FLAC albumformat

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.476
Antall liker
35.311
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Aks skrev:
laban skrev:
Æ bære sleng flac i media player sammens med et cover itte no trøbbel her,ripping bruker kun nero bra å enkelt full kontroll.Alt legger seg pent inn i Win media center en fryd å gammen :).

laban
Litt på siden, men jeg kan ikke dy meg denne gangen: "Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, men for øvrig kan du gjøre som du vil". Og så videre...
Prøv å tenke over hvor utrolig slitsomt det ville blitt å lese side etter side her på forumet, dersom alle skulle skrive slik som deg.
Hvis du er dyslektiker (eller var full i gjerningsøyeblikket) er du herved unnskyldt! ;)

Mvh
Aksnes
Hælla måååne, ska en ente få låv te å bruke diialekt heller nå'a? Hvorann ska da de gammle kællæne kunne lese dette her da'a, hvis en ente kan skrive som en prekær?
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Hehe! Det var i alle fall en dialekt, og med komma og punktum også. :)

Men siden det var jeg som sporet av denne gangen, kan jeg kanskje be om at vi stopper her?
 

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
202
Antall liker
13
Vi har nå lagt klar en kommersiell test for DIVERTIMENTI:
http://www.2L.musiconline.no/shop/displayAllMerchandise.asp

Grensesnitt og teknisk løsning er fremdeles på et "improvisert" stadium, men i påvente av en strømlinjeformet løsning fra MusikkOnline fra høsten, så gjør dette at vi kan begynne å levere filer allerede nå :)

Er det i tillegg behov for en variant i "CD-kvalitet"? Bør denne da være i 44.1 eller 48 kHz? 16BIT eller 24BIT? WAV eller pakket i FLAC?
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Cd-kvalitet kunne være interessant for å kunne tilby musikken til en lavere pris og raskere nedlasting, for det er jo ikke alle som har interesse av hirez og den betydelige filstørrelsen det innebærer. Og her kunne det kanskje være på sin plass å snake om prisnivået. Jeg ser at dere i likhet med Linn Records har lagt dere på et høyt prisnivå. Når det er dyrere å laste ned direkte fra plateelskapet enn å kjøpe SACDen i en platebutikk, så spør jeg meg om nedlasting virkelig er fremtiden.
 

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
202
Antall liker
13
Bach_Man skrev:
Cd-kvalitet kunne være interessant for å kunne tilby musikken til en lavere pris og raskere nedlasting, for det er jo ikke alle som har interesse av hirez og den betydelige filstørrelsen det innebærer. Og her kunne det kanskje være på sin plass å snake om prisnivået. Jeg ser at dere i likhet med Linn Records har lagt dere på et høyt prisnivå. Når det er dyrere å laste ned direkte fra plateelskapet enn å kjøpe SACDen i en platebutikk, så spør jeg meg om nedlasting virkelig er fremtiden.
Vi er åpne for å diskutere hvor prisnivået skal ligge for HiRes nedlasting. Forløbig ser vi at de menneskelige ressursene som kreves for datasupport til FLAC-kunder langt overstiger kostnadene til fabrikasjon av fysisk eksemplar og tradisjonelt varelager, og således forsvarer de foreslåtte prisene. Er det ikke også rimelig å betale mer for 24/96 av høy kvalitet enn for et album i MP3? Hva mener dere at det er riktig å betale?
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Men kundene bryr seg jo fint lite om kostnadene deres. Et fysisk album med trykket booklet oppfattes nok av mange som gjevere enn en samling filer og en pdf, og kanskje spesielt hos det publikumet som dere henvender dere til. Nedlasting blir nødvendig fordi det ikke går an å rippe SACD i hirez, men det problemet kan jo omgås ved å legge flac-filer på en ekstra DVD.

Men det er jo klart at dere må tjene penger. Vil ikke kostnadene per enhet gå ned når løsningen blir mer innarbeidet med større katalog og bedre salg? Personlig kunne jeg vel tenke meg å betale noe i nærheten av en fullpris-cd for den beste oppløsningen, mindre for cd-kvalitet. Jeg har kjøpt et par nedlastinger fra Linn til 27 euro stykket, som er prisen de tar uansett om det er et enkelt- eller dobbeltalbum, og jeg må vel si at jeg ikke kommer til å gjøre det så ofte hvis ikke prisen blir lavere.
 
K

knutinh

Gjest
Det er kanskje interessant å gi valget mellom:
1. Nedlasting i hirez FLAC, CD-kvalitet eller mp3
2. Kjøp av alle 3 lagret på en DVD-rom, komplementert med en CD/SACD/DVD-A og et pent cover

-k
 
O

omholt

Gjest
Synes ikke nedlasting av hirez bør koste mer enn å bestille en fysisk CD. Ville nå også tro at på sikt så blir det mindre utgifter for dere ved at folk laster ned framfor å bestille CDer. Er det egentlig noe mer kostbart for dere om dere legger filene ut i hirez framfor CD kvalitet? Det skulle vel gå for det samme eller?
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Har kjøpt og lastet ned Divertimenti albumet i flac 24/96 stereo og kan rapportere at det låter fantastisk på min Transporter. Liker også den flotte pdf fila som følger med, endelig en god erstatning for CD cover. Flott også at man får med mp3 filer på kjøpet.

Nedlastingsløsningen er litt tungvinn, men har forstått at dette skal bli bedre når tjenesten lanseres skikkelig via musikkonline.no senere i år.

Når det gjelder prisen synes jeg den er ok for et så godt produkt. 169 kr er vel det samme som sacd'en koster og det er det faktisk verdt. Jeg savner ikke å ha en fysisk plate å forholde meg til og ser ikke at det skulle gjøre eiefølelsen noe bedre.

Å legge inn kostnader for support i prisen synes jeg er en dårlig ide. Vil tro det er mange som meg som ikke har noen problemer med databasert avspilling og dermed ikke er villig til å betale for andres problemer.

Ønsker Lindberg lykke til med denne tjenesten og håper det kommer flere hirez utgivelser fremover.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Springbank skrev:
Jeg foretrekker faktisk plata som en enkelt flac-fil med separat cue-sheet... men siden jeg ser ut til å være den eneste, så må jeg vel bøye av for overmakta :)
Et slikt CD-image som jo flac/cue utgjør lar seg jo lett splitte opp til enkeltspor, for dem som vil ha det.

Forøvrig synes jeg det er et glimrende tiltak fra 2L; jeg gleder meg!
Hei,

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg splitter en slik flac fil som inneholder en CD i individuelle filer? Har søkt all over the place uten å finne svaret.

mvh,
OS
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
OS skrev:
Springbank skrev:
Jeg foretrekker faktisk plata som en enkelt flac-fil med separat cue-sheet... men siden jeg ser ut til å være den eneste, så må jeg vel bøye av for overmakta :)
Et slikt CD-image som jo flac/cue utgjør lar seg jo lett splitte opp til enkeltspor, for dem som vil ha det.

Forøvrig synes jeg det er et glimrende tiltak fra 2L; jeg gleder meg!
Hei,

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg splitter en slik flac fil som inneholder en CD i individuelle filer? Har søkt all over the place uten å finne svaret.

mvh,
OS
En annen løsning på dette problemet er jo å brenne FLAC-fila på en CD ved hjelp av cue-filen, og deretter rippe plata på nytt. Da får du jo selvfølgelig individuelle filer. Men det er kanskje litt tungvint?
 
M

marsboer

Gjest
Eller man kan bruke foobar. Åpne cue-fila, merk alle sangene, høyreklikk og velg convert med FLAC som output format og til enkeltfiler.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
marsboer skrev:
Eller man kan bruke foobar. Åpne cue-fila, merk alle sangene, høyreklikk og velg convert med FLAC som output format og til enkeltfiler.
Lastet ned foobar2000 nå og testet det du skriver og det fungerer som bare det! Kunne velge format på outputfilene og greier. Takk for tipset!
 
Topp Bunn