Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Det har jeg snakket med moderator om, som spurte om det. Ja, jeg hadde et annet nick for mange, mange år siden. Det hadde vel gått på dato såpass mye at samme nick faktisk var tatt i bruk av en annen bruker, så den saken er oppklart:) Jeg har altså bare denne brukeren med dette nicket.
    Godt å høre. Regnet med at moderator gjør jobben.

    Og med fare for å få skura: Det kan nesten virke som om det er lavere krav til bevisførsel og dokumentasjon når det kommer til å ytre seg og spekulere om andre medlemmers ekthet, enn det som forventes om en skal si noe om egne lydopplevelser. :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.379
    Sted
    Østfold
    @Powerman jeg tror ikke på historien din om det gamle nicket.

    Men det jeg og mange andre reagerer på er at du avfeier blankt all vitenskap og argumenterer utelukkende anekdotisk og retorisk. Du har også så tett mellom hersketeknikkene som jeg knapt noen sinne har sett før. Når du i tillegg "innleder" med den fortreffelige lydforbedringen du har fått av holografiske klistremerker, en helt åpenbar provokasjon, og begynner å karakterisere folk som mindre begavede fordi de ikke er enige med deg... Da blir du upopulær. Så enkelt er det, og jeg tror egentlig ikke du er spesielt overrasket selv så slutt å spille offer.

    Hold samme krav til bevisførsel for deg selv som for andre.
    Ikke forsøk å sidestille din egen tro med vitenskap.
    Ikke mas om hersketeknikker straks noen bruker din egen argumentasjon mot deg.
    Vær åpen for at du selv kan ta feil.

    Dette er noen av de uskrevne reglene de som stort sett skriver i denne tråden holder seg til. Det er derfor det fungerer veldig bra helt til en eller annen person som går inn for å lage bråk dukker opp. Det er også dette som gjør at vi lett klarer å skille snørr og barter hva gjelder tweaks i denne bransjen.
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke gått inn for å lage bråk. Leit om du oppfatter det slik. Det jeg har skrevet har vært utifra de beste hensikter og fordi jeg er entusiastisk og takknemlig for hva diverse tweaks har gitt av løft i mitt eget anlegg.

    Jeg må ellers tillate meg å si at du overdriver litt. Jeg har ikke rakket ned på at folk ikke tror på lydforbedring av div klistremerker. Jeg har primært hatt fokus på strømrens. Jeg har selv noen slike klistremerker og som jeg opplever gir noe gevinst. Jeg har også nevnt her at jeg har fått de uten å betale en krone for de. Men jeg anbefaler ingen å begynne der. Kabler og strømrens er mye viktigere slik jeg ser det. Det er ganske vanlig å mene at det utgjør en forskjell, så synes det skal være rart at en ikke skal få lov til å mene det. Jeg hører (og ser) forskjell. Det er nok for meg. Jeg respekterer at andre kun vil støtte seg på målinger og ikke vil tro på noe annet, men det er kanskje utdebattert her, to leire, de som utelukkende støtter seg på målinger og de som støtter seg mest på sine fysiske sanser og hva de opplever.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    3.136
    Torget vurderinger
    0
    Støy oppleves av mange og noen støyer mye mer enn andre, men kommer støyen innenfra.... ? eller.....hvorifra ?
    Hvilket tweak egner seg best til å hindre beltebitere....eller er de ikke "oppfunnet" så langt ?
    Strøm genererer mye støy og det nytter svært lite å flikke på strøm-kjeden. Utfordringen er å skjerme tilstrekkelig,
    og i alle tilfeller er det enkle og billige grep som gir best resultat.

    Her er bilde av før........
    IMG_20230127_170348_768.jpg




    og etter.................
    IMG_20230127_172236_768.jpg



    og forskjellen er som natt & dag - anbefales (y)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    @Powerman jeg tror ikke på historien din om det gamle nicket.

    Men det jeg og mange andre reagerer på er at du avfeier blankt all vitenskap og argumenterer utelukkende anekdotisk og retorisk. Du har også så tett mellom hersketeknikkene som jeg knapt noen sinne har sett før. Når du i tillegg "innleder" med den fortreffelige lydforbedringen du har fått av holografiske klistremerker, en helt åpenbar provokasjon, og begynner å karakterisere folk som mindre begavede fordi de ikke er enige med deg... Da blir du upopulær. Så enkelt er det, og jeg tror egentlig ikke du er spesielt overrasket selv så slutt å spille offer.

    Hold samme krav til bevisførsel for deg selv som for andre.
    Ikke forsøk å sidestille din egen tro med vitenskap.
    Ikke mas om hersketeknikker straks noen bruker din egen argumentasjon mot deg.
    Vær åpen for at du selv kan ta feil.

    Dette er noen av de uskrevne reglene de som stort sett skriver i denne tråden holder seg til. Det er derfor det fungerer veldig bra helt til en eller annen person som går inn for å lage bråk dukker opp. Det er også dette som gjør at vi lett klarer å skille snørr og barter hva gjelder tweaks i denne bransjen.
    Skulle nesten tro at LM har flere profiler her inne?

    mvh
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.379
    Sted
    Østfold
    1674912460068.png


    Dette er et eksempel på en som "bare koser seg og ikke tar alt for god fisk". Han avviser blankt alt som ikke passer hans syn på verden uten videre undersøkelse. For eksempel er det en del i hans miljø som anser at om noe publiseres vi NRK eller VG så er det automatisk en løgn fordi det er det disse driver med.

    Felles for disse er at de også lanserer sine alternative sannheter, og det er interessant å se hvordan de eneste "bevisene" de har er at de "tenker selv" at alternativet "opplagt må være en løgn" og ellers referanser til "mainstream hylekoret", "livets harde skole" og "erfaringsmessig magefølelse".

    Men vi kan egentlig bytte ut hans navn med ganske mange andre, uten at budskapet endrer seg en millimeter. Vi vet at metodikken er feil fordi vi kan teste den på å løse problemer vi kan sjekke svarene på og vi ser at det leder oss alltid langt fra sannheten, men dette biter ikke på fordi gruppen er ensrettet og lider av fundamental kunnskapsforakt.

    Jeg spøkte tidligere om at de er samme person fordi de opptrer nærmest identisk, men det er svært vanlig at folk som tror de utfordrer det etablerte opptrer på akkurat samme måte. Vi ser også at det går igjen blant flat-earthere, religiøse fundamentalister, strømrensefantaster osv at de blir aggressive og banner og smeller, tuter og bråker om personangrep og gjør seg selv til offer mens de systematisk unngår argumentene vi egentlig diskuterer. Med andre ord, vi kan lett bytte person, men vi kan lett også bytte sak.

    Ja, vi trenger en oppdatering av regelverket, men dette er en litt mer kinkig en. Kanskje holder det å håndheve det regelverket vi allerede har?
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.113
    Sted
    Oslo
    Det virker å være en del du ikke har skjønt når det gjelder kalibrering og det jeg snakker om her vedr forbedring med strømrens.
    Med kalibrering setter du riktig referanser for farger, hvitpunkt og kontrast og brightness for å få ut maks detaljer i lyse og mørke partier. Men det er andre parametre som ikke har med kalibrering å gjøre, eksempelvis fargemetning. Man kan øke eller redusere fargemetningen etter egne preferanser uten at det forrykker kalibreringen.
    Det jeg har streket under her er bare tøys. Fargemetning er så absolutt en del av kalibreringen. Skriver du ut bilder etterbehandlet på en skjerm med for stor fargemetning blir det temmelig blast.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.807
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Holmestrand
    Jeg ser at jeg kanskje trampet litt inn i «klaveret» i denne tråden, kanskje har provosert litt, men jeg vil påstå at jeg hadde gode hensikter, syntes det var litt mye massesuggesjon tendenser her, om å finne mest mulig man kan le av - og man har avskrevet produktene uten å ha vært så mye som i nærheten av de. Særlig når jeg så at en del av produktene er produkter jeg selv har opplevd virker, uten å gå inn på om de er verdt prisen eller ikke.

    Men jeg kan skrive om mine funn i andre tråder, så kan dere holde det gående her:)
    Du og jeg er uenige, men jeg synes kanskje at måten vi (inventaret) møter andres syn på har forbedringspotensiale.
    Jeg er helt sikker på at vi kunne hatt et hyggelig møte med kaffe eller annen vederkvegelse mens vi spilte litt musikk og pratet om felles interesse. Kanskje vi begge kunne lært noe?
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.807
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Holmestrand
    Det er mot reglene her inne. Om så var, regner jeg med at moderator hadde utestengt hen?

    Poenget mitt er ikke bare knyttet til ett medlem. Dette har skjedd før.

    Hifi-samfunnet har ord på seg for å være et hyggelig sted å være, og jeg tror det kan være brutalt for enkelte nye medlemmer på Sentralen å hive seg inn i diskusjonene.

    Litt bedre preseiserte forumregler, litt mindre behov for indre justis underveis. Jeg tror det hadde vært nyttig for nykomlinger.
    Forumreglene er vel greie nok tror jeg.
    Det handler kanskje mer om at vi alle må holde oss til en mer vitenskapelig basert diskusjonsform og -tone?
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Forumreglene er vel greie nok tror jeg.
    Det handler kanskje mer om at vi alle må holde oss til en mer vitenskapelig basert diskusjonsform og -tone?
    Da bør kanskje nettopp dette innlemmes i forumreglene? At tonen skal være vitenskapelig basert og med en tilsvarende ordlyd i innleggene?

    En del må bli klar over dette "the hard way". Jeg kan ikke forstå at veien fram til enkeltes forståelse rundt dette er til glede, verken for dem det angår, eller dem som må drive "voksenopplæring" inne på Sentralen.

    Det hadde vel vært fint å unngå, eller i det minste redusere, personangrep beskyldninger om personangrep, trolling, beskyldninger om trolling, stråmanntaktikk, beskyldninger om stråmanntaktikk, og så videre?
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Så et rent «måleforum» hvor det skal være forbudt å dele subjektive opplevelser og sanseinntrykk, men alt man skriver må kunne dokumenteres vitenskapelig? Da forsvinner mye av poenget med dette forumet for meg i hvert fall, og flere enn meg vil jeg tro.

    Jeg tror kanskje ikke at du mente det, men det blir vanskelig å definere en grense. Når det gjelder tweaks synes jeg mange slår veldig hardt ned kategorisk og avfeier alt. Hva med den som opplever å høre et større rom, lydbilde osv med ny forsterker, men uten at den måler noe bedre enn den gamle han hadde, kanskje til og med verre?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.141
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Så et rent «måleforum» hvor det skal være forbudt å dele subjektive opplevelser og sanseinntrykk,
    Nei....... men alm. folkeskikk er vel og finne rett tråd??
    Om du går inn i en tråd, som er opprettet for å vende seg bort fra tulleprodukter, og hårdnakket bli´r ved
    å missionere stikk motsatt av trådens intensjoner, da bli´r du betraktet som troll, idiot, "trouble maker" og annet.
    Ser ut som du klarer deg fint i tråden til LarsMartin. Da bli´ der, eller opprettt din egen.
    Du har blitt spurt om bilder av setup´et dit. Inget svar.
    Fortsett som du gjør, og enner med å bare bli betraktet som troll ingen gidder. Opp til deg.
    I beste mening.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Tråden heter altså Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?
    Man kan jo forsvare egen filosofi og egne investeringer i andre mer egnede tråder?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.379
    Sted
    Østfold
    Så et rent «måleforum» hvor det skal være forbudt å dele subjektive opplevelser og sanseinntrykk, men alt man skriver må kunne dokumenteres vitenskapelig? Da forsvinner mye av poenget med dette forumet for meg i hvert fall, og flere enn meg vil jeg tro.

    Jeg tror kanskje ikke at du mente det, men det blir vanskelig å definere en grense. Når det gjelder tweaks synes jeg mange slår veldig hardt ned kategorisk og avfeier alt. Hva med den som opplever å høre et større rom, lydbilde osv med ny forsterker, men uten at den måler noe bedre enn den gamle han hadde, kanskje til og med verre?
    Ingen lager et produkt som virker uten å vite hvorfor det virker.

    De som ikke kan svare på hvorfor det virker har laget et produkt som ikke virker.

    Stråmannsargumentasjonen din gidder jeg ikke kommentere.
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Tråden heter altså Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?
    Man kan jo forsvare egen filosofi og egne investeringer i andre mer egnede tråder?
    Joa, men det er bare det at tråden har mer form av å disse «alt av tweaks» enn «noen tweaks» som trådtittelen sier.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.807
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Holmestrand
    Så et rent «måleforum» hvor det skal være forbudt å dele subjektive opplevelser og sanseinntrykk, men alt man skriver må kunne dokumenteres vitenskapelig? Da forsvinner mye av poenget med dette forumet for meg i hvert fall, og flere enn meg vil jeg tro.

    Jeg tror kanskje ikke at du mente det, men det blir vanskelig å definere en grense. Når det gjelder tweaks synes jeg mange slår veldig hardt ned kategorisk og avfeier alt. Hva med den som opplever å høre et større rom, lydbilde osv med ny forsterker, men uten at den måler noe bedre enn den gamle han hadde, kanskje til og med verre?
    Noen (tidvis meg) slår kanskje vel hardt ned av og til, men det kan heller ikke være slik at det skal være nødvendig å diskutere ALT likestilt med vitenskapelige fakta.
    Når folk som burde vite bedre markedsfører sikringer for vekselstrøm, og påstår at det er essensielt for funksjonen at strømmen går fra «venstre til høyre».
    For alle som har den aller minste kunnskap (jeg er elektroingeniør) om temaet, så VET man at dette er bare tull og tøv.
    1. Med vekselspenning så snur strømretningen hele tiden.
    2. Hva betyr det at strømmen skal gå fra venstre til høyre? Står du på den andre siden av lederen så går plutselig strømmen fra høyre til venstre (forutsatt at det første utsagnet stemte).
    Dette er påstander på flatjord-nivå, og slik argumentasjon kan erte på seg gråstein.
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.113
    Sted
    Oslo
    Så et rent «måleforum» hvor det skal være forbudt å dele subjektive opplevelser og sanseinntrykk, men alt man skriver må kunne dokumenteres vitenskapelig?
    Du kan oppleve og fortelle om det, men straks du påstår at andre vil oppleve det samme og bør kjøpe det samme må du begrunne det..
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.379
    Sted
    Østfold
    Joa, men det er bare det at tråden har mer form av å disse «alt av tweaks» enn «noen tweaks» som trådtittelen sier.
    Så vidt jeg vet er alle tweakene som omtales i denne tråden av en slik karakter at "oppfinneren" selv ikke kan forklare hvordan det virker. Det kan være litt problematisk, om du skjønner. Hvis det da viser seg at det gjelder alle tweak, ja da har den bransjen der et troverdighetsproblem for å si det pent.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.807
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Holmestrand
    Du kan oppleve og fortelle om det, men straks du påstår at andre vil oppleve det samme og bør kjøpe det samme må du begrunne det..
    Slett ikke, men ikke forvent at andre skal akseptere fullstendige absurde forklaringer fra produsentene.
    Hvis du synes anlegget ditt yter best hvis du har på flanelspysjamas så er det helt fint.
    Men du kan ikke vente at denne opplevelsen skal sidestilles med vitenskap. 🙂
    Men det betyr ikke at vi ikke kan dele gode opplevelser. 🤗
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Så vidt jeg vet er alle tweakene som omtales i denne tråden av en slik karakter at "oppfinneren" selv ikke kan forklare hvordan det virker. Det kan være litt problematisk, om du skjønner. Hvis det da viser seg at det gjelder alle tweak, ja da har den bransjen der et troverdighetsproblem for å si det pent.
    Eller at forklaringene ikke aksepteres som troverdige.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Aksepteres som? De er ikke troverdige. Det er ren løgn og falsk markedsføring.

    Sånn tilbake til trådens tema enten man er et troll eller responderer på et. !
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.379
    Sted
    Østfold
    Eller at forklaringene ikke aksepteres som troverdige.
    Du omtaler dette som en "noen forklaringer aksepteres, andre ikke"-situasjon.

    Sorteringen gjøres ut fra om forklaringsmodellen er forankret i vitenskap og kan testes eller verifiseres ved hjelp av en vitenskapelig metode.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.216
    Torget vurderinger
    1

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27

    dette må jo bli bra?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Helt håpløst men blir nok skrytt opp i skyene av 6moons som alt annet fra lessloss. Det er mye "connections" mellom tvilsomme produsenter og online hifi lektyre.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Helt håpløst men blir nok skrytt opp i skyene av 6moons som alt annet fra lessloss. Det er mye "connections" mellom tvilsomme produsenter og online hifi lektyre.

    «Louis had forewarned me that the effect of the BlackGround fades in slowly when first engaged and fades away slowly when it is removed.»
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.401
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja, har ikke peiling på hva som har skjedd, men det ble nok slettet etter div oppgraderinger. Jeg klarer heller ikke finne igjen gamle tråder jeg skrev med det nicket den gang, så det er nok blitt slettet ja.


    Ja, tror vi er enige. Jeg skal også ha en rekalibrering etter hvert. Jeg er nok ikke langt fra utgangspunktet, men noe kan det ha blitt. Skjermen min hadde også gått kun 50 timer da jeg fikk den kalibrert, noe som vel var litt i underkant for å være helt optimalt.
    @Powerman hva var ditt gamle nick?
    Spør for en venn;=)
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    672
    Her er vel også en ny kandidat til denne tråden..

    " They form closed resonators for resonances of atoms, in which in a one time action a certain field is saved by the use of Tachyons. If current flows through them, the axial copper conductors will collect free electrons, adding them to the electrical circuit from mains to load. Many users have noticed a decrease in power consumption by as much as 10 to 20 percent.
    Her er hva Wikipedia har om Tachyons.

    " A tachyon or tachyonic particle is a hypothetical particle that always travels faster than light. "

    Ellers noe kjent med det bilde...
    1674997884062.png
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.472
    Antall liker
    35.315
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, helt klart en kandidat. Fra linken:
    The principle of the MAXiiMUS is based upon the use of atomic resonances in the Terahertz range, the so-called phonons. For these phonons, designations like hyper waves, scalar waves, orgon and morphogenetic fields are used.
    Orgon-felt i terahertz-området, ja….
    Animals and humanity have developed their own highly complex senses for these hyper waves and use these as an internal as well as external communications medium.
    Elektromagnetiske bølger ved 480-790 terahertz kalles gjerne synlig lys. Så de har funnet opp en lysdiode. Gratulerer.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.472
    Antall liker
    35.315
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, man føler trang til å bryte ut i lovsang.
    The Mystery Man got nervous
    An' he fidget around a bit
    He reached in the pocket of his Mystery Robe
    And he whipped out a shaving kit
    Now, I thought it was a razor
    And a can of foamin' goo
    But he told me right then when the top popped open
    There was nothin' his box won't do
    With the oil of Aphrodite
    An' the dust of the Grand Wazoo
    He said:
    "You might not believe this, little fella
    But it'll cure your Asthma too!"
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.379
    Sted
    Østfold
    Her er vel også en ny kandidat til denne tråden..



    Her er hva Wikipedia har om Tachyons.

    " A tachyon or tachyonic particle is a hypothetical particle that always travels faster than light. "

    Ellers noe kjent med det bilde...
    Vis vedlegget 887999
    Jeg finner det spesielt interessant at de har klart å konvertere fri energi til elektrisk kraft. Imidlertid kan jeg komme på et par andre ting å bruke slik teknologi til. Med dagens strømpriser må slik teknologi være verdt flere tusen kroner...
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Først, ha meg unnskyldt om jeg har virket nedlatende. Det ønsker jeg ikke å være. Jeg har stor respekt for at folk har ulike meninger og preferanser. Jeg har heller ingen problemer med å innse at teksten i markedsføringen til Maxiimus produktene høres spinnvill ut. Forstår ikke døyten av det selv. Likevel eier jeg en! Hvorfor? Jo, årsaken til at jeg kjøpte den var fordi en annen «galing» her i landet - og som jeg har stor tillit til og som vel har tatt det ennå lenger enn meg - også eier den og anbefalte meg den. Han bor et stykke unna så jeg hadde da ikke selv hørt anlegget hans med/uten denne saken innkoblet. Så jeg kjøpte den da strengt tatt uteukkende fordi han anbefalte det. Noen vil si at det ikke går an. Vel, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg vel da er slik anlagt at jeg kan tillegge en personlig, subjektiv erfaring fra en venn like stor eller større vekt enn min mangel eller mulighet for å forstå noe vitenskapelig eller ei. Jeg var også en av de første til å kjøpe Tesla når den kom for eksempel. Altså liker å utforske og litt mindre risikoavers enn de fleste. Men er det da sånn at fordi markedsføringen er sauset inn i masse begreper så må det være lureri? Og jeg er blitt lurt av placebo? Ja om du mener det er det greit. Men jeg er uansett veldig fornøyd med kjøpet og har da kommet til den konklusjonen at de som selger dette ikke lurer noen som helst. Så der er vi vel uenige, men igjen, det er greit!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Hejdå! :)
    Du får heller stille opp til en seriøs blindtest, mange her inne som nok gjerne arrangerer det til deg. Da får du nok også mer troverdighet, annet enn hva konemor hjemme til deg sier. Mange er opptatte av fakta, spesielt her i denne tråden så her har du forvillet deg inn helt frivillig uten noen andre beviser enn at "du selv hører så himla godt forskjell". Om man bare ønsker å forsterke sin egen selvopplevelse så er det jo bare å fortsette med det..
    Han har jo takket nei en gang tidligere med et annet nick
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn