Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    jekri

    Gjest
    Hva skjedde med Räikkönen og Rosberg?
    Ellers så var jo resultatet bra :)
     

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Jeg er også meget sur over at TV2 ikke sender lenger. Underlig at kanaler som bare få kan se får rettighetene til å sende F1. Det kan ikke være i arrangørens interesse.

    De to første løpene kjenner jeg bare gjennom ITV's og den offisielle nettsiden: http://www.formula1.com/.

    I det siste har jeg flyttet til Oslo grunnet ny stilling og overveier å ordne med TV'n slik at jeg kan se F1. Men dersom jeg vil unngå de dyre norske betalkanalene, hvilke muligheter er der internasjonalt? I Kristiansand hadde jeg også muligheten til å se F1 på RTL. Den var riktignok også reklameødelagt, men man fikk i det minste med seg løpet.

    Altså: er det noen satelitt som gir meg F1 på en tysk-/engelsk- eller spanskspråkelig kanal?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er veldig synd at ikke alle har muligheten til å se F1 i år. Begge løpene, og da spesiellt det første, har vært enormt underholdende.
     
    J

    jekri

    Gjest
    Slik blir det når en TV kanal tror det kun er fotball som interesserer det norske folk. Noen som har sett TV2 sitt sendeskjema for 2006? 180 direktesendte fotballkamper. Lørdager er det over 5 timer, fra en og samme kamp Snakk om å tvære ut!!!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Blir kvalm av fotball. Hadde de sendt 1/5 av det de sender i dag så kanskje det hadde vært gøy med en kamp en gang i blant.
     

    Arne_Marco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Enig. Fotball ser jeg svært sjelden og med lite glede. Av og til kan en kamp være interessant.

    F1 er tross alt en av de mest sette sportarrangementer i verden og det er begredelig at det ikke kan være tilgjengelig for et større publikum.
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Ja, det er synd at vi ikke får sett på F1.
    Foppal er dødens kjedelig spør du meg.

    Men neste uke begynner MotoGP!  8)


    ;)
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    Formel 1 er like spennende som å se det lokale distriktsmesterskapet i kappgang..... :p

    Eller pausefiskene på gamle NRK.

    Etter starten og føste sving, kan du gå og sette på en CD, komme tilbake til dekkbytte og se om det gjøres på 8,1 eller 8,5 sekunder.

    Er du heldig får du oppleve den utolige prestasjonen av at ett av toppteamene kjøre forbi en sinke, før bilene går x runder til og en går i mål, og får en stor flaske champagne som han gir til mekanikerne.


    Det får meg til å skjønne at resten av verden synes det er kjedelig å se på 10 000 skøyter.. :eek:

    sorry men slik er det for meg...
    Sleiven
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Formel 1 er det største man kan oppleve.Way beyond ethvert Hifi-anlegg.Å se to biler ligge 3 meter fra hverandre i 270 km/t i en sving som drar 3G får håra til å reise seg på meg.
    Helt siden Spa 91 der jeg så en spebygd Tysker for første gang har jeg skjønt hvor bra sporten er.
    Hva denne mannen har gjort i ettertid er historie....Tror aldri vi får se en kapasitet som Michael Schumacher igjen.....
     

    LemonDog

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    379
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    ;D
    Der ble jeg redd for at noen faktisk hadde skadet seg...
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Ferrari har jo hele tiden sverget sin lojalitet til Formel 1 og en utbryterserie uten The Prancing Horse hadde blitt vingeklipt før første treningsrunde...
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Spørsmål til de ærede herrer som følger med:
    Han Anthony Davidson kjører da helt rått på alle treningene. Hva forteller dette i grunn? ER han bedre enn disse som har førerplassene? Burde ikke mannen får prøve seg i et realt race?

    Honkey
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Treningsførerne trenger ikke spare på motoren, de får ny hvis den blåser. En løpsmotor skal vare to løpshelger, hvis den må byttes blir man straffet med 10 plassers relegering på griden. Følgelig bruker løpsførerne Fredagen til å småtune på oppsettet, eller bare sitte i garasjen (det var vel som vanlig rundt halvparten som ikke kjørte én eneste runde i dag), mens treningsførerne kjører runder en masse, både med løpsoppsett og kvalifiseringsoppsett.

    Jacques Villeneuve har hatt problemer med motoren og må bytte den før kvalifiseringen i morgen. Følgelig kunne han "kjøre den ned" i dag uten å tenke på holdbarhet. På første trening kjørte han 25. runder og var 3. raskest (bak Ant og Doornbos, begge de også testførere), selv om beameren egentlig ikke er på langt nær blant de raskeste bilene.

    Ant har kjørt løp for Minardi, uten å gjøre seg spesielt bemerket. Nå har han vært testfører i fire år, det er ikke bra for karrieren. Det er bare å se på Alex Wurz, han var svært lovende, men etter ørten år som testfører for McLaren, ble det aldri noe mer.
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Vanligste grunn til at umeritterte testførere er raskest på Fredag og tidlig Lørdag er simpelthen at de blir satt til å tune bil nesten utelukkende til kvalik-set-up.Mens løpsførerne tester gjerne Fredag og Lørdag med race-sim fuel load og set-up.
    Wurz er testfører for Williams nå og hadde kjørt mange Grand Prix hadde det ikke vært for det faktum at han simpelthen var for høy til at Jordan fikk laget en monocock som passet deres chassis...
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Resultater Australia GP:

    1 F. Alonso Renault 1:34:27.870 10
    2 K. Räikkönen McLaren + 1.829 8
    3 R. Schumacher Toyota + 24.824 6
    4 N. Heidfeld BMW + 31.032 5
    5 G. Fisichella Renault + 38.421 4
    6 J. Villeneuve BMW + 49.554 3
    7 R. Barrichello Honda + 51.904 2
    8 D. Coulthard Red Bull + 53.983 1

    Ser ut som Alonso begynner å stikke av igjen.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Fikk ikke med meg løpet i dag. Kl 06.00 var jeg et helt annet sted enn foran fjernsynet.
    Alonso og Renault kjører bra i år også. Godt gjort av G. Fisichella med en femmer-plass. Håper han fortsetter sånn.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Så reprisen i går kveld, og han fikk så hatten passet over team radioen ja. Han er ikke den beste sjåføren der ute, men tror allikevel han kan gjøre det svært godt denne sesongen.
    Man hva svarte var det M.S holdt på med?? Merkelig kjøring. Trodde ikke han kunne bli så stressa.
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Saken er at Schumi gjorde en av sine ytterst sjeldne og få førerfeil.Han pressa som faan for å ta igjen Button,og da var han rimelig forbanna pga at Bridgestone-dekkene aldri rettferdiggjorde resten av utstyret.Med en gang dekkene kom opp i temperatur så smalt han inn rundetider som det smakte fugl av.Akkurat da han kjørte ut var han og hadde vært banens raskeste en stund.
    Montoya kjørte jo ut på eksakt samme plassen og av samme grunn.Kjøring helt på grensa og bilen "bottomed out" som det heter og spratt i hytt og gevær.
    Schumi uttalte etterpå"Jeg må jo lure på hvorfor den humpen fortsatt er der,den har vært der lenge"
    Han blir visst hørt også,organisatorene av Oz GP har lovet at humpen som forårsaket Schumi og Monty,s DNF er borte neste år....
    Om det i realiteten var hans feil kan diskuteres.Humpen i banen gjorde at han bare var en passasjer når bilen dundret i muren.På en annen side var alle klar over at den var der og risikoen det medførte å kjøre flat-out akkurat der...
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/14/460694.html

    Og det er nå jeg lurer...: Denne bilen har ca 300 Hk mer enn de ny V8'rne. Hva hadde skjedd om Schumacher byttet til en sånn en? Om vi rent teoretisk tenker oss at det var lov; hvordan ville denne klare seg mot dagens Formel 1 biler? Det ville jo bare være FOR teit om denne er raskere...!

    Honkey
    Ad overstående:

    Fiat vs. Ferrari 550 Maranello vs. Ferrari F1

    Mercedes A160 vs. Mercedes AMG E55 vs. McLaren Mercedes F1

    McLaren Mercedes F1 vs. CLK DTM vs. SL-55AMG vs. C-klasse
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Topp linker, Løkken! :)
    Da er den saken stort sett utdebattert, skulle man kunne anta!

    Honkey
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Startoppstilling, San Marino GP (Imola):

    1 M. Schumacher Ferrari 1:22.795
    2 J. Button Honda 1:22.988
    3 R. Barrichello Honda 1:23.242
    4 F. Massa Ferrari 1:23.702
    5 F. Alonso Renault 1:23.709
    6 R. Schumacher Toyota 1:23.772
    7 JP. Montoya McLaren 1:24.021
    8 K. Räikkönen McLaren 1:24.158
    9 J. Trulli Toyota 1:24.172
    10 M. Webber Williams 1:24.795

    Forøvrig Schumachers 66. pole, så nå tok han også den rekorden. Ayrton Senna står med 65.
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    tjah de fleste av oss får jo ikke sett på ,
    så du får fortelle oss hvordan det gikk ;D


    ;)
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    1 M. Schumacher Ferrari 1:31:06.486 10
    2 F. Alonso Renault + 2.096 8
    3 JP. Montoya McLaren + 15.868 6
    4 F. Massa Ferrari + 17.096 5
    5 K. Räikkönen McLaren + 17.524 4
    6 M. Webber Williams + 37.739 3
    7 J. Button Honda + 39.635 2
    8 G. Fisichella Renault + 40.200 1
    9 R. Schumacher Toyota + 45.511
    10 R. Barrichello Honda + 1:17.851
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Gøy kniving mellom Schumacher og Alonso, men ellers var det et litt kjedelig løp. Den tosken Ide må bli kastet ut før han lager mer krøll. Hører hjemme på en bilcross bane.
    Rosberg skuffet litt faktisk.
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Schumacher imponerte idag og det var alt. Kjedelig løp.
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Imola er kjent for kjedelige løp. Visstnok veldig morsom å kjøre, en teknisk og krevende bane, men smal, svingete og nær sagt umulig å kjøre forbi på. Fighten mellom Alonso og Schumacher var tidsvis spennende, som i fjor, ellers var det et typisk Imola-løp.
     

    KH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2003
    Innlegg
    226
    Antall liker
    0
    Bra med litt formel 1-stoff her også, uten fokus på garasjerykter og annet for sære ting. Glimrende linker til filmer ovenfor. Neste løp på Nurburgring er et must.
    Knut
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Neste år gleder jeg meg stooort til sesongen.Forhåpentligvis kutter FIA bort alt som heter elektronisk driver-aid...Launch-control for ikke å snakke om traction-control har overhodet ingen ting å gjøre på en racer bil.
    Få bort all slik dilldall slik at vi får igjen Man and the Machine....
    Åååååå tenker med tørevåte øyne på Michael Schumacher anno 94-99....
    Men det som virkelig kan gjøre neste års sesong en høydare er at vi vil kun få en dekkleverandør.Da får vi først se hvem som er best.
    Dagens Formel 1 er jo mer ett dekkmesterskap enn Team/fører mesterskap...
     

    balleklorin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    363
    Antall liker
    1
    Helt enig!

    Det går tilsvarende sendinger på britiske kanaler, så det over parabol da jeg var i syden, men husker ikke navnet på kanalen dessverre....
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Neste år gleder jeg meg stooort til sesongen.Forhåpentligvis kutter FIA bort alt som heter elektronisk driver-aid...Launch-control for ikke å snakke om traction-control har overhodet ingen ting å gjøre på en racer bil.
    Få bort all slik dilldall slik at vi får igjen Man and the Machine....
    Åååååå tenker med tørevåte øyne på Michael Schumacher anno 94-99....
    Men det som virkelig kan gjøre neste års sesong en høydare er at vi vil kun få en dekkleverandør.Da får vi først se hvem som er best.
    Dagens Formel 1 er jo mer ett dekkmesterskap enn Team/fører mesterskap...
    Skjer ikke noe neste år. "Revolusjonen" er planlagt for 2008. Èn dekkleverandør, slicks, bredere biler, mindre aerodynamisk downforce, delt bakvinge for tettere kjøring osv.
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Løkken...

    Michelin trekker seg ut etter årets sesong.i 2007 blir Bridgestone eneste dekklevereandør på griden.
    Max Mosley har også sterke planer om å innføre standard ECU på alle bilene fom neste år.
    Det kaller hvertfall jeg starten på en revolusjon...
    Men som du sier er det fra 2008 planlagt å innføre standard vinger og bremser og kanskje slicks...
    Målet er å redusere det aerodynamiske grepet og øke det mekaniske....
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Ser ut til å bli Alonso mot MS igjen på Nurburgring. Kvalifiseringsresultat:

    1. Alonso: 1.29.8
    2. Schumacher: 1.30.0
    3. Massa: 1.30.4
    4. Barrichello: 1.30.8
    5. Raikkonen: 1.30.9
    6. Button: 1.30.9
    7. Trulli: 1.31.4
    8. Villeneuve: 1.31.5
    9. Montoya: 1.31.9
    10. Webber: 1.33.4

    Følgende kom ikke til siste utslagsrunde:

    11. R. Schumacher
    12. N. Rosberg
    13. G. Fisichella
    14. D. Coulthard
    15. N. Heidfeld
    16. V. Liuzzi
    17. C. Klien
    18. C. Albers
    19. S. Speed
    20. T. Monteiro
    21. T. Sato
    22. F. Montagny
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Løpsresultater:

    1. M. Schumacher (Ferrari)
    2. F. Alonso (Renault)
    3. F. Massa (Ferrari)
    4. K. Raikkonen (McLaren)
    5. R. Barrichello (Honda)
    6. G. Fisichella (Renault)
    7. N. Rosberg (Williams)
    8. J. Villeneuve (BMW)
    9. J. Trulli (Toyota)
    10. N. Heidfeld (BMW)

    Fem sekunder skilte de fire første, deretter var det 70 sekunder (!) ned til nr. 5.
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Vrei på parabolen og fikk omsider inn RTL....
    Kunne spart meg det , typisk kjedelig F1 løp.....
    Akk, ja.......

    Men jeg tror det kan bli moro neste år,
    hvis de nye reglene går igjennom...


    ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn