Politikk, religion og samfunn Fornøyd med valget?

Fornøyd med valget?

  • Ja

    Stemmer: 43 43.4%
  • Nei

    Stemmer: 28 28.3%
  • For tidlig å si ennå

    Stemmer: 16 16.2%
  • #¤!"%#"§!!!

    Stemmer: 8 8.1%
  • Har det vært valg?

    Stemmer: 3 3.0%
  • Interesserer meg ikke

    Stemmer: 1 1.0%

  • Totalt antall stemmer
    99

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.403
    Antall liker
    2.323
    Sted
    Nordland
    Føles som en grei måte å dekke en del felleskostnader samt trekke inn noen av de rentesubsidiene som vi eiendomsbesittere har nytt glede av i gjennom årene. Ikke mer prinsipielt feil enn mva på feks melk. Hva er greia med det? Sånn kan man spørre om mange skatte - og avgiftsobjekter.
    Skjønner tankegangen din @erato , jeg betaler skatter og avgifter stort sett med glede. Men å sammenligne eiendomsskatten med melk?. Sorry der er det jo likt for alle😅 Jo-visst er det fradrag for renter og godt er det. De fleste skjønner også hvorfor det er slik. Det er ulikhetene med skatten som ikke er bra, og hva pengene faktisk brukes til (her brukes milliardbeløp på ikke-kommunale-oppgaver). Noen betaler 3000,- mens andre betaler 15.000,- i eiendomsskatt. Kan man si at man blir straffet for å oppgradere bolig iht miljø med tanke på skatten? Svaret er helt klart ja. Verdien øker, men det gjør også lånet. Etterisolering av tak og vegger, nye vinduer og dører. Alt for å tilfredsstille miljøet, spare strøm, slik at den kan brukes til industri/ ev selges til andre land. Hva skjer? Enda mer penger går til eiendomsskatten. For tre år siden kjøpte jeg meg ei leilighet for 4 mill Jeg betalte nøyaktig 100.000,- i dokumentavgift til staten. I fjor kjøpte jeg en enebolig sammen med partneren min som kostet en del mer. Ny dokumentavgift pålydende 181.000,- . Boligen er belånt, dvs. banken er en ikke ubetydelig "medeier". Å betale eiendomsskatt av penger som i realiteten ikke er mine blir for meg feil. "Den feite katta, blir aldri fit`for fight, så lenge skåla er full av fløte". Jeg mener at, min rike kraft-kommune med skatten i mindre grad evner å modernisere seg, og utvikle seg all den dag det bare er å håve inn mer penger via eiendomsskatten.
    MilkDancingGIF.gif MilkDancingGIF.gif
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.866
    Antall liker
    9.579
    Sted
    Trondheim
    Om man er fornøyd med valget eller ikke er vel avhengig av om det blir noen endringer innen de områdene man bryr seg om? Altså alt for tidlig å si enda.
    Jeg har en mistanke om at det ikke blir de store endringene. Alle lover hva de vil satse på, men ingen sier hvor de vil ta pengene fra. Hvis de ikke skal øke de lokale skattene, må de jo nødvendigvis kutte i noe. Det er lett å si at "vi skal sørge for at pengene blir brukt mer effektivt - da blir det mer å bruke på det vi vil satse på". Men hvor lett er det? Færre ansatte med flere oppgaver pr. ansatt? Det er vel lite som tyder på at det fungerer veldig bra?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.256
    Antall liker
    22.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I min kommune er Den Store Saken skolesentralisering eller ei. Den Andre Store Saken er graden av innflytelse fra innbyggerne i kommunens mest folkerike område, som mer er en forstad til Hamar enn til kommunesenteret Stange.
     
    Sist redigert:

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    1.398
    I min kommune har mange spådd ap nord og ned, det ser jeg ikke i valgresultatet. MDG går mye tilbake, men er fortsatt betraktelig større enn frp og rødt. Skrotingpartiet nei til bompenger/folkets parti går tilbake like mye som mdg. Og viktigst av alt, de fem største partiene i byen har stort sett vist at de kan ha voksne folk hjemme når det trengs, så det går nok helst godt de neste fire årene også.

    1694520816120.png
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.928
    Antall liker
    16.247
    Torget vurderinger
    2
    Meget fornøyd. På tide at det røskes opp på norsk venstreside, der administrasjonspartiets McKinseykonsulenter forkledd som politikere har fått herje langt på overtid.

    Og høyresidens evne til å spise sine egne vil by på mye god underholdning i tiden som kommer.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    et rikspolitisk blikk på lokalvalget. støre er bare toppen av isfjellet som transformerer seg til bly for å nå bunnen først av alle. nestens som et kappløp med seg selv mot bunnen.

    «Den varme applausen for den sittende lederen etter det dårligste resultatet i partiet historie, forteller sin egen historie om et parti som ikke er til å kjenne igjen»

     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.194
    Antall liker
    11.672
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg regner med at folk flest fokuserer på lokale saker ved kommunevalg, derfor blir det enorme fokuset på pratileder og rikspolitikere som står der og skryter av alt de har gjort og alt de skal få til - rett og slett bare forbanna tull! Moderpartiene er selvsagt interessert i at flest mulig av lokallagene skal får gjennomslag, men deres bidrag blir egentlig bare unødvendig støy i forhold til lokale saker som faktisk teller...
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg regner med at folk flest fokuserer på lokale saker ved kommunevalg, derfor blir det enorme fokuset på pratileder og rikspolitikere som står der og skryter av alt de har gjort og alt de skal få til - rett og slett bare forbanna tull! Moderpartiene er selvsagt interessert i at flest mulig av lokallagene skal får gjennomslag, men deres bidrag blir egentlig bare unødvendig støy i forhold til lokale saker som faktisk teller...
    sant nok, men en skal ikke glemme ut at det er noen rikspolitiske saker som er lokale saker samtidig. sjalg viser vel til noen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.563
    Antall liker
    9.644
    Meget fornøyd. På tide at det røskes opp på norsk venstreside, der administrasjonspartiets McKinseykonsulenter forkledd som politikere har fått herje langt på overtid.
    Enten man liker det eller ei så er politikk også ansikter utad, valget i Stavanger viser at t.o.m. adm partiet kan få masse stemmer bare de rette folka er på lista, usikker på om ap sentralt vil innse noe slikt.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.236
    Antall liker
    2.641
    1694529786239.png

    Makan til rasshøl skal man lete veldig lenge etter.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.326
    Antall liker
    9.688
    I min kommune var det avgjørende at en tidligere ordfører for FrP stilte som ordførerkandidat. Han var, og er, meget populær. Når da samtidig AP, som har hatt vervet i 8 år, lanserte en heller upopulær kandidat og noen andre kontroversielle personer på listen ble resultatet som det ble, blåblått.
    For ordens skyld, den tidligere AP-ordføreren var også populær og gjorde en god jobb, men han gir seg i politikken og vil bli pensjonist.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.256
    Antall liker
    22.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^NN blir Facebook-agitator på heltid nå eller?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.256
    Antall liker
    22.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    NN er den forsmådde kandidaten. Tviler sterkt på at pensjonisten kaster seg ut på den galeien. Slike som ham pleier å bruke fritiden til frivillig arbeid.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.326
    Antall liker
    9.688
    Joda, blir nok baluba innad blant flere forsmådde. Gjør ikke noe med en real opprensk.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.256
    Antall liker
    22.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    1694535738853.png

    Man kunne tro at det kanskje har vært en skikkelig Slagsvold Vedum-effekt i hjemkommunen? Det er i såfall ikke eneste årsak. Toppkandidaten kjører visstnok hierarki så det holder, nok til at gode folk ikke gidder representere. Jevnstor med H og FRP i kommunestyret er ouch. AP og Nærmiljølista har samarbeidet i fire år allerede.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.728
    Antall liker
    28.449
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Skjermbilde (18).png

    Her ute i olje-og-lakskyststripen er det kanskje ikke så forunderlig at H, FrP og INP har nærmest bukta og begge endene.

    Og KrF viser en gledelig tilbakegang fra valg til valg. Da jeg flyttet ut hit, hadde krF både ordfører og flertall i kommunestyret.

    Mvh
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.706
    Antall liker
    2.312
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Hva er greia med eiendomsskatt?
    Minner meg om slik kongedømmene krevde inn skatt i forrige årtusen. Eiendomsskatten er her på 2 promille minus ett lite bunnfradrag av verdigrunnlaget for bolig- og fritidseiendommer. Føles som ett ran om eg skal være ærlig😅
    Det er mulig at et par tusen kroner mer skatt i måneden ikke betyr noe for deg, men jeg vil absolutt klassifisere det som et ran.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.326
    Antall liker
    9.688
    Det er mulig at et par tusen kroner mer skatt i måneden ikke betyr noe for deg, men jeg vil absolutt klassifisere det som et ran.
    Bor du i et hus som genererer et par tusen i måneden i eiendomsskatt så har du til litt mer enn salt i grøten.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    777
    Antall liker
    466
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    I Trondheim er situasjonen at dagens bystyre med Ap, Sp, SV og MDG ikke lenger har flertall, men det har de hvis de legger til Rødt. Men det ønsker ikke Sp, så deres eneste representant kan gå til høyre, og det er nok til at de tipper under. I tillegg er Sp ivrig på fylkesordføreren, og for å få den prøver de å få støtte fra Høyre, så det er dekt på til hestehandel. Og ingen vet hva INP og PP finner på.
    Er det feil å ønske endring bare fordi det er usunt at de samme folkene sitter med makta i år etter år?
    Mener det vil være sunt for den sittende koalisjonen å se det utenfra i 4 år. Med ett høyre som ligner på AP mistenker jeg at endringen vil bli liten (kanskje det er problemet).

    Synes det var greit oppsummert av adressas politiske redaktør
    Screenshot_20230912_213900_Chrome.jpg
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    777
    Antall liker
    466
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Valget i Kristiansund.
    Screenshot_20230912_214945_Chrome.jpg
    Skal bli interessant å se utviklingen. Når NL er blokkfri hele valgkampen, men etter valget kommer med at det er uaktuelt å samarbeide med andre enn AP (som de er uenig med mye i) pga sykehussaken. Det at fødeavdelingen nå er "endelig" nedlagt av AP's helseminister.........
    En kommune på god vei inn på Robek lista skal betale for akutt og fødeavdeling av egen lomme.... Hvilke kommunale oppgaver de skal kutte for å gjøre statlige oppgaver er det ingen andre som skjønner.

    Om kommentar feltene i lokalavisa stemmer var varaordfører plassen prisen av å ikke bli valgt inn ved neste valg (om folks hukommelse er god nok).

    SP's fall er nok direkte resultat av at de gikk til stortingsvalget med lovnad om at føde og akutt skulle gjenoppstå ved lokalsykehuset som nå skal bli distriktsmedisinsk senter.

    Om du i forigårs hadde fortalt meg at V ble største parti i KSU hadde jeg ikke trodd på deg!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.128
    Antall liker
    8.477
    Torget vurderinger
    1
    Dersom du ser likhetstegn mellom Erna og Trump, mellom Høyre og republikanerne, da ser du faen selv på flatmark.

    Det som derimot kan ha amerikanske symptomer er når du karakteriserer Høyre som "kjeltringpartiet". Slikt forgifter den politiske debatten og bidrar til å redusere oss til den stusselige tilstanden vi ser over dammen.

    Jeg sier vi er på vei dit. Når multinasjonale selskaper (som bryter loven og i tillegg ikke betaler skatt og moms) betaler for politiske avgjørelser, samt lovbrudd blir belønnet med rådgiverfunksjon for regjeringen, så er veien til Trumps amerika kort. Når lovgiver i tillegg oppfordrer lovbrytere (forøvrig dømt) til å fortsette lovbruddene (som i tillegg omfatter momsunndragelse og skattefusk) så tillater jeg meg å kalle dem for kriminelle....
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.596
    Antall liker
    3.494
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sier vi er på vei dit. Når multinasjonale selskaper (som bryter loven og i tillegg ikke betaler skatt og moms) betaler for politiske avgjørelser, samt lovbrudd blir belønnet med rådgiverfunksjon for regjeringen, så er veien til Trumps amerika kort. Når lovgiver i tillegg oppfordrer lovbrytere (forøvrig dømt) til å fortsette lovbruddene (som i tillegg omfatter momsunndragelse og skattefusk) så tillater jeg meg å kalle dem for kriminelle....
    Oi, her er det sprengstoff til å velte en hel regjering og mere til! Kan du være litt mer spesifikk?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.570
    Antall liker
    17.481
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mao - det er ikke politikken det er noe feil med, men de «dumme» velgerne som ikke skjønner deres eget beste.
    SP's grand-old-man sa jo faktisk dette direkte i Debatten på NRK i går kveld.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.928
    Antall liker
    16.247
    Torget vurderinger
    2
    Obligatorisk pensum. Dagens Politisk kvarter. Det diskuteres hvorfor så mange unge menn søker seg til Frp. Velle fra FpU er usedvanlig tydelig og gjennomtenkt, til politiker å være. Frps motstandere bør håpe at næringslivet kaprer ham før han kommer opp i moderpartiet.

    Man er innom at for 50 år siden var det mest unge menn på venstresiden, mens det nå er omvendt.
    Gerhardsen oppfordret unge menn til å innse sin plikt og være med på å bygge landet.
    Og det oppstår noen interessante kontraster til dagens situasjon, der fraværsgrensen var sentral for flere av partiene. Velle er sterkt avvisende til at den er relevant.
    Han er tydelig på at "valganalysene" etter skolevalget, som FpU og UH vant, ikke fikk med seg hva som faktisk skjedde. Man forsøkte å bortforklare utfallet med at Fpu hadde vært dyktige på TikTok.

    Jeg savnet følgende i debatten, om man skal være ekstra tydelig.

    1. Ordet Hen med tilhørende anonymisering av kjønn og individ, en garantert provokasjon overfor unge menn, og illustrativt for hvordan venstresidens prosjekt har kjørt seg dypt inn i krattskogen. Astrid Hoem fra AUF og Velle fra FpU står langt fra hverandre.

    2. Debatten er innom at skoletiden er blitt for lang og for teoretisk, at det må bli mer plass til praktiske fag og større anseelse omkring utdannelse til disse. Dette er et kjernepunkt om man vil forstå hvorfor unge menn søker seg til høyresiden, som ikke er like forelsket i det tungt akademiske som venstresiden er blitt.

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.993
    Antall liker
    13.478
    2. Debatten er innom at skoletiden er blitt for lang og for teoretisk, at det må bli mer plass til praktiske fag og større anseelse omkring utdannelse til disse. Dette er et kjernepunkt om man vil forstå hvorfor unge menn søker seg til høyresiden, som ikke er like forelsket i det tungt akademiske som venstresiden er blitt.
    Det har gått noen år siden Arbeiderpartiet, eller Administrasjonspartiet som du kaller det, unektelig fremstod som at de trodde alle egentlig ville bli administratorer fremfor arbeidere men at stemmekveget bare ikke visste det selv.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Er verken fornøyd eller misfornøyd med valget; Høyre har styrt i den kommunen jeg bor i gjennom hele mitt liv, og det gjør de fortsatt.

    Derimot er jeg dødsglad over å bo i Norge, der vi kan gjennomføre frie valg, jeg er glad jeg kan stemme uten å bli truet eller lokket til å stemme på noen jeg ikke ønsker, og jeg er til og med glad for at folk som fremmer sin dustete politikerforakt får lov til å gjøre det helt ustraffet.

    Er litt misfornøyd med at det ser vanskelig ut både for presse, politiker og den generelle velger, å skille mellom kommunevalg og stortingsvalg. Har i prinsippet lite å si om Ap er nr. 1 eller 2 på pallen nasjonalt sett, det betyr nok mer for dem å tape flertallet i enkelte kommuner. Jeg stemmer som oftest forskjellig i lokalvalg og sentralvalg, så også denne gangen, så langt jeg er i stand til å se hva jeg selv kommer til å mene om to år.

    Og dersom Ap ønsker å toppe pallen ved neste Stortingsvalg, må de enten bytte standpunkter eller måten å formidle disse på, alternativt begge deler. Men dersom de har litt ryggrad, samt visse prinsipper, så får de lære seg å leve med at folket kan ha andre drømmer her i livet, enn å stole på at Ap's partiprogram er det mest saliggjørende her i verden. Dessuten bør de vel slutte å "bo hjemme hos mora si", handle aksjer mer eller mindre på innsiden, og de bør lære seg å betale den skatten de skal, de som alle andre. Denne regjeringsperioden har de gjort det meste for å kvitte seg med velgerne sine, og de har tross alt hatt en viss suksess i akkurat det prosjektet.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.451
    Antall liker
    9.746
    Torget vurderinger
    2
    Valget i Kristiansund.
    Vis vedlegget 951221
    Skal bli interessant å se utviklingen. Når NL er blokkfri hele valgkampen, men etter valget kommer med at det er uaktuelt å samarbeide med andre enn AP (som de er uenig med mye i) pga sykehussaken. Det at fødeavdelingen nå er "endelig" nedlagt av AP's helseminister.........
    En kommune på god vei inn på Robek lista skal betale for akutt og fødeavdeling av egen lomme.... Hvilke kommunale oppgaver de skal kutte for å gjøre statlige oppgaver er det ingen andre som skjønner.

    Om kommentar feltene i lokalavisa stemmer var varaordfører plassen prisen av å ikke bli valgt inn ved neste valg (om folks hukommelse er god nok).

    SP's fall er nok direkte resultat av at de gikk til stortingsvalget med lovnad om at føde og akutt skulle gjenoppstå ved lokalsykehuset som nå skal bli distriktsmedisinsk senter.

    Om du i forigårs hadde fortalt meg at V ble største parti i KSU hadde jeg ikke trodd på deg!
    Hva i allverden er det som får så mange til å stemme Venstre??
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    525
    Antall liker
    828
    Torget vurderinger
    8
    Hadde Høyre vunnet stortingsvalget i 2021 og fått styre med krigen i Ukraina, vanvittig høye priser på strøm og utallige rentehevinger tror jeg mandagens valg hadde sett litt annerledes ut...Kanskje mange velgere mener at dette er den sittende regjeringen "sin feil" ??

    Jeg husker godt hva Erna sa på nyheten på spørsmål om bla North Sea Link til England og om ikke alle kablene nå ville føre til mye høyere strømpris for nordmenn... "Kanskje 5-10 øre i perioder" svarte hun...og på toppen av alt når den første strømstøtte til husholdninger I Norge var på plass var sentrale personer fra Høyre ute og var negative til dette. Dette ville jo føre til mer sløsing og høyere strømforbruk. Men folk glemmer fort...
     
    Sist redigert:
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Ikke så mye å lure på det. Det skal vel heller ikke stikkes under en stol at konsesjonslovene/ hjemfallsretten fra 1907 var en regelrett genistrek som gjorde at over 90% av kraftproduksjonen er i offentlig eie, og at det er grunnen til at vi i det hele tatt har noe å diskutere om politikken på området i dag.

    Hadde vi ikke hatt den, så hadde vi bare hatt å finne oss i strømprisene. Da hadde vel alt vært privat eid, og solgt til markedspris, uten noen å prute med uten revolusjon. Staten hadde heller ikke hatt noen inntekter fra de økte prisene som kunne brukes til subsidier. Jeg ser heller ingen grunn til å tro at det hadde vært mindre eksportkabler heller, snarere tvert imot og lenge før. Ingen nedlagte jern- og aluminiumsverk i fjordene heller. De ville ikke vært bygget i utgangspunktet.

    Og ingen politikere å kjefte på....
     
    Sist redigert av en moderator:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.518
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Bergen
    Hadde Høyre vunnet stortingsvalget i 2021 og fått styre med krigen i Ukraina, vanvittig høye priser på strøm og utallige rentehevinger tror jeg mandagens valg hadde sett litt annerledes ut...Kansje mange velgere mener at dette er den sittende regjeringen "sin feil" ??

    Jeg husker godt hva Erna sa på nyheten på spørsmål om bla North Sea Link til England og om ikke alle kablene nå ville føre til mye høyere strømpris for nordmenn..."" Kanskje 5-10 øre i perioder svarte hun...og på toppen av alt når den første strømstøtte til husholdninger I Norge var på plass var sentrale personer fra Høyre ute og var negative til dette. Dette ville jo føre til mer sløsing og høyere strømforbruk. Men folk glemmer fort...
    Helt åpenbart. Høyre kunne sitte helt rolig og se på at ApS kjørte seg sjøl helt i grøfta. Tipper resultatet idag hadde vært mye det samme om høyre hadde hatt makten.
    Det forunderlige er at ApS kjørte den politikken, de så jo selv massemønstringen dag for dag i de ulike meningsmålingene. Ventet det på et (KrF) mirakel?
    Samtidig for egen del, mye likt i mellom de to store. Da velger jeg å støtte blåsia fordi den nasjonaliseringen og "RykkOgReisRøkke" mentaliteten ikke tjener Norge og befolkningen vel.
    Resten av spillerommet som en regjering har er forøvrig veldig lite. Mesteparten er bundet opp i langsiktige "avtaler" som man ikke kommer unna. Det er de små tingene man kan dreie litt på, men det utgjør ikke så mye
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    525
    Antall liker
    828
    Torget vurderinger
    8
    Helt åpenbart. Høyre kunne sitte helt rolig og se på at ApS kjørte seg sjøl helt i grøfta. Tipper resultatet idag hadde vært mye det samme om høyre hadde hatt makten.
    Det forunderlige er at ApS kjørte den politikken, de så jo selv massemønstringen dag for dag i de ulike meningsmålingene. Ventet det på et (KrF) mirakel?
    Samtidig for egen del, mye likt i mellom de to store. Da velger jeg å støtte blåsia fordi den nasjonaliseringen og "RykkOgReisRøkke" mentaliteten ikke tjener Norge og befolkningen vel.
    Resten av spillerommet som en regjering har er forøvrig veldig lite. Mesteparten er bundet opp i langsiktige "avtaler" som man ikke kommer unna. Det er de små tingene man kan dreie litt på, men det utgjør ikke så mye
    Det var nettopp dette som var mitt poeng.
    Hvor mange som går til valg-urna i et kommune/fylkesting valg i landets ca 350 kommuner har satt seg skikkelig inn i hva som er de viktigste sakene i sin kommune/fylke de neste 4 årene og hva er det som skiller partiene som stiller til til valg ? Det jo ikke alle som har en slik "store" debattert i media saker som i Bergen med bybanen over Bryggen..eller Stavanger med gratis buss.
    For ganske mange er det nok de store sakene som skjer i stortinget og regjeringen som sitter i ryggmargen når en avgir sin stemme også i kommunevalget.

    For meg personlig er det viktig at kommunen henter bosset hver 14 dag...:) men hadde jeg hatt barn i barnehage eller på skole hadde dette vært en viktig sak. I mitt område er Høyre og Ap ikke enig om ny barnehageutbygging er nødvendig eller ikke...
     
    Sist redigert:

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.942
    Antall liker
    609
    Det rare er at det er de minste partiene som bestemmer, ikke de største ...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn