Fler med Lindemann streamer/bridge som har app-problemer?

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Innlegg
171
Antall liker
287
Hola amigos.

Har en Lindemann Bridge 2. Har siden jeg kjøpte den (november 2021) hatt problemer med appen. I starten var det at app og bridge stadig mistet kontakt med hverandre. Avspilling fortsatte, men ble jo veldig mye trykking og scrolling for å finne tilbake dit jeg var... også POFF mistet den kontakt igjen og måtte begynne på nytt. Vannvittig irriterende.

Dette vedvarte, helt til jeg fikk være med på "prøvekjøring" av helt ny app i April 2023. Den virket bra! HALLELUJA!!!

Så kom den "offisielle" utgaven ut, og den er jo bare verre enn noensinne. Jada den holder kontakten med bridgen, men klarer ikke å spille av lokale filer. Har sendt så mye mailer til Lindemann og klaget min store nød. Det er stadig lovnader om forbedring, men det bare trekker ut i tid så jævlig. Toppet seg litt nå når jeg fikk autosvar fra kontakten min der om at nei han jobber ikke der lenger :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Blir liksom ekstra imponert når de klarer å lage endelig release av en app BETYDELIG VERRE enn betaen... Hallo i luken liksom:rolleyes:

Avsluttet dagens klage-mail med om jeg kunne få tilbake pengene.

La også inn forslag på nye navn til selskapet. Hva synes dere om Slowmann? Betamann? NotKnowWhatIAmDoingMann?

Den der Eversolo´en ser bare mer og mer fristende ut må jeg si....
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.496
Antall liker
35.350
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Kjøp EversSolo.
Join the bright side 😄
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.275
Antall liker
9.514
Torget vurderinger
2
Ingen problem her de 3-4 årene jeg har hatt min Network med DaC og hodetelefon. Kablet , men Wi-Fi funker også. De fleste problemer jeg har hatt med trådløse dingser skyldes dårling Wi-Fi dekning inne. Med bedre ruter forsvant alle problemer med Roon på iPad
 

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Innlegg
171
Antall liker
287
Hatt samme tullet her samme om jeg kjørte kablet eller wifi. Kjører vanligvis dual-band mesh-nettverk med tre routere, men har også prøvd å sette den i enkelt-bånd og kun ha EN wifi-boks. Var samme røra da også. (For ordens skyld kjører jeg vanligvis kablet hele veien, men har prøvde alle mulige varianter). Ifølge han kontakten min hos Lindemann skyldtes problemene mine kombinasjonen av utstyr jeg hadde (mobil og wifi-boks)... Men INGEN andre bokser, dingser, apper eller whatnot har eller har hatt noe som helst problem med å kople på og holde seg der. Kun den helsikes Slowmann appen.

Nå er jo riktignok DE problemene borte på siste versjon av appen, men nå klarer ikke den helsikes appen å spille av lokale filer i det hele tatt. De var klar over det, sa han for fire uker siden da jeg kontaktet de angående det, og da skulle de ha ny versjon ute "sannsynligvis neste uke" (altså for tre uker siden). Fremdeles ingenting nytt å spore, og jeg er bare så.........DRITTLEI. Fy faen kan ikke den helvetes greia bare virke :ROFLMAO:

Jeg har EN mulighet for å spille nå, og da må jeg bruke en sånn bedriten web-interface hvor jeg går inn på bridgens ip-adresse via vanlig nettleser på laptop... Skikkelig 1994-opplegg.

Beklager mye banning og store bokstaver, men det renner litt over her idag 🤬
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.050
Antall liker
2.513
Litt som når man skal hente pakke fra Postnord sine pakkeautomater. Må reinstallere appen hver gang. Kommet til at det er kombinasjon av batterisparing, personvern og sikkerhet på telefonen som kødder det til.
Jeg har EN mulighet for å spille nå, og da må jeg bruke en sånn bedriten web-interface hvor jeg går inn på bridgens ip-adresse via vanlig nettleser på laptop... Skikkelig 1994-opplegg.
Dette behøver ikke være et problem om man designer en god brukerflate. For musikkavspilling er Material Skin er et godt eksempel. Flere nettlesere på smarttelefoner har et valg fra menyen hvor man velger "Legg til på startmenyen". Da åpner nettleseren den aktuelle websiden ikke ulikt hvordan man starter en app på telefonen.
1692731457316.png

Om man ikke viste bedre vil man tro dette er en app.

Alt for ofte en appene i dag kun et glorifisert rammeverk rundt nettopp en nettleser. Gode grunner til dette er at utviklere da kan benytte en ferdig nettleser som f.eks. Chromium i bunn som tar seg av alt som har med visualisering og nettverksprotokoller.
Tenk seg hvor mye arbeid det er å lage en brukerflate som ser ok ut på 800 ulike mobiler/nettbrett/datamaskin. Her fristiller CSS mye arbeid og kost for utviklerne.
Og fordi gjennom en nettleser er blitt mulig å få til 2 veis kommunikasjon uten at programutviklere og kunder behøver kunne noe om nettsikkerhet sparer man betydelige kostnader og ikke minst frustrasjon i kundens ende.
 
Topp Bunn