Slik ser visst baksiden ut, hvordan får jeg xlr kabel inn der?Vanlige xlr funker, bruker dem selv mellom DMP-A6ME og Fosi V3 Mono
mvh
Aha, mange takk for oppklaring! Da kan jeg jo bare bruke de jeg har.
Det står jo xlr/trs derSlik ser visst baksiden ut, hvordan får jeg xlr kabel inn der? Vis vedlegget 1208359
Gøy at det låter godt med falcon hos deg.Fosi V3 (stereo) og X5 (riaa) utgjør nå forsterkerdelen av oppsettet.
Hva skal jeg si ……
Etter noen dager med oppsettet må jeg si at jeg er fullstendig blåst av banen. Det låter rett og slett helt nydelig. Selvfølgelig (og naturligvis) ikke siste ord i oppløsning, kraft, bredde/dybde i lydbildet, men likevel ….nydelig! Ingen frekvenser/områder som stikker seg ut. Bare finfin balanse og lytteglede.
Sugden er og blir favoritten min. Den hadde noe heeelt spesielt. Ro og tyngde!
Men, flere av de andre ovennevnte ampene ville jeg nok ikke byttet med Fosi oppsettet.
Tror nok primært dette handler om matching. At ampen står godt til Falcon, som jo heller ikke er siste ord i oppløsning og størrelse/bredde. Dette spiller bare godt sammen.
I tillegg til å presentere et godt fundament nedover i lydbildet, så merker jeg meg særlig en letthet og uanstrengt flyt i toppen. Har flere Blue Note reissues som jeg hører mye på. Enkelte av disse kan være noe kvasse, men ikke nå. Mye informasjon, men ingenting påtrengende.
Klarer litt billigere her med doble effektforsterkere og rimeligere høyttalere...Vis vedlegget 1216305
El cheapo as peanuts stue-venterigg. Selvkost <10k.
Egentlig utrolig hvor fort hodet omstiller seg.
Or rent objektivt er dette likevel milevis bedre enn hva den gemene Jan Johansen nøyer seg med.
Noen som slår meg på billigere-i-stua her på sentralen?
Dali Lektor 2, Rel s3 og Fosi zd3/za3.
fosiaudio.com
Ja ja, da er en bestilt. Skal vel godt gjøres at det blir verre en å bli kvitt 2-3 vegvorter med påfølgende uskjemet spagetti på kryss og tvers i anlegget.Til dere som har litt greie på strømforsyninger
Noe pros and cons med denne fra Fosi?
Fosi Audio PSU20 Linear Power Supply
![]()
Power Three Devices SimultaneouslyWith dual DC outputs and one USB-A output, the PSU20 can power up to three audio devices from a single source. Flexible CompatibilitySupports selectable 5V, 12V, and 15V outputs, making the PSU20 compatible with CD transports, DACs, headphone amplifiers, and...fosiaudio.com
Knut![]()
Ser veldig fin ut, men eneste jeg stusset på var at den gir maks 1A på USB-utgangen. Så greit å dobbeltsjekke at produktet man skal bruke den til ikke krever mer hvis man skal brukes USB-utgangen. Min WiiM Pro krever f.eks. minimum 1,5A så da blir denne strømforsyningen for liten hvis det ikke er en skrivefeil hos Fosi.Til dere som har litt greie på strømforsyninger
Noe pros and cons med denne fra Fosi?
![]()
Power Three Devices SimultaneouslyWith dual DC outputs and one USB-A output, the PSU20 can power up to three audio devices from a single source. Flexible CompatibilitySupports selectable 5V, 12V, and 15V outputs, making the PSU20 compatible with CD transports, DACs, headphone amplifiers, and...fosiaudio.com
Knut![]()
Dc out 2: Når du setter spenningsbryteren til 5V, leverer denne enheten maksimalt 3,5 Ampere (A) på 5V-utgangen, noe som tilsvarer en effekt på 17,5 Watt (W)Ser veldig fin ut, men eneste jeg stusset på var at den gir maks 1A på USB-utgangen. Så greit å dobbeltsjekke at produktet man skal bruke den til ikke krever mer hvis man skal brukes USB-utgangen. Min WiiM Pro krever f.eks. minimum 1,5A så da blir denne strømforsyningen for liten hvis det ikke er en skrivefeil hos Fosi.
Men det er vel fremdeles ikke det på USB-utgangen?Dc out 2: Når du setter spenningsbryteren til 5V, leverer denne enheten maksimalt 3,5 Ampere (A) på 5V-utgangen, noe som tilsvarer en effekt på 17,5 Watt (W)
Fortsatt DC 2 utgangen: sett den til 5VVis vedlegget 1217499
Kan ikkje bruke USB fra denne til å drive Wiim Pro,er korrekt som joha sier, minimum 1,5A,det gjelder Mini også hvis æ husker riktig