Forutinnatt domstol??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
NEI, IKKE RASISME DENNE GANGEN!! :eek:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10009428

Her ser det ut som om domstolen har lagt vekt på at mannen er millionær, megler ( suspekt i utgangspunktet, - selvsagt! ;D ) og muligens det faktum at han er sunnmøring.

Om retten ser på det at mannen er sunnmøring som starffeskjerpende eller som et forklarende faktum i forhold til hvorfor han gjorde det han gjorde kommer ikke klart fram i VG artikkelen.

Det virker også som om retten ikke har vurdert muligheten av at han kan sitte på Norwegian aksjer og derfor følte seg ekstra provosert av SAS. Man kan jo ikke se helt bort fra dette da han fatisk er"megler", slike sitter gjene med aksjer i mer eller mindre tvilsomme selskaper!

Har retten begått et overtramp her? Har retten ikke lagt sterk nok vekt på hans Sunnmørske kultur og DNA som automatisk leder ham i den retning at: "Her skal det spares på ethvert område der det er mulig?"

Er det et overgrep fra STATEN ( her legges ballen godt til rette for Slubbert, men vil ha sende den i mål??! ) når retten bruker det at han er millionær mot ham?

Mange lugubre forhold i denne saken vi kan kose oss med.

Som utgangspunkt kan vi gå ut fra at mannen er rimelig blek i huden, ikke helt skummetmelk men noe i den retning, og han trådde sine barnesko i Søndagsskolen i det lokale bedehsuet! I dag er han etablert og rik så han har forlatt bedehuset og møter istedet på julegudstjenesten i sognets kirke! Han har muligens sponset nye puter til de harde trebenkene i kirken.

Ja til slutt er det bare å si at det er ikke Oddgeir! ??? Oddgeir er "noe eldre" enn denne typen. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Selvfølgelig er dette rasisme.

Sunnmøringer er fritt vilt, ikke bare i rettsapparatet, men overalt i samfunnet. Sparsommelige, hardt arbeidende, ærlige mennesker, som gjør sitt beste for at samfunnet skal gå på skinner, og utvikle seg til et eldorado for alle som bor der, blir brutalt slått til marken av krefter som lar misunnelse dekke over det pinlige, men ikke unaturlige faktum, at de kommer til kort overfor en aldeles gjennomsnittlig sunnmøring.

Vi har lært oss å leve med det, tilgivende og forståelsesfulle som vi er i alt vårt vesen. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det andre ikke tør å si høyt.

Sunnmøringer pføy tvi tvære!!!!!
Med fare for at den bedre halvdel leser det her, halvt sunnmøring som hun er. :-X :-X :-X :-X :-X :-X

S

Slubbert

Gjest
Spiralis skrev:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10009428

Er det et overgrep fra STATEN ( her legges ballen godt til rette for Slubbert, men vil ha sende den i mål??! ) når retten bruker det at han er millionær mot ham?
Tja, fyren gjorde noe dumt, men ubetinget fengsel fremstår ved første øyekast som meningsløst. Jeg har tidligere gitt uttrykk for at jeg mener fengsel er for de som retten finner er en trussel mot andre mennesker dersom de går fritt. Dette står jeg ved.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Sunnmøringer pføy tvi tvære!!!!!
Med fare for at den bedre halvdel leser det her, halvt sunnmøring som hun er. :-X :-X :-X :-X :-X :-X
Jeg kan nikke anerkjennende til dine påstander uten å leve i den frykten du gjør nå. Tvi tvære, hva nå enn det betyr. Jeg tar sjansen på å være enig i det. Og der var vi forhatt av en fjerdedel av HFS, og det er din skyld. ;D

Topp Bunn