Fjellsiden Lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    ;) Legg så til betydningen av navnet... Klang Film.... så er du spot on!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    ;) Legg så til betydningen av navnet... Klang Film.... så er du spot on!
    Oooohhyes! Drømmen er vel å bare finne en låve på veien. Bonden står der. Han byr på en kopp kaffe. Vi prater egentlig ganske godt, og kommer inn på mange ting som livet har bydd på. Der av affeksjonen for kvinner og for stereoutstyr. Han nevner etter hvert at hans far var affektiv samler av gamle merkelige ting med tuter og rare glødende glassgreier. Han hadde egentlig tenkt å kaste hele greien da det bare er gammelt skrot slik han ser det. Om jeg vil se det? Ja, det hadde jo vært morro. Og låvedøren åpenbarer gamle skatter som bonden egentlig bare er glad for å bli kvitt, kanskje i bytte mot en ku? :rolleyes:
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    ;) Legg så til betydningen av navnet... Klang Film.... så er du spot on!
    Oooohhyes! Drømmen er vel å bare finne en låve på veien. Bonden står der. Han byr på en kopp kaffe. Vi prater egentlig ganske godt, og kommer inn på mange ting som livet har bydd på. Der av affeksjonen for kvinner og for stereoutstyr. Han nevner etter hvert at hans far var affektiv samler av gamle merkelige ting med tuter og rare glødende glassgreier. Han hadde egentlig tenkt å kaste hele greien da det bare er gammelt skrot slik han ser det. Om jeg vil se det? Ja, det hadde jo vært morro. Og låvedøren åpenbarer gamle skatter som bonden egentlig bare er glad for å bli kvitt, kanskje i bytte mot en ku? :rolleyes:
    He-he, bytte mot en ku? Værre om han vil ha en racekamel, da blir det dyrt.....;)


    Mvh.
    SAL
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    ;) Legg så til betydningen av navnet... Klang Film.... så er du spot on!
    Oooohhyes! Drømmen er vel å bare finne en låve på veien. Bonden står der. Han byr på en kopp kaffe. Vi prater egentlig ganske godt, og kommer inn på mange ting som livet har bydd på. Der av affeksjonen for kvinner og for stereoutstyr. Han nevner etter hvert at hans far var affektiv samler av gamle merkelige ting med tuter og rare glødende glassgreier. Han hadde egentlig tenkt å kaste hele greien da det bare er gammelt skrot slik han ser det. Om jeg vil se det? Ja, det hadde jo vært morro. Og låvedøren åpenbarer gamle skatter som bonden egentlig bare er glad for å bli kvitt, kanskje i bytte mot en ku? :rolleyes:
    - og der inne sto det tre originale Klangfilm av gjeveste utgave, med strie rundt (fra Felleskjøpet) slik at finish og farger var intakt... under en presenning var det diverse forsterkere av merke Westrex og Altec, nesten ikke støvete engang, og merket "reserve".... og innimellom de mannshøye store forsterkerne sto det syv-åtte store trekasser merket "Western Electric 300B" og "Handle with Care" ved siden av den ubrutte forseglingen....

    Kjenner den drømmen. Been there, done that.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Part II;

    "Jaså, er det høgtalare?? Ein trong vel nærast ein låve for å spele på noko slikt! Eg er ute etter å selge låven au, er du interessert kan du få han med nokre mål rundt for et par hundre tusen, da kan du få med disse merkelege høgtalarskapningane på kjøpet"


    SlukGasm.png
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Part III;


    "Hallo..?? Sobstad? Det er eg som ringar... bonden veit du, han med låven. Eg har nett tala med kommunen og dei seiar at bruksendring til boleg ikkje er noko problem! Tek du han? Eg kan gå ned til 150"​
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Haha. Du går Asbjørnsen og Moe en høy gang Slukfar:cool:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Part III;


    "Hallo..?? Sobstad? Det er eg som ringar... bonden veit du, han med låven. Eg har nett tala med kommunen og dei seiar at bruksendring til bustad ikkje er noko problem! Tek du han? Eg kan gå ned til 150"


    mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Språkpolitiet lurer i sivet ser jeg... det er betryggende! :cool:
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Part III;


    "Hallo..?? Sobstad? Det er eg som ringar... bonden veit du, han med låven. Eg har nett tala med kommunen og dei seiar at bruksendring til boleg ikkje er noko problem! Tek du han? Eg kan gå ned til 150"​
    Fanden også! Her har jo historien gått videre (nærmest løpsk) uten min kloke styring...

    For uten om problemet med formuesbeskatning av sekundærboliger oppstod plutselig virkelighetsoppfatningene: 1) Skal utstyret skattemessig vurders til skrap-pris eller til HiFi-emotional-pris? 2) Har jeg råd til å finansiere oppløsningen av ekteskapet, 3) Er det bu- og driveplikt? Underspørsmål: a) Er det reguleringer knyttet til buskap må ikke nødvendigvis bu på låven? (fordi den er full av stereo) b) Er det statstøtte til bønder med høyt strømforbruk på låven? Har jeg egentlig råd til dette eller skal jeg ta en "Lunde" og sikre ubegrenset funding?

    Ring!...Ring!....(det ringer). "Hallo?". "Ja, hei du! Det er nabobonda til Knøla. Eg hadde også en far som var stereosamler...." ;-)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Det får du - over en god kopp kaffe neste gang jeg er i Bergen for å revidere Fjellsiden!
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Det får du - over en god kopp kaffe neste gang jeg er i Bergen for å revidere Fjellsiden!
    Du er herved invitert og er hjertelig velkommen!

    Vi pleier å oppfattes som ganske greie med våre gjester (dog ikke helt uten unntak viser historien). Vi ønsker hifi-kritikk og -revisjon velkommen, og håndterer kritikk bra takket være Fuckitol.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    I dag har jeg mistet noe - og vunnet noe.

    Ut gikk mine kjære Tektron-amper og den utmerkede Denon-preampen. Inn kom:
    lamml2.jpg
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Her satses det friskt. Jeg gleder meg til å høre på nyervervelsen.

    Mvh Elektron
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer Helge:)

    Innså plutselig at du var blitt helt lammet på forsterkerfronten...

    Handlingslammet er du ihvertfall ikke. Da er vel alle høstens lam ankommet, eller...


    Å så morsomt med slike ordspill
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer Helge:)

    Innså plutselig at du var blitt helt lammet på forsterkerfronten...

    Handlingslammet er du ihvertfall ikke. Da er vel alle høstens lam ankommet, eller...

    Å neida, Hato har en APL-moddet Lamm riaa han skal selge etterhvert......

    Mvh.
    SAL
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer Helge:)

    Innså plutselig at du var blitt helt lammet på forsterkerfronten...

    Handlingslammet er du ihvertfall ikke. Da er vel alle høstens lam ankommet, eller...


    Å så morsomt med slike ordspill
    Jada Ivar...
    Bilen er nå offisiell til lammetransport!
    Høstens lam er ikke ankommet.
    Høstens lamm er ankommet.
    Kontoen er nå helt lamm...
    Ørene mine er helt lamm...

    Kan det bli bedre? :rolleyes:
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer Helge:)

    Innså plutselig at du var blitt helt lammet på forsterkerfronten...

    Handlingslammet er du ihvertfall ikke. Da er vel alle høstens lam ankommet, eller...

    Å neida, Hato har en APL-moddet Lamm riaa han skal selge etterhvert......

    Mvh.
    SAL
    Jaja... vi får nå se. Solgte for øvrig også min eneste riaa-preamp (Denon PRA 2000Z) da det var en kar som kontaktet meg med ønske om kjøp. Min kone synes det var en god ide, spesielt nå som lammene samles på høsten.

    Men min utmerkede Sansui AU-X1 har også riaa ;-)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer Helge:)

    Innså plutselig at du var blitt helt lammet på forsterkerfronten...

    Handlingslammet er du ihvertfall ikke. Da er vel alle høstens lam ankommet, eller...


    Å så morsomt med slike ordspill
    Jada Ivar...
    Bilen er nå offisiell til lammetransport!
    Høstens lam er ikke ankommet.
    Høstens lamm er ankommet.
    Kontoen er nå helt lamm...
    Ørene mine er helt lamm...

    Kan det bli bedre? :rolleyes:
    Javisst, skjønner det mangler et lamm i lammmeflokken. Du må samle alle. Det der høres ut som en skikkelig riaaa
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Helge:)

    Innså plutselig at du var blitt helt lammet på forsterkerfronten...

    Handlingslammet er du ihvertfall ikke. Da er vel alle høstens lam ankommet, eller...


    Å så morsomt med slike ordspill
    Jada Ivar...
    Bilen er nå offisiell til lammetransport!
    Høstens lam er ikke ankommet.
    Høstens lamm er ankommet.
    Kontoen er nå helt lamm...
    Ørene mine er helt lamm...

    Kan det bli bedre? :rolleyes:
    Javisst, skjønner det mangler et lamm i lammmeflokken. Du må samle alle. Det der høres ut som en skikkelig riaaa
    Kan anbefale kjøp av en Border Collie. De samler lammene for deg fortere enn svint, og koster bare et firesifret beløp.Mye penger å spare her!

    Gratulerer, Hsobstad, med en heftig drøvtygger!

    mvh
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da har Fjellsiden vært samlet til en liten prøvelytt av den nye forforsterkeren Lamm L2 koblet opp mot Lamm ML2. La meg prøve på en kortversjon etter en lytt uten fintuning: En støysvak og nøytral "smyger" med flott definisjon. Deilig!

    mvh Elektron
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ble alle lamm fra halsen og opp etter seansen?
     

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Gratulere med pre, bra saker. Regner med at det funker bra med Trio i front. Hva syns du om Lamm vs Audiopax?. Har bare hørt Audiopax på demo med AG.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulere med pre, bra saker. Regner med at det funker bra med Trio i front. Hva syns du om Lamm vs Audiopax?. Har bare hørt Audiopax på demo med AG.
    Takk. Med Trio får jeg nok ut den såkalte SET-magien som noen mener ligger i den/de første watt-en(e). Det er bra lyd. Naturlig, klar, detaljert.

    Forskjellen ift Audiopax? Jeg synes jo Audiopax er genialt ift pris. Stabilt og driftssikkert. Lyden er litt av det samme nøytrale preget. Lamm er mer tilbaketrukket i mellomtonen. Der man ved 300b (på Trio-ht) sitter med damestemmen inn i øret (nærmest), er Audiopaxen et par meter unna, og Lamm ytterligere et par meter fra. På en fram på høyttaler som Trio synes jeg det er en bra egenskap da lyden kan bli vel "audiofil" med forsterkere som også er veldig frampå. :rolleyes:
    Ift Audiopax har Lamm litt mer av alt. Litt mer detalj, presisjon, tilbaketrukket tydelighet (!), litt mer uanstrengthet. Begge er glimrende forsterkere, fra flinke konstruktører.
     

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Gratulere med pre, bra saker. Regner med at det funker bra med Trio i front. Hva syns du om Lamm vs Audiopax?. Har bare hørt Audiopax på demo med AG.
    Takk. Med Trio får jeg nok ut den såkalte SET-magien som noen mener ligger i den/de første watt-en(e). Det er bra lyd. Naturlig, klar, detaljert.

    Forskjellen ift Audiopax? Jeg synes jo Audiopax er genialt ift pris. Stabilt og driftssikkert. Lyden er litt av det samme nøytrale preget. Lamm er mer tilbaketrukket i mellomtonen. Der man ved 300b (på Trio-ht) sitter med damestemmen inn i øret (nærmest), er Audiopaxen et par meter unna, og Lamm ytterligere et par meter fra. På en fram på høyttaler som Trio synes jeg det er en bra egenskap da lyden kan bli vel "audiofil" med forsterkere som også er veldig frampå. :rolleyes:
    Ift Audiopax har Lamm litt mer av alt. Litt mer detalj, presisjon, tilbaketrukket tydelighet (!), litt mer uanstrengthet. Begge er glimrende forsterkere, fra flinke konstruktører.
    Takker for godt svar. Har hørt mye bra om Audiopax og AG. Din beskrivelse av Lamm virker kjent:rolleyes:
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Herre moses!!! Er helt Lamm-et!
    Lammefrikasséen er en bedre match enn jeg turde å håpe på. Dette til tross for at de åpenbart er laget for noe mer tungdrevne ht enn trio...
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Herre moses!!! Er helt Lamm-et!
    Lammefrikasséen er en bedre match enn jeg turde å håpe på. Dette til tross for at de åpenbart er laget for noe mer tungdrevne ht enn trio...
    Hei!
    Gøy at det faller i smak, eller skal jeg tøffe meg og si hva var det jeg sa!:cool:

    Og ja, de driver det meste av ordentlig bygde høytalere...........

    Mvh.
    SAL
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Fruen og ht... Egentlig litt koselig. Kanskje teste Duo Omega vs Trio Omega? Kjørt mot hhv store basshorn, Mezzo-basser og 225-basser. Noen tanker tro?

    Sølvi og ht.jpg
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Er kanskje litt trangt men jeg mangler en stall slik Vermin har. :(
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    DET kaller jeg å ha et horn i siden til kona :cool: I dette tilfellet baksiden.

    Betimelig med Sunde's "Ståle Krapyl" tekst; "da spiller vi så høyt at du blir stående og gape - og prompen snur i døra for å komme opp og rape!"

    Men hva er greia? Trio/Duo shootout? Doble Duo senterkanal?? Bare ordinær sunn grådighet?
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Men hva er greia? Trio/Duo shootout? Doble Duo senterkanal?? Bare ordinær sunn grådighet?
    Bare et par Duo jeg har hatt stående på hytten. Nå flyttet hjem. Vurderer salg men tenkte det kunne vært interessant å sammenligne Duo og Trio horn side om side. Hvis jeg kobler bort 225-bassene får jeg så langt jeg har forstått Mezzo med Mezzo-bassene.

    Sikkert bare tull å teste dette Sluket, men det blir nå en adekvat grunn til å invitere naboen på et glass rødvin eller to. (som om man trengte noen grunn... :rolleyes:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Ach so! Forøvrig er det ikke tull å teste lit, det er lærdom og erfaring i alle slike øvelser. En og annen aha opplevelse av og til er det også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn