Alle slags kombinasjoner av separate Audiolab-forsterkere vil være mye bedre enn EC'en til disse; mer kropp, kraft, tone og "juice".. men EC4.7/AW120 (helst 2 stk i biamp) fungerer utmerket, luftig og organisk men kanskje ikke så "sprekt" og tight..
MA selv er veldig happy med MF forsterkeri, som de ofte bruker selv, både på fabrikken og på show.
Jeg har ikke noen særlig stor overbevisning om at forsterkeren nødvendigvis er den rette å bytte ut; selv tror jeg jammen du har hatt minst like mye utbytte av å bruke det tilsvarende beløp på cd-spiller... nytt eller brukt. Men det kan så være.
Alt av Naim pre/power vil fungere utmerket, men jeg har nok ikke gått for en enkel integrert løsning.
Dine høyttalere er slik at du ideellt burde ha tittet på forsterkeri i 20k-klassen og over, og ditto mht kilde. Kanskje burde du ta kontakt med NAT og høre om de ikke kan skaffe deg et sett Audiolab 8000Q/M for demo... du vil neppe bruke din EC mye etter det adrenalinkicket...
Videre fungerer disse høyttalerne glimrende med rørforsterkere, f.eks ala Audio Research.. men dette er vel i overkant prismessig.. synd det, for høyttalerne synger først når man forer de med litt påkostet elektronikk. Ellers er de kjent for å fungere finfint med gode mosfet-forsterkere.
Husk at et ut-signal fra forsterker aldri blir bedre enn forsterkerens inn-signal..
Mvh Vidar P