Når Qobuz kom til Norge var jeg en av dem som ble glad for å få et alternativ for streaming som kanskje kunne fungere lydmessig. Jeg kjøpte et års abo. Ja, dumt, ja naivt, og ja lite gjennomtenkt. Alle som prøver Qobuz vet at de har et smalere utvalg sammenlignet med de andre. Det jeg ikke var forberedt på var at det skulle bli en del tekniske utfordringer med avspilling.
1. Et eller alle spor på en plate kan ikke lastes opp mer en 30 sekunder.
2. En del titler som kunne lastes opp for 30 minutter siden er plutselig ikke tilgjengelige, for så å kunne lastes inn dagen etter gjentatte ganger.
3. Når du kontakter kundeservice er kommer det følgende 3 obligatoriske spørsmål: Er det kun problemer når du buker ande apper en Qobuz sin egen, 2 Hvilke Sanger på hvilke album og når.
Du må altså føre en logg for å kunne svare på dette.
Deretter går det gjerne dager, en uke eller 2 før du får svar om at de jobber med saken, og ingen ting skjer slik at du altså ikke får spilt de titlene du har kjøpt og betalt for å kunne høre på.
Når du da etter en stund er dritt lei at de samme problemene gjentar seg og ber om å få pengene tilbake, kommer de samme spørsmålene på nytt. Om du viser til tidligere henvendelser får du til svar at dersom du ikke svarer på spørsmålene de stiller får du ikke hjelp. De bare avslutter.
Jeg spurte om en e post adresse til mangangement eller et sted der det var mulig å henvende seg for å reklamere og heve kjøpet, for min del betaling for 9 måneder et 12 måneders abonnement. Det gadd de rett og slitt ikke å svare på en gang.
Er det flere her inne som har opplevd tilsvarende tekniske problemer og å ha fått fingern av kundeservice slik jeg fikk med Qobuz?
Hensikten med innlegget er å avklare om det er flere som sitter med lignende erfaringer ,og delvis å advare andre om å kjøpe noe annet enn 30 dager av gangen fra Qobuz.
Ellers har jeg tenkt litt over at det er en lang rekke med HIFi importører, typisk som selger streamere som skriver side opp og side ned om hvor fantastisk god lyd det er på Qobuz, og løp og kjøp. Lurer på hvilke kvalitetsikring s rutiner de har i forkant av at de anbefaler dette selskapet til kundene sine??
1. Et eller alle spor på en plate kan ikke lastes opp mer en 30 sekunder.
2. En del titler som kunne lastes opp for 30 minutter siden er plutselig ikke tilgjengelige, for så å kunne lastes inn dagen etter gjentatte ganger.
3. Når du kontakter kundeservice er kommer det følgende 3 obligatoriske spørsmål: Er det kun problemer når du buker ande apper en Qobuz sin egen, 2 Hvilke Sanger på hvilke album og når.
Du må altså føre en logg for å kunne svare på dette.
Deretter går det gjerne dager, en uke eller 2 før du får svar om at de jobber med saken, og ingen ting skjer slik at du altså ikke får spilt de titlene du har kjøpt og betalt for å kunne høre på.
Når du da etter en stund er dritt lei at de samme problemene gjentar seg og ber om å få pengene tilbake, kommer de samme spørsmålene på nytt. Om du viser til tidligere henvendelser får du til svar at dersom du ikke svarer på spørsmålene de stiller får du ikke hjelp. De bare avslutter.
Jeg spurte om en e post adresse til mangangement eller et sted der det var mulig å henvende seg for å reklamere og heve kjøpet, for min del betaling for 9 måneder et 12 måneders abonnement. Det gadd de rett og slitt ikke å svare på en gang.
Er det flere her inne som har opplevd tilsvarende tekniske problemer og å ha fått fingern av kundeservice slik jeg fikk med Qobuz?
Hensikten med innlegget er å avklare om det er flere som sitter med lignende erfaringer ,og delvis å advare andre om å kjøpe noe annet enn 30 dager av gangen fra Qobuz.
Ellers har jeg tenkt litt over at det er en lang rekke med HIFi importører, typisk som selger streamere som skriver side opp og side ned om hvor fantastisk god lyd det er på Qobuz, og løp og kjøp. Lurer på hvilke kvalitetsikring s rutiner de har i forkant av at de anbefaler dette selskapet til kundene sine??