Flising i diskant

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
I dag har der vert utrolig mye flising i diskanten, dette uansett volume! Jeg har rør i cdspilleren, kan det være de som holder på å si godnatt?
Eller kan problemet ligge andre steder, kabler,nettet etc.?
Og så akurat i kveld når konen er ute ???

Mvh Tom-Erik

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
564
Sted
Stockholm
Jeg opplever også det samme innimellom, både på rør og transistor. Tror det har noe med 'møkkete' strøm å gjøre.. VELDIG irriterende :mad: Har prøvd et T+A nettfilter uten at det hjalp no særlig...

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
663
Psyke.

Det har bare med psyke å gjøre.

Sett på musikk du virkelig ønsker å høre så låter det bra skal dere se ;)

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Jeg ser skribentene i Audio stadig skriver om "flising i diskanten" .. dette utrykket sier meg ingenting..

Kan trådstarter eller de "ansvarlige" fortelle meg hva dette utrykket er ment å bety ?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.342
Sted
Nadadouro, Portugal
Jeg synes også musikken lyder forskjellig fra dag til dag, har noe med hjernemodus å gjøre tror jeg.......

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Jeg ser skribentene i Audio stadig skriver om "flising i diskanten" .. dette utrykket sier meg ingenting..

Kan trådstarter eller de "ansvarlige" fortelle meg hva dette utrykket er ment å bety ?
Var vel ikke helt rette ordet! det som sker er at diskanten "sprekker", diskanten klare ikke å følge med?
Vanskeligt å forklare det her ???
Læste denne tidligere tråden, og har på fornæmmelsen at rørene er klar for utskiftning
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1139160304

Mvh Tom-Erik

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
564
Sted
Stockholm
Når jeg sier flising i diskant tenker jeg på det motsatte av glatt og 'smooth' diskant. Litt grov og sur liksom. Som oftest spiller det glatt og smooth, men noen ganger, også når jeg er i godt humør (bare for å få med det), spiller det skikkelig jævlig. Såpass at jeg ikke orker å høre på musikk.. Jeg har lagt merke til at spesielt i påsken, når mange er på fjellet, spiller anlegget helt nydelig!! Tror derfor at det har noe med strømmen å gjøre, ihvertfall i mitt tilfelle. Når det gjelder trådstarter kan det jo være noe helt annet, veit at når rør blir slitt låter de forferdelig. Blir de veldig slitt begynner de å sprake og knitre. Mvh Pål

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.868
Torget vurderinger
49
Det er garantert strømmen ,eller dagsformen til ørene/hjernen ;D

Jeg har stor nytte av T+A nettfilter ,det blir mye roligere lyd med denne mellom anlegg og vegguttak ,selv om jeg har egen 16A kurs . Har testet Isotec Sub ettelerannet til 7laken uten at jeg følte dette hjalp mer .

Hvis du aldri har hatt dette problemet før er det jo litt merkelig ???

Kanskje koble allt fra hverandre og "rense" alle kontaktflater og spraye litt med Nordost antistatisk spray ,låter garantert bedre etterpå (psykisk eller ei) ;D

Siden det er helg kan du jo belje innpå litt alkehyl pleier å være ett godt tweak.............

happy listening

Fikk forresten boxen med Lynyrd Skynyrd i går ,nice den 8)

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Kan ha med rørene å gjøre. Har du spillt mer enn 4000 timer på de er ett rørskift på plass.
Ellers er de rimeligere kablene til Transparent bra til å ta ned fliset diskant.

Samleren

Topp Bunn