Forsman VSS MK3 delefilter

Sole

Fersking
Ble medlem
27.03.2009
Innlegg
2
Antall liker
0
Noen som har spec på delefilter komponentene til Forsman VSS III Mk3? Kan lese det meste av bortsett fra spolene.

Ønsker å bygge om delefiltret men strander på spolene.
 

ssnht

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2004
Innlegg
457
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
trenger ikke å bytte spoler, og hvis du vil, må du passe på at de har samme motstand,og da er det best å måle de
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Jeg tipper Dynabel er behjelpelige med både måling av komponentverdier og forslag til nye komponenter til delefilter. Hvor vidt det egentlig blir noe bedre er foruten en smakssak også ganske uvisst. Jeg tipper Forsman har tenkt seg om «litt» mer enn en gang da han snekret filteret.

mvh
KJ
 

Sole

Fersking
Ble medlem
27.03.2009
Innlegg
2
Antall liker
0
Takk for forslag KJ.
Spolene er skadet etter transportuhell. En spole har mistet feritt kjernen så jeg må ha minst en ny spole.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Da er situasjonen litt annerledes ja. Er et av delefilterene rimelig komplett og uskadet? Det kan hende noen i nabolaget ditt har egnet måleutstyr - et LCR-meter. Pen og papir regner jeg med du har selv. Da er det bare å tegne kretsskjema, klippe opp molevitten og måle verdier. Det er kanskje også mulig å ta kontakt med Forsman direkte, f.eks. http://www.forsman.no/DW1/Kontakt-Forsman.html

mvh
KJ
 
Topp Bunn