Forforsterker med high end pc lyd

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.695
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Dazed skrev:
lars_erik skrev:
Han sa "Forforsterker med high end pc lyd."
High-end får du ikke for hverken 2 eller 20k.
Er det umulig for et produkt å gi high end-lyd uten at detg har high end-prislapp?

Jeg bare spør.

Enkelte fulltreffere i lavere prisklasser dukker jo opp innimellom.
Absolutt så dukker det opp noe som hever seg over annet fra tid til annen, men likevel betyr ikke det at det kan beskrives som high-end.
Men uansett bestemmer jo den enkelte hva som er bra nok for han. Hvordan man nyter musikk, er jo veldig forskjellig. Det viktigste er at man gjør nettopp det; nyter musikken.

Troya

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2008
Antall liker
8
Trådstarter her.

På spørsmål om hva jeg hadde tenkt så er DcS aktuelll.
Jeg har desverre øresus som provoseres av litt skarp lyd og dette er et problem ofte med hva jeg kaller "high end" lyd. Kan sikkert provosere noen å si det slik men dette er min erfaring, det har ikke stått på prøving og investeringer her. Desto bedre anlegg desto skarpere er knivseggen en går på og en endring kan jo endre hele greia. Men det er vel sykdommen vi lider av er det ikke, spennende!

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.695
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Troya skrev:
Trådstarter her.

Jeg har desverre øresus som provoseres av litt skarp lyd og dette er et problem ofte med hva jeg kaller "high end" lyd. Kan sikkert provosere noen å si det slik men dette er min erfaring, det har ikke stått på prøving og investeringer her. Desto bedre desto skarpere er knivseggen en går på og en endring kan jo endre hele greia. Men det er vel syns vi lider av er det ikke, spennende!
dCS anbefales varmt :)

Troya

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2008
Antall liker
8
Men er også svinedyr, dette er elektronikk og det er et stort spørsmål om hvor mye må man betale for "god nok" lyd. Må nok bare testes og flere bokser skal det.

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Troya skrev:
Trådstarter her.

Jeg har desverre øresus som provoseres av litt skarp lyd og dette er et problem ofte med hva jeg kaller "high end" lyd. Kan sikkert provosere noen å si det slik men dette er min erfaring, det har ikke stått på prøving og investeringer her. Desto bedre anlegg desto skarpere er knivseggen en går på og en endring kan jo endre hele greia. Men det er vel sykdommen vi lider av er det ikke, spennende!
dCS er vanvittig bra! Eide et dCS Delius/Purcell-sett tidligere og det savnes, men lever allikevel meget lykkelig med min Ayre QB-9 for tiden... Er en test av Debussy i nyeste Stereophile (Vol.34 No.1 - januar 2011) hvor klangen/lydsignaturen beskrives meget godt og den sammenliknes med bl.a. Ayre DX-5 (spot-on i forhold til egne erfaringer), som har en ganske annerledes klang/lydsignatur - anbefalt lesning. :)

Topp Bunn