Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.897
    Rart det der. Jeg har da vitterlig dokumentert på dette forumet at jeg med billige coax og fiberkabler over S/PDIF --> DDC --> Rimelig standard USB kabel til datamaskin evnet få helt bit-korrekte data overført.

Tulle med ulike USB kabler som Anzus tilbyr er på sitt beste endring av resistans i jordsløye som jeg ikke ser helt bortifra kan høres i suboptimale oppsett. Men det løser på ingen måte det egentlige problemet med USB som er isolasjon, — som kan løses for tusenlappen på skikkelig vis om DAC eller stremaer ikke allerede har det installert.

Neautron sin versjon skal vistnok være den som har lavest kapasiv kobling mellom host og DAC. En fenomen som tilskrives bucket strømforsyning benyttet i disse isolatorene https://neutronhifi.com/devices/isolator/v1

Bildet viser en modifisert Topping isolator hvor bruker har byttet den isolerte strømforsyningen med en med lavere kapasiv kobling.
    1760615067705.jpeg

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.674
    Sted
    Oslo
    Og kvantefysikk er et gjennomgående begrep. Synes denne var fin:

«A combination of crystals and quantum physics that organizes the protons through a force field, resulting in a more organic and realistic sound. Large version to be placed under components, power distribution, etc.»

Er det nobelprisvinnere vi har å gjøre med her?
    Tja. Løsrevne protoner (dvs hydrogen-ioner) kan gi en ganske realistisk lyd i møte med oksygen.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    18.016
    Sted
    Østfold
    Tulle med ulike USB kabler som Anzus tilbyr er på sitt beste endring av resistans i jordsløye som jeg ikke ser helt bortifra kan høres i suboptimale oppsett.
    En viss forhandler av disse produktene, som flere ganger har forklart at han ikke aktivt selger disse produktene, men bare tilbyr dem dersom kunden eksplisitt ønsker det, har forklart, angivelig som videreformidling av produsentens eget ståsted, at det geniale med disse produktene er at de har skjønt at nettverksstandardene mangler en plan for jording... ...så dette har de løst...?

Så rådet må da være, kjøpt nettverksprodukter fra noen som ikke vet hvordan standardene fungerer, og ikke har nok kompetanse om elektronikk til å kunne uttale seg uten å avsløre at de ikke vet hvordan nettverk er ment å fungere, for da får du så mye "bedre nettverk" at noe som normalt ikke påvirker det analoge signalet plutselig er i stand til å påvirke det!

Og som alltid, kun det beste er dyrt nok!

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.269
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg drev som elektriker 45 år. En-leder varmekabler ble ikke godkjent i barnehager pga. magnetfeltet. I det siste så var det ikke annet en 2-leder.
    Bruker bare noen gamle Audioquest og noen silspeak fortsatt. De er sikkert innspilt :) Har bedre tro på vibrasjonskontroll på komponenter og avstivning og bedre demping av høyttaler kabinetter. Ved aktive høyttalere så får man heller bruke flere kroner på det interne. Mindre kontaktpunkter også.

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.655
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet med sikkerhet, all nyere forskning med nye, moderne metoder tyder på det, at tynnere kabler gir best resultat, ettersom tykke kabler viser seg å fortrenge tilgjengelig luftvolum i rommet. Det blir riktignok mindre luft som må spilles-inn, men den nyeste forskningen viser at luft har 253 timers innbrenning for optimal lyd, og blir skiftet ut underveis, så det kompenserer ikke nok for det tapte luftvolumet.

Det er helt sant.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn