Ikke kortene nei, han tar bare transistorene.Hallo,
skal han ha korta også?
mvh Gisle
Ikke kortene nei, han tar bare transistorene.Hallo,
skal han ha korta også?
mvh Gisle
sendt deg PM !Hallo,
hva skal du ha for korta da? Det er F5t korta fra Diy Audio butikken eller noe Jimm`s greier?
mvh Gisle
Så førstesida i tråden, de ligna på DiyA korta..
Har nilest denne ja, siden dette er mitt første bygg me montering av dingser på printet så trenger å bli foret med teskje. Så håper dette ikke går opp i røyk ved oppstart. Trafoer bestiller jeg fra Noratel, 2 stk 400VA 2x18 volt, limt kjerne osv.Hallo,
se her går det unna! Snart lyd ser det ut som..hvor kjøper du trafoer fra? Vet ikke om du vet det, eller om du trenger det, men det er en bra byggeveiledning på DiyAudio, http://www.diyaudio.com/forums/pass-labs/241729-aleph-j-illustrated-build-guide.html , med tanke på bygging og justeringer ol..
mvh Gisle
Ebay scalaraudio. Ca 2400kr om jeg husker rettFint chassis. Hvor skaffes det?
Skal bli mere bilder etterhvert, jeg har to kort til. Blir denne suksess så bygger jeg en tilHallo,
godt å høre at det ikke er bare meg som er fersk, selv begynte jeg med " #1: hold i den kalde enden av loddebolten" for 6 mnd siden..så misstenker at du ligger godt foran meg på kunnskap..Det hjelper med gode byggeveiledninger heldigvis.. Jeg har som sagt også Aleph J "kit" fra siste DiyA gruppekjøpet liggende..så jeg er veldig interessert i bygginga di..
mvh Gisle
Transistorene kjøpte jeg fra Hannes på DiyA, resten har jeg plokka selv på Mouser.Hallo,
det der ser meget bra ut.. Kjøpte du "kit" fra gruppekjøpet på DiyA, eller har du samla deler selv? Kan jeg spørre hvorfor du vil ha 2 stk Aleph J og ikke bygge F5t `n jeg kjøpte korta til? Å så pass på aluminium spona, så ikke de kortslutter noe, de lurer seg innimellom alt mulig.. Er maskinarbeider,så spon kjenner jeg til..
mvh Gisle
Sjekket ebay og googlet men fant det ikke??Ebay scalaraudio. Ca 2400kr om jeg husker rettFint chassis. Hvor skaffes det?![]()
Det er av plasshensyn til trafo og kondis banker ja, men vi får se når trafoer er på plass. Jeg har vurdert noen støtter ja..Hei Leikis Lyd
Er det av plasshensyn til trafoer/lytter at du har valgt å plassere PCB kortene slik? Ser for meg at det ikke blir optimalt stabilt ved at kortet "henger i løse lufta". Under videre arbeid skal du ikke være så mange ganger borti korta og bøye dem ut av stilling og så bøye tilbake, før beina på FETene kan få seg en knekk.Lykke til med ferdigstillelsen. Selv er jeg igang med arbeidet på to dual mono F5TV2 til gut_man.
Eivind Stillingen
Send mail til denne adressen, han har svart og alu front.Sjekket ebay og googlet men fant det ikke??Ebay scalaraudio. Ca 2400kr om jeg husker rettFint chassis. Hvor skaffes det?![]()
Nei.bildene på siden hans var litt dårlige
er det en slags blokk i bunnen av kabinettet ut mot kjøleribbene?
mvh
Leif
Tror nokk 25w er max ja, alternativet må bli å bruke det som monoblokkerfint kab, men takler neppe mere enn 25w klA?
mvh
Leif
kommer an på strømtrekketTror de finnene takler litt mer. Ble ikke veldig varme med F4 som er på 25 watt. F3 derimot som er singel ended på 15 watt ble knallvarm.
Det er vel fordi Aleph-J er singel ended- F5T er push pull.kommer an på strømtrekketTror de finnene takler litt mer. Ble ikke veldig varme med F4 som er på 25 watt. F3 derimot som er singel ended på 15 watt ble knallvarm.
Aleph-J har feks mye høyere trekk enn F5T
Jeg har nå en F5 stående som BHO velvillig lånte meg. Tusen takk for det. Har koblet den opp nå.Er det noen i Østlandsområdet som kunne være villig til å gi meg en lytt på en F5, i mitt eget oppsett vel å merke?
Denne skal jeg drive et par Dali AXS 3000 helt til den er stabil. Så ska Burnt Island få prøve den og Emotikon vil sikkert prøve. Så blir den vel solgt til noen som liker denSer flott ut ja. Hva skal du drive med denne?