I så fall skal du være hjertelig velkommen til en lytt. Og ingen ting er bedre enn dønn ærlige tilbakemeldinger. Men nå tenkte jeg rimelige komponenter og det ikke sikkert det blir med noe særlige akustiske tiltak.lars_erik skrev:Gjør det
Hadde vært veldig interessant å se hvor langt man kan komme med dyre komponenter OG akkustiske tiltak.
Synd at slikt ikke skal være mulig å diskutere på et diskusjonsforum. Det er blitt en gjenganger at de samme personene skal forvare alt med nepp og klør og argumenter finnes ofte ikke. Å bli utfordret med andre meninger er vel og bra og får meg til å tenke, men når argumentasjonen faller ned på et nivå der det handler om uthenging av folk og "kom ikke her og kom her din drittsekk" utsagn så er det åpenbart ikke spesielt fruktbart.Må det koste så mye penger? Ja, dessverre. Skal man ha lyd i denne klassen, i alle fall fullfrekvens, så vil det normalt bikke halvmillionen Deprimerende ikke sant? Selv om det har vært belyst noen tilfeller av det motsatte i tråder her på HFS så er det normalt slik at kvalitet koster penger.
Med et litt mer diplomatisk valg av overskrift kan det hende utfallet av tråden kunne blitt annerledes. Hifi er ingen konkurranse men en hobby basert på personlige preferanser.orso skrev:Apropos temaet i den slettede tråden, så det blitt diskutert til en viss grad i andre tråder der man har kommet inn på det, men ikke som eget tema og i særlig utstrakt grad. RoDa og andre har vært bastant på at rimelige anlegg overhodet ikke kan matche eller være bedre enn virkelig dyre uansett settingen. Og at det koster vanvittig mye med høy lydkvalitet. Det er jeg helt uenig i og er en tanke jeg ønsket å utforde med tråden.
Synd at slikt ikke skal være mulig å diskutere på et diskusjonsforum. Det er blitt en gjenganger at de samme personene skal forvare alt med nepp og klør og argumenter finnes ofte ikke. Å bli utfordret med andre meninger er vel og bra og får meg til å tenke, men når argumentasjonen faller ned på et nivå der det handler om uthenging av folk og "kom ikke her og kom her din drittsekk" utsagn så er det åpenbart ikke spesielt fruktbart.Må det koste så mye penger? Ja, dessverre. Skal man ha lyd i denne klassen, i alle fall fullfrekvens, så vil det normalt bikke halvmillionen Deprimerende ikke sant? Selv om det har vært belyst noen tilfeller av det motsatte i tråder her på HFS så er det normalt slik at kvalitet koster penger.
Jeg tror Høvdingen og moderatorene må spørre seg hvilke forum de ønsker. Skal det hovedsakelig være en kose klubb hvor vi stryker hverandre på ryggen og hvor det overhodet ikke er rom for å reise ulike spørsmål under "Forskjeller og Testmetodikk" i fredelighet. Slik jeg ser det nå, så trengs det rett og slett to forskjellige/adskilte forum hvor de to gruppene ikke har noe med hverandre å gjøre.
Er det så rart når tråden blir fullstendig nedsablet? Blant annet av deg. Igjen vil jeg påpeke at den ble plassert på et hjørne som er laget for slike diskusjoner. Det ville vært noe helt annet om man trakk det inn i helt andre tråder til stadighet.RoDa skrev:Du ber om at tråden skal slettes og så klager du din nød her inne? :![]()
Du har skrevet noe i den duren jo. Om det ikke er ordrett, så beklager jeg. Måten du formulerer på er forøvrig et godt eksempel på det jeg mener. Stadig slik ordbruk burde få konsekvenser.RoDa skrev:Nå må du kutte ut med å vende og vri på mine meninger!
At du skriver at jeg har vært bastant på at "rimelige anlegg overhodet ikke kan matche eller være bedre enn virkelig dyre" er løgn!
Igjen så insinuerer noe du ikke har peiling på. At jeg ikke har hørt en dritt osv.RoDa skrev:Det jeg reagerer på er at du fremsetter det som en sannhet at det ER slik at billigere anlegg er bedre enn dyre siden de billige har eiere som bruker tid på målinger og akustikktiltak?Dra ut og hør på gode anlegg i området, du har vel tkr i distriktet? Anlegget hans kommer til å pulverisere tankene dine om at dyrt ikke er noe bedre enn billig!
Det forteller vel egentlig mer om disse folka. Det er bare å holde seg unna hvis man ikke finner temaet interessant. Jeg bryr meg katten om mange tråder her og er uenig i mye som blir sagt, men ser ikke noe grunn til å gå inn å ødelegge slike tråder. Respekt er gjensidig.RoDa skrev:Responsen du får på tråder som den slettede bør kanskje begynne å fortelle deg litt? Kan hende folket begynner å gå lei av de stadige gjentakelsene dine om at billigere er bedre? Du har sikkert din rett til det, men pass på så du ikke bryter forumregler på din vei...
Så da bekrefter anlegget til KW til dels det jeg sier da. Fint du er enig og det kommer det jo stadig frem at du egentlig er.RoDa skrev:Det sitatet fra meg som du benytter til poenget ditt kommer fra min beskrivelse av oppsettet til KW. Et oppsett som består av kremkomponenter plassert i et rom med akustikkprylar en masse og hvor målinger i utstrakt grad har vært benyttet for å hente ut maks.
Hvis du tror du klarer å komme til et bedre resultat enn det KW har fått til for mindre penger og med billigere komponenter så er det bare å peise på!!
Hadde ikke tenkt å blande meg inn her, men anlegget mitt er vel ikke noe typisk eksempel på et billig anlegg med mye akustikktiltak.....orso skrev:Eksemplet ditt med tkr sitt anlegg blir vel også totalt skrivebom når det et anlegg bygget på aktiv deling, målinger og korreksjon/EQ. God lyd der, noe jeg tror det absolutt er, ville i så fall bare være bekreftende på mine meninger.
Nå tenkte jeg generelt på det jeg mener om hva som er viktig for et bra resultat tkr. Det er jo ikke slik at jeg er har sagt at akustikk tiltak er det eneste som kan gi bra lyd.tkr skrev:Hadde ikke tenkt å blande meg inn her, anlegget mitt er vel ikke noe typisk eksempel på et billig anlegg med mye akustikktiltak.....orso skrev:Eksemplet ditt med tkr sitt anlegg blir vel også totalt skrivebom når det et anlegg bygget på aktiv deling, målinger og korreksjon/EQ. God lyd der, noe jeg tror det absolutt er, ville i så fall bare være bekreftende på mine meninger.. Synes at du går for langt nå. Føler ikke at du er berettiget til å ta mitt anlegg til inntekt for ditt syn.
mvh
orso skrev:Jeg ba moderator om å slette hele tråden. Mine egne innlegg redigerte jeg selv før dette. Tråden utviklet seg utelukkende negativt, og jeg så ikke noe grunn til å fortsette. Til tross for at topic absolutt hører hjemme under "Forskjeller og Testmetodikk" og hvor man kunne håpe slike diskusjoner kunne foregå uten negativ innblanding. Uavhengig om man føler temaet har blitt gjentatt mange ganger eller ikke. Er man ikke interessert, så er det vel bare å holde seg unna?
Som jeg har skrevet tidligere er det etter min mening mye kasting av stein i glasshus her på sentralen. Man ser uhyre sjelden objektivist leiren gå inn typiske subjektivs tråder og gjør noe lignende. Bllir ikke det samme om jeg hadde skrevet i en kabel anbefalings tråd og hevdet at nå var jeg drittlei denne stadige anbefalingen av kostbare kabler? Etter min mening burde moderatorer slå mye hardere ned på innlegg som utelukkende er surmuling.
Jeg hadde en baktanke med tråden. Nemlig å gjennomføre en praktisk test der vi kunne sette opp et rimelig anlegg og la en gruppe lyttere gi tilbakemeldig. Eventuelt også gjøre en sammenligning med et langt dyrere oppsett hvis vi kunne få det til. Får se om jeg kommer tilbake til det.
Men det er vel det du også gjør når du hevder at 'billigere med akustikktiltak' alltid låter bedre enn 'dyrt uten akustikktiltak'... :orso skrev:Igjen så insinuerer noe du ikke har peiling på. At jeg ikke har hørt en dritt osv.RoDa skrev:Det jeg reagerer på er at du fremsetter det som en sannhet at det ER slik at billigere anlegg er bedre enn dyre siden de billige har eiere som bruker tid på målinger og akustikktiltak?Dra ut og hør på gode anlegg i området, du har vel tkr i distriktet? Anlegget hans kommer til å pulverisere tankene dine om at dyrt ikke er noe bedre enn billig!
Flytte de relevante poster til Teknisk?Høvdingen skrev:Dette begynner vel å bli veldig off-topic for denne kategorien.
Mvh
Høvdingen
Det er ikke alle som har gått lei av noe som føler behov for å blande seg inn i andres, slik de ser det, hodeløse babbel for å melde fra om at nå er de gått lei. Man kan for eksempel bare la være å fornye abbonnementet på glansede HiFi-tidsskrifter når man har gått lei av hjemme-hos reportasjenene som skrbenten får til å ligne traurige BoNytt-artikler. HFSere som kjører på med ramsesalt språbruk og til og med "kuk" kan man nøye seg med å himle litt med øynene over, og ellers la få holde på med sitt.RoDa skrev:Responsen du får på tråder som den slettede bør kanskje begynne å fortelle deg litt? Kan hende folket begynner å gå lei av de stadige gjentakelsene dine om at billigere er bedre?
Jeg synes denne er gøyal. Bare spør hvis du ikke ser komikken, det er ikke flaut å ha tungt for det. Eller, jo, det er litt flaut.RoDa skrev:...men pass på så du ikke bryter forumregler på din vei...
(...)
Dette innlegget er redigert av bjornh, da det bryter med Hifisentralens regel 1 som omhandler språkbruk.