På tur og reise Fly fra OSL lørdag morgen kl 6 - hvor tidlig skal man møte opp tro?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Min kone skal ut og fly nå på lørdag. Avgang Kl 6 om morgenen. Hun har ikke bagasje som skal sjekkes inn, kun håndbagasje.
Fullvaksinert og med gyldig EU vaksinesertifikat.
Flyselskapet sendte en generell mail og ber om at man er der 3 timer før avgang. Nå som ferien er over men med covid tatt i betraktning; Er
det virkelig nødvendig å møte opp så tidlig?
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.710
Antall liker
13.197
Jeg var på OSL for litt siden, riktig nok på formiddagen men det var helt smooth gjennom sikkerhet osv. Jeg forhørte meg på jobben før jeg skulle dra og refrenget var at det ikke var noe stress å reise innenriks (som jeg gjorde) eller UT av Norge. Å komme tilbake til Norge kunne ta en del tid.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.710
Antall liker
13.197
Utover at det knapt var folk der (mange færre som reiser og det var som sagt på formiddagen etter evt rush) så var alt normalt. Innsjekk var selvbetjent elektronisk, bagasjedropp som vanlig og sikkerhetskontrollen som før. Da jeg var der skulle man ha munnbind, men det var det eneste som skilte seg fra slik det var i gamle dager. Jeg kom til flyplassen litt over en time før avgang og hadde et hav av tid.

Det vanskeligste var strengt tatt å komme seg til flyplassen, det var den dagen det var jordingsfeil ved Oslo S og alle tog stod så det ble taxi på flytogets regning.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.101
Antall liker
3.209
Torget vurderinger
1
Det er jo ingen vits i å komme lenge før betjeningen, nå i disse covidtider vet jeg ikke om det er gjort endringer, men tidligere mener jeg betjening var på plass rundt klokka 05:00.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Hun kan sjekke inn online også, så får vi skrevet ut boarding pass er det jo enda en grunn til å ikke møte opp midt på natta.
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.073
Antall liker
2.533
Boarding pass, fastrack og håndbagasje så er jo en halvtime mer enn rikelig.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.689
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Første flytog som ankommer OSL kl. 05.02. burde holde. Jeg tok det toget sist torsdag og selv om jeg måtte innom SAS bagasjeinnlevering for å hente boardingkort og vise innreisedokumenter til Italia (umulig å bruke forhåndsgodkjenning av dokumenter på nett fordi jeg skulle ha transit via CPH) så ville jeg fint rukket et fly kl. 06.00. Uten fastrack tar det nok noe lenger tid.
 
Topp Bunn