65finger skrev:
C. Alshus skrev:
La igjen en melding på din telefonsvarer. Glemt personsøkeren hjemme?
Hørt den?
Har med tlf men den ligger i kofferten avslått
Slik liker jeg også å være bortreist. Du er jo på nett hver dag, så det er ingen problemer å få tak i deg i løpet av noen timer. Dessuten har dere vel telefon i lugaren, hvis en nødmelding skal gjennom. Siden mobiltelefonen kom inn i min verden for godt så har jeg aldri vært mer avslappet enn de gangene jeg går tom for strøm, og ikke får ladet igjen før en dag eller to. Først da blir det skikkelig ferie. 8)
Dette nomineres til en av årets beste føljetonger, hvis noe slikt skal kåres.
Jeg har også gjort det du gjør nå, slått av telefonen i perioder i utlandet. Det italienske telefonnummeret mitt ble heller aldri kjent for andre enn de aller nærmeste. Er det rart at jeg likte meg i Roma, selv om jeg ikke hadde noe som lignet på hifi engang.

Hvilket minner meg på at en av oss HFS-ere klaget over at feriehuset de hadde leid i Danmark kun hadde et Aiwa minianlegg. Jeg hadde en blå slepebrøler kjøpt på Prix. Den hadde en merkelig lys og åpen lyd, som ikke kan beskrives med vanlig hifi-terminologi. Hadde jeg blitt tilbudt å bytte den blå mot et greit stereoanlegg hvis jeg valgte å ha det norske nummeret påslått, så ville jeg ha avslått. Frihet fra telefon er kanskje vår tids største luksus.