Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    Det er en brutalt stygg skapning.... 😖😖 Only in America!!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23


    Ble så uvel av tanken på model X at jeg sporenstreks måtte finne motgift.....

    🤤🤤 FERRARI.....😋😋

    2022 concept....Til og med Halo bøyla har de klart å få pen......
    Tenk om F1 bilene kunne bli estetiske nytelser igjen!


    1636283397273.png

    2021_11_07_12_14_10_2022_Ferrari_Formula_1_Concept_Car_on_Behance.png
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    F1 blir aldri full el det garanterer bossene. Dessuten sitter FE på alle rettigheter i så måte og vil ikke dele.

    For F1 legges det stor vekt på å få over til «Green fuel» og stempelmotorer aint goin anywhere soon hverken på bane eller in D Real World.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Meget god kjøring av Hamilton i helgen. Smekk på lanken til Verstappen som prøvde (klarte) å presse ham av banen.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Verstappen virker å ha lommene fulle av usympati ved å bruke alle virkemidler for å vinne, koste hva det koste vil. -Slikt vinner ikke min gunst, annet enn spenning og at det er enkelt å velge hvem man skal heie på.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Verstappen virker å ha lommene fulle av usympati ved å bruke alle virkemidler for å vinne, koste hva det koste vil. -Slikt vinner ikke min gunst, annet enn spenning og at det er enkelt å velge hvem man skal heie på.
    Heier på Verstappen. Formel 1 har vært kjedelig alt for lenge, nå er det virkelig racing. :cool:
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    "It's not over yet!" sa Hammilton etter å ha blitt straffet for motorbytte, og etter å ha blitt diskvalifisert fra kvalifiseringen. Og det var slett ikke over før han var først over mål, mot alle odds.
    Han er en sindig fighter med hodet på rett plass.
    Jeg foretrekker slike fremfor overmodige drittunger som er høye på seg selv.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4


    Ble så uvel av tanken på model X at jeg sporenstreks måtte finne motgift.....

    🤤🤤 FERRARI.....😋😋

    2022 concept....Til og med Halo bøyla har de klart å få pen......
    Tenk om F1 bilene kunne bli estetiske nytelser igjen!


    Vis vedlegget 761450

    Vis vedlegget 761456
    Ja det er vakkert. Ferrari har det beste karosseridesignet og hvis de bare får ansatt noen bedre motorkonstruktører så er vi der.;)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vakker bil. Det er mange kjørere jeg liker, men uansett kommer jeg nok aldri til å heie på en uvøren snørrunge som kjører for et selskap som pusher usunne energidrikker på ungdom som ikke trenger det.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.611
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Oh, den siste forbikjøringen til Hamilton var klasse.
    Flott at juryen ikke gjorde noe med det brede forsvaret til Verstappen. Blir bra racing av slikt.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.337
    Sted
    Trondheim
    Oh, den siste forbikjøringen til Hamilton var klasse.
    Flott at juryen ikke gjorde noe med det brede forsvaret til Verstappen. Blir bra racing av slikt.
    Jeg er ikke enig i det. Verstappen prøver jo å kjøre Hamilton av banen. Det er åpenbart at han bremser for sent. Bevisst eller ikke så er ikke dette innenfor.

    Edit: Har sett det igjen. Han svinger til venstre, og når han ser at Hamilton kommer på utsiden styrer han mot høyre midt i svingen for å blokkere Hamilton. At dette ikke fører til en straff er helt hårreisende i mine øyne. En helt klar manøver for å presse Hamilton av banen. Heldigvis vant Hamilton, men med en 5 (eller 10) sek tidsstraff ville Verstappen kommet på 3. plass og fått 15 i stedet for 18 poeng, og da bare vært 11 poeng foran Hamilton før de 3 siste løpene.

    PS: Angående neste års Ferrari bil: Den kan være så pen den bare vil hvis aerodynamikken ikke er god nok. Les Adrian Neweys bok om hans arbeid innen bildesign. Han er utdannet innen aerodynamikk, og regnes vel for en av de viktigste personene innen F1 bildesign for tiden. Han jobber for Red Bull.
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Juryen er forsåvidt konsekvente nå man ser tilbake på hendelsen i Monza Grand Prix.
    Verstappen klagde den gang på at Hamilton "didn't give me enough space" da Hamilton lå først og hadde sporvalg inn mot den krappe venstresvingen. Altså forventet han å bli sluppet frem slik at han kunne passere på innsiden i svingen. Juryen landet på race incident, mens Verstappen var mildt sagt uenig.
    Nå i Brasil hadde Verstappen derimot ikke noen problemer med å presse Hamilton ut av banen da han lå på utsiden og Verstappen hadde all verdens plass på innsiden. Juryen er konsekvent og vil se racing. Drittungen sutrer når det ikke går hans vei, men alt er OK når han selv er på grensen ufin.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hva er det du prater om,nesten hele formula 1 verden er enig om att det beste var og klassifisere hendelsen som race incident, i interjuver virker Max faktisk veldig sympatisk og er den første til og tone ned rivaliseringen med Lewis
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    ^Sympatisk? Verstappen virket ikke mye sympatisk da han parkerte bilen sin oppe på hodet til Hamilton og bare labbet av gårde mens Hamilton ble sittende i vraket og klagde på at Hamilton ikke gav plass. Minner mer om en bortskjemt drittunge som furter når han ikke får viljen sin.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Klart Max e verst, 2x torpederinger fra Mercedes e som julekorthilsen å regne i forhold..

    Vi får en rivende avslutning på sesongen som består i beskyldninger fra alle kanter slik at selve kjøringa blir helt uinteressant. Først skal RedB nå, med bakgrunn i nye bilder fra hendelsen og data fra bilene, sende inn klage på Hamil og Bottas for torpederingene av Max, deretter kommer Merc, med bakgrunn i nye bilder fra hendelsen og data fra bilene, med klage på Max sin svingkjøring på hodet til Hamil. Deretter kommer Metoo og krenkasekta.. F1 sheriffene går en spennede tid i møte - vi som er gla i skikkelig racing får vel vente til neste års MotoGP kommer i gang. Mens vi venter på den kan vi antagelig slappe av med litt snøscooter racing. Der kjører de og hopper på hverandre heile tia..
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Race incident? Aldri i verden! Situasjonen var nok en kalkulert og gjennomtenkt handling fra Verstappen, ettersom han trolig ville ha vært den eneste som kunne ha tjent på et sammenstøt hvor begge ble poengløse. En så dyktig sjåfør ville aldri hatt den farten inn i første sving. Dette sitter i ryggmargen etter hundrevis av repetisjoner på simulatoren.

    😁
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.194
    Jeg må innrømme at jeg synes det er mye morsommere når det er litt rivalisering. Ellers så får jeg problemer med å engasjere meg, siden det nesten bare er Mercedes eller Red Bull som vinner. Og det er jo helt håpløst. Jeg håper virkelig at Ferrari og McLaren og de andre får opp farten neste år. Ungarn og Italia var jo de klart beste løpene i år, siden verken Mercedes eller Red Bull vant. Men det er nå bare min mening.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    ^Sympatisk? Verstappen virket ikke mye sympatisk da han parkerte bilen sin oppe på hodet til Hamilton og bare labbet av gårde mens Hamilton ble sittende i vraket og klagde på at Hamilton ikke gav plass. Minner mer om en bortskjemt drittunge som furter når han ikke får viljen sin.
    Kanskje fordi han "fikk hjelp" av Lewis på Silverstone?
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Race incident? Aldri i verden! Situasjonen var nok en kalkulert og gjennomtenkt handling fra Verstappen, ettersom han trolig ville ha vært den eneste som kunne ha tjent på et sammenstøt hvor begge ble poengløse. En så dyktig sjåfør ville aldri hatt den farten inn i første sving. Dette sitter i ryggmargen etter hundrevis av repetisjoner på simulatoren.
    Race er IKKE det samme som simulator...
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Race er IKKE det samme som simulator...
    Korrekt, man slipper dødsangsten, men scenariotrening….

    Allerede i 2016 var det mer enn 50 ansatte på Red Bull-simulatoren for å få den så virkelighetsnær som i vanlig racesituasjon.
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Korrekt, man slipper dødsangsten, men scenariotrening….

    Allerede i 2016 var det mer enn 50 ansatte på Red Bull-simulatoren for å få den så virkelighetsnær som i vanlig racesituasjon.
    Ja det har med innsammling av data og gjøre for senere og få bilen maksimalt satt opp ,samt produsere bedre oppgraderinger, de som bruker mest tid simmulatoren er 3je føreren
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Har vel enstemmig blitt katigorisert som en racing incident, hvor begge førerne under høy hastighet og stor g kraft ventet like lenge med og trykke på bremsepedalen og tok hverandre ut, Max var innerst så han måtte da bare ut, og Lewis hadde ingen steder og gå
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn