Hvis man kikker litt på ebay er der til tider noen ganske interessante Denon spillere. Spilleren til høyre er en DP-72 som ble hentet på posten i dag. Den har en liten skade på armen, men ser faktisk ut til å være ubrukt. Tør å påstå at det aldri har vært montert pu på noen av armrørene. En hyggelig overraskelse etter å måtte punge ut full mva...impulse skrev:De store Denon-riggene er veldig gode, men de er ikke akkurat lette å få tak i......de heller!
Det er mye annet fint på bruktmarkedet og jeg følger etpar ting med spenning nåRocketor: "løp og kjøp"
OK kvalitet, grei pris, andrehåndsdverdi, god tilgang på reservedeler osv. er hensyn som bør veie tungt. Min strategi ville være: kjøp en 1210 og se om du synes vinyl er verdt å bruke tid på. Om du synes at den virker billig er det bare å shoppe edeltrekabinett, forgylte tonearmer og alt annet stash på kabusa.com. Hvilken annen platespiller kan du gjøre det med? I tillegg kan du snakke fag med de kule DJ-ene som bruker 1210 når du clubber. Det gir kredibilitet og kanskje til og med dame.atonal skrev:Har lest litt om SL-1210/1200 her og der, og den får stort sett gode omtaler. Enkelte DD-spillere skal visstnok gi egenlyd, men disse spillerne skal ikke være nevneverdig plaget av dette. Audiophile-Arve gir den også veldig god kritikk i klassen over spillere opp til ca 10 000, når den har god PU ("best buy"). Kritikken av den går mest på at den fremtrer lite eksklusiv, virker det som (for billig?).
Hvilken retning hadde livet tatt hvis jeg skaffet meg en SL-1210 for ca 20 år siden ;DDet gir kredibilitet og kanskje til og med dame
Ja, tenk hva man kunne drevet det til ved valg av kule platespillere. De store dj-ene reiser jorda rundt på businessclass mens vi andre blir sittende hjemme og prøver å få antikvariske maskiner til å dreie 33 1/3 ganger rundt i minuttet.atonal skrev:Hvilken retning hadde livet tatt hvis jeg skaffet meg en SL-1210 for ca 20 år siden ;DDet gir kredibilitet og kanskje til og med dame
Uansett, Technics`en synes jeg virker interessant på papiret. Regner det også som et "kvalitetsstempel" når anbefalingen kommer fra en som eier en TD124![]()
Jeg lover å si ifra når det skjer noepemek skrev:Du må avsløre for oss hva det ble til slutt, da
atonal skrev:Venter på å få i hus en Dual 1226, som skal være meget pent/lite brukt. 1226` en er visstnok kjent for å være en "mid-level" spiller. Fikk den for en relativt billig penge, og vil nok i første omgang dekke mitt behov for å bli mer kjent med vintage/vinyl-verdenen ;D
Så jeg er snart klar for å se nærmere på stift/arm/RIAA ;D
atonal skrev:Takk for hyggelige ord, jukes. Gleder meg til å komme i gang med platene mine snart.
Vanligvis liker jeg så oppløst lyd som mulig. Er 75 ed (NOS) blant de mest oppløste man kan få tak i til denne spilleren? Evt. noen alternativer?
Ad RIAA: Vil en NAD PP-2 være "tilstrekkelig" for denne spilleren, eller er det mye å hente å gå opp i pris/kvalitet, kombinert med den rette nål?