Forslag

Hva synes dere om en egen kategori om RØR OG RØRFORSTERKERE

• Ja, det er en god ide

Stemmer: 0 0.0%
  • Litt i tvil

• Nei, det finnes nok kategorier

• Totalt antall stemmer
    0

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Siden rørforsterkere er svært populært foreslår jeg at det opprettes en ny
avdeling med navn : RØR OG RØRFORSTERKERE

hilsen up

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Jeg føler vi har nok kategorier som det er.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Holmium skrev:

Du får min støtte her...Synes det er nok snart nå...Hva med hybrid løsninger...Skal de også ha engen kategori ? Men fint å se at rør er på moten, en stund, så kommer det noe nytt etterhvert... For den som vil ha det ;)

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
HCS skrev:
Holmium skrev:

Du får min støtte her...Synes det er nok snart nå...Hva med hybrid løsninger...Skal de også ha engen kategori ? Men fint å se at rør er på moten, en stund, så kommer det noe nytt etterhvert... For den som vil ha det ;)
Hei

Nei, hybrid trenger ingen egen avdeling. :-\

Populariteten rundt dette med rør i Norge har riktignok økt kraftig de siste årene, men å kalle dette en mote er en stor missforståelse.
Aldri har det vært flere produsenter av dette utstyret en nå. En stor del av dagens entusiaster går over til rør, rett og slett fordi flere finner
ut at det låter mer ekte og realistisk. Det hadde derfor vært en fordel å hatt en egen avdeling om dett emne. :)

S

slowmotion

Gjest
Strengt tatt er det vel transistorforsterkere som er en moteting.
De har jo bare vært i bruk siden slutten av '60-årene eller så, si ca 40 år.
Rørforsterkere har jo vært i bruk over dobbelt så lenge.

;)

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Forslag om avdeling for RØR og RØRFORSTERKERE

Flere som mener det kan være en fordel med egen avdeling for : RØR OG RØRFORSTERKERE ! :)

up

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.426
Torget vurderinger
2
Hei up,

Jeg tror vi inntil videre beholder inndelingen slik den er. Det er såpass mange kategorier allerede, og jeg er litt redd for at det kan bli litt uoversiktlig.

Mvh
Høvdingen

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.840
Torget vurderinger
1
Enig. Det kan bli for mange kategorier.

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Høvdingen skrev:
Hei up,

Jeg tror vi inntil videre beholder inndelingen slik den er. Det er såpass mange kategorier allerede, og jeg er litt redd for at det kan bli litt uoversiktlig.

Mvh
Høvdingen
Jeg synes dette er et snodig argument. Det kan vel tvert i mot bli mer oversiktelig med en egen rør avdeling, da slipper vi rørentusiaster å spre vårt glade budskap / spørsmål over "HIFI-Generelt" kategorien?
Hva med å slå sammen "DIY og Utvikling - høyttalere, forsterkere, etc." og "Tech-hjørnet"? Det er vel to sider av samme sak?? Da blir jo en kategori "ledig".

Slik jeg har forstått det så har flere kategorier tilkommet den senere tid uten at det av den grunn har blitt mer uoversiktelig?

Jeg er for å opprette en kategori som heter "Avdeling(en) for RØR"

MVH
Dr.Evil

PS! Gratulerer med overstått UP!!

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
da må vi ha en avdeling for rør for bransjefolk, og en for rør for rørfolk.
Det komplette kaos kommer om en rørlegger skal logge seg inn

:)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
synes egentlig det skal holde det slik det er, går jo an å dele alt opp i forksjellige kategorier, men tror ikke det er noe lurt iforhold til bruken av forumet. Man kunne jo også da laget en egen avdeling for, høyttalere med egne kategorier innenfor derigjen med: elektrostater, horn, dipoler, magnestater osv. Å skal man ha en egnen for rør hvorfor ikke en egen for transistor og kansje digitale og ice basert utstyr...

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Hvorfor skulle det være så mye vanskeligere med en avdeling for rør enn andre særområder....?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Dr.Evil skrev:
Hvorfor skulle det være så mye vanskeligere med en avdeling for rør enn andre særområder....?
hvilke andre særområder tenker du på da ??

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
pks skrev:
J.Finvaag skrev:
Dr.Evil skrev:
DIY, data akustikk osv ;)
synes egentlig det blir litt annerledes med de kategoriene.. Hvis vi nå sier det hadde blitt en ny kategori som skal være om rør, (slik det er nå blir f.eks alt som omhandler DIY satt i DIY avdelingen og det er fint) men hva med da når noen spør etter tips om f.eks ny forsterker og rør er ikke uaktuelt. Må man da lage to tråder for å spørre etter tips, fordi alt som har med rørprodukter å gjøre skal være under rør avdelingen ?? det blir litt unødvendig...

K

kbwh

Gjest
Rør er sært, men ikke så sært at det trenger en egen kategori. ;D

Det vi trenger er en egen kategori for høyttalere i sort pianolakk.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.426
Torget vurderinger
2
Eller en egen kategori for spøkefulle personer som deg. ;)

Vi hører på alle forslag, men denne gangen så kommer det ikke til å bli opprettet noen nye kategorier. Det ville vært mer naturlig og delt opp i f.eks. forsterkere og høyttalere før vi hadde egen kategori for rør, men det blir rett og slett for mange oppdelinger.

Mvh
Høvdingen

K

kbwh

Gjest
Ikke sant, men hvor skulle da produkter som B&O Beolab 5 eller disse Meridiansakene plasseres?

Jeg har lyst på en kategori for klassisk musikk jeg. Kunne det tåles?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.426
Torget vurderinger
2
Ikke sant, men hvor skulle da produkter som B&O Beolab 5 eller disse Meridiansakene plasseres?
Godt poeng, og også noe vi har tenkt på. Det er så mange produkter som kommer i gråsonen, og Hifi Generelt dekker dem alle.

Jeg har lyst på en kategori for klassisk musikk jeg. Kunne det tåles?
Det er i alle fall riktig tid på året og ønske seg ting, og hvis du klarer å overbevise flertallet på HFS om at julenissen faktisk eksisterer, så skal jeg gi deg en kategori med klassisk musikk.

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Høvdingen skrev:
Eller en egen kategori for spøkefulle personer som deg. ;)

Vi hører på alle forslag, men denne gangen så kommer det ikke til å bli opprettet noen nye kategorier. Det ville vært mer naturlig og delt opp i f.eks. forsterkere og høyttalere før vi hadde egen kategori for rør, men det blir rett og slett for mange oppdelinger.

Mvh
Høvdingen
Vel, dette med rør og rørforsterkere er en av de mest populære kategoriene i de store hifi-fora ellers i verden. Rørforsterkere er heller ikke så veldig sært når så mange seriøse hifi-hobbister bruker rør i sine musikkanlegg. Ja, jeg vil påstå at mesteparten av de mest "garvede" hifi-folka bruker rør etter hvert. En del av disse driver også med avansert DIY i denne sammenheng. Ikke bare har vi muligheten for tilgang til rimelig utstyr, men det er også en fin infallsport for entusiaster i alle aldre til å til å lære om elektronikk og kanskje en gang skru sammen sin egen forsterker som i tillegg spiller fantastisk bra. En kategori om rør og rørforsterkere tror jeg ganske raskt vil bli en av de mest aktive i hele forumet. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.840
Torget vurderinger
1
Det kan bli litt for mange kategorier. Og dette skal jo administreres i ettertid. :eek:

Mvh. Bjørn

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
bjornh skrev:
Det kan bli litt for mange kategorier. Og dette skal jo administreres i ettertid. :eek:

Mvh. Bjørn
Ja, jeg er enig i det, men jeg tenkte nå bare på en kategori til jeg da. ;)

Hilsen
up

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.426
Torget vurderinger
2
Vi kan jo la "demokratiet" avgjøre dette, hva hvis du (UP) kjører en avstemning om dette under Hifi Generelt?

Hvis det er bred enighet om at vi trenger en slik kategori så vil vi selvsalgt sette opp dette.

Jeg foreslår følgende:

Hva synes dere om en egen kategori for rør og rørforsterkere?

1. Ja, dette er en god idé.
2. Litt i tvil.
3. Nei, det er nok kategorier som det er.

Hvis du setter opp dette og du får flest stemmer på 1. så setter vi opp en egen kategori for rør.

Er ikke det fair?

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
pks skrev:
J.Finvaag skrev:
Dr.Evil skrev:
DIY, data akustikk osv ;)
DIY, Data og Akustikk er svært viktige kategorier innen HiFi. Hvorfor i all verden skulle ikke de være med på forumet. ???
At det er mange kategorier er vel bare en fordel ????

up

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Dr.Evil skrev:
Høvdingen skrev:
Hei up,

Mvh
Høvdingen
Jeg synes dette er et snodig argument. Det kan vel tvert i mot bli mer oversiktelig med en egen rør avdeling, da slipper vi rørentusiaster å spre vårt glade budskap / spørsmål over "HIFI-Generelt" kategorien?
Hva med å slå sammen "DIY og Utvikling - høyttalere, forsterkere, etc." og "Tech-hjørnet"? Det er vel to sider av samme sak?? Da blir jo en kategori "ledig".

Slik jeg har forstått det så har flere kategorier tilkommet den senere tid uten at det av den grunn har blitt mer uoversiktelig?

Jeg er for å opprette en kategori som heter "Avdeling(en) for RØR"

MVH
Dr.Evil

PS! Gratulerer med overstått UP!!
Jo, takk for det !

Hadde en liten sammenkomst for mine gamle HIFI kammerater. Samtlige i selskapet var imponerte av mine nye Glenair15 høytalere og
denne utrolige enigheten er ikke verdagskost, det kan jeg love deg ! :D

hilsen up

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Her var det jo respons, 14 stemmer på siden 12 november. :-\

Da slutter jeg av avstemmingen i demokratiets navn. :)

up

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.426
Torget vurderinger
2
up skrev:
Her var det jo respons, 14 stemmer på siden 12 november. :-\

Da slutter jeg av avstemmingen i demokratiets navn. :)

up
Hvis du ønsker mer respons må du starte en avstemming under Hifi Generelt.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hva med en avdeling for rør & horn?

Høres helt naturlig ut.

O

omholt

Gjest
Enig at vi ikke trenger flere avdelinger. Rør hører under hifi generelt. Slitsomt å skulle å navigere i enda flere kategorier. Synes egentlig det grenser til for mange nå. Foreslår at surround går ut da den brukes lite. Hva med og heller linke til hjemmekino.no?

Topp Bunn