Forsterker til Monitor Audio GR20

S

smog

Gjest
Noen som har noen gode forslag til brukt/ny forsterker til Monitor Audio GR20? Har i dag en ECI4 som spiller sammen med en Cambridge 640c. Vet at cd-splilleren muligens er det svakeste ledd, men den klarer å få mye liv i ECI4. Er vel egentlig fornøyd, men tenkte om noen hadde gode forslag til forsterker som passer MA høyttalerne bedre. Ønsker ikke å bruk mere en ca 8-10 tusen.

Mvh
Smog

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Alle slags kombinasjoner av separate Audiolab-forsterkere vil være mye bedre enn EC'en til disse; mer kropp, kraft, tone og "juice".. men EC4.7/AW120 (helst 2 stk i biamp) fungerer utmerket, luftig og organisk men kanskje ikke så "sprekt" og tight..
MA selv er veldig happy med MF forsterkeri, som de ofte bruker selv, både på fabrikken og på show.

Jeg har ikke noen særlig stor overbevisning om at forsterkeren nødvendigvis er den rette å bytte ut; selv tror jeg jammen du har hatt minst like mye utbytte av å bruke det tilsvarende beløp på cd-spiller... nytt eller brukt. Men det kan så være.

Alt av Naim pre/power vil fungere utmerket, men jeg har nok ikke gått for en enkel integrert løsning.

Dine høyttalere er slik at du ideellt burde ha tittet på forsterkeri i 20k-klassen og over, og ditto mht kilde. Kanskje burde du ta kontakt med NAT og høre om de ikke kan skaffe deg et sett Audiolab 8000Q/M for demo... du vil neppe bruke din EC mye etter det adrenalinkicket...

Videre fungerer disse høyttalerne glimrende med rørforsterkere, f.eks ala Audio Research.. men dette er vel i overkant prismessig.. synd det, for høyttalerne synger først når man forer de med litt påkostet elektronikk. Ellers er de kjent for å fungere finfint med gode mosfet-forsterkere.

Husk at et ut-signal fra forsterker aldri blir bedre enn forsterkerens inn-signal..

Mvh Vidar P

S

smog

Gjest
Rett og slett et bra svar :D
Hva med Myryad i forskjellige varianter?
Hva må jeg betale for en grei audiolab kombinasjon på bruktmarkede? Og er en integrert løsning fra audiolab et dårligere alternativ enn det jeg har nå?

Mvh
Smog

R

Rojoh

Gjest
Det ligger en (passende?) Arcam FMJ på bruktbørsen.

Mvh. Johan

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.633
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Ligger også en Likk LK140 til en billig penga på bruktbørsen.

Men du trenger en pre.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Arcam forsterkeri fungerer utmerket på MA GR-serie.. Linn på MA må prøves først, Linn's elektronikk heller mot det tørre; enkelte elsker hurtigheten og gnisten av det, andre vil ha mer ponderøse høyttalere til denne elektronikken.
Litt mer sexy er Cyrus.. som fås hos Stereofil i Grensen; nå har ikke jeg hørt den nye 8vs/PSX-R på MA GR, men skulle ikke forbause meg om det var tøft!

Ikke gå for noe integrert i lav prisklasse smog, enten det heter Arcam, Audiolab eller hva det måtte være. Det vil i beste fall være et sidesteg, og du er veldig godt tjent med å se deg oppover til gode pre-/powerforsterkere. Nå til dags er jo dyre integrerte så populære (av en eller anne grunn), og må vel ikke glemmes.

Mvh Vidar P

Topp Bunn