Foobar innstallasjon - guide (Windows)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, har blitt forespurt om å lage en "manual" for innstallasjon av foobar.
    Gjør det herved men i enkleste form.
    Plugins og tilpasninger får folk gjøre som de vil. Men tar med de viktigste settingene

    1. Last ned foobar (siste versjon)
    http://www.foobar2000.org/download

    2. Last ned nødvendige plugins. Jeg velger: wasapi, asio, alac, flac og ape plugins...
    http://www.foobar2000.org/components/author/Peter


    3. Kjør innstallasjon. Jeg velger standard og ikke "portable" innstallasjon i dette tilfellet.
    Velger "full" innstallasjon når valg om det kommer.
    Etter endt innstallasjon - ikke start programmet.

    Pakk ut filene (de komprimerte zip filene) og legg de inn i foobar innstallasjonen. (xxx - > foobar -> components)


    4. Gjør nødvendige endringer i lydkort, usv lydkort etc. Finn volum iconet nede til høyre på maskinen.
    Høyre musklikk og velg "playback devices". Beklager men har engelst win7


    avhengig av hvilken type lydkort, vei til dac etc. du har velg den som du bruker og "set default".
    Gå inn i properties.
    Her ser jeg på USB. (Personlig bruker jeg spdif ut på selve musikk maskinen min)


    Velg (om det ikke er satt default) - Let applications take exclusive control....



    For spdif finnes det noen andre valg også.. Her bør dere prøve dere fram....


    Når dette er gjort skal foobar fyres opp...

    5. Du får spørsmål om noe utseende greier. Velg noe som du kan leve med. Skins etc. kan alltids fikses senere og en trenger litt mer tid å sette seg inn i det.


    6. Trykk ctrl+p for å få opp "preferences". Her er det endel valg som kan brukes. De som i denne omgang skal tunes er under:
    Media Library
    Playback
    Advanced


    6a) Under media Library gå inn og editer stien/banen til media biblioteket ditt. Når plugins (som er nevnt tidligere) er innstallert skal de aller fleste lydformater være mulig å avspille. Trykk "apply" etterpå. Avhengig av størrelse på musikkbibliotet så tar denne indekseringen noe tid. Kanskje 5-6 minutt om det er veldig stort.

    6b) Playback. Her velges lydkort/lydkilde/bypassmulighet etc. som skal brukes. Personlig har jeg best erfaring med spdif ut til dac og wasapi mode.
    her kan dere teste USB, asio etc. Jeg kan ikke gå inn i alt for da blir jeg aldri ferdig.



    Jeg velger i dette tilfellet 24 bit. (16 holder for min del da dacen er 18bit)

    Om du bruker lydkort og spdif ut så er det sikkert endel innstillinger i selve lydkort driverne også. Angående støttede formater, upsampling etc.
    Her må dere prøve dere fram.

    6c) Under advanced og playback. Velg "full file buffering up to...". Jeg har satt 200MB. 100 holder sikkert. Dette er for å bufre hele låter (avhengig av størrelse) i internminnet.


    trykk apply og ok.


    Da er det tut og kjør og lykke til.

    PS: Det er sikkert endel jeg ikke kommer på men det får tas etterhvert.

    Ved denne innstallasjonen på min musikkserver (musikken ligger på et NAS) og windows7 enterprise med sp1 beta. Spiller foobar i mine ører rimelig identisk med xxhighend som av mange blir sett på som den ultimate musikkavspiller.
    Grensesnitt og brukervennlighet er ikke akkurat av beste sort riktignok når det gjelder xx.
    Har registrert versjon av xx.

    Merk også.. Jeg har ingen dac med upsampling etc. så det er godt mulig at oppsamplingsalgoritmen i xx er av en bedre type enn f.eks. foobar og det vil i slike tilfeller bli lydmessige forskjeller.
    I foobar har en også noe "EQ" mulighet for å tune lyd litt. Ikke vær redd for å prøve. Jeg har gjort det masse men egentlig mest for å tune mine diy høyttalere. For å finne en mest mulig "flat" eq i foobar og best mulig lyd.

    En av mistankene mine (om xx oppleves bedre/anderledes etc. er at utvikler har lagt inn diverse eq, klang i noen "sliderbars" og hjul man kan skru på. Ikke noe galt i det, men det burde evt. blitt nevnt.

    Brukes musikkserver via remote desktop eller lignende vil en oppstart av xx ødelegge endel prosesser som bl.a. remote desktop er avhengig av. Dette til info og ekstremt irriterende om man ikke er klar over det.

    Sånn det er det jeg kommer på akkurat nå. Får se om jeg fyller på litt senere evt. med innstallasjon av skins etc.


    Her er mitt oppsett slik det ser ut i dag. Skal gjøre noen grep om ikke lenge.
     

    Vedlegg

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Min foobar innstallasjon - guide (Windows)

    Flott tiltak. Skal følge beskrivelsen når jeg får pcen tilbakefra rep. Hardisken (tror jeg) på min acer laptop tok kveldenfor et par dager siden (kjøpte den 22 mai 2010)
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    124
    Min foobar innstallasjon - guide (Windows)

    Flott!!! :D

    -- Vote for sticky.
    mvh
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Min foobar innstallasjon - guide (Windows)

    Knallbra initiativ. Alltid kjekt å ha en guide å følge :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Min foobar innstallasjon - guide (Windows)

    Om dere vil ha den sticky så kan jeg gjøre det. Men liker ikke å lage "min egne" tråder sticky... Lar den stå noen dager og ser responsen....
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Min foobar innstallasjon - guide (Windows)

    Sett den gjerne som sticky, en kjekk guide!
     

    Han5y

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Det som er genialt med Foobar kontra Windows mediaplayer, winamp osv., er at de krever veldig lite resurser av datamaskinen. Har brukt foobar i mange år, og alltids vært fornøyd med brukergrensesnittet, layout og lydkvalitet :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Innstallerte siste versjon av "darkone" skin.
    Ikke så mye anderledes men oppdaterte plugins blant annet. FreeDB taggeren virket ikke skikkelig i den forrige.
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Takk til bambadoo for guiden.

    Den gir i motsetning til standardinstallasjonen, brukeren en foobar2000 som er rimelig grei å bli klok på og bruke.

    DarkOne
    "Skinet" DarkOne v3.0.1 finner man på denne vevsiden: http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v3-0-1-187628705

    Det gir en attraktiv, informativ og nyttig utgave av foobar2000. Legg bl.a. merke til at brukeren har en rekke visningsvalg for høyrekolonnen. Disse velges ved å klikke på forkortelsene nede til høyre.

    DarkOne kan konfigureres etter installasjon ved å høyreklikke på ulike deler av foobar2000 og velge i menyen som dukker opp.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Råd og oppskrifter ang. konfigurering
    Grace Design anbefaler i bruksanvisningen for Grace Design m903 følgende vevsider for råd og oppskrifter ang. konfigurering av datamaskin, operativsystem, drivere for USB-DAK(/lydkort) og avspillingsprogramvare, bl.a. foobar2000:

    http://gracedesign.com/support/m903_manual_RevA.pdf

    Computer Audio Requirements
    [...]
    Different operating systems may pose their own set of complications in setting up the m903 as the audio playback device. In the
    event that ‘plug and play’ operation does not occur, you will need to look at some specific setup variables for your OS. In this case,
    we will direct you to a very well written and comprehensive document by our friend and colleague Charles Hanson from Ayre
    Acoustics. http://www.ayre.com/usb.htm
    This is an invaluable resource for computer/USB audio setup information for most current operating systems, and we strongly
    urge you to familiarize yourself with the information pertaining to your specific OS.
    Another excellent resource is Wavelength Audio’s website: http://www.usbdacs.com
    [...]
     

    Han5y

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Takk for en flott guide, bambadoo!
    Prøvde dette nå nylig på min Foobar, ga meg et stort løft i lydbildet.

    Men en ting jeg syns er meget merkelig, og derfor lurer jeg på om dere andre har også dette problemet.

    Når foobar er oppe så funker hverken lyden på nettleser, og spotify (får beskjed om "There is a problem with your soundcard, spotify cant play music").
    Når jeg lukker foobar, så funker både lyd fra nettleser og spotify, dette skjedde etter at jeg la inn wasapi output support.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Han5y skrev:
    Takk for en flott guide, bambadoo!
    Prøvde dette nå nylig på min Foobar, ga meg et stort løft i lydbildet.

    Men en ting jeg syns er meget merkelig, og derfor lurer jeg på om dere andre har også dette problemet.

    Når foobar er oppe så funker hverken lyden på nettleser, og spotify (får beskjed om "There is a problem with your soundcard, spotify cant play music").
    Når jeg lukker foobar, så funker både lyd fra nettleser og spotify, dette skjedde etter at jeg la inn wasapi output support.
    For å unngå resampling med WASAPI kjøres lydkortet i eksklusiv modus, noe som vil si at de andre applikasjonene ikke får benyttet lydkortet når en applikasjon som er satt opp til å kreve eksklusiv tilgang, foobar2000 i dette tilfellet, spiller lyd.
     

    Han5y

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    marsboer skrev:
    For å unngå resampling med WASAPI kjøres lydkortet i eksklusiv modus, noe som vil si at de andre applikasjonene ikke får benyttet lydkortet når en applikasjon som er satt opp til å kreve eksklusiv tilgang, foobar2000 i dette tilfellet, spiller lyd.
    Høres logisk ut, takk for oppklaringen :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Han5y skrev:
    [...]
    Når foobar er oppe så funker hverken lyden på nettleser, og spotify (får beskjed om "There is a problem with your soundcard, spotify cant play music").
    Når jeg lukker foobar, så funker både lyd fra nettleser og spotify, dette skjedde etter at jeg la inn wasapi output support.
    Hvis datamaskinen har tilgang til mer enn ett lydkort, f.eks. innebygd lydkort + ekstern USB-DAK, kan du sette opp foobar2000 og annen lydavspllingsprogramvare til å benytte ekstern USB-DAK mens resten av Windows benytter det innebygde lydkortet. Dette er (hvis jeg husker rett) forklart som et konfigurasjonsalternativ i ovennevnte informasjon fra "Charles Hanson from Ayre Acoustics: http://www.ayre.com/usb.htm".
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Ville bare takke for tråden...det hjalp noe fryktelig på lyden her i stua mi :) (uten dac enda)
     

    porcus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    159
    Antall liker
    0
    bambadoo skrev:
    2. Last ned nødvendige plugins. Jeg velger: wasapi, asio, alac, flac og ape plugins...

    [...]

    Pakk ut filene (de komprimerte zip filene) og legg de inn i foobar innstallasjonen. (xxx - > foobar -> components)
    Her er det vel et par ting som kunne trenge oppdatering:

    For å ta det siste først, så er standardvalget nå (siden versjon 1.1) mappen %appdata%\foobar2000\user-components som ligger under brukerens mappe, ikke under programfil-mappen.

    Dernest: du har lagt inn både WASAPI og ASIO. Det er vel umulig å ha begge i bruk, selv om det ikke er skadelig å ha begge installert. Ser at du har gjort oppsett for WASAPI i exclusive mode, og det er vel state of the art for Vista/Win7 (?). Det som bør stå, er at XP-brukere må velge ASIO (siden WASAPI ikke finnes for det OS-et), og eventuelt kan det stå at det går an å bruke ASIO på Vista/Win7 om man absolutt vil.

    Videre har du selv påpekt at ALAC nå er støttet out of the box, og ikke skal hentes inn som komponent (som sitert over, påstod du også at du skulle velge FLAC-plugin ;) ). Skjønner at du ikke gidder å redigere opprinnelig posting for en enkelt endring, men nå begynner det kanskje å bli nok til å nok til å revidere? Jeg synes det er veldig fint at det er en input-komponent der, så man ser at man kan få støtte for stort sett det man måtte ønske seg av format, selv om det vel knappest gjelder veldig mange brukere lenger.

    (Det er mulig det er minst like mange som er interessert i å få høre at filer med HDCD, pre-emphasis og DTS, kan spilles av riktig vha dertil egnet komponent (og dertil egnet tag, for pre-emphasis). Detaljene kan folk finne selv, men det er greit å vite at det lar seg gjøre, siden folk kan risikere å ha kjøpt sånne ting på red book CD.)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Porcus skrev:
    bambadoo skrev:
    2. Last ned nødvendige plugins. Jeg velger: wasapi, asio, alac, flac og ape plugins...

    [...]

    Pakk ut filene (de komprimerte zip filene) og legg de inn i foobar innstallasjonen. (xxx - > foobar -> components)
    Her er det vel et par ting som kunne trenge oppdatering:

    For å ta det siste først, så er standardvalget nå (siden versjon 1.1) mappen %appdata%\foobar2000\user-components som ligger under brukerens mappe, ikke under programfil-mappen.
    Dette stemmer, og det er, hvis jeg husker rett, en forutsetning hvis man skal bruke ovennevnte "skin" DarkOne v3.0.1.

    Dernest: du har lagt inn både WASAPI og ASIO. Det er vel umulig å ha begge i bruk, selv om det ikke er skadelig å ha begge installert. Ser at du har gjort oppsett for WASAPI i exclusive mode, og det er vel state of the art for Vista/Win7 (?). Det som bør stå, er at XP-brukere må velge ASIO (siden WASAPI ikke finnes for det OS-et), og eventuelt kan det stå at det går an å bruke ASIO på Vista/Win7 om man absolutt vil.
    Man kan ha begge installert (og mere til). Man velger deretter hva man til enhver tid vil benytte i foobar2000s konfigurasjon.

    Hva som er best er (antagelig) ikke fullt så opplagt som du skriver. Jfr. min lesning, avhenger dette bl.a. også av hva slags utstyr man benytter. Asynkron USB adskiller seg visstnok noe fra andre lydkortløsninger, og man anbefaler derfor (ofte) annen konfigurasjon for asynkron USB (kernel streaming).

    Utstyr laget for proffverdenen har ofte bedre ASIO-drivere enn hifiutstyr. Dette kan påvirke anbefalingene.

    Jeg minner forøvrig om svar #10:
    CDWMcInSpots skrev:
    Råd og oppskrifter ang. konfigurering
    Grace Design anbefaler i bruksanvisningen for Grace Design m903 følgende vevsider for råd og oppskrifter ang. konfigurering av datamaskin, operativsystem, drivere for USB-DAK(/lydkort) og avspillingsprogramvare, bl.a. foobar2000:

    http://gracedesign.com/support/m903_manual_RevA.pdf

    Computer Audio Requirements
    [...]
    Different operating systems may pose their own set of complications in setting up the m903 as the audio playback device. In the
    event that ‘plug and play’ operation does not occur, you will need to look at some specific setup variables for your OS. In this case,
    we will direct you to a very well written and comprehensive document by our friend and colleague Charles Hanson from Ayre
    Acoustics. http://www.ayre.com/usb.htm
    This is an invaluable resource for computer/USB audio setup information for most current operating systems, and we strongly
    urge you to familiarize yourself with the information pertaining to your specific OS.
    Another excellent resource is Wavelength Audio’s website: http://www.usbdacs.com
    [...]
    Videre har du selv påpekt at ALAC nå er støttet out of the box, og ikke skal hentes inn som komponent (som sitert over, påstod du også at du skulle velge FLAC-plugin ;) ).
    FLAC-støtte var (vel) allerede inkludert i foobar2000 da guiden ble publisert, men det var det ikke vanskelig å forstå. Den var (vel) dessuten også fjernet fra http://www.foobar2000.org/components.

    Ved oppgradering til foobar2000 v1.1.10 fikk jeg beskjed om at ALAC-plugin nå var overflødig, og den er fjernet fra http://www.foobar2000.org/components.

    Skjønner at du ikke gidder å redigere opprinnelig posting for en enkelt endring, men nå begynner det kanskje å bli nok til å nok til å revidere? Jeg synes det er veldig fint at det er en input-komponent der, så man ser at man kan få støtte for stort sett det man måtte ønske seg av format, selv om det vel knappest gjelder veldig mange brukere lenger.

    (Det er mulig det er minst like mange som er interessert i å få høre at filer med HDCD, pre-emphasis og DTS, kan spilles av riktig vha dertil egnet komponent (og dertil egnet tag, for pre-emphasis). Detaljene kan folk finne selv, men det er greit å vite at det lar seg gjøre, siden folk kan risikere å ha kjøpt sånne ting på red book CD.)
    Det er dog ikke verre enn at enhver kan se på http://www.foobar2000.org/components og finne ut at f.eks. HDCD kan jo være nyttig å inkludere. For egen del er den nok mer aktuell enn f.eks. Monkey's Audio Decoder.

    Forøvrig er Graphic Equalizer en interessant komponent, og det kan antagelig flere DSP-komponenter være.

    Det kan også være riktig å nevne at det finnes moduler for foobar2000 som ikke er inkludert i http://www.foobar2000.org/components, f.eks. xnors Crossfeed DSP-komponent foo_dsp_xfeed.

    Det er mulig at man også burde nevne foobar2000s replaygainberegning og passende innstillinger for å utnytte dette. Replaygain er en riktig fin funksjonalitet som bl.a. Asbjørn og marsboer har skrevet om flere ganger i ulike sammenhenger.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Har et spørsmål angående Foobar (og egentlig kanskje andre avspillere):

    Jeg bruker i dag XBMC m/wasapi for avspilling fordi gui er lagd for å kunne leses på god avstand.
    Ved bruk av Foobar eller J.River, så krymper jo alt ned til "dataskrift" som jeg godt kan lese på projektor-skjermen på 100 tommer, men den lille skjermen på 22" jeg har stående under storskjermen er helt klart preferert da jeg spiller musikk.

    Finnes det skins eller noe jeg kan gjøre for å få en større mediespiller på en av disse?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skal oppdatere guiden men ikke idag. På vei til Thailand ... so long :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    EHED skrev:
    Har et spørsmål angående Foobar (og egentlig kanskje andre avspillere):

    Jeg bruker i dag XBMC m/wasapi for avspilling fordi gui er lagd for å kunne leses på god avstand.
    Ved bruk av Foobar eller J.River, så krymper jo alt ned til "dataskrift" som jeg godt kan lese på projektor-skjermen på 100 tommer, men den lille skjermen på 22" jeg har stående under storskjermen er helt klart preferert da jeg spiller musikk.

    Finnes det skins eller noe jeg kan gjøre for å få en større mediespiller på en av disse?
    Med tanke på brukervennlighet kan du jo vurdere en android sak eller et eller annet med skjerm som remote istedenfor større skrift på skjermen.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Anonym skrev:
    EHED skrev:
    Har et spørsmål angående Foobar (og egentlig kanskje andre avspillere):

    Jeg bruker i dag XBMC m/wasapi for avspilling fordi gui er lagd for å kunne leses på god avstand.
    Ved bruk av Foobar eller J.River, så krymper jo alt ned til "dataskrift" som jeg godt kan lese på projektor-skjermen på 100 tommer, men den lille skjermen på 22" jeg har stående under storskjermen er helt klart preferert da jeg spiller musikk.

    Finnes det skins eller noe jeg kan gjøre for å få en større mediespiller på en av disse?
    Med tanke på brukervennlighet kan du jo vurdere en android sak eller et eller annet med skjerm som remote istedenfor større skrift på skjermen.
    Helt klart!
    Bruker både iPhone og et nettbrett med Windows, men så kommer det jo litt besøk også da.
    Hadde vært fint med en felles skjerm :)
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    EHED skrev:
    Har et spørsmål angående Foobar (og egentlig kanskje andre avspillere):

    Jeg bruker i dag XBMC m/wasapi for avspilling fordi gui er lagd for å kunne leses på god avstand.
    Ved bruk av Foobar eller J.River, så krymper jo alt ned til "dataskrift" som jeg godt kan lese på projektor-skjermen på 100 tommer, men den lille skjermen på 22" jeg har stående under storskjermen er helt klart preferert da jeg spiller musikk.

    Finnes det skins eller noe jeg kan gjøre for å få en større mediespiller på en av disse?
    J-River har jo "Theater View"

    "Theater View
    Media Center has a ten foot interface called Theater View. It's drawn with 3D graphics so it has a nice elastic feel. It's also configurable, so you can remove portions you don't use, or move things around to suit your taste. Background graphics give it additional appeal. Theater View is touch screen friendly."
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Aha,

    har ikke fått med meg det, skal testes ut.
    Takk for tips!
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som kan forklare hvordan en setter opp Darkone skin'et slik at det ser OK ut, har innstalert det, men det ser noe amputert ut.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Står en beskrivelse i installeren mener jeg.
    Kan du ta et "screenshot" så får vi se?
    Du må velge columnsUI oppsett og importere .fcl fila for darkone.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Slik ser det ut,blandt annet er meny linjen borte, og jeg skulle gjerne hatt artist/album listet opp på siden.

    Ditt oppsett ser ganske strøkent ut :D
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    DarkOne

    http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v3-0-1-187628705

    Pass på at du følger installasjons- og konfigureringsdokumentasjonen til punkt og prikke, og pass på at du har de nødvendige (administrator)rettigheter:
    http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v3-0-1-187628705

    ATTENTION:
    To make DarkOne work properly you need to move your third-party components to the %appdata%\foobar2000\user-components folder first!
    If you haven't done this yet, please re-run the foobar2000 installer and choose the option "move your components to user-components folder (recommended)" before installing DarkOne v3.0.1!


    [...]

    The download contains a self-extracting archive that installs the needed font "tedGo's Darkone.ttf" and copies the needed files automatically.
    After extraction a Manual.pdf with further instructions about importing the configuration file (in chapter 1. Installation) pops up that i advise you to read carefully (you need a PDF reader installed for reading it)!
    YOU NEED TO RUN THIS SELF-EXTRACTING ARCHIVE AS ADMINISTRATOR!
    stejorge skrev:
    [...]
    Ditt oppsett ser ganske strøkent ut :D
    Hvis du følger installasjons- og konfigureringsdokumentasjonen til punkt og prikke, får du et oppsett som vist i svar #8.


    Jeg siterer også dele av noen tidligere innlegg:

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    DarkOne
    "Skinet" DarkOne v3.0.1 finner man på denne vevsiden: http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v3-0-1-187628705

    Det gir en attraktiv, informativ og nyttig utgave av foobar2000. Legg bl.a. merke til at brukeren har en rekke visningsvalg for høyrekolonnen. Disse velges ved å klikke på forkortelsene nede til høyre.

    DarkOne kan konfigureres etter installasjon ved å høyreklikke på ulike deler av foobar2000 og velge i menyen som dukker opp.
    CDWMcInSpots skrev:
    Porcus skrev:
    bambadoo skrev:
    2. Last ned nødvendige plugins. Jeg velger: wasapi, asio, alac, flac og ape plugins...

    [...]

    Pakk ut filene (de komprimerte zip filene) og legg de inn i foobar innstallasjonen. (xxx - > foobar -> components)
    Her er det vel et par ting som kunne trenge oppdatering:

    For å ta det siste først, så er standardvalget nå (siden versjon 1.1) mappen %appdata%\foobar2000\user-components som ligger under brukerens mappe, ikke under programfil-mappen.
    Dette stemmer, og det er, hvis jeg husker rett, en forutsetning hvis man skal bruke ovennevnte "skin" DarkOne v3.0.1.
    [...]
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    4 gang lyktes det, men vet ikke hva jeg gjorde galt de 3 første gangene. Men nå er det oppe å går..
    Jeg gjorde det samme som det første gangene, måtte reinstaller da jeg hadde rotet det til for mye, og plutselig satt den ???
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kan trådstarter fikse bildene i guiden, de har blitt ødelagt under overgangen til nye HFS.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja men det blir noen dager til er jeg redd... På vei til gardermoen nå. En liten hopp på tur..
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    DarkOne installert. Fabelaktig skin! Ryddet veldig opp i Foobar synes jeg. :) Takker for tipset!
     

    quade777

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2009
    Innlegg
    72
    Antall liker
    15
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Kan noen andre enn meg teste foo ram_disk og avkrefte den lydmessige forbedringen jeg fikk? Det er nemlig påtakelig god lyd her nå, men er litt upraktisk ifht remote etc.... Så om noen kunne avkrefte forskjellen hadde det vært fint;p
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hørte ingen forskjell her, men testet ikke så seriøst. Det jeg merket, var at det ble mer styr å spille av låter med foobar.

    I 1.1.15 (siste stabile versjon p.t.) - og muligens tidligere versjoner - kan man be om "Full file buffering", som gjør samme nytten, om noen. Under File -> Preferences -> Advanced, kan du sette av minne til bufring av fildata - bruk t.d. verdien "16000" som tilsvarer ubetydelige 15,625 MB med minne. Hvor mye som bufres i minutter og sekunder, kommer selvsagt an på filformatet, men for å ta ukomprimert CD-lyd (44100/16/PCM) i form av en .wav-fil som eksempel, vil dette gi litt over 90 sekunders bufring. Det bør holde i godt monn.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Kjørte Windows inn som WMvare på Macen for å kunne konvertere fra Sacd .iso ned til 176khz Aiff noe jeg har gjort tidligere men nå finner jeg ingen valg for å sette sampelraten så konverteringen skjer default til 44.1. Noen som vet om det ikke lar seg gjøre lenger ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Ok fant ut av det ^ - Brukerfeil og en trøblete server som plutselig ikke ville la seg skrive til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn