Politikk, religion og samfunn Forbudstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    erato skrev:
    ØivindJ skrev:
    To utøvere som begge ønsker å konkurrere er ikke det samme som vold.
    Tja. Der er jeg faktisk uenig. har du sett thaiboksing?

    Har sett thai, vale tudo, osv.

    Det er flere ting som skiller dette fra ren vold:

    - Begge parter deltar frivillig.
    - Begge har gjort de samme tingene på trening flere ganger og har en god ide om hva de går til.
    - Det er lov å gi seg.
    - Det er regler.
    - Dommeren skal stoppe kampen, når en ikke lenger forsvarer seg godt nok.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slubbert skrev:
    erato skrev:
    Du sidestiller betalt sparking på en lærkule med betalt slåing på et menneske. Der var analogien.
    Øh, det er ikke sånn at folk tvinges til å gå runder med en proffbokser mot sin vilje. Alle som driver med boksing er inneforstått med risikoelementet (som er mindre enn ved mange andre idretter, feks. alpint) og synes at det er meningsfullt å drive med det de driver med. Hvorfor skal du sette deg til doms over noe som andre synes er meningsfullt?
    Noen synes det er meningsfult å kjøre i 200 km/t på våre veier. Jeg tillater meg å sette meg til doms over det. Og det skulle da jamen bare mangle. Og vil de slå på hverandre, kan de gjøre det gratis. Det heter amatøridrett. Det er miksen med penger jeg finner uetisk.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    erato skrev:
    ØivindJ skrev:
    To utøvere som begge ønsker å konkurrere er ikke det samme som vold.
    Tja. Der er jeg faktisk uenig. har du sett thaiboksing?

    Har sett thai, vale tudo, osv.

    Det er flere ting som skiller dette fra ren vold:

    - Begge parter deltar frivillig.
    - Begge har gjort de samme tingene på trening flere ganger og har en god ide om hva de går til.
    - Det er lov å gi seg.
    - Det er regler.
    - Dommeren skal stoppe kampen, når en ikke lenger forsvarer seg godt nok.
    Se ovenstående svar. At man ikke blir tvunget, betyr jo ikke at det må være lov. Og at det er regler, betyr ikke at det ikke er vold.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det forbauser meg stadig hvor ynkelige og stakkarslige nordmenn er, og hvor godt de trives med å bli behandlet som kjæledyr.
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    erato skrev:
    Se ovenstående svar. At man ikke blir tvunget, betyr jo ikke at det må være lov. Og at det er regler, betyr ikke at det ikke er vold.
    Dette blir kanskje litt ot, men here goes:
    Forskjeldige mennesker har forskjeldige grenser. Enkelte ønsker også å presse disse grensene mens de ennå er relativt unge.

    Jeg tror ikke samfunnet er tjent med å bruke mer tvang ovenfor disse menneskene, og jeg tror absolutt ikke det vil resultere i færre brudd på norsk lov.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis de vil teste grenser ksn de bungeejumpe uten strilk.OK for meg. Jeg finner fortsatt proffboksing feil.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    erato skrev:
    Hvis de vil teste grenser ksn de bungeejumpe uten strilk.OK for meg. Jeg finner fortsatt proffboksing feil.
    Det hele koker ned til i hvilken grad man er villig til å umyndiggjøre alle dem som ikke finner det feil.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    erato skrev:
    Slubbert skrev:
    Øh, det er ikke sånn at folk tvinges til å gå runder med en proffbokser mot sin vilje. Alle som driver med boksing er inneforstått med risikoelementet (som er mindre enn ved mange andre idretter, feks. alpint) og synes at det er meningsfullt å drive med det de driver med. Hvorfor skal du sette deg til doms over noe som andre synes er meningsfullt?
    Noen synes det er meningsfult å kjøre i 200 km/t på våre veier. Jeg tillater meg å sette meg til doms over det. Og det skulle da jamen bare mangle.
    Om det skulle vært en gang det minste sammenlignbart måtte proffboksere hatt lov til å gå løs på tilfeldige folk på åpen gate, så sammenligningen blir bare teit.

    Men den åpner jo for et annet spørsmål; vil du forby folk å kjøre 200km/t på en lukket bane hvor alle som gjør dette er inneforstått med hva de driver med? Ergo, vil du forby motorsport?
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    erato skrev:
    Hvis de vil teste grenser ksn de bungeejumpe uten strilk.OK for meg. Jeg finner fortsatt proffboksing feil.
    Det hele koker ned til i hvilken grad man er villig til å umyndiggjøre alle dem som ikke finner det feil.
    Jepp. Kanskje det er maktfølelsen som driver forbudsideologene, en slags pervers glede av å nekte andre ting som de ikke liker selv.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.015
    Slubbert skrev:
    erato skrev:
    Slubbert skrev:
    Øh, det er ikke sånn at folk tvinges til å gå runder med en proffbokser mot sin vilje. Alle som driver med boksing er inneforstått med risikoelementet (som er mindre enn ved mange andre idretter, feks. alpint) og synes at det er meningsfullt å drive med det de driver med. Hvorfor skal du sette deg til doms over noe som andre synes er meningsfullt?
    Noen synes det er meningsfult å kjøre i 200 km/t på våre veier. Jeg tillater meg å sette meg til doms over det. Og det skulle da jamen bare mangle.
    Om det skulle vært en gang det minste sammenlignbart måtte proffboksere hatt lov til å gå løs på tilfeldige folk på åpen gate, så sammenligningen blir bare teit.

    Men den åpner jo for et annet spørsmål; vil du forby folk å kjøre 200km/t på en lukket bane hvor alle som gjør dette er inneforstått med hva de driver med? Ergo, vil du forby motorsport?
    I motorsport er ikke hensikten å skade motstanderen, så sammenligningen blir bare teit.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Super skrev:
    Slubbert skrev:
    erato skrev:
    Slubbert skrev:
    Øh, det er ikke sånn at folk tvinges til å gå runder med en proffbokser mot sin vilje. Alle som driver med boksing er inneforstått med risikoelementet (som er mindre enn ved mange andre idretter, feks. alpint) og synes at det er meningsfullt å drive med det de driver med. Hvorfor skal du sette deg til doms over noe som andre synes er meningsfullt?
    Noen synes det er meningsfult å kjøre i 200 km/t på våre veier. Jeg tillater meg å sette meg til doms over det. Og det skulle da jamen bare mangle.
    Om det skulle vært en gang det minste sammenlignbart måtte proffboksere hatt lov til å gå løs på tilfeldige folk på åpen gate, så sammenligningen blir bare teit.

    Men den åpner jo for et annet spørsmål; vil du forby folk å kjøre 200km/t på en lukket bane hvor alle som gjør dette er inneforstått med hva de driver med? Ergo, vil du forby motorsport?
    I motorsport er ikke hensikten å skade motstanderen, så sammenligningen blir bare teit.
    Du har skjønt det.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slubbert skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    erato skrev:
    Hvis de vil teste grenser ksn de bungeejumpe uten strilk.OK for meg. Jeg finner fortsatt proffboksing feil.
    Det hele koker ned til i hvilken grad man er villig til å umyndiggjøre alle dem som ikke finner det feil.
    Jepp. Kanskje det er maktfølelsen som driver forbudsideologene, en slags pervers glede av å nekte andre ting som de ikke liker selv.
    Jeg føler meg veldig pervers ved ikke å kunne glede meg ved å se på folk som slår hverandre til blods for å vinne pengepremier. Folk som synes det er passe kveldsunderholdning burde kanskje rydde opp i sine egne perversiteter før de begynner å tale om andres.

    Og igjen: les om hva jeg skrev om demokrati i en tidligere post. I et slikt system må du faktisk finne deg i at folk er uenige med deg, og at du kanskje er i mindretall. Get used to it.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Boksing er vel omtrent like kjedelig å se på som tv-overført frimerkesamling. Men det er mange folk som liker å se på det, og det er en av de eldste og nobleste av sportgrenene. Sport i sin mest rendyrkede form.

    Utøverne kjenner risikoen og siden de er mennesker og ikke hunder så har de råderett over sin egen kropp.

    Rart at dette er så vanskelig å respektere.

    Nordmenn er blitt et folk av håndleide evenukker på prozac. :-\
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Boksing er vel omtrent like kjedelig å se på som tv-overført frimerkesamling. Men det er mange folk som liker å se på det, og det er en av de eldste og nobleste av sportgrenene. Sport i sin mest rendyrkede form.

    Utøverne kjenner risikoen og siden de er mennesker og ikke hunder så har de råderett over sin egen kropp.

    Rart at dette er så vanskelig å respektere.
    Det respekterer jeg. Vil de bungeejumpe med eller uten strikk er de som sagt hjertelig velkommen. Det er masse du kan gjøre med din egen kropp uten at det er offentlighetens anliggende. Men slagsmål for penger som offentlig underholdning er ikke akseptabelt, like lite som det er akseptabelt om du setter deg å drite midt på Torgalmenningen, uansett hvor mye råderett du har over egen kropp. Dette dreier seg ikke om risiko, men hva som er etisk akseptabelt.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    erato skrev:
    Det respekterer jeg. Vil de bungeejumpe med eller uten strikk er de som sagt hjertelig velkommen. Det er masse du kan gjøre med din egen kropp uten at det er offentlighetens anliggende. Men slagsmål for penger som offentlig underholdning er ikke akseptabelt, like lite som det er akseptabelt om du setter deg å drite midt på Torgalmenningen, uansett hvor mye råderett du har over egen kropp. Dette dreier seg ikke om risiko, men hva som er etisk akseptabelt.
    Boksing er ikke mer offentlig enn at de som ønsker å være tilskuere selv må oppsøke arrangementet, enten i person eller via oppsøkt mediadistribusjon. Det er med andre ord ingen som blir påtvunget eller pådyttet en slik forestilling. Din udelikate sammenligning faller således til bakken med et klask.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forbeholder meg fortsatt retten til å mene at selv om det er frivillig å oppsøke denne såkalte underholdningen, så er den like uakseptabel. Det er det faktum at den tilbys som offentlig underholdning som gjør den uakseptabel, ikke hvorvidt noen velger å se den eller ikke.

    PS Dette er et verdispørsmål som vi sikkert aldri blir enige om. Og den dagen tilhengerne av dette får flertall for en endring, kan jeg leve med det. It's not the end of the world. Det finnes viktigere ting.........
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    ØivindJ skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    Helt privat har jeg - NULL - sympati eller forståelse for boksing som sport,
    Skal ikke prøve å overbevise deg, men du ser vel i det minste at boksingen byr på andre utfordringer enn de lagsportene vi er så glade i her i landet?
    Selvsagt. Folk må da få holde på med dette, om det gir dem noe. At jeg personelig finner det avskyelig, er da ingen andre enn mitt eget problem.

    Honkey
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    erato skrev:
    Jeg forbeholder meg fortsatt retten til å mene at selv om det er frivillig å oppsøke denne såkalte underholdningen, så er den like uakseptabel. Det er det faktum at den tilbys som offentlig underholdning som gjør den uakseptabel, ikke hvorvidt noen velger å se den eller ikke.

    PS Dette er et verdispørsmål som vi sikkert aldri blir enige om. Og den dagen tilhengerne av dette får flertall for en endring, kan jeg leve med det. It's not the end of the world. Det finnes viktigere ting.........
    Uakseptabel for hvem? I det øyeblikket "uakseptabel" = "ulovlig", da er vi på full fart tilbake til middelalderen. Et håpløst grunnlag å bygge lovverket på.

    Honkey
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Honkey-Chateau skrev:
    erato skrev:
    Jeg forbeholder meg fortsatt retten til å mene at selv om det er frivillig å oppsøke denne såkalte underholdningen, så er den like uakseptabel. Det er det faktum at den tilbys som offentlig underholdning som gjør den uakseptabel, ikke hvorvidt noen velger å se den eller ikke.

    PS Dette er et verdispørsmål som vi sikkert aldri blir enige om. Og den dagen tilhengerne av dette får flertall for en endring, kan jeg leve med det. It's not the end of the world. Det finnes viktigere ting.........
    Uakseptabel for hvem? I det øyeblikket "uakseptabel" = "ulovlig", da er vi på full fart tilbake til middelalderen. Et håpløst grunnlag å bygge lovverket på.

    Honkey
    Tildels enig, også med tanke på en annen debatt som pågår. Men også de mest liberale har slike uakseptable ting de ønsker forbudt, så dette er åpenbart ikke forbeholdt enkeltgrupper. Men det til side, nå dreier det seg om boksing.

    Jeg er selv en av de perverse som finner glede i å se boksing. Da jeg var ung student pleide vi å leie hotellrom på netter der det var store kamper. Dette var for over tyve år siden, og min glede over å se boksing har nok avtatt siden den gang. Jeg bruker i alle fall ikke penger på det lenger, men liker fortsatt å se det.

    Tungvekt kan være kjedelig, men lettere klasser er mer tekniske og hurtigere. I media er det hovedsaklig de store profilene i tungvekt som omtales i Norge, og det blir litt ensidig. I andre land har andre klasser høyere interesse både hos publikum og i media, så ut fra Norge kan boksing virke som en kjedelig idrett. Det er det ikke imo.

    Men selv om jeg ikke er for at forbudet opprettholdes så ser jeg at det er forskjeller mellom proff og amatørboksing som skaper argumenter. Det viktigste er nok beskyttelse. I proffboksing brukes ikke hjelm, noe som selvsagt fører til større fare for hode/hjerneskader. Den hjelmen er i og for seg et godt argument for hvorfor proffboksing er forbudt, mens amatørboksing er tillatt. Selv om jeg personlig synes det er noe tull.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    baluba skrev:
    Tildels enig, også med tanke på en annen debatt som pågår. Men også de mest liberale har slike uakseptable ting de ønsker forbudt, så dette er åpenbart ikke forbeholdt enkeltgrupper. Men det til side, nå dreier det seg om boksing.
    Kan ikke huske å hverken ville tillate at små barn som ikke kan bestemme over seg selv sendes i bokseringen, eller å ville nekte voksne og myndige mennesker i å la seg omskjære.

    erato skrev:
    Og igjen: les om hva jeg skrev om demokrati i en tidligere post. I et slikt system må du faktisk finne deg i at folk er uenige med deg, og at du kanskje er i mindretall. Get used to it.
    Et demokrati uten individuelle friheter, altså et flertallsdiktatur, er det verst tenkelige form for diktatur. Flertallet ville lynsjet Viggo Kristiansen og hengt ham opp i et tre uten lov og dom. I et fritt samfunn er det du som har råderett over ditt liv og din kropp, ikke flertallet.
     
    O

    Ole I

    Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Slubbert skrev:
    Sålenge snuserene ikke greier å legge brukte ekorn-bleier i søppelbøtta så er et slikt forbud på sin plass. Vi gror snart ned i griseriet.
    "hamsterbleier", ikke ekorn :)

    Jeg ser ikke helt at denne forsøplingen har noe med snusernes helse å gjøre.....
    De har vel mere med snusernes holdning å gjøre.

    Apropos: forbyr man snus, så er vel Nicotinelle/Nicorette nikotintyggis det neste man skal forby. Og også her er det vel en viss forsøpling forbundet med bruken av dette - ihvertfall hvis det er den samme holdningen ute og går.....

    Og det forundrer meg at de som ønsker dette snusforbudet ikke evner å se at bruk av snus er "1000 ganger" mindre farlig enn å røyke - og det er nok en del røykere som går over til snus av både praktiske og helsemessige årsaker.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Slubbert skrev:
    Jeg har en gnagende mistanke om at slike tiltak bidrar til økt sykefravær på arbeidsplassen. Det ville i så fall være til pass for ledelsen. Jeg sluttet en gang i en statlig bedrift (Forsvaret) fordi de mente seg berettiget til å bestemme over min barberingsfrekvens. Jeg tror ikke min overordnede etterpå var i tvil om at han hadde tråkket inn i den private sfære med alt for store støvler, for å si det sånn.

    Honkey
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    realist skrev:
    Slubbert skrev:
    Webutgaven: Lukasjenko forbyr utenlandske nettsteder.

    Prinsipielt ikke så ulikt forbudet nordmenn blir påtvunget mot å besøke lovlige bordeller når de er i utlandet.
    Hvorfor har ikke Brækhus forbud mot å bokse også i utlandet,
    siden boksing er så farlig, det er jo like farlig i utlandet, minst! ???
    Og du bare MÅTTE komme med det argumentet?

    Da kan man raskt gå ut fra at den idrettskarrieren er over!

    Du er klar over at PST overvåker det som skrives her på HFS? At en eller annen "tante" i regjeringen nå får dette forslaget servert på et sølvfat til regjeringskonferansen på torsdag? Og i statsråd på frdag kommer forbudet som lov eller rundskriv!?
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    Spiralis skrev:
    realist skrev:
    Slubbert skrev:
    Webutgaven: Lukasjenko forbyr utenlandske nettsteder.

    Prinsipielt ikke så ulikt forbudet nordmenn blir påtvunget mot å besøke lovlige bordeller når de er i utlandet.
    Hvorfor har ikke Brækhus forbud mot å bokse også i utlandet,
    siden boksing er så farlig, det er jo like farlig i utlandet, minst! ???
    Og du bare MÅTTE komme med det argumentet?

    Da kan man raskt gå ut fra at den idrettskarrieren er over!

    Du er klar over at PST overvåker det som skrives her på HFS? At en eller annen "tante" i regjeringen nå får dette forslaget servert på et sølvfat til regjeringskonferansen på torsdag? Og i statsråd på frdag kommer forbudet som lov eller rundskriv!?
    Da vil vi VIRKELIG bli et fullverdig medlem av ondskapens triangel. Cuba, Nord-Korea og Norge. :p
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    realist skrev:
    Spiralis skrev:
    realist skrev:
    Slubbert skrev:
    Webutgaven: Lukasjenko forbyr utenlandske nettsteder.

    Prinsipielt ikke så ulikt forbudet nordmenn blir påtvunget mot å besøke lovlige bordeller når de er i utlandet.
    Hvorfor har ikke Brækhus forbud mot å bokse også i utlandet,
    siden boksing er så farlig, det er jo like farlig i utlandet, minst! ???
    Og du bare MÅTTE komme med det argumentet?

    Da kan man raskt gå ut fra at den idrettskarrieren er over!

    Du er klar over at PST overvåker det som skrives her på HFS? At en eller annen "tante" i regjeringen nå får dette forslaget servert på et sølvfat til regjeringskonferansen på torsdag? Og i statsråd på frdag kommer forbudet som lov eller rundskriv!?
    Da vil vi VIRKELIG bli et fullverdig medlem av ondskapens triangel. Cuba, Nord-Korea og Norge. :p
    Men hvilket triangel det vil bli !! Kjempestort !! ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Vi er virkelig onde som ikke tillater norske griskaller å forlyste seg på unge nedverdigede jenter i utlandet.
    Lenge leve trafficingen.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    BT skrev:
    Vi er virkelig onde som ikke tillater norske griskaller å forlyste seg på unge nedverdigede jenter i utlandet.
    Lenge leve trafficingen.
    Dårlig avsporing. Trafficking er kriminell virksomhet som bryter med et utall andre lover, sexkjøpforbudet er en moralistisk lov som i essens baseres på den bibelske definisjonen av hor som synd. At norsk lov skal overstyre loven i andre land med en mer opplyst tilnærming til dette, feks. Nederland, vitner videre om en herrefolksmentalitet blant norske politikere.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Prostitusjon er nedverdigende og undertrykkende, et hån mot menneskeverdet, og en grov utnyttelse av unge jenter hvor en overveiende andel er rammet av overgrep, fattigdom, frihetberøvelse og/eller rusmisbruk. Opplyst tilnærming my ass. Enhver opplyst person vet at arbeidsmiljøloven, som gjelder for alle andre mennesker, bare er en tragikomisk vits for de prostituerte. Hva som står i bilbelen endrer ikke på noe av dette. Det handler ikke om moralisme, det handler om at de mest grunnleggende menneskerettighetene skal gjelde for alle, også de svakeste i samfunnet.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    BT skrev:
    Prostitusjon er nedverdigende og undertrykkende, et hån mot menneskeverdet, og en grov utnyttelse av unge jenter hvor en overveiende andel er rammet av overgrep, fattigdom, frihetberøvelse og/eller rusmisbruk. Opplyst tilnærming my ass. Enhver opplyst person vet at arbeidsmiljøloven, som gjelder for alle andre mennesker, bare er en tragikomisk vits for de prostituerte. Hva som står i bilbelen endrer ikke på noe av dette. Det handler ikke om moralisme, det handler om at de mest grunnleggende menneskerettighetene skal gjelde for alle, også de svakeste i samfunnet.
    OTTAR! :p
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    BT skrev:
    Prostitusjon er nedverdigende og undertrykkende, et hån mot menneskeverdet, og en grov utnyttelse av unge jenter hvor en overveiende andel er rammet av overgrep, fattigdom, frihetberøvelse og/eller rusmisbruk. Opplyst tilnærming my ass. Enhver opplyst person vet at arbeidsmiljøloven, som gjelder for alle andre mennesker, bare er en tragikomisk vits for de prostituerte. Hva som står i bilbelen endrer ikke på noe av dette. Det handler ikke om moralisme, det handler om at de mest grunnleggende menneskerettighetene skal gjelde for alle, også de svakeste i samfunnet.
    Du begynner med en moralistisk tirade for så å si at det ikke handler om moralisme, meningsløst. At en så høy andel prostituerte er rammet av misbruk og overgrep, er i stor grad en konsekvens av de holdningene som du selv legger for dagen.

    http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/11/02/flertallet-selger-sex-frivillig skrev:
    Undersøkelsen avslører samtidig at mange prostituerte faktisk foretrekker å jobbe i denne bransjen fremfor å ta en «vanlig jobb» på grunn av dårligere lønn.
    Hvem gir deg rett til å nedverdige valget deres?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.458
    Og der kom "forsvarstalen" for prostitusjon. "Den lykkelige hore?" Bah, slike argumenter kommer oftest fra mannegriser som må betale for et nyp.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Mer moralisme, du har ikke noe med hvordan andre folk får seg et nyp.


    reaksjonær bibelvifter skrev:
    Og der kom "forsvarstalen" for homofili. "Den lykkelige homo?" Bah, slike argumenter kommer oftest fra mannegriser som liker å ta den i ræva.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Slubbert skrev:
    BT skrev:
    Prostitusjon er nedverdigende og undertrykkende, et hån mot menneskeverdet, og en grov utnyttelse av unge jenter hvor en overveiende andel er rammet av overgrep, fattigdom, frihetberøvelse og/eller rusmisbruk. Opplyst tilnærming my ass. Enhver opplyst person vet at arbeidsmiljøloven, som gjelder for alle andre mennesker, bare er en tragikomisk vits for de prostituerte. Hva som står i bilbelen endrer ikke på noe av dette. Det handler ikke om moralisme, det handler om at de mest grunnleggende menneskerettighetene skal gjelde for alle, også de svakeste i samfunnet.
    Du begynner med en moralistisk tirade for så å si at det ikke handler om moralisme, meningsløst. At en så høy andel prostituerte er rammet av misbruk og overgrep, er i stor grad en konsekvens av de holdningene som du selv legger for dagen.

    http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/11/02/flertallet-selger-sex-frivillig skrev:
    Undersøkelsen avslører samtidig at mange prostituerte faktisk foretrekker å jobbe i denne bransjen fremfor å ta en «vanlig jobb» på grunn av dårligere lønn.
    Hvem gir deg rett til å nedverdige valget deres?
    Jeg ser i det minste forskjell på moralisme og overholdelse av menneskerettigheter.

    Fin artikkel, som bekrefter det jeg skrev, at det bl.a. er fattigdom som driver de prostituerte.
    De skriver også om omfattende vold og forbrytelser begått mot de prostituerte .
    Naturligvis vil ikke horene innrømme at de blir utnyttet. Konsekvensene for det kan bli fatale.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn