Tråden er omgjort til vintråd av Fosse og VidarP da dette synes mere intresant enn vinyl. :-*
Siden jeg har fått gjennomgå på PM for innlegg både her og der er det kanskje på sin plass å komme med en presisering.Fosse skrev:Skal etter hva jeg har hørt låte varmere enn Skala og i følge en bekjent er den også bedre til tross for lavere pris (men det er sikkert en smakssak).
Innlegget ditt var ikke til og misforstås Fosse. At du skal få "gjennomgå" pr PM, eller her i tråden for den saks skyld blir en smule for dumt. Noen ganger kan HIFI oppfattes vel alvorlig. :Fosse skrev:Siden jeg har fått gjennomgå på PM for innlegg både her og der er det kanskje på sin plass å komme med en presisering.Fosse skrev:Skal etter hva jeg har hørt låte varmere enn Skala og i følge en bekjent er den også bedre til tross for lavere pris (men det er sikkert en smakssak).
Jeg har ikke egenørlig hørt pickupen, så vidt jeg vet. Med "etter hva jeg har hørt....." mente jeg "etter hva jeg har blitt fortalt"
Jeg forstår at det kan være vanskelig å få med seg nyansene i det norske språk og det beklager jeg på det sterkeste.
Hva gjelder min bekjente som skal ha hørt den så har jeg heller ikke håndfaste bevis for at så er tilfelle.
Tror de fleste ikke hadde noen som helst problemer med å skjønne hva du skrev. Om de ønsket en presisjon, var det jo bare å spørre!Fosse skrev:Siden jeg har fått gjennomgå på PM for innlegg både her og der er det kanskje på sin plass å komme med en presisering.Fosse skrev:Skal etter hva jeg har hørt låte varmere enn Skala og i følge en bekjent er den også bedre til tross for lavere pris (men det er sikkert en smakssak).
Jeg har ikke egenørlig hørt pickupen, så vidt jeg vet. Med "etter hva jeg har hørt....." mente jeg "etter hva jeg har blitt fortalt"
Jeg forstår at det kan være vanskelig å få med seg nyansene i det norske språk og det beklager jeg på det sterkeste.
Hva gjelder min bekjente som skal ha hørt den så har jeg heller ikke håndfaste bevis for at så er tilfelle.
For ordens skyld er uttalelsen min private og har ingen ting med OAS å gjøre, så skulle vi ha dekket det meste.
Om vi alle holder kjeft blir det jo riktig spennende her inne!!LMC skrev:he-he
det gjelder å veie sine ord på gullvekt!
det beste er vel egentlig å holde kjeft? ???
god sommer!
mvh
Leif "Titan i" 8) Christensen
Ses den 19 da?! Jeg har iallefall invitert en hel del musikere slik at de kan få hørt hvordan musikk kan låte på en god vinylrigg kontra laptoppen.ErosLoveking skrev:Tja, har allerede to Lyra i porteføljen. Tror jeg kjøper flere skiver for de 18995.-
edit: det sagt, vurderer å ta turen innom OHFC mandag 19 juli
Etter hva du fortalte i München har jo også jeg hørt den, men jeg var altså ikke selv klar over det, og siden jeg kun har ditt ord på at jeg har hørt den er best å ikke være påståelig.Jens skrev:Kleos ble jo brukt i Munchen så det er MANGE her inne som har hørt den med egne ører.
Å si noe som helst om lyden av en pickup utifra dette er dog helt umulig............ :
Det man vet er at den konstruksjonsmessig har mer likhet med Delos enn eldre Lyra pickup og utifra egne erfaringer med Delos ( som jeg anser som et FUNN til prisen ) lover dette EKSTREMT bra.
Dessverre er det slik at etterspørselen er mye større enn produksjonskapasiteten hos Lyra for tiden og dermed er det ikke lett å få tak i hverken Delos eller Kleos :'(
Men den som venter på noe godt osv.....................![]()
Jeg er nok en enkel sjel, men ganske så lærevillig.Jens skrev:Jaja, skal man drikke Barbera er man uansett nødt til å ha et eller annet å døyve ( les: drepe ) smaken med og da er sikkert en kamel like greit som noe annet..........Fosse skrev:Mulig jeg er enkel, men jeg kan svelge en kamel med Barbera d'Alba Fenocchio any day.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/KleosSkink_123 skrev:Kleos.
Fint navn. Hva betyr det?
Ahh, my bad.Vidar P skrev:Ikke prøv deg med noe kvaestinkende retsina nå i denne fine vintrådenJanR skrev:![]()
Jeg bare dro en rask google for åfinne passende bilder til " tråd-tittel" Vidar...Vidar P skrev:Ssm; tema i Jens, Fosse og min sin ondsinnete annektering av tråden var vel Piemonte og Burgund, men de kan vel like gjerne ha Lyra-pu'er i Bordeaux forsåvidt.
Mon tro om det er denne nordmannen hos ScanTech som fortsatt står bak Lyra-designene forresten?
+1Roberten skrev:Beste tråden på lenge ! Hurra for Fosse & VidarP's vintråd !
Ser den Rudi , men tråder ,med slettede innlegg blir fort tråder der sammenhengen forsvinner , er det ikke bare bedre å la det hele stå til , si hva man mener og være ferdig med det etterpå ?Rudi skrev:Det som skjedde var at jeg skrev et PM til Fosse hvor jeg påpekte at jeg syntes det var feil av ham og gå ut med tredje-hånds rykter om lydkaraktrestikker på en pickup som på det tidspunktet ennå IKKE hadde forlatt fabrikken og som folk kun hadde hørt på Munchen messen i noe som jeg vil tro er u-kontrolerte omgivelser for de aller fleste........ slik startet det.
Siden jeg konsekvent forsøker og unngå krangletråder så bruker jeg og slette mine innlegg så snart en tråd blir omgjort til nettop det eller at man forlater topic, er ikke værre enn det.