Fortvilet å trenger svar !!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Hei

    Jeg er ny her på forumet ! :) Og har en sak jeg sårt trenger noe svar på !
    I fjor kjøpte jeg meg et par nye høytalere. Yamaha Soavo 1 . Da disse kom i hus koblet jeg de opp mot en Rotell 1582 effektforsterker . Og en Pioneer VSX LX 70. Og spilt helt nydelig inntil VSX tok kveld her for en mnd tilbake !
    Gikk da til innkjøp av en Rotel RC 1580 forforsterker som da koblet sammen med 1582`en

    For 3 uker skjedde det noe jeg ikke trodde ville skje ! :-( Satt på musikk..som jeg spiller via usb på en Pioneer N-50K. Skrudde opp lyden til sånn passe. Dvs på lydnivået på 1580` viste volumkontrollen 71. Som da ikke er på noen som helst måte høyt. Ingen forvrenging..Absolutt ingenting som tydet på, at disse skulle sprenges.
    Sitter meg i sofa å nyter musikken.. Plutselig sier det bare klikk.. Og ingen lyd. Det var helt dødt på diskant,mellomtone og det ene basselementet. Kom kun en svak lyd i fra det nederste basselementet ..
    Fikk net telefon i Fra Elkjøp, at disse var sprengt og det ville koste meg 7000 kr. Og fikk nyheten om , at kassen var ødelagt under transport. Og dette ville ta lang tid å få ny.
    Ringte da Yamaha for å fortelle min historie om hvilket lydnivå jeg hadde ! Så klart blir jeg ikke trodd når de sier , at spolene var totalt svidd :-( Så med dette trenger jeg sårt svar på et par spørsmål ! Så klart med, at dere tror på det jeg sier !

    Har noen vært ute for, at både diskant,mellomtone og et basselement ryker dønn samtidig ?

    Kan det være andre årsaker som kan ha forårsaket dette ? Høytalerene ? Den nye 1580èn ?

    Håper så inderlig på noen svar 1 da jeg vet jeg ikke kommer noe vei :-(

    Mvh en fortvilet musikk elsker !!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Syns dette høres meget suspekt ut, gitt at forklaringen din om moderat volum stemmer.

    Når du sier at det sa "klikk", var det et smell som kom fra høyttalerne? Kan være transienter på strømnettet som kan forårsake smell, og hvis man er maks uheldig kan kanskje høyttalerne sprenges?

    Kan høyttalerne ha vært demobrukt, eller var de helt nye?

    Ville muligens tatt saken videre med forsikringsselskapet og forbrukerrådet. Har ikke noe bedre tips. Men saken stinker, sånn den er framstilt.
    Forside - Forbrukerrådet.no
     

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Dette var kjedelig! For nokre år sidan hadde eg ein Densen effektforsterker, spelte på vanleg volum på nye B&W 804, og brått ein dag var 2 basselementer sprengt... fekk først forklaring då Tømmervik på OHC målte dc på høgtalarutgongen på forsterkaren... I forkant for dette var forsterkaren sendt til Dalens for sjekk, då høgtalarelementa vart varme, men dei fant ikkje noko gale (hadde då tydlegvis ikkje målt etter DC).. Ikkje spør meg om det tekniske her (har ikkje peiling), men kan kanskje vere verdt å nevne til butikken...

    Mvh
    brotevatn
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Det spørs om problemet ligger i forsterkeren?
    Når flere spoler i en høyttaler svis samtidig, kan dette tyde på at forsterkeren har sendt likestrøm til høyttaleren pga en plutselig feil i forsterkeren.
    Har du testet denne på andre høyttalere etter uhellet?
     

    heimikkemikke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.02.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    16
    Høres ut som en lodding på delefilteret som har knekt av, og enkelt å fikse.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Som andre har nevnt vil du sannsynligvis få dette dekket på innboforsikringen, kan være verdt å undersøke.
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Hei
    jeg ville aldri lagt ut dette om jeg ikke snakket sant ! Og syntes også , at dette veldig suspekt ut !
    Det sa klikk ja..Ingen antydning til smell ! Nå vet jeg ikke hva du mener med transienter på strømnettet.. det jeg kan si er, at anlegget står på hytten. Og der tar jeg ut alle stikkontakter før jeg reiser. Og når dette skjedde, så var det ingen lyn eller torden i sikte .
    kjøpte høytalerene hos Elkjøp. Og de kom i full forpakning. Så virket helt nye ja !
    Det jeg glemte å fortelle var at grunnen til, at jeg byttet ut VSX LX 70`en var , at på slutten, så når jeg skrudde opp volumet, så slo den seg av. var da jeg trodde, at den var ødelagt ! var slik jeg forstod det når jeg ringte Soundgarden. men tok denne da opp til min nevø..Koblet den opp mot 2 stk Infinity Alpha 50 høytalere. Og da spilte den som en gud igjen . Så den var tydeligvis ikke noe gale med !
    Så da kommer det et spørsmål til ! Kan det være effektforsterkeren det er noe gale med ?

    Ringte yamaha for litt siden.. Der kom det mange muligheter. han sa bare , at spolene var totalt svidd. Men etter jeg argumenterte imot på det meste, så hørtes det ut som om han ble veldig usikker. Da jeg gang på gang spurte hvordan det var mulig at både diskant,mellomtone og et basselement ryker samtidig på begge HT, så hadde han ingen fornuftig forklaring. Og han sa , at basselementet ikke var gåent, så reagerte jeg. For det var like dødt som de andre..Det sto i forklaringen ! Fikk da til svar, at han skulle gå gjennom de på nytt.
    Venter på svar fra de !
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Jeg spurte han om det kunne være forsterkeren .Og det bekreftet han ! Men mener du da VSX LX 70`en ? Eller effektforsterkerkeren 1582 ?

    Har ikke prøvd den ut på noen andre høytalere nei. Har noen Infinity høytalere..men vet ikke om jeg tør det ! :-(
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    DC på utangene ? Kan du forklare hva du mener ? :) :) Litt grønn akkurat der :)
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelig ikke å bli trodd, har vært ute for noe liknende selv. I mitt tilfelle gikk sikringen i effektforsterkeren etter en liten stund med relativt høyt volum. Da jeg slo på igjen, var det dødt i begge diskantene. Heldigvis var disse elementene beskyttet av en motstand som var grei nok å få byttet. Noen måneder etter dette tok den ene mellomtonen kvelden. Skrudde ut elementet og konstaterte brudd i en lodding fra delefilter til element. Fikk loddet det på igjen, men ved montering hadde elementet svingt ut (aner virkelig ikke hvordan dette gikk til), og sto bare å sprakte/lagde ulyder etterpå. Sendte inn elementet og fikk beskjed om at dette hadde vært utsatt for DC. Jeg satt igjen som et spørsmålstegn og en regning på 5000,-

    Det var nok DC fra effektforsterkeren som tok motstandene foran diskantene i mitt tilfelle, så ja, det kan være noe med den. Kanskje noe galt med utgangstrafoene/ht-terminalene? Kan de ha blitt skadet av noe strøm- eller spenningsproblematikk hos deg?
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    DC på utangene ? Kan du forklare hva du mener ? :) :) Litt grønn akkurat der :)
    DC (Direct Current) er det samme som likestrøm, som jeg har nevnt over.
    Om en forsterker gir DC / likestrøm på høyttalerutgangen(e), og effekten (i Ampere) er stor nok, så brennes fort høyttalerspolene.
    En noenlunde potent forsterker kan fort gi fra seg mange Ampere, og dermed kan en slik situasjon du beskriver, oppstå.

    Se om du får tak i noen høyttalere det ikke er så farlig med, og prøv forsterkeren på disse.
    Alternativt kan du jo levere forsterkeren på et elektronikkverksted, og be de sjekke utgangene.....
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Kjipt å høre :-( ja man føler man ikke stiller så sterkt når slikt skjer :-( Men skal få sjekket forsterkeren ! Da må det i alle fulle fall være noe gale med min..Da det var akkurat dette settet med forsterker og HT de spilte på. Og de spilte ørene av meg da jeg hørte på det i butikken !

    Tror ikke de har blitt skadet av noe strøm eller spenningsproblematikk .. Så fall ikke som jeg kan tenke meg. Da det ikke har vært noe lyn eller torden eller noe gale med det elektriske 1 men skal levere inn forsterkeren å få målt DC på den
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Da skjønner jeg mer :) Som jeg sa over, så var det samme oppsettet som jeg hørte på demo som jeg kjøpte. Så da vil det evt være min det er noe gale med !
    Skal få sjekket mot andre HT. Og få levert den inn får sjekk .
    Takker alle for hjelpsomme svar så langt :) Litt spent på hva Yamaha sier :p
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Noe ide om hva man sier til forsikringselkapet hva årsaken er ? Lyn nedslag ? :)
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Hvor kaldt er det i hytten når du ikke er der, hvor fort varmer du den etter ankomst - og viktigst hvor fort skrur du på anlegget etter disse temperatursvingningene. Litt merkelig at du får problem med to forsterkere sånn rett etter hverandre(?) Og som andre har nevnt det kan være feil på strømnettet der hytten ligger. Hurtige temperatursvinginger kan gi kondens inne i forsterkeren som igjen kan skade apparatet. For alt jeg vet kan kanskje det samme skje i delefilteret til høyttalere..
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Hvor kaldt er det i hytten når du ikke er der, hvor fort varmer du den etter ankomst - og viktigst hvor fort skrur du på anlegget etter disse temperatursvingningene. Litt merkelig at du får problem med to forsterkere sånn rett etter hverandre(?) Og som andre har nevnt det kan være feil på strømnettet der hytten ligger. Hurtige temperatursvinginger kan gi kondens inne i forsterkeren som igjen kan skade apparatet. For alt jeg vet kan kanskje det samme skje i delefilteret til høyttalere..
    Tempraturen ligger på rundt 12-15 grader. Når jeg ikke er der, så dekker jeg alt til med ulltepper . Når jeg ankommer på denne tiden, så fyrer jeg i peisen. Da det er en stor hytte og høyt under tak, så tar det ca 2-3 timer før jeg oppnår ønskelig par å 20 grader. Så noen store svingninger er det ikke ! Eller ? Jeg skal få med meg en elektriker ut for å sjekke strømnettet ! Er vel kun den ene forsterkeren (VSX LX 70 )som har sviktet der ute . Tar med nummer to for å sjekke dette med DC !
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Ok nei fra 12-13 grader til romtemperatur på 2-3 timer burde vel gå bra.. tenkte at kanskje siste totalhavariet også kan skyldes forsterkerfeil.. håper du finner ut av det. Det sagt på en hytte med mye fravær og temperatursvingninger har jeg og anbefaler for andre også ikke å slå på anlegget før dagen etter ankomst når tempen har stabilisert seg. Alternativt kjøre noe billig og litt eldre utstyr man ikke trenger være bekymret for :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Trist å lese historien din.. Aldri hyggelig når slikt skjer. Om du har tilgang på et multimeter stiller du det inn på 200VDC, skrur på forsterker uten høyttalere tilkoblet. Mål mellom + og - på høyttalerterminalene. Er forsterkeren i orden viser den tilnærmet lik 0 volt. Avviker det mot flere volt kan det forklare hva som har skjedd..

    mvh
    lassemann
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Ok nei fra 12-13 grader til romtemperatur på 2-3 timer burde vel gå bra.. tenkte at kanskje siste totalhavariet også kan skyldes forsterkerfeil.. håper du finner ut av det. Det sagt på en hytte med mye fravær og temperatursvingninger har jeg og anbefaler for andre også ikke å slå på anlegget før dagen etter ankomst når tempen har stabilisert seg. Alternativt kjøre noe billig og litt eldre utstyr man ikke trenger være bekymret for :)
    Da skal jeg få sjekket begge forsterkerne.. Ja er mye fravær ..Så skal ta det til etterretning :) takker :)
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Hei! Trist å lese historien din.. Aldri hyggelig når slikt skjer. Om du har tilgang på et multimeter stiller du det inn på 200VDC, skrur på forsterker uten høyttalere tilkoblet. Mål mellom + og - på høyttalerterminalene. Er forsterkeren i orden viser den tilnærmet lik 0 volt. Avviker det mot flere volt kan det forklare hva som har skjedd..

    mvh
    lassemann
    Ja man blir så fortvilet :-( Skal komme meg på hytten snarest å få målt.. ! Men er ikke det litt snodig, at den gamle som gikk i protection virker nå et annet sted med andre høytalere ? har snakket med flere HI butikker..Og nevnt dette med at alle 3 elementene på hver høyttaler ryker samtidig..Og ingen har vært ute for det ..! Og selv når yamaha selv sier de ikke har hørt om det :p
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Ok nei fra 12-13 grader til romtemperatur på 2-3 timer burde vel gå bra.. tenkte at kanskje siste totalhavariet også kan skyldes forsterkerfeil.. håper du finner ut av det. Det sagt på en hytte med mye fravær og temperatursvingninger har jeg og anbefaler for andre også ikke å slå på anlegget før dagen etter ankomst når tempen har stabilisert seg. Alternativt kjøre noe billig og litt eldre utstyr man ikke trenger være bekymret for :)
    Da skal jeg få sjekket begge forsterkerne.. Ja er mye fravær ..Så skal ta det til etterretning :) takker :)
    En ting til som forsåvidt er alment, er å unngå å plassere anlegg mot yttervegg, særlig mot yttervegg under vindu. :)
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Ok nei fra 12-13 grader til romtemperatur på 2-3 timer burde vel gå bra.. tenkte at kanskje siste totalhavariet også kan skyldes forsterkerfeil.. håper du finner ut av det. Det sagt på en hytte med mye fravær og temperatursvingninger har jeg og anbefaler for andre også ikke å slå på anlegget før dagen etter ankomst når tempen har stabilisert seg. Alternativt kjøre noe billig og litt eldre utstyr man ikke trenger være bekymret for :)
    Da skal jeg få sjekket begge forsterkerne.. Ja er mye fravær ..Så skal ta det til etterretning :) takker :)
    En ting til som forsåvidt er alment, er å unngå å plassere anlegg mot yttervegg, særlig mot yttervegg under vindu. :)
    Disse står mot innervegg mitt i hytten :) Mot et soverom :)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Kjipt når slikt skjer.

    Husker eg sjøl fekk problemer med ein forsterker,da viste det seg at det var halv spenning pga ein fase som løsnet pga uvær.
    Slikt loggfører everket normalt trur eg,(evnt andre akutte problemer på nettet)kan vere verdt å sjekke ut?

    Men du burde vel også merket svakere lys i lamper i hytten samtidig,mtp halv spenning.?

    Det blei dekket av everket uten problemer.

    Mvh.
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Hei.
    Kjipt når slikt skjer.

    Husker eg sjøl fekk problemer med ein forsterker,da viste det seg at det var halv spenning pga ein fase som løsnet pga uvær.
    Slikt loggfører everket normalt trur eg,(evnt andre akutte problemer på nettet)kan vere verdt å sjekke ut?

    Men du burde vel også merket svakere lys i lamper i hytten samtidig,mtp halv spenning.?

    Det blei dekket av everket uten problemer.

    Mvh.
    Hei
    Ja er sinnsykt fortvilende..Og spes når ingen fornuftig forklaring :-(
    Skal sjekke ut nettet..men har aldri hatt noe problem, med noen sikringer går..Ingen overspenning.. Ingen dårlig lys.. Men skal som sagt få sjekket det, så evt få eliminert det !
    Håper å få hørt noe fra Yamaha igjen snart :p
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Hei igjen

    Da har jeg vært ute å målt DC på utgangene og spenning i hytten ! Håper å tror jeg har gjort det riktig :p

    Ang spenningen på hytten, så målte jeg alle stikkontaktene. Det lå fra 233-236 V .

    Så forsterkeren

    Left speaker

    To nederste utgangene + og -. Der viste apparatet 7,7. Satt i høyttalerkablene og målte i enden på de. Der viste det 9,3

    Right Speaker

    To nederste utgangene + og -. Der viste apparatet 9,3. Satt i høyttalerkablene og målte i enden på de. Der viste det 9,2


    Tok også å målte de to andre utgangene

    Left speaker

    7,6. Med høyttalerkablene i viste det 9,3

    Right Speaker

    9,3. Med høytalerkablene i viste det 9,1

    Håper jeg har forklart på en forståelig måte :p Og håper noen kan svare på om dette er normale tall !

    Venter i spenning :)
     
    L

    larkus

    Gjest
    Jeg regner med at du har målt på ht-utgangene med forsterkeren i tomgang (uten signal).
    De voltverdiene du måler, er det millivolt eller volt? Hvis det er rundt 9V på ht-utgangene med forsterkeren i tomgang, er det feil på forsterkeren. Ikke rart at ht-spolene er brent av da.
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Jeg regner med at du har målt på ht-utgangene med forsterkeren i tomgang (uten signal).
    De voltverdiene du måler, er det millivolt eller volt? Hvis det er rundt 9V på ht-utgangene med forsterkeren i tomgang, er det feil på forsterkeren. Ikke rart at ht-spolene er brent av da.
    Forferdelig å være så grønn på dette området :p hehe
    Fikk låne meg et voltmeter. Snakket med en kompis før jeg reiste utover. Sa jeg måtte måle DC . Satt den på volt. Så trykket på en mode knapp. Og da gikk den over på DC.
    Kom på hytten..satt i stikkontakten å slo på forsterkeren. Så målte jeg utgangene .Når du skriver tomgang. Mener du da, at forsterkeren ikke skulle vært slått på ?
     

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Eller skulle den stått på samme som når jeg målte volten i stikkontaktene ??
     
    L

    larkus

    Gjest
    Når du skriver tomgang. Mener du da, at forsterkeren ikke skulle vært slått på ?
    Tomgang betyr at forsterkeren er påslått, men ikke har signal inn på noen innganger. Dvs, alle signalkabler er frakoblet.

    Edit: Apparatet står på mV (millivolt). Hvis det er det du har målt på ht-utgangene er forsterkeren i orden. 9mV kan stemme med normal DC-offset på ht-utgangene. Når du måler i stikkontakten viser apparatet V og ikke mV. 1 mV er forresten 1/1000 Volt.
     
    Sist redigert:

    JanErik19

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.03.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    1
    Når du skriver tomgang. Mener du da, at forsterkeren ikke skulle vært slått på ?
    Tomgang betyr at forsterkeren er påslått, men ikke har signal inn på noen innganger. Dvs, alle signalkabler er frakoblet.

    Edit: Apparatet står på mV (millivolt). Hvis det er det du har målt på ht-utgangene er forsterkeren i orden. 9mV kan stemme med normal DC-offset på ht-utgangene.
    Ja eneste som sto i var strømkontakten :)

    Ja var i den innstillingen jeg målte med ja !

    Da det ikke er forsterkeren. Og spenningen på hytten er normal. Noen som har en ide om hva da som kan ha forårsaket dette ?
     

    winfriend

    Medlem
    Ble medlem
    16.03.2014
    Innlegg
    6
    Antall liker
    14
    Sted
    Røyken
    Sjekk også hos strømleverandøren om det har vært et problem på nettet på tidspunktet høyttaleren ble lamlestet. For noen måneder siden fikk vi her i Røyken området 280 (!) Volt på nettet i nesten en halv time.... DET var skummelt. Heldigvis har jeg lynvern på gruppen som driver musikksystemet. Jeg fikk høre at det hadde vært problemer me et transformatorhus i nærheten da jeg ringte dem. De har plikt til å svare.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Du må være sikker på om det stod mV eller V bak voltverdien du målte på forsterkeren. Hvis det stod mV er forsterkeren i orden. Hvis det stod V er forsterkeren kaputt.
    Jeg kjenner ikke til det måleinstrumentet. For alt jeg vet kan det gå automatisk fra å måle mV til å måle Volt (automatisk valg av måleområde) hvis spenningen tilsier det.
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    DC kan fort drepe basselementer. Men mellomtone og diskant? Neppe. Delefilteret vil ha nærmest uendelig impedans ved DC for disse elementene (2 1/2-veis er uten høypass på 'mellomtonen', så da kan den også gå).

    Jeg brant bassene på høyttalerne mine en gang. Det var ikke forsterkerens feil, men CD-spillerens. Den ga DC da den gikk over i standby. Det som skjer er at det går strøm gjennom spolen til elementet, samtidig som den presses ut av magnetgapet og får dårlig kjøling (en god del av varmen fra spolen overføres til polstykkene ved normal bruk).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn