Forumdeltagernes MC Bildetråd

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1

Gas Gas 370 trialsykkel i gamle vaerkstedet  8) Vekt ca. 80kg. 370cc vannkj0lt 2-taktsmotor.

Forestill den paa bakhjulet opp hele jordet i bakgrunnen  ;D
(beklager at bildene er litt vel store)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
84 modell Honda CBX 750F. Ikke noe glansbilde.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Dere som kan litt mer om motor enn meg kan vel svare på dette. Olje lampa på scooteren min lyser av og til nå under kjøring pga lite olje så jeg lurte på det er ca 3-3,5 mil til mc butikken hvor jeg får god olje er det trygt å kjøre dit med den? eller kan motoren skjære seg? Lampa begynte å blinke idag.

Hvis jeg bør få olje før. Hva kan jeg bruke av 2T. olje på shell stasjonen? Det er bare en shell stasjon her å velge i.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.807
Dere som kan litt mer om motor enn meg kan vel svare på dette. Olje lampa på scooteren min lyser av og til nå under kjøring pga lite olje så jeg lurte på det er ca 3-3,5 mil til mc butikken hvor jeg får god olje er det trygt å kjøre dit med den? eller kan motoren skjære seg? Lampa begynte å blinke idag.

Hvis jeg bør få olje før. Hva kan jeg bruke av 2T. olje på shell stasjonen? Det er bare en shell stasjon her å velge i.
Oljen på Shellstasjonen er fullstendig god nok. Bare pass på at den er til MC, ikke outboard.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Oljen på Shellstasjonen er fullstendig god nok. Bare pass på at den er til MC, ikke outboard.

Har du noe navn på shell oljen? var mange varianter så jeg vil gjerne ha rett sort. Foretrekker jo ekte scooter olje egentlig. Da det gir mindre røyk av eksosen. Er det scooter så er det scooter ligsom. men så var det bare det om scooteren tåler 3,5 mil på så lite olje som jeg har nå.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.807
Har du noe navn på shell oljen? var mange varianter så jeg vil gjerne ha rett sort. Foretrekker jo ekte scooter olje egentlig. Da det gir mindre røyk av eksosen.  Er det scooter så er det scooter ligsom. men så var det bare det om scooteren tåler 3,5 mil på så lite olje som jeg har nå.
Jeg tror det er tegning av en moped på boksen.
Moped/scooter, samma det.

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1

Denne kostet 60kr pluss bensin å leie i 24 timer ;D Farlig morro... første gang jeg har kjørt 250cc crosser. Ligger spor igjen i utgangen på samtlige svinger på den ene veien her ;D Gøy å bare mate på i 2. og 3. gir ut av svingen.... 8)

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Haraldl: Cross er morsomt, ja. Har noen timer i et sandtak på en Yamaha 125 bak meg, og de kommer jeg aldri til å glemme. :)

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1

Denne kostet 60kr pluss bensin å leie i 24 timer ;D Farlig morro... første gang jeg har kjørt 250cc crosser. Ligger spor igjen i utgangen på samtlige svinger på den ene veien her  ;D Gøy å bare mate på i 2. og 3. gir ut av svingen....  8)
Det der grustaket så salig morsomt ut. Desverre vet vi jo alle, at alle crossere alltid gjør vondt ! ;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Denne kostet 60kr pluss bensin å leie i 24 timer ;D Farlig morro... første gang jeg har kjørt 250cc crosser. Ligger spor igjen i utgangen på samtlige svinger på den ene veien her  ;D Gøy å bare mate på i 2. og 3. gir ut av svingen....  8)
Hei!
Tror neppe de tok betalt i kroner hverken norske,danske eller svenske der.
Søramerika, Thailand eller hvor? ;)
Mvh.KW

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Det der grustaket så salig morsomt ut. Desverre vet vi jo alle, at alle crossere alltid gjør vondt ! ;)
Fikk ikke lov til å kjøre rundt på grustaket av de som jobba der (de skulle bygge resort) :p

Hei!
Tror neppe de tok betalt i kroner hverken norske,danske eller svenske der.
Søramerika, Thailand eller hvor? ;)
Mvh.KW
En liten øy i Thailand ;D Kjent for å være sørøst-asias sentrum for dykking. Blei dykker sjæl her om dagen... :eek: Leide meg en ny en i dag.. en del bedre stand enn den forrige... farlig morsomt :) Ga ganske mye oppover bakkene her i dag.. KONGE. Rumpa kaster seg ut i 2. og 3.gir. Men det er ikke fullblodscrosser (har 15hk mindre enn raceutgaven).. ca. 40 hest mao. Går bra... på denne lille øya rekker man aldri å tømme 3.giret, hehe.

Og det foregår HELT uten sikkerhetsutstyr ::)

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Drømmen om å kjøre MC kom tilbake for fullt for noen uker siden. I går var jeg på teorikurs, så nå regner jeg med å få en A på førerkortet i løpet av sommeren. :D
Og så er det bare å begynne og spare til sykkel...

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
99
Nydelig!!
Det er er dette som er motorsykkel.

-erib

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Her er min "gamle" veteran. 31 år i år!
Kawa's gamle Z serie vil for alltid stå som noe helt spesielt i motorsykelhistorien. Dette var datidens superbikes, og Z900 var den første virkelige superbiken!
Utrolig grom sykkel, som bringer fram mange gode minner fra jeg var liten, og stod langs veien og så gutta i nabolaget med Z900 og Z1000 suste forbi.

Kjøpte selv en Z1000J i '84, men det var jo ikke helt det samme som de opprinnelige Z modellene.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Akkurat som med meg Topline. tok steget for 6 år tilbake og kjøpte denne. Brukte 2 år og alt for mange tusinger på å restaurere den, men det ble jo en fin sykkel. Har ikke tatt den ut ennå i år, synes det er for kaldt. Må passe på gikta vet du ;D
I fjor kjørte jeg ca 20 mil på hele sesongen, så den blir ikke akkurat slitt ut.
Men det er det som er fordelen med en slik sykkel, man tar seg bare en liten tur når man har lyst! Betaler nesten ikke forsikring på den, og årsavgiften er nesten ingen ting på veteransykler.
Her er et par bilder til:
Det første tatt om natta!

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
2
Hva er dette for slags luretråd? Her venter jeg bilder av fete MC-pickuper, men finner bare bilder av mopeder. Dette er vel Hi-Fi Centralen?

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Finnes det noen gode forum for MC-interesserte?

Jeg lurer på hvilken sykkel jeg skal kjøpe. Har mest lyst på en Honda CB 750 fra sent 90-tall. Kanskje ikke noen typisk nybegynnersykkel, men den ser fantastisk ut, og koster ikke skjorta :)

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Her er stallen min for øyeblikket:
97 mod HD Superglide, lett modifisert etter at bildet ble tatt

79 mod Honda CBX, nå i deler, men på veien neste uke(!!)
    Ikke sykkelen på bildet, men prikk lik.

76 mod Kawasaki KZ900, strøken og velfungerende, veteran i år.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.792
Torget vurderinger
0
Har ikke tilgjengelig bilde av min, men den ser da noe slik ut + vindskjerm og vesker + litt til...

For tiden er det denne jeg går å sikler etter:

Vi får se hva sommeren bringer. ??? ;D

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Tok teoriprøven i går, og hadde min første kjøretime i dag. Det går framover, men pga ferieavvikling osv, regner jeg ikke med å få kjørt opp før i august en gang. Gleder meg ;D

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Fikk lappen i dag, og fikk kjørt sykkelen min for første gang. Har kjøpt en Honda CB500 som står utenfor jobben og venter på at jeg skal bli ferdig. Skikkelig nybegynnersykkel, men hadde ikke råd til noe vassere.

Her er bilde av den:

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.978
Fikk lappen i dag, og fikk kjørt sykkelen min for første gang. Har kjøpt en Honda CB500 som står utenfor jobben og venter på at jeg skal bli ferdig. Skikkelig nybegynnersykkel, men hadde ikke råd til noe vassere.
Gratulerer med lapp og sykkel!

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Gratulerer! Meld deg inn i NMCU og skaff boken "Full kontroll". Det er supplerende opplæring som kan redde livet ditt, og som gjør det morsommere og tryggere å kjøre!

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Gratulerer! Meld deg inn i NMCU og skaff boken "Full kontroll". Det er supplerende opplæring som kan redde livet ditt, og som gjør det morsommere og tryggere å kjøre!
Bifalles!
I tillegg får man Treffkalenderen med mye nyttig info om Mc-treff i inn og utland samt turtips.

Halve moroa med mc er å dra på tur!! ;D

Topp Bunn