Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.124
    Antall liker
    2.649
    "seriøse" produsenter driver også med dette cryo våset.
    "Gold Reference further refined the Dual Concentric driver concept, bought cutting edge materials technology to the Prestige range and leverages the sonic benefits of Deep Cryogenic Treatment.
    https://www.tannoy.com/series.html?category=R-TANNOY-KENSINGTONSERIES

    jeg tipper de ikke gjør det heller, de bare later som.
    Kryogenisk behandling er faktisk en ting. Det er en del av repertoaret for varmebehandling og herding av stål, hvor det påvirker krystallstruktur og materialegenskaper. Den vanlige herdeprosessen involverer oppvarming og rask avkjøling til romtemperatur. Ved kryogenisk behandling utvides det tilgjengelige temperaturspennet for varmebehandlingen. Det er spesielt utfellingen av karbidpartikler som påvirkes, hvor videre nedkjøling rett etter oppvarming kan gi mindre og jevnere karbidpartikler. Brukes en del til verktøystål for å få et stål som er hardere uten samtidig å være sprøere.
    https://www.researchgate.net/public...l_from_concept_to_metallurgical_understanding

    Men fra austenittisk-martensittisk faseovergang og utfelling av karbid i karbonstål og over til hifi-dingser i andre metaller enn stål er det et veldig langt steg...
    Har tidligere beskrevet hva jeg hører med cryo, f eks cryo-behandlede kabler, rca-plugger etc: en litt glattere gjengivelse, det er som om bittesmå «korn» som oppleves som en motstand i lyden, blir glattet ut. Og marginalt mer åpent og lettflytende lydbilde.
    For å bruke en litt syk analogi; jeg kjøpte meg nye felleski i går med integrerte feller. Og for de som har felleski så kan dem stryke med fingertuppen over fellene. Med cryo; så er musikken som å stryke «medhårs», ikke mothårs. 😀

    Man trenger absolutt ikke å ha alt metall i kjeden cryo-behandlet for å hente en positiv gevinst.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kanskje et kombinert rack/kjøleskap hadde vært noe? Samt pakket alt av kabler inn i et røropplegg som en kjørte tørris eller noe gjennom.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha lest litt i denne tråden tror jeg svaret er et definitivt NEI...!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.495
    Antall liker
    35.379
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Man trenger absolutt ikke å ha alt metall i kjeden cryo-behandlet for å hente en positiv gevinst.
    Kanskje ikke, men for meg blir det tweakeri i kvadrat: Først må man tro at kornstrukturen i ledermaterialet har noen som helst betydning for det elektriske signalet som går gjennom lederne, og deretter må man tro at cryo-behandling av kobberlegeringer gjør noe som helst relevant med kornstrukturen i ledermaterialet. Der er ikke jeg. Faller av allerede på første punkt av de to.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    1.268
    Torget vurderinger
    1
    Det fungerer like bra med ketchup-bad også, dersom kablene behandles med flytende dihydrogenoksid efterpå.
    Alternativt kan oxymetazolinhydrooxide benyttes. Luftgjennomstrømningen blir så meget bedre da, og når trykket på trommehinnen blir borte så GJØR det utvilsomt noe med lyden en hører.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.124
    Antall liker
    2.649
    Man trenger absolutt ikke å ha alt metall i kjeden cryo-behandlet for å hente en positiv gevinst.
    Kanskje ikke, men for meg blir det tweakeri i kvadrat: Først må man tro at kornstrukturen i ledermaterialet har noen som helst betydning for det elektriske signalet som går gjennom lederne, og deretter må man tro at cryo-behandling av kobberlegeringer gjør noe som helst relevant med kornstrukturen i ledermaterialet. Der er ikke jeg. Faller av allerede på første punkt av de to.
    Svaret ditt overrasket meg ikke, Asbjørn.

    Har også testet cryo-behandlede rør i forforsterker. Men der er jeg veldig usikker på om jeg hører noen forskjell, isåfall er den ganske så marginal.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM :( som du sier, rett og slett latterlig

    mvh
    Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM :( som du sier, rett og slett latterlig

    mvh
    Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??
    Der passer det vel med svada , eller svi----el ?
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM :( som du sier, rett og slett latterlig

    mvh
    Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??
    Der passer det vel med svada , eller svi----el ?
    Hva er det som er svi---el her egentlig? Er moteklær, kunst og smykker også svi---del??
    På tide å komme seg ut av sin egen lille boble! Husk det et er veldig mange med veldig mye mer penger enn deg og meg :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM :( som du sier, rett og slett latterlig

    mvh
    Synes forøvrig at dere er på bærtur når dere slakter leverandøren i Norge av et produkt fra en produsent! Vet dere i det hele tatt hva dette produktet brukes til??
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
    Det er jo ikke greit, selvfølgelig! Men her er spørsmålet om det er svindel i det hele tatt? Smykker har sin verdi for de som liker smykker, kabelløfterne har sin verdi for audiofile med mye penger. Jeg synes dette produktet er genialt, har savnet et slikt produkt flere ganger mtp fysisk funksjon. Synes ikke prisen er så ille heller......
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.121
    Sted
    Oslo
    Det forundrer meg ikke at det står "Furutech" på dem. De er på nivå med Nordost i overpriset ræl.
    Det er forskjell på overpriset og ræl, Nordost kan godt være overpriset, men det er ikke ræl !!
    Tja, de første NordOst RCA-kablene jeg hadde (riktignok ikke blant de dyreste), røyk ved kontakten. Jeg var ikke imponert, men hadde ikke betalt noe for dem så jeg gikk tilbake til de som virket.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Det forundrer meg ikke at det står "Furutech" på dem. De er på nivå med Nordost i overpriset ræl.
    Det er forskjell på overpriset og ræl, Nordost kan godt være overpriset, men det er ikke ræl !!
    Tja, de første NordOst RCA-kablene jeg hadde (riktignok ikke blant de dyreste), røyk ved kontakten. Jeg var ikke imponert, men hadde ikke betalt noe for dem så jeg gikk tilbake til de som virket.
    Ok?! Fikk du dem gratis fordi de var ødelagt?
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
    Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
    Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?
    Det er måten mange av disse produktene selges på som er problematisk. En sammenligning med bil vil være relevant om bilen var markedsført som like god til lands som til vanns, og i lufta, men kun etter 10.000 timer innkjøring. Det er rett og slett mye reinspikka løgn i markedsføringen av f.eks Valhalla, Furutech, Audioquest etc. Klokker, smykker og kunst selges som det det er og intet mer.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
    Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?
    Alle mennesker som ikke er utviklingshemmet vet att biler synker betraktelig i verdi og vet sånn nogenlunde hva de får for pengene. Att det i det heletatt går ann å få bra pris for fatsiledningene brukt, betyr bare att kvoten av naive ikke er oppbrukt eller det er blitt så billig att noen prøver for moroskyld selvom de innerst inne skjønner att de kunne fått bedre ledninger i proffmarkedet.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Valhalla er knallbra her, men var ikke klar over det før jeg faktisk PRØVDE SELV. Synsing og harsellering er tydeligvis poppis for tiden ( samme synsere som går igjen og igjen og aldri blir lei sin egen fortreffelighet.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
    Fordi de med mer enn nok penger,oligarker o.l også oftest har svindlet til seg pengene.
    Svindlere svindler svindlere.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Valhalla er knallbra her, men var ikke klar over det før jeg faktisk PRØVDE SELV. Synsing og harsellering er tydeligvis poppis for tiden ( samme synsere som går igjen og igjen og aldri blir lei sin egen fortreffelighet.
    Du har vel muligens ett anlegg som er slik att det reagerer på ledninger og det er ikke ett kvalietstegn. Har prøvd mye rart så det er ikke bare synsing. Har hatt bruk for og hørt forskjell med ekstra godt skjermet kabel til sub ett par ganger når disse har ligget i nærhet til pc strømforsyninger ol.
    Har og fått både Naim og Electrocompaniet forsterkere til å gå varmere og oppføre seg mindre bra med noen såkalte "high-end" ledninger.

    Samme folka som alltid går igjen når det gjelder disse fantastiske forskjellene.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Kunst og smykker har mange ganger en varig verdi og kan tilogmed stige i verdi mens fantasi ledninger er søppelkassemat. Og hvorfor skal man på død og liv kunne svindle folk med god samvittighet bare de har penger nok og er sånn passe naive.
    Hvorfor er da ikke et nybilsalg svindel? Bilen du kjøpte for 20 år siden for 350k får du kanskje 50k for i dag. Tror du selgeren den gang opplyste kjøperen om dette verditapet? Når jeg ser hva 20 år gamle Nordost Valhalla høyttalerkabler selges for brukt i dag, vil jeg si at de faktisk holder seg temmelig bra i pris. Hvor mye av det du selv har kjøpt opp gjennom tiden er kjøpt i den hensikt å tjene penger på det i ettertid?
    Alle mennesker som ikke er utviklingshemmet vet att biler synker betraktelig i verdi og vet sånn nogenlunde hva de får for pengene. Att det i det heletatt går ann å få bra pris for fatsiledningene brukt, betyr bare att kvoten av naive ikke er oppbrukt eller det er blitt så billig att noen prøver for moroskyld selvom de innerst inne skjønner att de kunne fått bedre ledninger i proffmarkedet.
    Valhalla er knallbra her, men var ikke klar over det før jeg faktisk PRØVDE SELV. Synsing og harsellering er tydeligvis poppis for tiden ( samme synsere som går igjen og igjen og aldri blir lei sin egen fortreffelighet.
    Du har vel muligens ett anlegg som er slik att det reagerer på ledninger og det er ikke ett kvalietstegn. Har prøvd mye rart så det er ikke bare synsing. Har hatt bruk for og hørt forskjell med ekstra godt skjermet kabel til sub ett par ganger når disse har ligget i nærhet til pc strømforsyninger ol.
    Har og fått både Naim og Electrocompaniet forsterkere til å gå varmere og oppføre seg mindre bra med noen såkalte "high-end" ledninger.

    Samme folka som alltid går igjen når det gjelder disse fantastiske forskjellene.
    La oss se bort fra de lydmessige forskjellene...
    Kan ikke de med penger/audiofile få lov å kjøpe dyre high end kabler hvis de har lyst på det?? Alle high end kabler i dag er uansett "gode nok". Så hvis kabelen er god nok, hvorfor er det et problem?
    Kan ikke også de som selger disse få lov å selge de til dem uten at dere, som aldri kommer til å være kunder går i strupen på dem?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    ^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    ^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
    Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    ^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
    Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??
    Kjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.
     
    X

    X186841

    Gjest
    En bransje som er bygd på å leve av naive mennesker med svada og tullprat og noenganger ren løgn, burde ikke ha livets rett uansett betalingsevne hos offeret.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    ^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
    Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??
    Kjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.
    Korrekt :)
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Det er en grunn til at jeg ikke handler hos PM :( som du sier, rett og slett latterlig

    mvh
    Hva ellers skal man ha under Nordost Odin 2 til 379.990,- ??
    Der passer det vel med svada , eller svi----el ?
    Hva er det som er svi---el her egentlig? Er moteklær, kunst og smykker også svi---del??
    På tide å komme seg ut av sin egen lille boble! Husk det et er veldig mange med veldig mye mer penger enn deg og meg :)
    For ikke å glemme eiergleden og estetikken med dyrere og påkostede kabler, utstyr osv. Noe utstyr er litt som å eie en dyr klokke, den viser bare tiden som alle andre klokker....
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.121
    Sted
    Oslo
    Det forundrer meg ikke at det står "Furutech" på dem. De er på nivå med Nordost i overpriset ræl.
    Det er forskjell på overpriset og ræl, Nordost kan godt være overpriset, men det er ikke ræl !!
    Tja, de første NordOst RCA-kablene jeg hadde (riktignok ikke blant de dyreste), røyk ved kontakten. Jeg var ikke imponert, men hadde ikke betalt noe for dem så jeg gikk tilbake til de som virket.
    Ok?! Fikk du dem gratis fordi de var ødelagt?
    Nei, jeg fikk dem sammen med noe annet jeg kjøpte.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    ^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
    Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??
    Problemet ligger i markedsføringen! Om produsent eller forhandler sier noe om at produktets egenskaper overgår andre produsenters tilsvarende produkt uten noen form for etterrettelig bevisførsel er det kanskje en ide å være en smule kritisk?


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    ^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
    Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??
    Kjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.
    Korrekt :)
    På den annen side så har du ikke lurt deg selv hvis du kjøper en fancy kabel fordi du synes den ser pen ut og gir anlegget et bedre visuelt uttrykk.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Forsåvidt enig, - så lenge man ikke i neste omgang påstår at dette er verdens beste kabel, - det må den jo være fordi den kostet xxxxxx kroner....
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    ^Det er da ingen som vil nekte noen å kjøpe eller selge fantasiprodukter? Det blir bare sagt at mye av markedsføringen er lureri.
    Så hvis man kjøper et sånt produkt uten å forvisse seg om at det virker slik man ønsker eller er godt nok, har man blitt lurt eller har man lurt seg selv??
    Kjøper du en ledning og tror at den gir mer bass så har du lurt deg selv. Kjøper du kabelløftere og tror at vokalen blir mer fremtredende så har du lurt deg selv. Kjøper du noen steiner og tror lyden blir mer transparent (hva nå enn det betyr) så har du lurt deg selv…...o.s.v.
    Tror? Hvor har du dette fra? En som kjøper en dyr kabel basert på hva vedkommende hører gjør ikke dette av "tro"!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    ^Mener du at en strøm/signal/høyttalerkabel kan tilføre noe som helst?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    ^Mener du at en strøm/signal/høyttalerkabel kan tilføre noe som helst?
    En strømkabel kan både øke og redusere støy som påvirker elektronikken.

    Hvor mange % er 1.4m eller 2.4m apparatkabel av kursens total lengde her?

    2020-01-29_211802_sentral_2.jpg



    Og tar en denne øvelsen og flytter kursen til stereoen som i utgangspunket er 1,3m,fra faseskinne(1) og til inntak(4),

    2020-01-29_212021_P1030710.jpg

    2020-01-29_212058_installasjon.jpg



    Og får da slik målinger

    Normal oppkobling

    2020-01-29_212622_rta_03.10.16_ams_2.jpg



    Og så hopper vi over jordfeilbryter og måler.Dvs sånn cå. 1 m nærmere fordelingstrafo til netteier.
    Hva sier da ref.level?

    2020-01-29_213044_rta_03.10.16_sms_2.jpg



    Helt etter boken.Støy i/fra egen installasjon vandrer stort sett mellom lastene i egen installasjon.

    http://ltu.diva-portal.org/smash/get/diva2:996537/FULLTEXT01.pdf

    Lang kurs,ca 20m og støy utenfra som blir forsterket

    2020-02-01_165059_den_værste.jpg



    Kort kurs,ca 1.3m og 4mm2 kabel

    2020-02-01_165346_Fine_målinger.jpg



    Og her måler netteier hvordan div kabler og filtre forsterker støy som vi i utgangspunktet
    trodde kom utenfra (målt på 66kV avgangen)og påvirket utstyret,men som viste seg å komme
    fra egen installasjon.Mye fra såkalte kompakt lysrør,(sparepærer)

    IMG_20180322_130354 (1).jpg



    Så her måles altså elektrisk støy og påvirkningen i sweetspot,akustisk.
    Og Hypex Ucd 400 påvirkes mest.Årsak?

    Kabel og pålagt emc filter i Hypex
    Se "actual performance in field"..Helt etter boken,nettimpedans og støybilde.

    2020-01-30_211448_on_2.jpg


    Hvorfor betale kr 10 000 for oppgradering når det heter seg "upåvirkelig" koster småpenger

    Feilkonstruert?

    https://www.hifisentralen.no/forume...21677-musical-innovation-783.html#post3025853
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn