Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.541
    Antall liker
    102.904
    Torget vurderinger
    23
    3 - tre tilfeller av reckless driving i ett og samme løp, pluss bare stikke av fra premieutdelingen.. det er så arrogant og respektløst overfor alle parter at det ligner ingen ting. Stappern står nå øverst på min adelskalender over sportsprofiler som er totalt uspiselige. ANdre- og tredjeplassen går til Bolsjunov og Jelena Valbe.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.622
    Antall liker
    2.743
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Haha, stakk han av fra premieutdelingen? Tipper det blir oppvaskmøte i RB i kveld. Horner virka ikke særlig fornøyd med Max’ oppførsel i dag.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.141
    Antall liker
    9.468
    3 - tre tilfeller av reckless driving i ett og samme løp, pluss bare stikke av fra premieutdelingen.. det er så arrogant og respektløst overfor alle parter at det ligner ingen ting. Stappern står nå øverst på min adelskalender over sportsprofiler som er totalt uspiselige. ANdre- og tredjeplassen går til Bolsjunov og Jelena Valbe.
    Veeel...Skomakeren Sr. er kneppet foran Stapperen, foreløpig. Hadde han kjørt for andre enn Redbull så hadde han blitt pælmet ut av sirkuset.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vil gjette antal klager/protester teamene retter til dommerpanelet i løpet av uken...
    FIA mistet vel hodet her, får veldig fortjent mye kritikk rundt om i F1 verden, innkonsekvent og nølende....virker nesten regisert , dårlig reklame for F1 spør du meg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Slue Lewis fikset Max - først med samarbeid med Bottas så Max ikke fikk byttet dekk - men som kom karma - da fikset Lewis det slik at det virket som brake test fra Max. De gamle er eldst.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.730
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Trondheim
    Så han fikk totalt 15 sekunder straff, noe som ikke medførte noe som helst da han uansett havnet på 2. plass i løpet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.730
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Trondheim
    Spørsmålet melder deg: Er det noen straff når det ikke får noen konsekvenser?

    Verstappen ble straffet med 15 ekstra sekunder, noe som førte til at han beholdt plassen sin. Og han fikk 2 penalty points som i praksis ikke vil føre til noe som helst - teoretisk sett vil han kunne miste lisensen for et år, men da må han i løpet av 12 måneder få 12 penalty points, noe han ikke er i nærheten av å få (han har 7 så langt og penalty points slettes etter 12 måneder.)

    Så i praksis har ikke Verstappen fått noen straff etter dette løpet. Det synes jeg er litt merkelig.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Det har vært noen spekulasjoner om Verstappen er troende til å bevisst skape en "race incident" hvor både han og Hammilton ryker ut og blir stående uten poeng i løpet. Når de begge nå har samme poengsum før det siste løpet trodde jeg et øyeblikk at det ikke lenger er et relevant scenario. Helt til jeg oppdaget at Verstappen faktisk er ranger før Hamilton pga. 9 vs. 8 seire og 17 vs. 16 podiumplasser.

    Når han i Jeddah fikk straff for flere uavhengige insidenter, men likevel beholder plassering og poenger, hva da om vi får nok en insident som i Monza hvor Verstappen kjører begge av banen og begge ender uten poeng ?

    F1 standings.JPG
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker F1 - kanskje litt mer enn det som er normalen. Det som er greit for meg i alle fall, er at jeg ikke holder med noen bestemt fører.
    Etter en del episoder med tildels hasardiøs kjøring, klarer jeg ikke å unngå å se muligheten for at Verstappen faktisk er troende til å gjennomføre det Trane skriver. Men regner med at FIA også har den muligheten på blokka.....
    Greit nok å kjøre tøft og ungdommelig - noe jeg setter stor pris på, men hadde det ikke vært for at Hamilton flere ganger under løpet i går virkelig "backet ut av duellene" hadde minst en av dem ikke gjennomført løpet. Det var et par episoder der Verstappen også kunne feid med seg andre. F1-biler er ikke bygget for samme type "platekjøring" som i bla. WTCR.........
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.141
    Antall liker
    9.468
    Ettersom Red Bull tilfører F1 mye penger så får ikke Verstappen noen straff som går ut over plasseringen i mesterskapet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.541
    Antall liker
    102.904
    Torget vurderinger
    23
    Han er en gris. Ferdig snakka. Holder lenge å se på de tre hendelsene i går, fra dronebildene ovenfra. Hensynsløs avskjæring to ganger, idiotbråbrems en gang.
    Ingen god ambassadør for hverken sporten eller sponsorene.
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.271
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Seljord
    Enten har dommerne små cohones...eller så har man valgt å bygge opp til en 'höjdarfinal'...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.141
    Antall liker
    9.468
    Han er en gris. Ferdig snakka. Holder lenge å se på de tre hendelsene i går, fra dronebildene ovenfra. Hensynsløs avskjæring to ganger, idiotbråbrems en gang.
    Ingen god ambassadør for hverken sporten eller sponsorene.
    Det er Red Bull selv som må ta oppgjøret med Verstappen, FIA tør ikke. Problemet er at styrkedrikkbælmende ungsauer syntes at Stappern er dritkul der han brøyter seg vei og dermed kjøper enda mer styrkedrikk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.541
    Antall liker
    102.904
    Torget vurderinger
    23
    Bekrefter nok en gang min tese re. mennesker... 8 av ti er noen vettløse tullinger!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Neida, det er bare slik at ser man Verstappen i speilen er det bare å flØtte seg slik det var med Senna....

    Senna parkerer ovenpå Brundle......

     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    A Senna er og blir en legende .... men noen gentleman på banen var han ikke ,ikke Schumacher heller, men noget mer beregnende og kald i hodet .
    Max er den han altid har hvert siden go cart tiden....vil nok bli mester en dag :)

    Er heller litt trist att man gjør F1 til ett oppgjør mellom to sjåfører i 2021 . og det etter så mange år med bare ett merke som kan vinne, kjempe att RB tar steget opp i ryggen på Mercedes imo.....så skal jeg leve med en som ikke firer en cm på banen slik Senna gjorde :)
    De som må gå i seg selv er FIA som virker inkonsistente og vinglete ,er det bare markedskrefter som skal styre fremover ? men det skal de ha de har lykkes med og sette opp en liksom fight siste løpet, få Amerikanerne inn nå og markedsfør DTS over there så er mann der og Liberty Media kan bare håve inn
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.406
    Antall liker
    3.196
    Vel, selv om det gikk litt over stokk og stein av og til, så synes jeg det stort sett var et underholdende løp. Litt lange pauser,
    men da er det jo bare å gå og gjøre andre ting så lenge.

    Men den "det-er-lov-å-skifte-dekk-under-rødflagg" regelen synes jeg er passe idiotisk.

    Det spiller ingen rolle for meg hvem av de 2 som vinner, jeg liker ingen av dem uansett. Så det er helt greit for meg med litt "kriging" dem i mellom, så lenge ingen blir skadet. Det øker bare underholdningsverdien.

    Jeg synes det er mye morsommere å se på et race enn en vanlig F1 parade. Og F1 parader er det alt for mange av.
    Så jeg fulgte med på løpet så lenge det var usikkert hvem som kom til å vinne, det var jo litt morsomt. De siste rundene så jeg ikke, for da var spenningen borte.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.730
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Trondheim
    Spenningen var vel borte allerede da Verstappen skiftet til Medium dekk? Da var det relativt klart at han ville få problemer på slutten fordi dekkene ville være utslitt.
    Når det gjelder de 2 er jeg litt enig med deg - Hamilton er litt "ovenfra og ned" mens Verstappen er en "hothead". Da liker jeg Leclerc, Norris og Perez bedre.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Hamilton har vunnet alt for mange løp på walkover i tidligere tider. Da han kjempet mot Rosberg ble han kalt for en "Cry Baby" .... han måtte konstant ha hjelp av race engineer/team til å trimme bilen under race. Halvparten av seirene kom vel etter utbremsing og resten undrer DRS som burde vært fjernet.

    Den gang F1 var F1 n´no DRS......

     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.311
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    For å sitere MAXn It is what it is.. Dersom Hamil og Botta ikke hadde torpedert MAXn i to race hadde mesterskapet vært over for en god stund sia, gitt årets normal utvikling i race der MAXn og Hamil stort sett deler på 1. og 2. plass.
    Så Merc for ta dette på egen kappe tenke eg - å kæm veit, kanskje hadde Merc planlagt det sånn, de som snakke om tjuvtriks..
    Gøy for oss som ser på, d må d nesten være siden vi diskutere dette på haifai weben. Men sjølsagt, likhetene mellom haifaien og F1 e på en måte åpenbar så d e kanskje ikke så langt unna likevel.
    Heldigvis ser d ikke ut til bli heilelektrisk endå på ei go stund så vi kan endå glæde oss til mange sesonger

    Og som d meste anna i livet... hold no d forxyz%! paragrarytteran unna. D e nok ordnung muss sein no..
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.141
    Antall liker
    9.468

    Den fantastiske sportsmannen Max Verstappen føler seg for stor til å mingle med nr. 1 og nr. 3.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Verstappen er kanskje bedre enn Senna i det hele men for å forstå det må man ha fulgt med F1 siden......
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.141
    Antall liker
    9.468
    Verstappen bedre enn Senna, hvilken planet er du på? Senna revolusjonerte F1. Ingen skjønte f.eks. hva han tenkte på når han foretrakk fysisk trening fremfor festing.

    Tror du Verstappen hadde stoppet i denne situasjonen?
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Du vet antagelig?

    Jeg snakket om sjåføregenskapene. Senna var fenomenal og det var en nytelse å se han i action men stapp har foretatt unike forbikjøringer som jeg ikke kan huske å ha sett S noen gang gjøre. Han gjorde mye annet fab tho...

    Forøvrig er det lite som kan sammenlignes med dagens F1 og datidens.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Max er per nå den mest populære sjåføren i F1 , han utfordrer Mercedes alene med en RB , noe som Mercedes ikke har vert plaget med på maaange år ,til tross for bedre bil en så lenge. Mange som har meninger om han, men konsesius blant andre førerene er stort sett han er en unik sjåfør , Alonso er vel den som har gått lengst med og si att han er ett nr større en alle andre, så kan man like hans stil eller ei,mye av det vi ser er beregnet og man mener Lewis kan forstyrres og sykes ut,ala Rosberg i sin tid versus Lewis, og det er muligens han eneste våpen mot en bedre bil , så man må forså bakgrunnen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn