Fjellsiden Lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ulempen ved å leke med kostbart hifi-utstyr er at man kan bli avslipt og kresen. Det er en fare for å miste gleden ved de små steg. Noen ganger er det også litt godvilje som skal til for å få med seg disse stegene. Og noen ganger er det et steg fram - og to tilbake.

    Et annet aspekt ved denne fine hobbyen vi på "sentralen" driver med er knyttet til lyd som subjektivt sanseinntrykk; den - som for malerisk kunst - kommer i mange former. Vi mennesker er heldigvis ikke like og vi vil sette ulik pris på ulike sider av lydinntrykkene, kvalitetene, musikken i seg selv og kombinasjonen med øvrige inntrykk. Alt dette som gjør hobbien berikende og gøy. Mye mer kunne vært sagt.

    Og det være sagt...

    Det jeg har opplevd med Stax sitt utmerkede utstyr har gruset meg fullstendig. Disse hodetelefonene (med forsterker) er uten tvil det største jeg har opplevd på en lang stund. De har ulemper ved seg - noe de ikke er så bra på. Men det de gjør er likevel så bra at det by-far overgår ulempene.

    Det er fortsatt hodetelefoner og vil ikke erstatte et godt oppsett i et godt rom. Det er to høyst ulike opplevelser, til hvert sitt bruk, men med en del fellesnevnere.

    Gledelig!

    Jeg gjør for ordens skyld oppmerksom på at dette er mine subjektive inntrykk, min smak, og at andre vil kunne oppleve det helt annerledes. Hva vet jeg.
     
    Sist redigert:

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Her i Fjellsiden koser vi oss med anleggene våre. Vi er på en måte litt i mål. Selv nærmer jeg meg om et par år 60. Det betyr at noen drømmer må realiseres. Vi snakker fortsatt om to kanaler. Jeg kjøpte et bygg i Lillestrøm i vinter med en fantastisk 2014 sommer i minne. En optimistisk Elektron i påsken med tro på at dette skulle ordne seg raskt i begynnelsen av april
    image.jpg
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Snøvær og kolonne over alle fjelloverganger i hele april og halve mai drepte jo raskt disse forhåpningene.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Alltid beredt het det i speideren. Yr meldte plutselig flott vær 15 mai. Meldte fri på jobben og hev meg på første fly til Oslo. Flytog til Lillestrøm og raskeste vei hjem igjen.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Da blir vi jo nesten naboer!!
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Som gammel motorsyklist er dette: tungt, dårlige kjøreegenskaper, elendige bremser og javla bråk. Negativ? Nei for det er feeeeling så det holder.
    image.jpg
    image.jpg
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Nå har det regnet de siste 14 dagene og jeg har ikke fått la de to kanalene blåse hele nabolaget til himmels. Dog løftet jeg litt på regntrekket for å nyte. Joda, fyrte opp og min gode venn og nabo Hsobstad var på plass etter 2 sekunder.
    image.jpg
    image.jpg
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Ubekreftede rykter tilsier at Hsobstad også har kjøpt seg noe i to kanaler.....Selvfølgelig litt større !
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekker! Slitan! Antar at støygulvet i hele Fjellsiden har økt betraktelig ;)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ubekreftede rykter tilsier at Hsobstad også har kjøpt seg noe i to kanaler.....Selvfølgelig litt større !
    Urk! Dette kan bli MER enn litt pinlig!!! Her inngår en lett blanding av "jeg-er-snart-50" og en god porsjon barnslighet...og min håpløse spontanitet!
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Er du sikker på at du har montert den riktig? Jeg trodde støttehjulene skulle bak8)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Historikk. Morgan Super Sport Aero fra 1927 hvis jeg har skjønt det korrekt.
    Morgan Super Sport Aero 1927.jpg
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Fjellsiden motorsportlaug er herved stiftet.
    Lyd er fortsatt sentralt!
     

    Vessel56

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.03.2015
    Innlegg
    122
    Antall liker
    65
    Sted
    Sørlandet
    Kjente jo på kroppen at jeg ikke er så myk lenger. 8 timer i sadelen, øm i rompa, en låst rygg men hjemme i Bergen med to kanaler.
    En litt annen setting og kortere tur hjem, men likevel ikke å anbefale:
    En tidligere kollega kjørte fra Haugesund til Sauda for å blinde av røropplegget siden antall avkom var nådd tilstrekkelig mengde.
    Etter barbering, bedøvelse (som fortsatt virket) og de nødvendige kirurgiske inngrep så satte han seg på tokjulingen med kurs for godstolen hjemme i Haugesund.
    Ved ankomst ble det behov for hjelp av to sterke naboer til å løfte ham av tohjulingen og hjelpe ham innendørs.

    Håper du er ferdig med eller ikke har behov for samme type inngrep.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Insignia hadde en ny rød pimpa utgave til salgs tidligere, med sort/hvit pepitarutet dekorasjon etc. Grisefeit.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har tatt vare på bildene fordi jeg var kun tre fornuftige hjerneceller unna å skrive på kontrakten...:(
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Insignia hadde en ny rød pimpa utgave til salgs tidligere, med sort/hvit pepitarutet dekorasjon etc. Grisefeit.
    Superkul stash - en flott bil denne røde (ref dine foto). Min er noe mer dempet, i den grad det er en betegnelse som kan anvendes om disse kjøretøyene. Det er MER ENN NOK oppmerksomhet, men det er jo også litt koselig for det er mye smil og nysgjerrig glede som ligger bak. Får ikke opplevelsen av klyse-stempelet heldigvis.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har tatt vare på bildene fordi jeg var kun tre fornuftige hjerneceller unna å skrive på kontrakten...:(
    Jeg hadde ingen slike fornuftsceller tilgjengelig når jeg var der og da, og kjøpte usett og utestet. Så fulgte to måneder med angst (hva f...har du gjort nå!!?!), i påvente av snøsmelting og avhenting hos Insignia. Nå er det mest glede for den gir en utrolig og faktisk litt uventet glede tilbake. Ikke bare når den kjøres, men også når den står der.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har tatt vare på bildene fordi jeg var kun tre fornuftige hjerneceller unna å skrive på kontrakten...:(
    Så kult at du nesten var der du også. Føler meg ganske så odde her.... :rolleyes:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Ja, må ha genet rev og slet i meg noe aldeles... måtte stålsette meg for ikke å handle. Jeg var ikke klar over at de skulle relansere modellen en gang, enda jeg har interessert meg for modellen i mange år, etter at kona til en god venn jobbet hos importeren noen år. Men så ble det ikke til noen handel, trengte ny bil til kona/barnebarn så det ble prioriteringen! Får heller tigge meg til en shotgun ride når jeg er på dine trakter!
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ja, må ha genet rev og slet i meg noe aldeles... måtte stålsette meg for ikke å handle. Jeg var ikke klar over at de skulle relansere modellen en gang, enda jeg har interessert meg for modellen i mange år, etter at kona til en god venn jobbet hos importeren noen år. Men så ble det ikke til noen handel, trengte ny bil til kona/barnebarn så det ble prioriteringen! Får heller tigge meg til en shotgun ride når jeg er på dine trakter!
    Sånn er livet. Fullt av vanskelige valg. Kona fikk drivhus (brukt naturligvis), så da var prioriteringen for såvidt grei.
    Skulle det faktiske skje at du dukker opp - og tar med fint vær - så ordner vi en tur.

    I mellomtiden har det vært omtrent kjemisk fritt for sol/tørt vær i Bergen siden Elektron og jeg kjøpte motorutstyret...:mad:

    Bor i Bergen.png
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kan trøste deg med at jeg har vært i Bergen sikkert 50-60 ganger - og kun opplevd regn en eneste gang, for tre år siden da vi skulle seile nordover. Ellers har jeg alltid hatt fint vær, så det er nok best jeg kommer over!
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kan trøste deg med at jeg har vært i Bergen sikkert 50-60 ganger - og kun opplevd regn en eneste gang, for tre år siden da vi skulle seile nordover. Ellers har jeg alltid hatt fint vær, så det er nok best jeg kommer over!
    Ja jeg tror det! De fleste jeg kjenner er værsjuk nå.... ;)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron har kjøpt treningsapparat

    Da gjelder det å få ham i trening...

    Treningsapparatet:
    Tren.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn