Forsterkere Forte Audio av Nelson Pass

H._Lecter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
142
Antall liker
77
Så, noe helt nytt som tydeligvis aldri før har blitt snakket om her på HS. Jeg har søkt og søkt og ikke funnet et snev an Forte Audio.
Spennende!!!

Disse små, interessante forsterkerne var Pass' sin "budged line" mens han holdt på med Threshold. Lite kjente, men ut ifra det jeg har lest av omtaler og diskusjoner på andre forum, vanvittig gode i forholdt til prisen.
Jeg er spesielt interessert i Model 1 og Model 3, som er så og si identiske i utseende og design. Forskjellen er Model 1 er koblet til 2*50w ren klasse A, mens model 3 er AB, 2*200w.
På bilder av innmaten ser disse ut som simpelthen selv. Sånt synes jeg er meget spennende! Enkelt design med færrest mulig komponenter. Enkle å få til noen gode oppgraderinger på også.

Er det noen av dere som har hørt Forte Audio?
 

Vedlegg

H._Lecter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
142
Antall liker
77
Virkelig, ingen?? Trudde det var en gjeng med audiofile folk her 😅
Og så ikke en eneste person som har testet en forsterker designet av legenden sjæl!
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.114
Antall liker
34.017
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Virkelig, ingen?? Trudde det var en gjeng med audiofile folk her 😅
Og så ikke en eneste person som har testet en forsterker designet av legenden sjæl!
Har hørt om , men tviler på det finnes særlig mange av dem på berget her. Hvorfor ikke satse på First Watt ? Samme mannen, men nyere og sikkert bedre konstruksjoner.


hero_open.jpg
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.962
Antall liker
13.308
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Så, noe helt nytt som tydeligvis aldri før har blitt snakket om her på HS. Jeg har søkt og søkt og ikke funnet et snev an Forte Audio.
Spennende!!!

Disse små, interessante forsterkerne var Pass' sin "budged line" mens han holdt på med Threshold. Lite kjente, men ut ifra det jeg har lest av omtaler og diskusjoner på andre forum, vanvittig gode i forholdt til prisen.
Jeg er spesielt interessert i Model 1 og Model 3, som er så og si identiske i utseende og design. Forskjellen er Model 1 er koblet til 2*50w ren klasse A, mens model 3 er AB, 2*200w.
På bilder av innmaten ser disse ut som simpelthen selv. Sånt synes jeg er meget spennende! Enkelt design med færrest mulig komponenter. Enkle å få til noen gode oppgraderinger på også.

Er det noen av dere som har hørt Forte Audio?
se her

 

H._Lecter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
142
Antall liker
77
Har hørt om , men tviler på det finnes særlig mange av dem på berget her. Hvorfor ikke satse på First Watt ? Samme mannen, men nyere og sikkert bedre konstruksjoner.


Vis vedlegget 906202
Mye nyere og mye dyrere... Så spørs det også om de ville klart å drive mine Infinity Kappa 9.2i godt og holdt seg stabile. Det er høyttalere som trenger mye krefter og en forsterker som tåler lave impedanser
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.594
Antall liker
3.710
Torget vurderinger
6
Så, noe helt nytt som tydeligvis aldri før har blitt snakket om her på HS. Jeg har søkt og søkt og ikke funnet et snev an Forte Audio.
Spennende!!!

Disse små, interessante forsterkerne var Pass' sin "budged line" mens han holdt på med Threshold. Lite kjente, men ut ifra det jeg har lest av omtaler og diskusjoner på andre forum, vanvittig gode i forholdt til prisen.
Jeg er spesielt interessert i Model 1 og Model 3, som er så og si identiske i utseende og design. Forskjellen er Model 1 er koblet til 2*50w ren klasse A, mens model 3 er AB, 2*200w.
På bilder av innmaten ser disse ut som simpelthen selv. Sånt synes jeg er meget spennende! Enkelt design med færrest mulig komponenter. Enkle å få til noen gode oppgraderinger på også.

Er det noen av dere som har hørt Forte Audio?
Jeg brukte en Forte forsterker til å drive mine Apogee Duetta på 80 tallet. Det klarte den meget godt. Hvor andre kostbare forsterkere gikk ned i knestående så klarte Forte jobben meget så bra!
Forte var for øvrig konstruert av Mike Bladelius.
Spesielt F4 modellen. 50W klasse-A.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.566
Antall liker
102.999
Torget vurderinger
23
Mye nyere og mye dyrere... Så spørs det også om de ville klart å drive mine Infinity Kappa 9.2i godt og holdt seg stabile. Det er høyttalere som trenger mye krefter og en forsterker som tåler lave impedanser
Firstwatt til Kappa blir nok i tøffeste laget....
 
Topp Bunn