Forespørsel til Fidelity

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.759
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
tkr skrev:
Det finnes løgn, forbannet løgn og dikt, og det finnes statistikk. Av de 12000 medlemmene på HFS var det 126 som stemte. Ca. 60 var veldig interessert eller litt interessert.
Tror du skal være litt forsiktig med kraftsalvene dine her. Det er 11965 medlemmer med mindre enn 25 innlegg. Hvor mange aktive medlemmer tror du egentlig forumet har når det kommer til stykket? Eller forsøkte du å vise et eksempel på "løgn, forbannet løgn og dikt"? ;D
Jeg parafraserte Mark Twain, Snickers.

Han skrev : "There are three kinds of lies: Lies, damn lies and statistics".

Trodde at dette var kjent stoff for de fleste.

mvh
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.477
Antall liker
3.309
Torget vurderinger
1
orso skrev:
Her ble det liv.
Tråden har tatt en litt annen retning enn det jeg hadde håpet, og jeg venter på svar fra Fidelity.
Nå har jeg bare skumlest denne tråden, men kan på generelt grunnlag si at alle forslag mottas med takk. Her inne på Hifisentralen diskuterer vi jo hva det skulle være, ikke minst Fidelity.

Vadset pleier å sakse litt fra debatten, så kanhende ender det på trykk!
Men størst sjangse for å havne på trykk, og for å få svar, det får man ved å sende mail direkte til redaksjonen.
Den leses av Vadseth, som også redigerer brevspalten.

Noen av Fidelitys skribenter og bidragsytere (deriblant meg) følger med her på Hifisentralen. Vadseth er innom og leser "av og til".
Hifisentralen er en rettesnor/stoffkilde for redaksjonen, sammen med flere andre faktorer og rammevilkår.

Generelt er det redaktør og utgiver Vadseth som trekker opp de store linjer. En del avgjøres også i redaksjonsmøter.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Takk pedal for svar. Men har ikke Vadseth sluttet som redaktør?

Jeg er overbevist om at Fidelity vil kapre flere lesere med en mer vitenskapelig fremgangsmåte og bredere innhold.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
orso skrev:
Takk pedal for svar. Men har ikke Vadseth sluttet som redaktør?

Jeg er overbevist om at Fidelity vil kapre flere lesere med en mer vitenskapelig fremgangsmåte og bredere innhold.
Tror du Pedals svar hadde vært skrevet slik dersom Vadeth ikke lenger var redaktør?
Han (KV) har vel bare ytret at arbeidet/tankene om å pensjonere seg er et faktum.

Mvh.KW
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvis det er flere lesere som er målet, så bør fidelity trekke i retning lyd og bilde.
mer overfladisk, kortere omtaler, poengskala/terningkast, omfavnelse av småelektronikk og duppedingser som appellerer til massene.

mer vitenskapelig tilnærming, blindtester og målinger står ganske langt ned på lista over ting som kan gjøre fidelity mer kommersielt.
 
U

utgatt60135

Gjest
OMF skrev:
* Jeg ønsker meg vel også mer hifi og mindre musikk
Ja, det er kjedelig at vi må bry oss om musikk i vår hobby. Kutt ut musikktullet!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
OMF skrev:
* Jeg ønsker meg vel også mer hifi og mindre musikk
Ja, det er kjedelig at vi må bry oss om musikk i vår hobby. Kutt ut musikktullet!
Det har vel blitt hevdet her og der at hifi handler om musikkgjengivelse og ikke musikk i seg selv, men for all del, man må få ønske seg hva man vil. Dessuten er vel musikksidene lite ressurskrevende å produsere, og det skal man ikke kimse av.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Lyngen skrev:
OMF skrev:
* Jeg ønsker meg vel også mer hifi og mindre musikk
Ja, det er kjedelig at vi må bry oss om musikk i vår hobby. Kutt ut musikktullet!
Ja, hva ville livet ha vært uten sinustoner og firkantpulser - hehe.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
totte skrev:
musikkgjengivelse og ikke musikk i seg selv..

Ja, musikkgjengivelse er noe langt mer spennende enn musikk :D.
Det får man nå mene hva man vil om, men det er nå gjengivelsen hifi handler om. Selv er jeg veldig begeistret for fly. ::)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
tkr skrev:
Snickers-is skrev:
tkr skrev:
Det finnes løgn, forbannet løgn og dikt, og det finnes statistikk. Av de 12000 medlemmene på HFS var det 126 som stemte. Ca. 60 var veldig interessert eller litt interessert.
Tror du skal være litt forsiktig med kraftsalvene dine her. Det er 11965 medlemmer med mindre enn 25 innlegg. Hvor mange aktive medlemmer tror du egentlig forumet har når det kommer til stykket? Eller forsøkte du å vise et eksempel på "løgn, forbannet løgn og dikt"? ;D
Jeg parafraserte Mark Twain, Snickers.

Han skrev : "There are three kinds of lies: Lies, damn lies and statistics".

Trodde at dette var kjent stoff for de fleste.

mvh
Nå var det vel slik at Twain parafraserte den britiske politikeren Benjamin Disraeli, men et godt uttrykk er det uansett. Bare slik at uttrykket får riktig opphavsmann. Myten om at det var Twain som kom på de bevingede ord er laaaaangt over dato, og burde vært død for over 40 år siden.


Denne debatten er døll ::)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.759
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
tkr skrev:
Snickers-is skrev:
tkr skrev:
Det finnes løgn, forbannet løgn og dikt, og det finnes statistikk. Av de 12000 medlemmene på HFS var det 126 som stemte. Ca. 60 var veldig interessert eller litt interessert.
Tror du skal være litt forsiktig med kraftsalvene dine her. Det er 11965 medlemmer med mindre enn 25 innlegg. Hvor mange aktive medlemmer tror du egentlig forumet har når det kommer til stykket? Eller forsøkte du å vise et eksempel på "løgn, forbannet løgn og dikt"? ;D
Jeg parafraserte Mark Twain, Snickers.

Han skrev : "There are three kinds of lies: Lies, damn lies and statistics".

Trodde at dette var kjent stoff for de fleste.

mvh
Nå var det vel slik at Twain parafraserte den britiske politikeren Benjamin Disraeli, men et godt uttrykk er det uansett. Bare slik at uttrykket får riktig opphavsmann. Myten om at det var Twain som kom på de bevingede ord er laaaaangt over dato, og burde vært død for over 40 år siden.


Denne debatten er døll ::)
Vi kan jo friske den opp med å diskutere Mark Twain og Benjamin Disraeli. ;D
mvh
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
tkr skrev:
baluba skrev:
tkr skrev:
Snickers-is skrev:
tkr skrev:
Det finnes løgn, forbannet løgn og dikt, og det finnes statistikk. Av de 12000 medlemmene på HFS var det 126 som stemte. Ca. 60 var veldig interessert eller litt interessert.
Tror du skal være litt forsiktig med kraftsalvene dine her. Det er 11965 medlemmer med mindre enn 25 innlegg. Hvor mange aktive medlemmer tror du egentlig forumet har når det kommer til stykket? Eller forsøkte du å vise et eksempel på "løgn, forbannet løgn og dikt"? ;D
Jeg parafraserte Mark Twain, Snickers.

Han skrev : "There are three kinds of lies: Lies, damn lies and statistics".

Trodde at dette var kjent stoff for de fleste.

mvh
Nå var det vel slik at Twain parafraserte den britiske politikeren Benjamin Disraeli, men et godt uttrykk er det uansett. Bare slik at uttrykket får riktig opphavsmann. Myten om at det var Twain som kom på de bevingede ord er laaaaangt over dato, og burde vært død for over 40 år siden.


Denne debatten er døll ::)
Vi kan jo friske den opp med å diskutere Mark Twain og Benjamin Disraeli. ;D
mvh
Tja, det kan jo ikke bli stort verre uansett, men da må tråden flyttes til OT. Og der er ikke jeg innom lenger for å bevare sinnets munterhet... ;)
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Jeg får vel presisere at jeg mente Orsos FOR MEG uinteressante ønsker, jeg har egentlig ingen formening om alle andre mener det samme, selv om jeg kanskje ønsker det. Men hadde alle hatt denne måten å kontakte blader o.l. på hadde det blitt snodig her inne synes nå jeg. Og jeg ønsker ikke at Fidelity skal ta særlig notis av disse ønskene heller, synes bladet er utrolig bra som det er!

Og årsaken til min beklagelige syrlighet er Orsos generelle gjentagelser om mye, som virker altfor SORT/HVITT!! Det er maaange nyanser i det meste, og spesiellt hifi er nå min erfaring ;) Det er ikke sånn at det finnes en hifi-fasit, heller uendelig med variabler... Musikalitet kan ikke enkelt måles i tall f.eks. Selvsagt er det endel rett i det Orso konkluderer med innimellom, men det er MANGE veier til Rom også heldigvis. Ikke alle veiene passer for alle selvsagt ;) Jeg synes det til tider kan bli litt vranglære/skylapper som ikke bør stå ubesvart på et forum som leses av så mange som Hifisentralen. Beklager at dette provoserer meg så jeg skriver innlegg, men jeg kan ikke huske å ha gjort lignende før, og heller ikke at noen andre forumdeltagere har fremstått på en slik besserwisser og standhaftig måte, selv etter innrømmelser om begrenset erfaring i praksis. Og har lest her inne noen år etterhvert. Men nok om min mening, skal fortsette å prøve å holde den for meg selv i disse trådene!
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
orso skrev:
Takk pedal for svar. Men har ikke Vadseth sluttet som redaktør?

Jeg er overbevist om at Fidelity vil kapre flere lesere med en mer vitenskapelig fremgangsmåte og bredere innhold.
Det ville overraske meg om det norske markedet er stort nok for et magasin med en vitenskaplig tilnærming til en hobby som HIFI. Tviler på at Norden er det heller. At innholdet kan bli bredere er jeg enig i. Hvis man utfører en markedsundersøkelse blant et representativt utvalg av bladets lesere er jeg usikker på om en vitenskaplig tilnærming er det som kommer høyest på listen. En annen ting er om det lar seg forsvare økonomisk å invistere i måleutstyr og lytterom for å gjennomføre en slik omlegging. En tredje ting er om annonsørene finner en slik tilnærming attraktiv. fidelity har så vidt jeg vet ingen rik onkel som er opptatt av en vitenskaplig tilnærming til å finansiere dette
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kall tankegangen min gjerne svart /hvitt. Den er forøvrig som følger i veldige korte trekk når det gjelder veien til virkelig godlyd.

-Høyttalere med god frekvensgang on axis og off axis.
-God akustikk. Her er det flere veier til Rom. Henger også mye sammen med valg av høyttalerne.
-Elektronikk som holder høyt nivå (jeg sa ikke at det trengte å være veldig dyrt).
-Kabler til å overføre strømmen.

Neppe så veldig kontroversielt i de fleste kretser hvor man jobber med lyd.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.321
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Focalmann skrev:
Jeg får vel presisere at jeg mente Orsos FOR MEG uinteressante ønsker, jeg har egentlig ingen formening om alle andre mener det samme, selv om jeg kanskje ønsker det. Men hadde alle hatt denne måten å kontakte blader o.l. på hadde det blitt snodig her inne synes nå jeg. Og jeg ønsker ikke at Fidelity skal ta særlig notis av disse ønskene heller, synes bladet er utrolig bra som det er!

Og årsaken til min beklagelige syrlighet er Orsos generelle gjentagelser om mye, som virker altfor SORT/HVITT!! Det er maaange nyanser i det meste, og spesiellt hifi er nå min erfaring ;) Det er ikke sånn at det finnes en hifi-fasit, heller uendelig med variabler... Musikalitet kan ikke enkelt måles i tall f.eks. Selvsagt er det endel rett i det Orso konkluderer med innimellom, men det er MANGE veier til Rom også heldigvis. Ikke alle veiene passer for alle selvsagt ;) Jeg synes det til tider kan bli litt vranglære/skylapper som ikke bør stå ubesvart på et forum som leses av så mange som Hifisentralen. Beklager at dette provoserer meg så jeg skriver innlegg, men jeg kan ikke huske å ha gjort lignende før, og heller ikke at noen andre forumdeltagere har fremstått på en slik besserwisser og standhaftig måte, selv etter innrømmelser om begrenset erfaring i praksis. Og har lest her inne noen år etterhvert. Men nok om min mening, skal fortsette å prøve å holde den for meg selv i disse trådene!
Så vidt jeg forstår Orso tenker han også:
"Jeg synes det til tider kan bli litt vranglære/skylapper som ikke bør stå ubesvart på et forum som leses av så mange som Hifisentralen."

Jeg synes det er ganske forkastelig at du rettferdiggjør å kalle ham besserwisser på bakgrunn av at du har rangert ham som "annenrangs på erfaringsgrunnlag". Du mener altså at du kan mer enn Orso, at det er et absolutt faktum og at du har rett til å sette ham på plass på bakgrunn av din faglige suverenitet...
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.321
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Gago skrev:
hvis det er flere lesere som er målet, så bør fidelity trekke i retning lyd og bilde.
mer overfladisk, kortere omtaler, poengskala/terningkast, omfavnelse av småelektronikk og duppedingser som appellerer til massene.

mer vitenskapelig tilnærming, blindtester og målinger står ganske langt ned på lista over ting som kan gjøre fidelity mer kommersielt.
Det finnes andre måter å øke opplaget på enn å øke den prosentvise dekningen av en begrenset gruppe.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Ikke kjeft på hverandre, kjeft på meg heller om dere skal.
Jeg har vært den som har beinhardt vært den mest trøbbelsomme her.

Det har ikke alltid vært så lurt, har jeg av og til tenkt.
Så, middelveien , den er fin, og den finnes også i dette emnet.

Når det gjelder Orso's ønsker, så er det selvsagt at de er viktige.
Vi må heller ikke glemme at Fidelity er en sum av alle de som jobber der.

Orso kan levere inn artikler om han ønsker. Det er bortimot der man bør starte synes jeg.
Å kreve forrandring, går ikke. Å gå forran med ett godt eksempel, hvorfor ikke?

Fidelity kunne invitert noen til en lytteseanse... Det hadde vært noe! Man kunne kalt det for "svenneprøven" ...
Hva tycks?

mvh
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Snickers-is skrev:
Gago skrev:
hvis det er flere lesere som er målet, så bør fidelity trekke i retning lyd og bilde.
mer overfladisk, kortere omtaler, poengskala/terningkast, omfavnelse av småelektronikk og duppedingser som appellerer til massene.

mer vitenskapelig tilnærming, blindtester og målinger står ganske langt ned på lista over ting som kan gjøre fidelity mer kommersielt.
Det finnes andre måter å øke opplaget på enn å øke den prosentvise dekningen av en begrenset gruppe.

mener du prosentvis dekning av en begrenset gruppe stoff, eller en begrenset gruppe lesere?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.321
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Siden vi snakker om opplag så snakker jeg om lesere ja. Poenget er at om man ser utenfor den definerte gruppen kan det hende publikumet er større.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Snickers-is skrev:
Siden vi snakker om opplag så snakker jeg om lesere ja. Poenget er at om man ser utenfor den definerte gruppen kan det hende publikumet er større.

ok.
jeg tror likevel at utenfor den definerte gruppen (uten at jeg kjenner nøyaktig til hvordan vadseth og co. har definert sin målgruppe), så er vekstpotensialet størst blant de som pr. idag sverger til lyd og bilde, og ikke blant de som ønsker mer grundighet og teknisk fordypning.

jeg jobber riktignok med film og ikke hi-fi, men spekulerer i at det er de samme mekanismene som gjelder for begge type magasiner.
lesere flest har et nokså overfladisk forhold til det vi nerdene anser som viktige fagområder.
derfor har f.eks. filmmagasinet 20-30 ganger så mange lesere som f.eks. rushprint eller film og kino.
vi er mer kommerse og overfladiske, rett og slett.

forskjellen er at rushprint og film og kino lever for det meste av statsstøtte, mens stakkars fidelity er privateid...
(tenk den dagen hi-fi blir regnet som kultur, dere... ;D).

personlig leser jeg heller tyngre filmstoff i morgenbladet og rushprint, enn f.eks. empire og total film, til tross for at jeg redigerer et kommers magasin som filmmagasinet.
det gjelder å forholde seg til sin markedsnisje.

og jeg ville nok likt et magasin som mikser dagens fidelity med noen av visjonene til orso.

mine argumenter er kun basert ut ifra fidelitys økonomiske ve og vel.
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Snickers-is skrev:
Focalmann skrev:
Jeg får vel presisere at jeg mente Orsos FOR MEG uinteressante ønsker, jeg har egentlig ingen formening om alle andre mener det samme, selv om jeg kanskje ønsker det. Men hadde alle hatt denne måten å kontakte blader o.l. på hadde det blitt snodig her inne synes nå jeg. Og jeg ønsker ikke at Fidelity skal ta særlig notis av disse ønskene heller, synes bladet er utrolig bra som det er!

Og årsaken til min beklagelige syrlighet er Orsos generelle gjentagelser om mye, som virker altfor SORT/HVITT!! Det er maaange nyanser i det meste, og spesiellt hifi er nå min erfaring ;) Det er ikke sånn at det finnes en hifi-fasit, heller uendelig med variabler... Musikalitet kan ikke enkelt måles i tall f.eks. Selvsagt er det endel rett i det Orso konkluderer med innimellom, men det er MANGE veier til Rom også heldigvis. Ikke alle veiene passer for alle selvsagt ;) Jeg synes det til tider kan bli litt vranglære/skylapper som ikke bør stå ubesvart på et forum som leses av så mange som Hifisentralen. Beklager at dette provoserer meg så jeg skriver innlegg, men jeg kan ikke huske å ha gjort lignende før, og heller ikke at noen andre forumdeltagere har fremstått på en slik besserwisser og standhaftig måte, selv etter innrømmelser om begrenset erfaring i praksis. Og har lest her inne noen år etterhvert. Men nok om min mening, skal fortsette å prøve å holde den for meg selv i disse trådene!
Så vidt jeg forstår Orso tenker han også:
"Jeg synes det til tider kan bli litt vranglære/skylapper som ikke bør stå ubesvart på et forum som leses av så mange som Hifisentralen."

Jeg synes det er ganske forkastelig at du rettferdiggjør å kalle ham besserwisser på bakgrunn av at du har rangert ham som "annenrangs på erfaringsgrunnlag". Du mener altså at du kan mer enn Orso, at det er et absolutt faktum og at du har rett til å sette ham på plass på bakgrunn av din faglige suverenitet...
Nå har vel jeg knapt flagget mine meninger i det hele tatt her inne i noen særlig grad, nettopp fordi jeg ikke ønsker
å risikere feilinformere noen med bastante meninger og ytringer som utelukker at mange andre løsninger kan være like bra, eller vesentlig bedre ::) Rang?? Dette har da nada med om jeg kan mere enn Orso om noe som helst ??? Mange temaer innen hifi jeg synes er meget sammensatte og vanskelige å konkludere i, og ser meg ikke som en veldig hifi faglig suveren akkurat... Mere det at han siste tiden er umulig å komme unna her inne, der han brauter frem sin oppfatning titt og ofte og ved enhver anledning.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Her var det mye rare greier og synspunkter....tror jeg overlater til redaksjonen i "Fidelity" å fastsette innhold osv. Jeg er abbonent og har vel dermed sagt at nivået på de siste utgavene er ok...hvis ikke, hadde jeg vel sagt opp abbonementet. Nyttigløst lesestoff a la "Se & hør" er bortimot det verste jeg veit. Men LITT meir dyptgående omtaler, og LITT meir innmat / komponentkvalitet, hadde ikke skada...Jeg synes omtalene i magasiner som f.eks. HiFi News, er helt ok. Akkurat passe løft på lokket, uten å gli fullstendig inn i målermafiaens rike.

Jasså, så vi "dyrker" denne hifi-hobbyen for lydgjengivelsens skyld?? Hvis det var tilfellet for mitt vedkommende, hadde jeg solgt unna heile anlegget, og kjøpt meg en Ducati 900ss. Eller en MV Agusta 750 America. Vakrere toner enn det som kommer fra disse utblåsene, finnes ikke!!! Men for min del, dreier det seg altså om musikkgjengivelse, og det med mest mulig vellyd, gåsehud og ståpels. Jeg snurra Diana Krall's siste i går aftes - på vinyl, sjølsagt. Og opplevde nettopp det - ståpels så det holdt! For oss Densen'ister, er begrepet "the air gitar factor" også sentralt. God, gammel Bruce Springsteen gjør susen der, og Al diMeola er heller ikke bortevekk...

Og så er det usigelig morro å oppleve at et kabelbytte, en liten stump ic-kabel, en ny p.u., eller noen vibrapod's, faktisk kan stramme opp og forbedre lydbildet noe så innmari. Det er jo morro!! Og så lenge vi holder de inngående, usigelig usaklige debattene om hvert nr. av "Fidelity" gående her på Forumet, er det ingen av oss som tør la være å skaffe siste nr. Den største utfordringa som "Fidelity"-gutta har for tida, er å få magasinet i bl.a. min postkasse omtrent på samme tid som dere i usentrale østlandsområder får det. Jeg skjønner ikke at en såpass sentral plass som Bodø, skal ha så treig postgang. Vi har flyplass, jernbane, Navarseteveier og hurtigruteanløp. Byen vår er tross alt fylkeshovedstad, har et nasjonalt luftfartsmuseum, Luftfartstilsyn og jaggu har vi ikke fått Forsvarets operative hovedkvarter lagt til bynære strøk også - så jeg øyner et håp. Det begynner vel snart å bli dags for en ny utgave??

mvh. VilhelmW
 
Topp Bunn