19 juli

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.694
Torget vurderinger
28
Lyra Kleos

Skal etter hva jeg har hørt låte varmere enn Skala og i følge en bekjent er den også bedre til tross for lavere pris (men det er sikkert en smakssak).

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.694
Torget vurderinger
28
Lyra Kleos

Fosse skrev:
Skal etter hva jeg har hørt låte varmere enn Skala og i følge en bekjent er den også bedre til tross for lavere pris (men det er sikkert en smakssak).
Siden jeg har fått gjennomgå på PM for innlegg både her og der er det kanskje på sin plass å komme med en presisering.

Jeg har ikke egenørlig hørt pickupen, så vidt jeg vet. Med "etter hva jeg har hørt....." mente jeg "etter hva jeg har blitt fortalt"
Jeg forstår at det kan være vanskelig å få med seg nyansene i det norske språk og det beklager jeg på det sterkeste.

Hva gjelder min bekjente som skal ha hørt den så har jeg heller ikke håndfaste bevis for at så er tilfelle.

For ordens skyld er uttalelsen min private og har ingen ting med OAS å gjøre, så skulle vi ha dekket det meste.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.066
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Lyra Kleos

he-he
det gjelder å veie sine ord på gullvekt!
det beste er vel egentlig å holde kjeft? ???
god sommer!
mvh
Leif "Titan i" 8) Christensen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyra Kleos

Fosse skrev:
Fosse skrev:
Siden jeg har fått gjennomgå på PM for innlegg både her og der er det kanskje på sin plass å komme med en presisering.

Jeg har ikke egenørlig hørt pickupen, så vidt jeg vet. Med "etter hva jeg har hørt....." mente jeg "etter hva jeg har blitt fortalt"
Jeg forstår at det kan være vanskelig å få med seg nyansene i det norske språk og det beklager jeg på det sterkeste.

Hva gjelder min bekjente som skal ha hørt den så har jeg heller ikke håndfaste bevis for at så er tilfelle.
Innlegget ditt var ikke til og misforstås Fosse. At du skal få "gjennomgå" pr PM, eller her i tråden for den saks skyld blir en smule for dumt. Noen ganger kan HIFI oppfattes vel alvorlig. ::)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Lyra Kleos

Noen som har svidd av 18995 enda ;Dog kan komme med ett utsagn....

Jeg har en skala , syntes denne er veldig god , det lille jeg har hørt , fordi jeg nå venter på nytt riaatrinn , blir det lite vinylspilling om dagan.

Jeg skal spille med to fremragende pickuper fremover , skala og xv-1s fra Dynavector , begge er veldig gode , så får vi se på sikt om begge beholdes eller om jeg sleger en av de , frem til riaa er innspillt og begge er velprøvd i mitt nye system , blir de hos "far" :D

Kleos lytteinntrykk gleder jeg meg til , jeg ser og at ohc har redusert prisene på hjemmesidene sine igjen , hvorfor slik Jo-jo program på prisene mon tro , ? kanskje det skyldes YEN kursen..ikke vet jeg , men så lenge prisene reduseres og ikke øker , kommer det jo kundene tilgode , så da er det jo bare å smile. ;)

Mvh Espen

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Lyra Kleos

Kleos ble jo brukt i Munchen så det er MANGE her inne som har hørt den med egne ører.
Å si noe som helst om lyden av en pickup utifra dette er dog helt umulig............ ::)
Det man vet er at den konstruksjonsmessig har mer likhet med Delos enn eldre Lyra pickup og utifra egne erfaringer med Delos ( som jeg anser som et FUNN til prisen ) lover dette EKSTREMT bra.
Dessverre er det slik at etterspørselen er mye større enn produksjonskapasiteten hos Lyra for tiden og dermed er det ikke lett å få tak i hverken Delos eller Kleos :'(
Men den som venter på noe godt osv..................... :)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
169
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Lyra Kleos

Fosse skrev:
Fosse skrev:

For ordens skyld er uttalelsen min private og har ingen ting med OAS å gjøre, så skulle vi ha dekket det meste.
Tror de fleste ikke hadde noen som helst problemer med å skjønne hva du skrev. Om de ønsket en presisjon, var det jo bare å spørre!

LMC skrev:
he-he
det gjelder å veie sine ord på gullvekt!
det beste er vel egentlig å holde kjeft? ???
god sommer!
mvh
Leif "Titan i" 8) Christensen
Om vi alle holder kjeft blir det jo riktig spennende her inne!! :eek: Men noen kverulanter burde sikkert gå noen runder med seg sjøl. Enkelte tråder, spesielt i "Kabelhjørnet", er gode eksempker på dét. Og du verden så viktig det er å aldri ta feil, eller innrømme at andre faktsik kan ha gode, og faktisk bedre, argumenter! :(

God sommer til alle (også kverulantene, de kan jo bruke sommeren til litt selvransakelse 8) ).

Mvh

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Lyra Kleos

ErosLoveking skrev:
Tja, har allerede to Lyra i porteføljen. Tror jeg kjøper flere skiver for de 18995.- ;)

edit: det sagt, vurderer å ta turen innom OHFC mandag 19 juli
Ses den 19 da?! Jeg har iallefall invitert en hel del musikere slik at de kan få hørt hvordan musikk kan låte på en god vinylrigg kontra laptoppen.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.694
Torget vurderinger
28
Lyra Kleos

Jens skrev:
Kleos ble jo brukt i Munchen så det er MANGE her inne som har hørt den med egne ører.
Å si noe som helst om lyden av en pickup utifra dette er dog helt umulig............ ::)
Det man vet er at den konstruksjonsmessig har mer likhet med Delos enn eldre Lyra pickup og utifra egne erfaringer med Delos ( som jeg anser som et FUNN til prisen ) lover dette EKSTREMT bra.
Dessverre er det slik at etterspørselen er mye større enn produksjonskapasiteten hos Lyra for tiden og dermed er det ikke lett å få tak i hverken Delos eller Kleos :'(
Men den som venter på noe godt osv..................... :)
Etter hva du fortalte i München har jo også jeg hørt den, men jeg var altså ikke selv klar over det, og siden jeg kun har ditt ord på at jeg har hørt den er best å ikke være påståelig.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
12
Lyra Kleos

Det var da voldsomt så mye podagra det var her inne da. Hvis man forteller hva man har hørt eller hørt om og under hvilke betingelser så står man selvfølgelig fritt å dele dette på et åpent forum. Gå hjem og voks barten hvis dette ikke kan aksepteres. Fosse, du har min fulle støtte og jeg kan og vil ikke forstå at det du delte var mulig å ta ille opp. Blir litt hissig over urinsyregiktpasientene i dag ;). Mmmmmmm hummingbird .......

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
12
Lyra Kleos.

Takk for sunnmørsstøtten Vidar. Vi må ikke la hobbyen ta helt overhånd. Dessuten var da Fosses ord unektelig positive og det kan umulig skade denne sannsynligvis eminente enhets formidlingsevne av musikk. Litt mye vin i kveld ser jeg av mitt forrige innlegg ......

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.694
Torget vurderinger
28
Lyra Kleos.

Det er fornøyelse å lese, og forstå, at norsken min ikke er dårligere enn at brorparten av vinylentusiastene her inne forstod den egentlige meningen bak innlegget. Hvilket forresten fremstår bortimot meningsløst nå som det er slettet en hel masse i tråden. Men, nå skal jeg etter sigende ha svelget en kamel i form av innrømmelsen, lar den gli ned med en god Barbera og er klar for en malt til kaffen.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.694
Torget vurderinger
28
Lyra Kleos.

Mulig jeg er enkel, men jeg kan svelge en kamel med Barbera d'Alba Fenocchio any day.
Men jeg er altså ingen vinkjenner, kamelen var essensen av innlegget.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.694
Torget vurderinger
28
Lyra Kleos.

Jeg er redd du er mer vinkjenner enn meg Vidar P, så om vi er fornøyd er det ikke sikker du blir det. Men, jeg har tømt et par flasker Superiore 2008 siste uken og den har ikke tatt knekken på gleden over ferie.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.694
Torget vurderinger
28
Lyra Kleos.

Jens skrev:
Fosse skrev:
Mulig jeg er enkel, men jeg kan svelge en kamel med Barbera d'Alba Fenocchio any day.
Jaja, skal man drikke Barbera er man uansett nødt til å ha et eller annet å døyve ( les: drepe ) smaken med og da er sikkert en kamel like greit som noe annet.......... :p
Jeg er nok en enkel sjel, men ganske så lærevillig.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Lyra Kleos.

Kleos.

Fint navn. Hva betyr det?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Igjen , teite greier,.,,,,,tråden var da bare hyggelig som den var.....

vi må da kunne resonere litt , Lyra er litt som vin.... ;D

Blir bedre og bedre..... :D

Stå på folkes dere får spille dere som har riaatrinn , vi andre som enten mangler trinn i påvente av nytt(jeg) og vinkjenneren får kose seg.

SKÅL 8)

Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Ssm; tema i Jens, Fosse og min sin ondsinnete annektering av tråden var vel Piemonte og Burgund, men de kan vel like gjerne ha Lyra-pu'er i Bordeaux forsåvidt.

Mon tro om det er denne nordmannen hos ScanTech som fortsatt står bak Lyra-designene forresten?
Jeg bare dro en rask google for åfinne passende bilder til " tråd-tittel" Vidar...
;D ;D

Jeg håper da de unner seg en Lyra i Frankrikes vingårder også....

Når sant skal sies er det masse fine slott og gårder å se i tv2 s programm fra Le tour de france om dagen.....

Jeg sitter jo klistra foran skjermen , sykkel-idiot som jeg er. :)

Mvh Espen

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Beste tråden på lenge ! Hurra for Fosse & VidarP's vintråd !

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Tråden er kraftig moderert av u.t., primært fordi den enten var way-of-topic eller fordi det ble et uheldig personfokus. Nå handler den (stort sett) bare om Lyra og vin. Jeg vurderte å splitte tråden i to, det hadde kanskje vært like greit? Hvis noen har sterke synspunkter, opprett gjerne en egen tråd under "Kommentarer..." i forhold til de redigeringene jeg har gjort. Til sist: kommentarer til moderering gjøres IKKE i den tråden de modereres i og disse vil bli pronte slettet. Send PM eller opprett en egen tråd, hvis dere har slike.

Se forøvrig her hvis dere vil diskutere/kommentere på modereringa.

Mbare - moderator

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Så da har også undertegnede slettet i vei ;D
Er vel ikke mer enn rett og rimelig siden jeg nok var opphavet til hele krangelen her :p

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
16.398
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Det som skjedde var at jeg skrev et PM til Fosse hvor jeg påpekte at jeg syntes det var feil av ham og gå ut med tredje-hånds rykter om lydkaraktrestikker på en pickup som på det tidspunktet ennå IKKE hadde forlatt fabrikken og som folk kun hadde hørt på Munchen messen i noe som jeg vil tro er u-kontrolerte omgivelser for de aller fleste........ slik startet det.

Siden jeg konsekvent forsøker og unngå krangletråder så bruker jeg og slette mine innlegg så snart en tråd blir omgjort til nettop det eller at man forlater topic, er ikke værre enn det.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Det som skjedde var at jeg skrev et PM til Fosse hvor jeg påpekte at jeg syntes det var feil av ham og gå ut med tredje-hånds rykter om lydkaraktrestikker på en pickup som på det tidspunktet ennå IKKE hadde forlatt fabrikken og som folk kun hadde hørt på Munchen messen i noe som jeg vil tro er u-kontrolerte omgivelser for de aller fleste........ slik startet det.

Siden jeg konsekvent forsøker og unngå krangletråder så bruker jeg og slette mine innlegg så snart en tråd blir omgjort til nettop det eller at man forlater topic, er ikke værre enn det.
Ser den Rudi , men tråder ,med slettede innlegg blir fort tråder der sammenhengen forsvinner , er det ikke bare bedre å la det hele stå til , si hva man mener og være ferdig med det etterpå ?

Neste innlagg kan da vært både hyggelig og kostruktiv , slik kan du ev blåse ut ,si din mening , og samtidig sørge for at tråden har sin opprinnlige helhet.

Det må være lov både for deg ,og aøøe oss andre , å si sin mening -og samtidig sette strek og la neste innlegg være konstruktivt igjen.

Slik holder vi trådene hele , og samtidig sørger enhver og en for å både si sin mening , og rette inn igjen til tema.

I beste mening selvsagt....Mvh Espen Saatvedt.

Topp Bunn