For det første vil jeg anbefale at du ikke bruker alkohol hvis du har flyskrekk. Det er ikke sikkert at det hjelper og hvis du får sammenbrudd vil du bare bli "bås satt" som "full passasjer som gikk amok"! Det er IKKE lurt. Kam bli dyrt og veldig omstendelig.
Jeg vil anbefale at du kontakter purser, den eldste flyvertinnen ombord, når du går ombord i flyet og forklarer situasjonen, da vet de at du er redd og kan følge litt med deg og hjelpe deg om det trengs. Men da også gjelder at du bør være ytterst forsiktig med alkohol.
Avhengig av hvor du bor i verden kan det jo være folk her på HFS som kanskje kan hjelpe deg? Oddgeir flyr jo og kan sikkert vise deg rundt i en flymaskin om du tror det hjelper? Jeg jobber i bransjen men bor jo som nabo med Nord Polen, så hvis du ikke er polardego er det nok for langt. Vi har vel både psykiatere og psykologer her, mulig en av dem kan ta deg inn litt utenom venteliste?
I og med at det nok er en fobi hjelper det vel ikke at jeg forteller deg at det absolutt farligste med hele turen er å reise hjemmefra og til Gardermoen!? Bilkjøring er ørten ganger farligere enn å fly. Personlig trøster jeg meg med at jeg heller vil gå ut av livet på forsiden av VG, Dagbladet og Aftenposten istedet for å forlate livet i en liten notis bak i lokalavisen!

Går du i vei i en flyulykke blir du iallefall omtalt og får navnet ditt lest opp på Dagsrevyen til og med! Kommer trikken og kjører over deg blir det en liten enspalter på side 13! Som sagt så vet jeg hva jeg selv går for! ;D